AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #41 Skrevet 7. juni 2018 Pizzasnurrer og ost og skinkehorn er gull å ha i stedet for middag. Lett å varme i mikro etter skolen før trening, så spiser dere middag litt senere. Vi kjører gjerne eller sykler med barna på trening, er jo gøy å være med å se, trene selv, hjelp til... Søsken er også gjerne med, så leker de også der selv om de ikke har trening. Ene barnet er litt utfordrende adferdsmessig, så vi liker å være med å hjelpe til, passe på. Synes synd på trenere som bare får overlatt 25 barn, så stikker foreldrene av... Synes foreldre godt kan engasjere seg litt i blant. Så ja til følge, eller kjøring på trening! Anonymkode: 7558c...781 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #42 Skrevet 7. juni 2018 På 5.6.2018 den 12.50, tonebelinda skrev: Du trenger ikke gjenta deg selv, du har spurt om det tidligere. Det er forlangt å sykle 1 time til trening og 1 time hjem fra trening, når du trener 1,5 - 2 timer Nei det er det ikke. Jeg sykler 2 timer hver dag til og fra jobb, så direkte på trening (organisert) ca 2 timer. Kan jeg kan en 16-åring. Anonymkode: 8200f...eb4
Gjest Trynefaktor Skrevet 7. juni 2018 #43 Skrevet 7. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei det er det ikke. Jeg sykler 2 timer hver dag til og fra jobb, så direkte på trening (organisert) ca 2 timer. Kan jeg kan en 16-åring. Anonymkode: 8200f...eb4 Dette er ikke realistisk. Du har kanskje ikke sett de leksemengdene en 16-åring har? Synes jeg ser reaksjonen til mitt barns lærer om jeg sier h*n ikke kan gjøre lekser fordi h*n måtte sykle til aktiviteter. Til info er vgs ferdig med timene nærmere klokka 16 her vi bor,så kommer 20 min med buss hjem.
Gjest Trynefaktor Skrevet 7. juni 2018 #44 Skrevet 7. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har 2 barn og ramse opp hvordan vi har ordnet logistikken. Nå er barna i tenårene men kjører, henter og bringer enda. De trener nesten hver dag. 1. Vi har 2 biler ( ikke økonomisk eller miljøvennlig ) 2. Enkel og sunn middag eventuelt lage middag på kvelden 3. Trent litt selv mens barna er på trening 4. Bestilt matvarer på nett og hentet varene på veien hjem etter jobb 5. Begge er i 100% jobb 6. Vi hadde vaskehjelp da de var yngre. Ikke nå lengre 7. Vi har også alliert oss med venner/forelder til barna angående bringing og henting 8. Men i den travlikeste perioden så satt vi våre egne liv til sides og nedprioriterte å ha det ryddig hele tiden 9. Nå er de ungdom, sykler mye selv og er blitt mer selvstendige. Nå har vi plutselig mye mer tid til oss selv 10. Vi har også besteforeldre i nærheten, men spurt lite etter hjelp. Kun en sjelden gang vi skulle ut på noe Anonymkode: 780ff...017 Vi har 4 barn,og gjør mye av det du skriver. *Vi bruker kolonial,sparer masse tid på å slippe handling. *Samkjøring med andre foreldre er gull. * Tren eller gjør ærend mens barna trener *Samboer er også med på noen treninger,fint å kunne delta her også *Nedprioriterer oss voksne i den mest heftige perioden, synes det er mens ungene er fra 6-12 år *Middag til kveldsmat,gjør så mye jeg kan på forhånd, måltider for flere dager er kjøpt inn og planlagt *Vaskehjelp
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #45 Skrevet 8. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Flytte eller ikke la barna gå på fritidsaktiviteter som krever kjøreservice. Anonymkode: bf942...71d Hahaha, ja, kjempeidé! -Nei, vi har lagt ut huset for salg vi nå da. -Jøss, sier du det, skal dere flytte? -Ja, blir en mill til i lån, men du vet at jentungen trener håndball to ganger i uka, og hun kan ikke sykle her som det ikke er fortau og mye trafikk. Vi må jo kjøre henne et kvarter hver vei! Så, nei, da flytter vi heller. Anonymkode: bb546...fbb 5
Gjest Sisti Skrevet 8. juni 2018 #46 Skrevet 8. juni 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Nei det er det ikke. Jeg sykler 2 timer hver dag til og fra jobb, så direkte på trening (organisert) ca 2 timer. Kan jeg kan en 16-åring. Anonymkode: 8200f...eb4 Ingen har påstått at det er praktisk umulig. Men når man ikke må, og gjerne har andre viktige ting å prioritere, så er det helt innafor å velge en halvtime i bilen sammen med tenåringen i stedetfor å pålegge ungdommen to ekstra treningstimer. Du kan jo for eksempel å velge å trene 6 timer til dagen i stedetfor 2, men hvis du ikke må og ikke vil, og får utnyttet de timene bedre på andre måter, hvorfor gjøre det da?
tonebelinda Skrevet 8. juni 2018 #47 Skrevet 8. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er det ikke. Jeg sykler 2 timer hver dag til og fra jobb, så direkte på trening (organisert) ca 2 timer. Kan jeg kan en 16-åring. Anonymkode: 8200f...eb4 Hadde blitt noen fryktelig lange dager for ungdommen her da Går hjemmefra om morgenen 0710 for å ta bussen til skolen, og er hjemme igjen kl 1630 Måtte da dratt hjemmefra senest 1745 for å rekke trening kl 1900, og hadde vært hjemme igjen mellom 2200-2230 På vg skole har de ganske mye lekser i tillegg, skal man droppe lekser og forberedelser til prøver/foredrag fordi man på død og liv skal være selvhjulpen med å komme til/fra trening? De trener 4 dager i uka, og jeg/mannen kjører 2 av dagene - de andre 2 dagene kjører en annen familie, vi er heldigvis 2 som samkjører. De 2 dagene jeg kjører, bruker jeg til å gå meg en lang tur i skogen, så får jeg rørt litt på meg også. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #48 Skrevet 8. juni 2018 Vil legge til at vi også har vaskehjelp og det avlaster iallefall litt. Bruker ei fast som vi booker gjennom vaskehjelp.no (egen app), og er veldig fornøyde. Det berger jo ikke akkurat hele logistikken, men tar noe av stresset. Tror jeg skal sjekke ut det med å få matvarer levert hjem. En annen ting vi bruker for å avlaste litt, er å bestille brød som leveres på morgenen. Liker egentlig best å bake selv, men de dagene det er mest hektisk, er det greit å ha et alternativ. Anonymkode: cc0e3...fd2 1
tonebelinda Skrevet 8. juni 2018 #49 Skrevet 8. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Flytte eller ikke la barna gå på fritidsaktiviteter som krever kjøreservice. Anonymkode: bf942...71d Det var jammen et godt råd...... 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå