Gå til innhold

Oeyenskygge - hvilken farge(r) til mine oyne?


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Jeg har massevis av forskjellige oyenskygger, men lurer paa om det er en farge som er "best" til mine oyne? Har blaagroenne oyne - ganske lyse, turkise paa en maate. Huden min er ganske lys og litt rosa-aktig (kan bli roed i kinnene). Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden både hud- og øyefargen din går i en kald skala kler du nok kalde farger best. Øyeskygger i grønn-nyanser kan være nydelig, men velg en kald grønnfarge som ikke har så mye gult i seg. Lilla nyanser kan også være nydelig til grønne øyne synes jeg, men kanskje litt voldsomt hvis øynene dine er lyse? Det er jo kjempegøy å prøve seg frem med forskjellige farger, ofte er det penest å kombinere 2-3 skygger som harmonerer med hverandre. De fleste farger finnes både i varme og kalde nyanser, så pass på å holde deg innenfor den kalde skalaen! Helheten har også mye å si, hvilket antrekk du har på deg, hårfarge og hvilken type du er.

De "safe", nøytrale beige-nyansene kler jo de fleste. Men jeg tror ikke en jente med dine farger vil ta seg best ut med beige- /brun-nyanser over i den varme skalaen, men det finnes jo kalde toner av disse fargene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Siden både hud- og øyefargen din går i en kald skala kler du nok kalde farger best.

:klø:

Blir ikke det feil?

Har man rosa undetone i huden, så skal man bruke varme farger, og har man gul undetone så skal man brune kalde farger. Er det ikke det som er riktig da? :klø:

*forvirret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Det høres ut som om både hud- og øyefargen din er ganske lik min. (Jeg er lys i håret også, forresten). Jeg har funnet ut at det som best fremhever øyefargen min er en topp/genser som matcher øynene (altså lys turkis eller grønn med skjær av blått), og øyeskygge i kontrastfarge - litt kjølig lilla. Det kan også funke med øyeskygge som matcher øynene, men det er litt vanskelig å finne akkurat den riktige nyansen. Blir det feil kan det se veldig feil ut, men det er bare å kjøpe billig sminke på H&M eller noe og prøve seg fram!

Til hverdags bruker jeg ofte en lys øyeskygge med skimmer i. Fargen er vanskelig å beskrive... Kjølig beige med snev av rødlilla... :ler: Uansett, jeg bruker den på øyelokket, og en hvit med skimmer under øyet. Nesten usynlig, men det "åpner" øynene veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clea skrev:

Har man rosa undetone i huden, så skal man bruke varme farger, og har man gul undetone så skal man brune kalde farger. Er det ikke det som er riktig da?

Rosa er faktisk en kald farge! :-)

Man kan ha kald undertone i huden selv om den ikke er rosa, da mer olivenfarget. Gylden/gul er jo varme farger! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Popelka ulogget

Takk for gode ideer!! Har funnet ut at rosa oyenskygge faktisk er ganske fint til meg - kom paa fargen da jeg saa paa bryllupsbildene mine her forleden, sminkoeren min brukte nemlig rosa oyenskygge paa meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sies at blå øyne passer best mørke farger (gjerne bruntoner), og faktisk også blå øyeskygger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe fasit svar egentlig? Synes mye kommer an på hårfargen også. Selv har jeg grønne øyne og solbrun hud, men jeg synes selv at jeg kun kler rosa og bronze øyenskygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Kjøp den nye norske utgaven av Cosmopolitan dennen mnd. Der har de masse tips vedr akkurat dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...