Gå til innhold

Å gå i kloster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke katolikk, men har flere ganger tenkt at det på mange måter må være godt og fredfullt å leve livet i et kloster. Å trekke seg bort fra verden, fra det materalistiske og forfengelige livet. Da hadde man sluppet mange bekymringer. 

Anonymkode: dfd77...83b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke katolikk, men har flere ganger tenkt at det på mange måter må være godt og fredfullt å leve livet i et kloster. Å trekke seg bort fra verden, fra det materalistiske og forfengelige livet. Da hadde man sluppet mange bekymringer. 

Anonymkode: dfd77...83b

Her i Norge har du ikke mange klostre å velge i da. Det er ikke noe problem å bli katolikk. Be om å få komme på besøk i et kloster så kan jeg love deg at du mister lysten. Du kommer til å tilbringe all din tid med damer som begynner å nærme seg 90:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, visp skrev:

Her i Norge har du ikke mange klostre å velge i da. Det er ikke noe problem å bli katolikk. Be om å få komme på besøk i et kloster så kan jeg love deg at du mister lysten. Du kommer til å tilbringe all din tid med damer som begynner å nærme seg 90:)

Kan hvem som helst få komme på besøk? Er det ingen yngre nonner lenger?

Anonymkode: dfd77...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, visp skrev:

Her i Norge har du ikke mange klostre å velge i da. Det er ikke noe problem å bli katolikk. Be om å få komme på besøk i et kloster så kan jeg love deg at du mister lysten. Du kommer til å tilbringe all din tid med damer som begynner å nærme seg 90:)

Hehe, damer som nærmer seg 90. Gøy skrevet😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan hvem som helst få komme på besøk? Er det ingen yngre nonner lenger?

Anonymkode: dfd77...83b

Ja, finn ut hvor det er kloste og spør om du kan komme på en kaffe for å kjenne på om det er noe for deg. Det med alder var sagt med en smil, men det er jo gjerne eldre (og endel tyske, italienske etc.).

Det er jo greit å gjøre det så du kan legge det fra deg, eller kanskje du virkelig får blod på tann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett nonner her i byen (Oslo), var ikke 90+ de. Leste en artikkel for noen år siden jeg synes var fin. Det er visst ikke så mange norske som blir nonner, tror en del av de som er nonner her til lands kommer andre steder fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, visp skrev:

Her i Norge har du ikke mange klostre å velge i da. Det er ikke noe problem å bli katolikk. Be om å få komme på besøk i et kloster så kan jeg love deg at du mister lysten. Du kommer til å tilbringe all din tid med damer som begynner å nærme seg 90:)

Eller du kan lære deg å komme nærmere Gud gjennom tilbedelse.

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, omarel skrev:

Eller du kan lære deg å komme nærmere Gud gjennom tilbedelse.

Komme nærmere Gud?

Det er vel det siste man bedriver i et kloster:laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, visp skrev:

Komme nærmere Gud?

Det er vel det siste man bedriver i et kloster:laugh:

Hva tror du de driver med, spiller monopol?😁 Ved siden av å organisere deres tilbedelse til Gud så gjør de også fornftige ting som meg og deg. Det de skal ha respekt for er at de vier livet sitt til Gud. Hadde ikke vært kristen så ville jeg ha prøvd det, men jeg er ikke det. Skulle ønske vi hadde noe tilsvarende i Islam, for man trenger det, man trenger et miljø som er fokusert og dediker på tilbedelse.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, omarel skrev:

Hva tror du de driver med, spiller monopol?😁 Ved siden av å organisere deres tilbedelse til Gud så gjør de også fornftige ting som meg og deg. Det de skal ha respekt for er at de vier lovet sitt til Gud.

Jeg tror at skaperen din egentlig glemte å innstallere sansen for humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, visp skrev:

Jeg tror at skaperen din egentlig glemte å innstallere sansen for humor.

😉 tror ikke det, men jeg syntes alikevell at kommentaren din var morsom😊

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, omarel skrev:

😉 tror ikke det, men jeg syntes alikevell at kommentaren din var morsom😊

Det er bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/2/2018 at 9:00 PM, visp said:

Her i Norge har du ikke mange klostre å velge i da. Det er ikke noe problem å bli katolikk. Be om å få komme på besøk i et kloster så kan jeg love deg at du mister lysten. Du kommer til å tilbringe all din tid med damer som begynner å nærme seg 90:)

Det er en hel del klostre i norge, og jeg har kjent mange unge nonner. Fordommer er en dum ting hvis du skal svare noen konstruktivt.

(Jeg har selv bodd i kloster, men jeg er mann. Da var jeg ung voksen. Den eldste av munkene var da i begynnelsen av 60-årene).

Anonymkode: 66585...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en hel del klostre i norge, og jeg har kjent mange unge nonner. Fordommer er en dum ting hvis du skal svare noen konstruktivt.

(Jeg har selv bodd i kloster, men jeg er mann. Da var jeg ung voksen. Den eldste av munkene var da i begynnelsen av 60-årene).

Anonymkode: 66585...15b

Ja, men bra du kom på banen da:)

Jeg har bare vært i ett. Da kan du jo komme med litt råd til ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, visp said:

Ja, men bra du kom på banen da:)

Jeg har bare vært i ett. Da kan du jo komme med litt råd til ts.

Ok!

http://www.katolsk.no/organisasjon/norge/ordener

http://www.katolsk.no/praksis/klosterliv/artikler/kloster

!ange av disse ordenssamfunnene tar i mot besøk og samtaler. Ts kan ta kontakt med det klosteret som ligger nærmest sitt bosted (se den første linken), og be om å få komme på besøk og stille sine spørsmål.

Anonymkode: 66585...15b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...