Gå til innhold

Hva godt kan disse 3 utenlandske menn bidra med i Norge?


Martin13

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De har kanskje ikke så mye å tilby. Men vil du at de skal få gå frie i et utland?
At de har gjort noe kriminelt her fører jo ikke til at de automatisk havner i fengsel i et tilfeldig utland.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stan said:

De har kanskje ikke så mye å tilby. Men vil du at de skal få gå frie i et utland?
At de har gjort noe kriminelt her fører jo ikke til at de automatisk havner i fengsel i et tilfeldig utland.

Bedre å verne om våre borgere enn å være en samleplass for alle utenlandske kriminelle.

Endret av Martin13
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Martin13 skrev:

Bedre å verne om våre borgere enn å være en samleplass for alle utenlandske kriminelle.

Så det er greit at de drar f.eks. til Danmark? 

Hvorfor skal de ikke straffes her? At strafferammen kanskje er for lav etter manges mening er en annen diskusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stan said:

Så det er greit at de drar f.eks. til Danmark? 

Hvorfor skal de ikke straffes her? At strafferammen kanskje er for lav etter manges mening er en annen diskusjon.

Det er velkjent at fengslene i Norge er overbelastet, og mange alvorlige saker blir nedprioritert selv med helt klare beviser lagt frem. Hvorfor skal vi bruke ressurser på 3 utlendinger, når flere uskyldige ofre venter på å bli tatt seriøst nok slik at de kan få saken sin opp?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Martin13 skrev:

Det er velkjent at fengslene i Norge er overbelastet, og mange alvorlige saker blir nedprioritert selv med helt klare beviser lagt frem. Hvorfor skal vi bruke ressurser på 3 utlendinger, når flere uskyldige ofre venter på å bli tatt seriøst nok slik at de kan få saken sin opp?

Det er jo litt motsetningsfylt det du sier her, har du tenkt igjennom dette skikkelig? 
Hun som ble voldtatt er da vel et uskyldig offer hun også?
Tror du hun syns det er greit at de tre bare får slippe uten rettssak og dom? Så de er frie til å gjøre tilsvarende mot andre uskyldige ofre, men som riktignok ikke er norske. Er det ikke så nøye da?
Det er garantert noen i fengslene som har begått mindre alvorlige handlinger enn dette, som kan få soningsutsettelse. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, stan said:

Det er jo litt motsetningsfylt det du sier her, har du tenkt igjennom dette skikkelig? 
Hun som ble voldtatt er da vel et uskyldig offer hun også?
Tror du hun syns det er greit at de tre bare får slippe uten rettssak og dom? Så de er frie til å gjøre tilsvarende mot andre uskyldige ofre, men som riktignok ikke er norske. Er det ikke så nøye da?
Det er garantert noen i fengslene som har begått mindre alvorlige handlinger enn dette, som kan få soningsutsettelse. 

Send de tilbake til sitt drittland. Der tørr de ikke gjøre slikt, for der er det mobben som bestemmer. Enkel løsning på problemet. Å ha de i fengsel i Norge i 2 år, også slipper de ut er mye farligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Martin13 skrev:

Send de tilbake til sitt drittland. Der tørr de ikke gjøre slikt, for der er det mobben som bestemmer. Enkel løsning på problemet. Å ha de i fengsel i Norge i 2 år, også slipper de ut er mye farligere.

Jeg vet ikke hvilket land de er i fra, men det er jo kjent at i flere muslimske land så er det kvinnene som blir fengslet om de blir voldtatt. Jeg tenker denne dame kunne tenkt seg å bli sendt tilbake til sitt drittland.

https://www.nrk.no/urix/norsk-kvinne-_24_-domt-i-dubai-1.11136827

At straffen for slikt i Norge er for lav er jeg enig i. Kjemisk kastrasjon hadde vært høvelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stan said:

Jeg vet ikke hvilket land de er i fra, men det er jo kjent at i flere muslimske land så er det kvinnene som blir fengslet om de blir voldtatt. Jeg tenker denne dame kunne tenkt seg å bli sendt tilbake til sitt drittland.

https://www.nrk.no/urix/norsk-kvinne-_24_-domt-i-dubai-1.11136827

At straffen for slikt i Norge er for lav er jeg enig i. Kjemisk kastrasjon hadde vært høvelig. 

Hvis Norge hadde hatt plass i fengslene, og det ikke nedprioriterte andre saker også, og ikke minst straffenivået var høyere, så ja da er jeg enig med at vi burde holde dem fanget her i Norge. Men nå er jo ikke realitetene slik heller da. Men jeg skjønner tankegangen din stan. Du mener det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Martin13 skrev:

Hvis Norge hadde hatt plass i fengslene, og det ikke nedprioriterte andre saker også, og ikke minst straffenivået var høyere, så ja da er jeg enig med at vi burde holde dem fanget her i Norge. Men nå er jo ikke realitetene slik heller da. Men jeg skjønner tankegangen din stan. Du mener det godt.

Ja . Jeg vil at de skal straffes. Du vil slippe dem fri. 

Da skjønner jo hele verden at det er bare å komme til Norge å voldta.

Det er jo det du vil. Gjøre kvinner i Norge til fritt vilt for utlendinger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stan said:

Ja . Jeg vil at de skal straffes. Du vil slippe dem fri. 

Da skjønner jo hele verden at det er bare å komme til Norge å voldta.

Det er jo det du vil. Gjøre kvinner i Norge til fritt vilt for utlendinger. 

Nei, de må selvsagt straffes i sitt eget land. Norske myndigheter må forhandle med landet de kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Martin13 skrev:

Nei, de må selvsagt straffes i sitt eget land. Norske myndigheter må forhandle med landet de kommer fra.

Men realitetene er jo ikke slik. Norge har da ikke slike avtaler med mange land utenfor Europa. . Enn så lenge er norske myndigheter ikke i slike forhandlinger. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, stan said:

Men realitetene er jo ikke slik. Norge har da ikke slike avtaler med mange land utenfor Europa. . Enn så lenge er norske myndigheter ikke i slike forhandlinger. 

Bygg flere fengsler, kutt ned mye av byråkratiet vil være nok til å betjene og betale for dette. Vi trenger å fengsle de her i Norge hvis de ikke kan fengsles i utlandet. Det er bare utrolig synd at slike mennesker kommer over grensen vår i det hele tatt. Vi burde bygge en Trump mur og sørge for å ha bedre kontroll med hvem som kommer inn i landet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Martin13 skrev:

Bygg flere fengsler, kutt ned mye av byråkratiet vil være nok til å betjene og betale for dette. Vi trenger å fengsle de her i Norge hvis de ikke kan fengsles i utlandet. Det er bare utrolig synd at slike mennesker kommer over grensen vår i det hele tatt. Vi burde bygge en Trump mur og sørge for å ha bedre kontroll med hvem som kommer inn

Lurer på hvor en slik mur skal bygges? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rosetelys
10 timer siden, stan skrev:

De har kanskje ikke så mye å tilby. Men vil du at de skal få gå frie i et utland?
At de har gjort noe kriminelt her fører jo ikke til at de automatisk havner i fengsel i et tilfeldig utland.

De kan jo for eksempel sendes tilbake til det landet de kommer fra etter endt soning. De er i utgangspunktet ikke vårt problem. Vi kan ta oss av våre egne, så kan andre land ordne med sine borgere. Det er nemlig ikke slik at nordmenn ikke begår forbrytelser.

Endret av Rosetelys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosetelys skrev:

De kan jo for eksempel sendes tilbake til det landet de kommer fra etter endt soning. De er i utgangspunktet ikke vårt problem. Vi kan ta oss av våre egne, så kan andre land ordne med sine borgere. Det er nemlig ikke slik at nordmenn ikke begår forbrytelser.

Det er jo en mulighet, folk kan nektes adgang til landet eller utvises på grunn av kriminelle handlinger. Men dette er ikke det TS argumenterer for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...