Gå til innhold

Vil ikke fortelle om situasjonen rundt pappa til folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pappa er veldig syk nå og dør trolig iløpet av kort tid. Det hele er helt forferdelig. Jeg har alltid vært en person som viser lite følelser utad og jeg ønsker ikke at alle skal vite dette. Har kun fortalte det til sjefen og mine nærmeste kollegaer, samt en nabo. Ikke en gang venninna mi som mistet moren sin til kreft for 1,5 år siden vet om situasjonen. Hun ringte også meg og fortalte det først etter dødsfallet og jeg var med i begravelsen. Jeg orker ikke å fortelle det til alle da jeg ikke ønsker masse oppmerksomhet rundt det. Det er vanskelig nok som det er om ikke alle skal komme bort og prate om det i tillegg. Er jeg merkelig? Jeg klarer ikke å snakke om temaet uten å bli gråtkvalt heller.

Sliter også med samvittigheten i forhold til sommerferien. Hvis han skulle dø de nærmeste dagene/ukene så tenker jeg jo automatisk at vi må avlyse sommerferien. På den andre siden har barna gledet seg voldsomt og jeg har sagt til meg selv hele tiden at jeg ikke ønsker å grave meg ned, har tross alt små barn å ta meg av og jobb. Men vet jo ikke hvordan jeg selv reagerer i etterkant selv om man er forberedt og har vært det i mange år. Er det noen som har erfaringer å dele i forhold til å leve normalt etterpå?

Anonymkode: 47fa4...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at du bestemmer selv til hvem og når du forteller slikt. Du kan jo også si at du ikke ønsker oppmerksomhet rundt det.

Jeg synes det er bra at man evner å tenke på praktiske ting som ferie selv om man er i sorg. Jeg synes ikke du skal klandre deg selv for slike tanker, du har mange hensyn å ta og jeg synes det er helt naturlig.

Sjekk om du kan få refundert ferien (både selve hos arbeidsgiver og betalingen for turen dersom faren din dør så dere ikke får reist. 

:klemmer:

Anonymkode: a5da2...8e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er et ekte menneske, og det klandrer verken din far eller oss andre deg for. Det er vanskelig når slikt skjer. Uten tvil. Kanskje trenger du noen dager akkurat nå til å bare være alene? Tenke over ting uten at noen forstyrrer deg. Det du velger å gjøre er etter all sannsynlighet det beste.

Du er god uansett, for du har vist tanke. Den du mister støtter deg nok uansett ❤️

Anonymkode: ad664...d69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...