Gå til innhold

Menn med barn fra før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere kvinner om menn, som vel og merke er single som har barn fra tidligere forhold ?

Anonymkode: da596...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kunne du like gjerne spurt "Kvinner, hva synes du om menn?" 

Menn som har barn fra før er nok like forskjellige som menn ellers er, og hva jeg hadde syntes om de ulike hadde vært ulikt. 

Folk som har barn fra før finner ofte nye partnere. Barn fra før er en ekstra utfordring, men kan også være en ekstra glede. Det jeg hadde vært opptatt av er om han var en god far, hvordan samarbeidet med mor til barna er, og hvor villig/uvillig han hadde vært til å la meg være en naturlig del av livet til barna. Jeg hadde ikke orket et forhold til en mann som hadde ett liv med barna sine, og ett separat liv med meg. Valgte jeg en slik pakke, med mann og barn, så ville jeg ønsket å være en del av hele pakken. Ikke å stå på sidelinjen hver gang han var med barna. 

Anonymkode: f8f49...aec

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anser jeg ikke som hverken positivt eller negativt, det er en del av pakka og ville ikke påvirket hvorvidt jeg ville være sammen med han eller ikke.

Anonymkode: 6c696...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kvinner er langt chillere til dette enn hva vi menn er. Men det kommer jo også av at barnet som regel ikke bor med far, så det er ikke et like stort issue. For menn så er dette barnet gjerne boende med mor og kommer sånn sett mer i veien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like patetisk som kvinner og menn som får nye barn med nye partnere.

Dumskap i praksis.

Anonymkode: 206dc...157

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært singel ville menn med barn vært uaktuelt. Dette fordi jeg har valgt et liv uten barn. Jeg er 40 og kjenner jeg ikke orker et liv med små barn eller tenåringer nå. Hadde jeg vært 25-33 (ca) ville det vært mer aktuelt fordi jeg da vurderte barn, og en mann med barn ville muligens hatt lyst på flere. Pluss at jeg da ville fått sett hvordan han er som far før jeg fikk barn med ham selv.

Anonymkode: b9f10...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At menn har barn fra før er helt greit så lenge det er store barn.

Jeg har hatt barn hele livet (begynte da jeg ble storesøster til to som jeg ble ekstramamma for) og fortsatte til jeg fikk mitt eget da jeg var 17. Etter det har jeg fått to til og yngste er 13 nå. 

Jeg føler meg veldig ferdig med småbarnsperioden og syns det er veldig deilig med store barn. Jeg ville ikke blitt sammen med en mann som har små barn av den grunn.

At han har store barn er helt greit, for da vet han hva det vil si å ha barn og kan relatere. 

Anonymkode: 7b3ce...043

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, oeas skrev:

Tror kvinner er langt chillere til dette enn hva vi menn er. Men det kommer jo også av at barnet som regel ikke bor med far, så det er ikke et like stort issue. For menn så er dette barnet gjerne boende med mor og kommer sånn sett mer i veien.

Seg er kvinne og velger bort menn med barn. Jeg er ikke glad i barn og ønsker ikke hverken å stå på sidelinjen eller å være stemor. 

Anonymkode: 30f36...d63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seg er kvinne og velger bort menn med barn. Jeg er ikke glad i barn og ønsker ikke hverken å stå på sidelinjen eller å være stemor. 

Anonymkode: 30f36...d63

Aldri sagt kvinner ikke kan se det slik, også. Menn tar nok dette mye mer alvorlig. Har dama barn fra før, så er det ofte en dealbreaker. Uansett alder de er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vurdert et forhold med en mann som hadde barn fra før men ønsket/var åpen for flere. Han jeg er sammen med nå har barn fra før og er i tillegg sterilisert, jeg er noen år yngre og barnløs. Visste ikke at ønsket om egne barn kom til å bli så stor når jeg fant en mann jeg ble så glad i, dette gnager og ødelegger psyken og forholdet (for min del, han bryr seg ikke siden det ikke "angår" han), spesielt når det er bonusbarn involvert. Vi burde begge visst bedre.

Anonymkode: 0e3c5...0ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kunne vurdert et forhold med en mann som hadde barn fra før men ønsket/var åpen for flere. Han jeg er sammen med nå har barn fra før og er i tillegg sterilisert, jeg er noen år yngre og barnløs. Visste ikke at ønsket om egne barn kom til å bli så stor når jeg fant en mann jeg ble så glad i, dette gnager og ødelegger psyken og forholdet (for min del, han bryr seg ikke siden det ikke "angår" han), spesielt når det er bonusbarn involvert. Vi burde begge visst bedre.

Anonymkode: 0e3c5...0ca

Sterilisering kan reverseres for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne vurdert et forhold med en mann som hadde barn fra før men ønsket/var åpen for flere. Han jeg er sammen med nå har barn fra før og er i tillegg sterilisert, jeg er noen år yngre og barnløs. Visste ikke at ønsket om egne barn kom til å bli så stor når jeg fant en mann jeg ble så glad i, dette gnager og ødelegger psyken og forholdet (for min del, han bryr seg ikke siden det ikke "angår" han), spesielt når det er bonusbarn involvert. Vi burde begge visst bedre.

Anonymkode: 0e3c5...0ca

Jeg kunne aldri vært i et forhold med noen som ikke ville ha barn. Kan eller vil ikke hun jeg møter går jeg fra henne uansett hvor godt vi har det ellers sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at jeg håper han har et uproblematisk forhold til barnets mor. Og at  barnet er harmonisk :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker ikke noe spesielt om det hvis meg møter en fraskilt mann med barn på gata - men jeg hadde aldri, aldri blitt sammen med en mann med barn. Uansett hvor fint det var og hvor god kjemien var, hadde det vært kroken på døra.

Anonymkode: c58f7...51d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært singel ville menn med barn vært uaktuelt. Dette fordi jeg har valgt et liv uten barn. Jeg er 40 og kjenner jeg ikke orker et liv med små barn eller tenåringer nå. Hadde jeg vært 25-33 (ca) ville det vært mer aktuelt fordi jeg da vurderte barn, og en mann med barn ville muligens hatt lyst på flere. Pluss at jeg da ville fått sett hvordan han er som far før jeg fikk barn med ham selv.

Anonymkode: b9f10...ff7

Hvilken aldersgruppe er du da?

I praksis vil en mann 40 med 2 barn være mer populær enn mann 40 uten.

95% av menn som blir fedre etter 40 har barn fra tidligere. Har man ingen ved 40 blir det ingen heller.

Kvinner vil statistisk sett heller resirkulere andres kvinners eks enn satse på en mann uten barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Sterilisering kan reverseres for menn.

Det vet jeg og vi har tatt det opp, men han nekter. Han vil ikke ha forpliktelsen ved flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke interessert i menn med barn. Er i prinsippet ikke veldig glad i barn - utelukker ikke egne, men selv det er jeg i tvil om. Hvilket tilsier at interessen for andres barn er ekstremt lav. Har ikke så mye tålmodighet med slikt, og synes barn fortjener noen som er investert i dem. 

Skal sies at jeg er 27, og menn jeg dater er ca. 29-35. Bor i Oslo, så de fleste jeg har ikke barn eller havarerte ekteskap bak seg. Det finnes unntak der menn har små barn, men da er ofte det faktum at de er blitt skilt såpass raskt også et varskutegn. 

Som Commander er inne på, er også dette aldersbetinget. Skulle jeg være singel og på markedet som 38-åring, så hadde en 45-åring med barn fra tidligere ekteskap vært mer aktuelt. Det er mer naturlig å ha barn fra før hvis han er del av "skilsmisserushet" som skjer 40+, i tillegg til at barna da ofte også er større. Og rent pragmatisk har jeg færre muligheter på markedet når jeg blir 38, og barn fra før vil da i så fall være noe jeg er villig til å akseptere. Resirkulering av menn er mao langt fra et mål, men mer slik det blir om jeg er i den situasjonen.

Anonymkode: 766a7...433

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
37 minutter siden, Lumen said:

Det vet jeg og vi har tatt det opp, men han nekter. Han vil ikke ha forpliktelsen ved flere barn.

Ah, da blir det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg jævlig godt om. Tror ikke jeg hadde satses på en som meg om jeg skulle inngått forhold og vært kvinne uten barn. Du vil ende nede på prioriteringslista. De mennene som ikke ser det på denne måten er i alle fall ikke noen du vil satse på

Endret av RoH
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RoH skrev:

Du vil ende nede på prioriteringslista.

Et problem også menn møter. Og alenemødre lurer på hvorfor mange menn skyr unna?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...