Gå til innhold

Hvordan lærte dere å drikke øl?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er på tide at jeg begynner å like det, men kan rett og slett ikke fordra det, så utgangspunktet er ikke det beste. Har bare drukket noen slurker i mitt liv før, og jeg spyr nesten bare av en liten smak. HVORDAN lærer man å drikke øl?

Anonymkode: 9077f...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å drikke masse godt øl sammen med mat det passet til, juleøl med julemat, porter med gode oster, mørkt øl med sjokolade osv.

Jeg er ennå ikke frelst på pilsner, men det går ned.

Anonymkode: 5b8a4...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du lære deg å drikke øl når du ikke kan fordra det og nesten spyr av det? :klo: Hva er vitsen? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp, hvorfor må du drikke øl? Alle kan ikke like alt. Hold deg til noe du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Salka skrev:

Hvorfor skal du lære deg å drikke øl når du ikke kan fordra det og nesten spyr av det? :klo: Hva er vitsen? 

 

1 minutt siden, boblevann skrev:

Hvorfor skal du «lære» deg å drikke noe du ikke liker? 

Er jo samme greia som med kaffe. Kunne ikke fordra det før, men nå elsker jeg det. 

Anonymkode: 9077f...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke verre enn at jeg har lyst til å like det, er jo derfor jeg spør :laugh:

Anonymkode: 9077f...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke verre enn at jeg har lyst til å like det, er jo derfor jeg spør :laugh:

Anonymkode: 9077f...459

Vel, om det er målet anbefaler jeg å drikke mer, oftere. Start med lyst og lettdrikkelig øl, så kan du avansere etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nappetass1 skrev:

Vel, om det er målet anbefaler jeg å drikke mer, oftere. Start med lyst og lettdrikkelig øl, så kan du avansere etterhvert.

Er helt grønn når det gjelder øl, har du noen anbefalinger?

Anonymkode: 9077f...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desperados er nok det nærmeste jeg har vært øl blandet med.. noe søtt. Men merk deg; det er tequila i den. 

Sol, Corona og de fleste varianter av sommerøl. 

Igjen! Drit nå i det, da. Vin er godt, drinker er godt, sprit er godt. Det samme er brus, saft og vann. Livet er for kort til å drikke noe du kaster opp av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Desperados er nok det nærmeste jeg har vært øl blandet med.. noe søtt. Men merk deg; det er tequila i den. 

Sol, Corona og de fleste varianter av sommerøl. 

Igjen! Drit nå i det, da. Vin er godt, drinker er godt, sprit er godt. Det samme er brus, saft og vann. Livet er for kort til å drikke noe du kaster opp av?

En gang kastet jeg opp etter å ha drukket kun to slurker utblandet sprit. Det er oppbrukt fordi jeg spydde så mange ganger av det da jeg var yngre, orker ikke å drikke det mer. Samme med vin, hadde en dårlig opplevelse med det, og nå klarer jeg ikke å være i nærheten av noen som drikker vin engang. Takler ikke whisky heller. Rusbrus og cider begynner også å bli fryktelig kvalmende, så da håpte jeg at jeg kunne lære meg å like øl. Takk for tips!

Anonymkode: 9077f...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

En gang kastet jeg opp etter å ha drukket kun to slurker utblandet sprit. Det er oppbrukt fordi jeg spydde så mange ganger av det da jeg var yngre, orker ikke å drikke det mer. Samme med vin, hadde en dårlig opplevelse med det, og nå klarer jeg ikke å være i nærheten av noen som drikker vin engang. Takler ikke whisky heller. Rusbrus og cider begynner også å bli fryktelig kvalmende, så da håpte jeg at jeg kunne lære meg å like øl. Takk for tips!

Anonymkode: 9077f...459

Men.. da er det på tide å slutte å drikke alkohol. Det er jo en bra ting?

Endret av Nappetass1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å prøve andre typer øl enn de billige pils-typene man finner i butikken. Jeg elsker øl, men synes ikke de er noe særlig gode. (Og det ølet jeg tvang ned som 17-åring for å bli full har jeg ikke rørt på over tyve år). 

Fruktøl er lettdrikkelig, noen av dem smaker mer saft enn øl. Saison er lette sommerøl, men med mer smak. Selv er jeg svært glad i Pale Ale, men mulig det blir litt mye smak å starte med.

Anonymkode: 76e41...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Men.. da er det på slutte å drikke alkohol. Det er jo en bra ting?

Jeg drikker bare to-tre ganger i året nå, og fyllekule-tiden er uansett forbi. Likevel har jeg jo lyst til å kunne ta meg et glass eller tre med ett eller annet når andre rundt meg gjør det, for eksempel på ferie, jentekvelder og middag med kjæresten.

Anonymkode: 9077f...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg begynte først å drikke Corona og Sol. Er noe med mais-øl som kan være lettere å få ned innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Jeg ga opp. Brakk meg og brakk meg hver gang jeg prøvde. Ble intenst kvalm av hver slurk og jo lenger nedi flaska jeg kom, jo verre ble det. Når jeg til slutt brakk meg så ga jeg opp. Liker jeg ikke så liker jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 år og liker fortsatt ikke øl. Og hvorfor drikke noe man ikke liker? Med vin så blir man fin 😁

Anonymkode: fb3e7...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 år, vorspiel, øl; nam nam. Vil ikke direkte si jeg måtte lære det. 

Men det ble enda bedre med årene. Nå er det som brus.

Bare fortsett å øv deg, så vil sikkert smaken bli bedre og bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...