Gå til innhold

Menn med barn fra før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i HELT samme situasjon som deg❤️

Anonymkode: afad5...8a4

Mitt tips: gjør det slutt og finn en mann som vil ha barn! 

Du kommer til å angre resten av livet hvis du dropper barn pga den mannen. Tenk om han finner seg ei annen og forlater deg når du er 45 år og toget har gått...

 

Anonymkode: b68f3...980

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Commander skrev:

Hvilken aldersgruppe er du da?

I praksis vil en mann 40 med 2 barn være mer populær enn mann 40 uten.

95% av menn som blir fedre etter 40 har barn fra tidligere. Har man ingen ved 40 blir det ingen heller.

Kvinner vil statistisk sett heller resirkulere andres kvinners eks enn satse på en mann uten barn.

Jeg er 40 (står i andre setningen, 😉). Jeg vet at menn med barn ofte er mer populære, det betyr ikke at jeg vil ha det for det. Har man _valgt_ å ikke få barn selv er det vel heller sjelden at man bevisst _velger_ en mann som allerede har barn. 

Anonymkode: b9f10...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, RoH skrev:

Om det blir slutt med deg og BF hvordan tror du barna kommer til og forholde seg til deg? 

Tror du mor til barna betrakter deg som en likeverdig omsorgsperson som seg selv?  

Mulig far ser på deg som likeverdig nå i hverdagen, men skulle det oppstå konflikt hvor han må prioritere vil han naturlig nok vurdere det annerledes.

Juridisk er du ikke en likeverdig. 

At du behandler barna likt med dine egne barn er også ganske naturlig i hverdagen, noe annet vil jo være merkelig, men skulle det oppstå prioriteringer tipper jeg at egen barn nok vil få en forfordeling. Eks. om far til dine barn dør, skulle da dine stebarn arve han likt med dine barn? Osv. 

Fint at du har funnet en plass i "storfamilien" og forhåpentlig fungerer dere godt sammen. Jeg tror også du er klar over disse opplagte forskjellene. De ligger bare på et nivå som ikke utgjør noen vesentlighet i hverdagen. 

For en kvinne / mann uten barn selv vil en lett oppfatte barn som konkurrenter. Dette tror jeg er nærmere regelen enn unntaket. For oss som har "egne" barn er det mye enklere og forstå prioriteringen  

Barna er ikke konkurrenter, det blir "forstyrrende elementer" i hverdagen. Dette gjelder de som har _valgt_ et liv uten barn. Barn krever mye tid og det forstår og respekterer vi. Har man valgt å være barnløs innebærer det gjerne at man vil bruke tiden på seg selv, ikke på å stå i bua og selge vafler hver helg eller feriere i Legoland. Man prioriterer bare annerledes. Det betyr ikke at vi ikke forstår at folk med barn ønsker det annerledes. 

Jeg forstår at enkelte menn ønsker å bruke mye tid på fotball (det går på tv så og si døgnet rundt...), Jeg derimot har ingen interesse av fotball, hverken å se på selv eller en mann som bruker mye tid på det. Jeg forstår og respekterer at noen bruker mye tid på dette, men for meg er det totalt uinteressant. Idiotisk sammenligning, kanskje, men i praksis mye av det samme som med barn. Vi velger bare forskjellig. 

Anonymkode: b9f10...ff7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si helt kategorisk at det ville være uaktuelt, men noe pluss er det definitivt ikke. Har han barn vil (og skal) barna alltid være førsteprioritet, og du vil alltid måtte forholde deg til eksen. Jeg lever et lite barnevennlig liv, og er ikke så interessert i å endre på det for andres barn. Å rydde plass til en mann ville antagelig vært utfordrende nok... :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri involvert meg med en mann med barn. Liker ikke barn og har 0 interesse av de. Vi er alle forskjellige, dette er mine preferanser, alle har sine. 

Anonymkode: c582e...f45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎06‎.‎2018 den 11.49, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke et problem hvis hun har et barn fra før, men 2 barn derimot. Jeg tenker mer på meg selv som har 2 barn.

Kan ikke se meg for at det skal gå bra med 2 + 2 barn på cirka samme alder. Med tanken på f.eks. plass i bilen, vanskelig å finne bolig med flere soverom (spesielt her i en storby), osv... Enda mer turn-off hvis hun har 2 barn og ingen jobb. Jeg kan ikke forsørge 4 unger. Men nå tenker jeg kanskje litt for langsiktig, hehe.

Anonymkode: f8f94...469

Men barna har da vel fedre som skal forsørge de? Og har hun ikke jobb, så har hun vel inntekt som arbeidsledighetstrygd, AAP eller ufør. Sånn så hun kan forsørge både seg og barna. Jeg går selv på AAP, og er så mange som tror de må forsørge meg, men jeg har da inntekt, og far betaler bra med bidrag, og jeg eier en bolig til 4 mill, har ikke noe gjeld. Så jeg sitter jo stort sett med mer penger, enn disse mennene med jobb som tror de må forsørge meg.

Anonymkode: afa99...cc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går selv på AAP, og er så mange som tror de må forsørge meg, men jeg har da inntekt, og far betaler bra med bidrag, og jeg eier en bolig til 4 mill, har ikke noe gjeld. Så jeg sitter jo stort sett med mer penger, enn disse mennene med jobb som tror de må forsørge meg.

Da er du 1 av 1000 kanskje for jeg tror ikke at det er mange unge mødre der ute med en egen bolig uten gjeld. Men hvis det er mange av dem, så vil jeg gjerne treffe dem, hehe. Men forsvinner ikke barnebidraget hvis du blir sammen med en mann med jobb?

Anonymkode: f8f94...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2018 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere kvinner om menn, som vel og merke er single som har barn fra tidligere forhold ?

Anonymkode: da596...6d4

Jeg er ikke interessert i å bli ilag med en fyr som har unger som fremdeles må følges opp daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennene er helt sikkert fine, flotte folk de.

Men for min del: aldri igjen. Er i et forhold nå, men skal jeg noen gang inn i et nytt forhold, blir det med en barnløs, eller en med godt voksne og selvstendige barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit. Men da må samarbeidet med barnets mor være i orden, barnet må ha lite problemer, og jegmå bli ordentlig inkludert. Alle må ha en tydelig og feilfri kommunikasjon og alt av følelser må være avklart og ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere damer som svarer nei aldri kunne skrevet deres alder også? Hadde vært fint å se hvilken typisk aldersgruppe som har bestemt seg for å være barnløse.

Anonymkode: b3a6b...b0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 11.6.2018 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Da er du 1 av 1000 kanskje for jeg tror ikke at det er mange unge mødre der ute med en egen bolig uten gjeld. Men hvis det er mange av dem, så vil jeg gjerne treffe dem, hehe. Men forsvinner ikke barnebidraget hvis du blir sammen med en mann med jobb?

Anonymkode: f8f94...469

Bidraget følgrr barnet å ikke mor ;) men alenemor penger forsvinner.. som forhøyet barnetrygd, barnetillegg osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎06‎.‎2018 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere kvinner om menn, som vel og merke er single som har barn fra tidligere forhold ?

Anonymkode: da596...6d4

Det kommer jo veldig an på alderen og historien rundt barnet og tidligere forhold.

Jeg er i slutten av 30-årene, har barn selv og vil ikke ha flere, så jeg dater kun menn som har barn fra før. Forutsatt at de har unnfanget barnet i et langvarig stabilt forhold.

Menn med barn fra ons eller med flere barn med forskjellige damer er fullstendig uaktuelt.

Hadde jeg vært singel uten barn selv så ville jeg nok tenkt meg grundig om før jeg gikk inn i et forhold der han har barn fra før. Det er et helt annet utgangspunkt og liv enn når to single og barnløse møtes og etablerer seg sammen. Helt andre hansyn å ta, og du får med minst en ekstra familie på kjøpet, kanskje to om barnets mor får ny mann og evt nye barn.

Anonymkode: 14846...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en mann med 2 småbarn. Det virker ikke som kvinner er interessert hvis menn som har småbarn. I en samtale, så sa hun "oi, er de fortsatt små?", så ble samtalen dabbet av...

Jaja, enten får jeg finne noen som "godtar" bagasjen min eller får fortsette å være singel til barna blir store, antar jeg :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2018 den 17.30, Leonaen skrev:

Helt greit. Men da må samarbeidet med barnets mor være i orden, barnet må ha lite problemer, og jegmå bli ordentlig inkludert. Alle må ha en tydelig og feilfri kommunikasjon og alt av følelser må være avklart og ferdig. 

Med andre ord uaktuelt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innsett at jeg synes det er et pluss om mannen har barn fra før. Kanskje helst relativt små. Har et ganske lite barn selv, og selv om det er en del logistikk når begge har barn fra før så er det en helt annen forståelse for hvilken situasjon jeg selv er i. Det er helt ok å nevne ungen sin, f.eks. Jeg opplever at menn uten barn har null forståelse for dette, og at jeg over tid må passe på hvor mye jeg snakker om barnet. Naturligvis ønsker jeg å snakke om andre ting også, men hvis man snakker om hvordan dagen har vært, for eksempel, så gjør jeg jo ting med barnet. Jeg blir skeptisk til menn med barn fra før hvis de ser lite til ungene sine. Da lurer jeg veldig på hvorfor, og skygger fort unna. 

Jeg ser at jeg har litt motsatt logikk enn en del andre kvinner, men jeg synes rett og slett at det er sexy med gode fedre. 

Anonymkode: fac88...e24

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, matrobot skrev:

Jeg er en mann med 2 småbarn. Det virker ikke som kvinner er interessert hvis menn som har småbarn. I en samtale, så sa hun "oi, er de fortsatt små?", så ble samtalen dabbet av...

Jaja, enten får jeg finne noen som "godtar" bagasjen min eller får fortsette å være singel til barna blir store, antar jeg :) 

Jeg hadde datet deg, jeg ;) hvor bor du? 

Anonymkode: fac88...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver inn et spørsmål her. 

Har nettopp blitt kjent med en meget trivelig mann med en liten sønn. Vi traff hverandre denne uken, så dette er helt helt i startfasen. 

Selv har jeg ikke barn, men vil ha egne barn. Hvor lenge bør jeg vente før jeg stiller spørsmålet om han er åpen for flere barn? Jeg tenker jo at det bør komme før ting utvikler seg. Jeg har aldri datet noen med barn før så dette er helt nytt territorium for meg 🙂

Anonymkode: 5e79b...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hiver inn et spørsmål her. 

Har nettopp blitt kjent med en meget trivelig mann med en liten sønn. Vi traff hverandre denne uken, så dette er helt helt i startfasen. 

Selv har jeg ikke barn, men vil ha egne barn. Hvor lenge bør jeg vente før jeg stiller spørsmålet om han er åpen for flere barn? Jeg tenker jo at det bør komme før ting utvikler seg. Jeg har aldri datet noen med barn før så dette er helt nytt territorium for meg 🙂

Anonymkode: 5e79b...cd2

Det tenker jeg må komme ganske kjapt slik at dersom han svarer motsatt av hva du trenger, så er det enklere å trekke seg unna og gå videre til neste. 

Jeg tenker egentlig før man treffer hverandre, dersom man møtes via nettet. Og hvis dere allerede har vært på en date og skal på neste så hadde jeg snakket om det da. 

Anonymkode: 7b3ce...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2018 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere kvinner om menn, som vel og merke er single som har barn fra tidligere forhold ?

Anonymkode: da596...6d4

Kommer an på hvor gamle ungene er. Blir IKKE I HELVETE HELLER med en fyr som fremdeles har unger som det må betales på og følges opp i hvertfal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...