Gå til innhold

Hvorfor røyker folk når det er så hinsides kvalmt og helseskadelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir alltid forbauset over påstanden om at røykere "ikke vet" at røyk lukter, og er både plagsomt og helseskadelig. Selvsagt vet vi det. For en absurd påstand. 

Anonymkode: 5a074...37a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir alltid forbauset over påstanden om at røykere "ikke vet" at røyk lukter, og er både plagsomt og helseskadelig. Selvsagt vet vi det. For en absurd påstand. 

Anonymkode: 5a074...37a

Men likevel....

Ts

Anonymkode: 5c0c4...369

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men likevel....

Ts

Anonymkode: 5c0c4...369

Likevel hva da? Vi har alle vårt. 

Anonymkode: 5a074...37a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men likevel....

Ts

Anonymkode: 5c0c4...369

Det er noe spesielt med nyfrelse tidligere røykere som i lys av sin moralske overhøyde peker finger til de som ikke er like "flinke' som de. Er kanskje en form for selvskryt og behov for anerkjennelse men de fleste misliker oppførselen.

Som mange andre sluttet jeg for lenge siden og har forbannet meg på at jeg aldri skulle bli som dem. Dem som klager hvis de ser en  røyker 25m unna men kan lukte det fordi vindretningen snudde. Og demonstrativt forteller hvor vondt det lukter....

Alle trenger noen å hate..

Endret av Commander
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Ikke-røykere er og forblir den dårligste reklamen for ikke-røyking. Det viser seg igjen og igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke vanskelig å slutte, er drit lett. Gjorde det på flekken selv for mange år siden.

Ts

Anonymkode: 5c0c4...369

Du kan jo svare selv. Hvorfor røyka du når det er så hinsides kvalmt og helseskadelig? Likte du å lukte dritt ?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke vanskelig å slutte, er drit lett. Gjorde det på flekken selv for mange år siden.

Ts

Anonymkode: 5c0c4...369

Hvorfor sluttet du ikke før? Hvorfor i det hele tatt begynte du? 

Det verste jeg vet er eks røykere som er så høye i hatten etter at de har sluttet, og skal på død å liv se ned på andre røykere, tross de har røyket selv. Latterlig 😂🤣

Anonymkode: 922a7...81b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har røyka siden jeg var 13 år. Begynte på ungdomsskolen, var en tid hvor røyking og drikking var veldig populært, og man prøvde alt mulig rart. Jeg husker godt den første røyken, det var ikke godt. Men prøvde igjen og igjen, og på vgs var jeg avhengig. Gikk ut og røyka i nesten hvert friminutt.

Bestemte meg for å ta tak for ifjor, og har så og si slutta med røyken bortsett fra når jeg fester. Blir sykt sugen på nikotin så fort jeg tar meg en øl eller noe annet med alkohol. Det har også hendt seg at jeg har tatt en røyk hvis jeg har vært veldig nedenfor og har hatt en pakke liggende etter en kveld ute. Røyken hjelper veldig mye akkurat her. Og nei, jeg røyker ikke fordi det er kult eller noe sånn. Det er en sykelig avhengighet. Og det er dessverre alt for godt å ta seg en røyk ved spesielle anledninger. Jeg er 24 år idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2018 den 23.50, AnonymBruker skrev:

Røyk er kanskje det mest avtennende jeg ser hos det motsatte kjønn...

Anonymkode: 5c0c4...369

 

På 10.6.2018 den 23.59, AnonymBruker skrev:

Enig. Det er så hinsides motbydelig. 

Anonymkode: 89582...ebd

Hvorfor skal jeg som røyker bry meg en promille om du/dere syns det er avtennende? Jeg har ingen ønske om å ha noe med dere å gjøre likevel.

100% deres problem.

Anonymkode: b2461...274

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2018 den 0.06, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det går bra siden jeg er opplyst om grensesprengnde saker som å bare røyke ute, tannkost og tannkrem, og har sosiale antenner nok til å ikke berøre nesa til andre med min når jeg prater med dem.

Anonymkode: 28c3e...83a

Uff. Du er naiv om du tror du ikke stinker. 

Anonymkode: c6f80...d99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet er på når det sitter folk på sitteplassene utenfor kafeer å røyker. Når det er 30 grader så har man ikke særlig lyst til å sitte inne, og man har dermed ikke annet valg enn å sette seg ved siden av en røyker. 

Det burde vært ulovlig å røyke også på utsiden av kafeer/restauranter! For nå er det jo sånn at mange folk kan jo rett og slett ikke dra ut å spise bare fordi det sitter folk å røyker overalt!

Jeg blir så sint!! Og det er små barn som trekker dette inn også.

Anonymkode: 7837d...ee0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg leser en sånn tråd som dette får jeg ubeskrivelig lyst til å ta meg en røyk. Og nei, jeg røyker ikke og har aldri gjort det.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dere kan sitte der på deres høye hest og snakke så nedlatende om en gruppe mennesker! Får dere til å sove godt om natten? Her snakkes det opp og ned om mobbing og så syntes dere det er helt ok og si så mye stygt om de som røyker? 

Mener mitt om røyking jeg også, men jeg har heldigvis bedre oppdragelse enn å snakke ned om andre mennesker på den måten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange som røyker som er helt normalle og oppegående i hodet. Det virker som om du har ansre tanker om dette, ts. Jeg snuser selv, og jeg synes ikke det er kult, og det er er heller ikke gøy å bruke haugevis med penger på dette, men man er avhengige og de allerfleste skulle egentlig ønske at de aldri startet 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.6.2018 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Det verste jeg vet er på når det sitter folk på sitteplassene utenfor kafeer å røyker. Når det er 30 grader så har man ikke særlig lyst til å sitte inne, og man har dermed ikke annet valg enn å sette seg ved siden av en røyker. 

Det burde vært ulovlig å røyke også på utsiden av kafeer/restauranter! For nå er det jo sånn at mange folk kan jo rett og slett ikke dra ut å spise bare fordi det sitter folk å røyker overalt!

Jeg blir så sint!! Og det er små barn som trekker dette inn også.

Anonymkode: 7837d...ee0

Jeg er så enig! Det er umulig å sitte utenfor, og så er gjerne dørene inn åpne på vidt gap slik at all røyken siver inn. Det er ufyselig. 

 

Anonymkode: a9c6a...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2018 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Jeg snuser, har hatt kort perioder med røyking gjennom årene men det er ikke "my drug of choice". Jeg er avhenig. Hvis man kan slutte på flekken så ble man kanskje aldri avhenig, det er jo bra for deg. Men den avhenigheten jeg kjenner på er veldig vanskelig. Derfor fortsetter jeg. Skulle selvfølgelig aldri begynt, og her sitter jeg med min dumme ungdoms fortid i kjeften hele dagen.

Men en ting skal du faen meg vite. Jeg har fått hørt flere ganger at det er så stygt/ekkelt/uattraktivt når jenter snuser... Jeg må le! For det første gir jeg faen, hver gang noen prøver å manipulere meg fordi de tror alle jenter har et indre ønske om å være den vakreste i landet, så får jeg lyst å smøre gjørme i trynet og klippe av meg alt håret. For det andre så puler jeg fast til tross for at jeg er så stygg som snuser. Min forrige eks skulle " aldri være sammen med noen som snusa", men der kom jeg; oida, de er visst mennesker de som snuser også! Og pene med og uten klær! 

Anonymkode: 77524...1af

Er dte lov til å røyke inne i huset? Finnes det en regel på det? For om man røyker inne så vil jo alarmen gå, og da kan man jo ikke ha brannalarm og det er vel påtatt at alle skal ha brannalarm? Jeg vet nemdlig om flere som røyker inne, og jeg har ikke sett noen brannalarmer. 

Anonymkode: 6a56d...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/11/2018 at 12:38 PM, Chizue said:

Jeg er en av de sære som synes -fersk- røyk, lukter godt :fnise: 
Røyket på ett tidspunkt også, men lommeboka mi likte det ikke :)

Jeg blir egentlig litt paff av de som har utrolige mange fordommer mot røykere "De er ekle, jeg hater røykere! De er stygge! Det er bare arbeiderklassen som røyker, de som røyker er ofte ufør, lav utdanning, høl i huet" og listen er lang..

Er faktisk mange leger som røyker :fnise: De burde jo faktisk vite bedre ;)  


 

Jeg også. Jeg kan luske bak røykere og bare snuse inn lukten.

Da jeg sluttet for mange år siden avtalte jeg med meg selv at dersom jeg får oppleve å passere 80 år skal jeg begynne igjen. Da skal jeg unne meg litt alkohol hver dag, sove på dagen, spille kjempehøy musikk og røyke som en skorstein de siste årene uten å bekymre meg det minste for konsekvensene. Det blir saker! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.6.2018 den 7.53, AnonymBruker skrev:

Røykere lukter faktisk dritt hele tiden. Tannpuss, uterøyking og klesskift gjør det selvsagt litt bedre - men lukta er der uansett med mindre du dusjer hele kroppen din etter hver gang du røyker. 

Anonymkode: ecda1...eab

Jeg synes absolutt ikke det. 3 av mine kollegaer røyker og det lukter ikke ubehagelig av de. Der i mot lukter det gammel røyk av han som ofte setter seg foran meg på bussen. Tipper det er en som røyket inne og som ikke skifter klær hver dag.

Anonymkode: bc0da...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2018 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Det verste jeg vet er på når det sitter folk på sitteplassene utenfor kafeer å røyker. Når det er 30 grader så har man ikke særlig lyst til å sitte inne, og man har dermed ikke annet valg enn å sette seg ved siden av en røyker. 

Det burde vært ulovlig å røyke også på utsiden av kafeer/restauranter! For nå er det jo sånn at mange folk kan jo rett og slett ikke dra ut å spise bare fordi det sitter folk å røyker overalt!

Jeg blir så sint!! Og det er små barn som trekker dette inn også.

Anonymkode: 7837d...ee0

Men det er helt ok at røykerene sitter ute når du helst vil sitte inne? Når temperaturen er lav eller det blåser? 

Anonymkode: bc0da...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har røyket i ti år, og burde vel slutte. Dessverre for meg har jeg veldig lite viljestyrke og jeg kommer fra familier med avhengishetsproblemer, som bestemor som døde av alkoholmisbruk. Mange av søsknene hennes led samme skjebne. Jeg må også passe meg, for i mine tyngste stunder ønsker jeg å vende meg til alkoholen (og har gjort det).

Uansett, jeg har kondis som en 90-åring og jeg er ikke en gang 30. Jeg vet lungene blir triste. Jeg vet det er dyrt og jeg har lav lønn.

Samtidig, røyk er pause, røyk er belønning, røyk er kos, røyk er en unnskyldning, røyk er trøst. Jeg vil ikke ende opp som de med åpne sår etter lungeoperasjoner, men likevel. Jeg burde slutte, men vet ikke helt om jeg vil. 

Noen ganger har jeg ikke lyst på røyk, men tvinger meg selv; "jo, AB, du vil ha en røyk, du må ha en røyk".

Det beste i livet er å kjøre bil under en skyfri himmel, den åpne landeveien, bra musikk og en røyk i hånda. 

 

Anonymkode: 0a62e...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2018 den 19.35, Sirah skrev:

Hver gang jeg leser en sånn tråd som dette får jeg ubeskrivelig lyst til å ta meg en røyk. Og nei, jeg røyker ikke og har aldri gjort det.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dere kan sitte der på deres høye hest og snakke så nedlatende om en gruppe mennesker! Får dere til å sove godt om natten? Her snakkes det opp og ned om mobbing og så syntes dere det er helt ok og si så mye stygt om de som røyker? 

Mener mitt om røyking jeg også, men jeg har heldigvis bedre oppdragelse enn å snakke ned om andre mennesker på den måten.

Jeg har ikke publisert noe i denne tråden før nå, men vet du hva, man er ikke født røyker eller at man ikke kan noe for at man røyker, så det er vitterlig ikke mobbing å si det er forferdelig ekkelt. Om en røyker føler seg mobba pga røyken så er det vel bare å slutte med røyken her og nå, for det er det beste både for individet og for resten av samfunnet. 

Røykere er frivillige selvskadere, for det garanterer sykdom og en ganske trasig død (alle røykere skulle jobbet med langtkommen KOLS-pasienter, så hadde de skydd røyk som pesten) for å si det mildt, og det koster samfunnet vårt enorme ressurser i behandling av alle sykdommene de får. 

Anonymkode: 8aa10...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...