Gå til innhold

Hvorfor røyker folk når det er så hinsides kvalmt og helseskadelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 11.6.2018 den 8.07, AnonymBruker skrev:

Hvorfor begynner folk å drikke alkohol eller kaffe? Det var ikke godt det heller første gangen.

Anonymkode: 2e5bc...197

Bare tull likte alkohol og kaffe med en gang!

Anonymkode: 93045...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raggy

Jeg er en av de som aldri helt klarte å slutte å røyke. Jeg kunne holde opp i et helt år men begynne igjen.. Var av og på røyker i mange år. Nå har jeg begynt med damp. Det er en last jeg aksepterer. Ingen tjære, ingen lukt og det kjennes ut som at kroppen og da særlig lungene har det mye bedre når, merker det godt ved intervaltrening. Har ingen hoste å tennene blir ikke gule

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2018 den 20.05, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke publisert noe i denne tråden før nå, men vet du hva, man er ikke født røyker eller at man ikke kan noe for at man røyker, så det er vitterlig ikke mobbing å si det er forferdelig ekkelt. Om en røyker føler seg mobba pga røyken så er det vel bare å slutte med røyken her og nå, for det er det beste både for individet og for resten av samfunnet. 

Røykere er frivillige selvskadere, for det garanterer sykdom og en ganske trasig død (alle røykere skulle jobbet med langtkommen KOLS-pasienter, så hadde de skydd røyk som pesten) for å si det mildt, og det koster samfunnet vårt enorme ressurser i behandling av alle sykdommene de får. 

Anonymkode: 8aa10...080

Det stemmer nok ikke helt. Røykere dør oftes tidligere, noe som resulterer i at de ikke får de "vanlige" helse plagene eldre får, samt pensjon. I tillegg til tobakkavgiften. De har kommet frem til at røykere sparer samfunnet for penger. 

https://www.klikk.no/produkthjemmesider/vimenn/reportasje/roykerne-dor-for-norge-3085221

https://e24.no/kommentarer/spaltister/staten-tjener-paa-roeykerne/2413566

 

 

Anonymkode: 922a7...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er vanskelig å slutte for noen er vel ikke så rart. Slik er det med all avhengighet.

Men man blir veldig lite attraktiv for mange tror jeg. Det er ikke slik som før da det var mye mer akseptert å røyke. Nå blir man mye mer uglesett oftere har jeg inntrykk av. Selv om jeg skjønner hvor vanskelig det er å slutte så ville jeg ikke blitt sammen med noen som røyker og ikke har et ønske om å slutte. Jeg var sammen med en som røykte tidligere og det var utrolig ekkelt. Det stinket røyk av alt. Av meg også.

Det kan forresten virke som noen av de som har røykt i mange år synes det fortsatt er kult. Legger ut bilder av seg selv på datingprofilen med røyken i kjeften, og når jeg var medlem av Sukker så var jeg innom forumet der og der var det flere som ga inntrykket av at de synes det var kult og bare lo når man sa at man synes at røyking var lite attraktivt.

Jeg synes bare at det var litt spesielt. At man gjør det fordi man synes det er godt og fordi man er avhengig skjønner jeg, men det er faktisk ikke kult.

Anonymkode: cb795...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...