Gå til innhold

Strøk på oppkjøring og skjønner ikke hvorfor ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er desverre ikke noe utledning er ei jente fra Norge som er 22år, og jeg vet det var feil men på en oppkjøring er du piss nervøs og vis du får en sensor som da er sikkelig sur og griner som ikke sier hei når han setter seg inn i bilen en gang da blir man stresset, jeg vet selv at jeg er en god sjafør og aldri har jeg gjort disse feilene tidligere men jeg har kjørt, men når en sensor sier i fra sent hvor du skal blir mann stresset i en sånn situasjon når man i tillegg er drit nervøs, når du kjører med en kjørelærer så står det ikke på om du får lappen eller ikke da bare kjører du og gjør det du kan, men på en oppkjøring så står veldig mye på spill og man blir nervøs og stresset og gjør ting man ellers ikke hadde gjort, så det jeg evt må trene på er å roe nervene i en sånn stressende situasjon og tenke at han bare er en passasjer, synes dere er veldig dømmene veldig mange av dere, har kjørt på en seriøs trafikk skole som er flinke, før oppkjøring hadde jeg en oppvarmings time i Drammen på 1 halv timen å hadde 0feil så er nok på grunn av alt som står på spill! 

Anonymkode: b3efa...7d0

Er dette én setning? 🤪 Skjønner godt at du blir stresset. Men det er jo hele poenget! Dette må du kunne takle. Min sensor var akkurat likedan. Men han sa jeg var så flink til å sikre bilen, siden jeg sjekket alle speil så ofte...noe jeg bare gjorde for å sjekke om surprompen kunne smile litt også. Du klarer det, men slutt å klandre andre enn deg selv.

Anonymkode: acb33...193

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uhumskheter
On 6/2/2018 at 4:58 PM, FantasDick said:

Sensor sa jeg kjørte strøkent, men han holdt likevel på å stryke meg fordi jeg stoppet for en lastebil fra venstre. Jeg vet jo at jeg ikke skal det, men han hadde stor fart, jeg hadde gangfart (fergeleie) og jeg ble akutt usikker og stoppet heller. 

Jeg synes du hadde flere feil her, så forstår at sensor strøk. 

Jeg strøk nesten fordi jeg ikke fulgte med i sidegatene på en forkjørsvei fordi (som jo sant er) bare fordi jeg kjører på forkjørsvei så er det ikke sikkert de som kommer fra sideveiene bryr seg om min forkjørsrett.

ts: Sensorer er strenge, noen ganger kanskje urettferdig strenge, men de vet faktisk bedre enn noen som bare har kjørt en liten stund. De vet bedre enn noen som ikke har lappen. Sånn er det, selv om det er kjipt.

Endret av Uhumskheter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg Sier ikke at det var sensor sin feil nei, men når du føler deg trygg og kjører bra ellers også skal nervene ta overhånd fordi en person som har myndighet for å gi deg lappen gjør at du stryker fordi du begynner å gjøre ting du aldri gjør ellers, blir det samme som å konkurrere i en sport, du er døds god på trening men på kamp blir du nervøs og driter deg ut, jeg har en god selv innsikt og ser selv når jeg gjør feil, men som jeg sier er at de feilene jeg gjorde var noe jeg aldri ellers hadde gjort noe som er frustrerende når du faktisk klarer å kjøre bil, ser i speil, gode plasseringer, ligger alltid i fart grensen, bra felt sift, ser alltid i blindsonen, kjører miljøvennlig, flink på høyere regler, vikeplikt og lav fart til og i en rundkjøring.. men ja jeg vet det er feil det jeg gjorde men mann blir irritert på deg selv når man kjører plettfritt hjemme og med kjøre lærer også kjører du drit dumt på en oppkjøring.. og hadde jeg kjørt som jeg pleier hadde jeg 100% sikker på at jeg hadde bestått med glans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg Sier ikke at det var sensor sin feil nei, men når du føler deg trygg og kjører bra ellers også skal nervene ta overhånd fordi en person som har myndighet for å gi deg lappen gjør at du stryker fordi du begynner å gjøre ting du aldri gjør ellers, blir det samme som å konkurrere i en sport, du er døds god på trening men på kamp blir du nervøs og driter deg ut, jeg har en god selv innsikt og ser selv når jeg gjør feil, men som jeg sier er at de feilene jeg gjorde var noe jeg aldri ellers hadde gjort noe som er frustrerende når du faktisk klarer å kjøre bil, ser i speil, gode plasseringer, ligger alltid i fart grensen, bra felt sift, ser alltid i blindsonen, kjører miljøvennlig, flink på høyere regler, vikeplikt og lav fart til og i en rundkjøring.. men ja jeg vet det er feil det jeg gjorde men mann blir irritert på deg selv når man kjører plettfritt hjemme og med kjøre lærer også kjører du drit dumt på en oppkjøring.. og hadde jeg kjørt som jeg pleier hadde jeg 100% sikker på at jeg hadde bestått med glans..

Hvis man bare klarer å prestere på trening og ikke på kamp så blir man ikke tatt ut til å spille kamp heller, skjønner du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.6.2018 den 12.45, AnonymBruker skrev:

Jeg strøk fordi at jeg slapp noen forbi meg som skulle til venstre ut på en forkjørsvei når han virket veldig uforisigbar så vinket han ut og kjørte videre, strøyk på at jeg lå i 63 i 60 nedover en bakke men merket det selv, lå litt fort i en rundkjøring der det ikke var noen i rundkjøringen klarte å gjøre det jeg skulle og sa dette selv når jeg lå i rundkjøringen.

største feilen min var at han sa jeg skulle ut på motorveien mot Drammen men så ikke så godt på kjøre mønstrer så ble stresser så la meg først til venstre når jeg bestemte meg for at jeg skulle til venstre i rundkjøringen så bestemte jeg meg for at jeg skulle bytte til høyere isteden for så blinket meg til høyere så i bilndsonen og kjørte til høyere, så da fikk jeg ikke lov til å fullføre prøvene min videre og kjørte til stasjonen, er dette grunnlag for å stryke meg momentant? Når du ikke har bryti vikieplikt eller ikke glemt bort en eneste høyere regel? Eller at han ikke har gripet inn mens du har kjørt og ikke kommer i noe fare? Så ofte i speil å blindsone ham var veldig sur og grinete sensor

Du vet da og bør da forstå mer enn godt nok hvorfor du strøk? 

Hvis ikke så kan jeg fortelle deg at du er direkte trafikkfarlig å slippe løs på egenhånd i trafikken og derfor ikke skal ha npe førerkort enda. Lær deg å kjøre feil med stil. 

Anonymkode: 6f189...544

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du skal være trygg i trafikken selv om du er nervøs. Du skal kunne ha bilen stappfull av sure sensorer og fortsatt være trygg i trafikken. Å kunne vise at du mestrer kjøring under press er noe de ser på også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du klandrer han ikke, men det er akkurat det du gjør. Det er fint at du søker tilbakemelding! Men tenk deg om: Det er mange andre ting som stresser i trafikken. Barn som leker ved veien eller som sitter i bilen din og skriker. Utrykningskjøretøy som kommer ingen sted fra og som skal frem først. Det å følge med på veiskilt i en ukjent by. Ikke alt kan beherskes når man bare såvidt har tatt lappen. Men ha roen og selvinnsikten til å godta sensorens bedømmelse av din kjøring. Du har gjort masse feil, da skal du ikke stå. Spesielt ikke "med glans". Nå er du voksen, ta det deretter. Og dette er veldig velment!

Anonymkode: acb33...193

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det kan variere hvor streng de er. Strøyk selv første gangen fordi jeg kjørte 15 km for sakte på en landevei, ellers kjørte jeg helt perfekt. Andre gangen derimot var jeg så nervøs at jeg sleit med å flette på motorvei, jeg bomma flere ganger på gir, parkeringen min ble skeiv og allikavel bestod jeg. Du får ta tiden til hjelp også går nok beste oppkjøring bedre☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som stryker på en oppkjøring vil ha et behov for å skylde på utenforliggende omstendigheter.

Jeg kan naturligvis ikke uttale meg om denne saken, men på generell basis kan jeg si at sensorer i SVV ikke er for strenge.

Snarere tvert imot, det ser man på trafikkbildet og alle de impulsive handlingene folk foretar seg. For ikke å snakke om klønete oppførsel på parkeringsplasser, manglende blinklys i rundkjøringer, eller hva det måtte være.

Så det er bare å applaudere de sensorene som faktisk holder igjen, når helhetsinntrykket ikke holder mål.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det spiller (heldigvis) ingen rolle hvordan du sier/påstår at du kjører til vanlig - verken til oss eller til sensor. Det er den innsatsen du gjør på oppkjøringa som teller, og det du forklarer i hovedinnlegget viser ikke en stødig og sikker sjåfør og sensor hadde helt rett når han strøk deg! 

Nerver skjønner jeg at man får, men det får da alle når de skal kjøre opp og er i mitt hode ikke noe du kan bruke som argument for at du egentlig mener at du skulle ha bestått.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg strøk selv på oppkjøring forrige uke, vet hvor surt det er. Jeg la merke til et par av feilene selv, og kommenterte dem i etterkant, men dette var feil som ikke kunne føre til noe annet enn stryk. Vet jo at det var min feil og ikke sensor, men ser at du føler at sensor var sur og streng, min var heller ikke særlig hyggelig, snakket veldig strengt og var generelt ikke noe særlig stas å sitte sammen med - litt usikker på om dette er noe de lærer når de utdanner seg til å bli sensor? Jeg er 34 år gammel, så jeg er ikke en usikker 18 åring heller, jeg tåler sure mennesker, men i akkurat den type situasjon hadde det kanskje vært greit å prøve å være litt mer jovial.

Anonymkode: b8403...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2018 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Jeg er desverre ikke noe utledning er ei jente fra Norge som er 22år, og jeg vet det var feil men på en oppkjøring er du piss nervøs og vis du får en sensor som da er sikkelig sur og griner som ikke sier hei når han setter seg inn i bilen en gang da blir man stresset, jeg vet selv at jeg er en god sjafør og aldri har jeg gjort disse feilene tidligere men jeg har kjørt, men når en sensor sier i fra sent hvor du skal blir mann stresset i en sånn situasjon når man i tillegg er drit nervøs, når du kjører med en kjørelærer så står det ikke på om du får lappen eller ikke da bare kjører du og gjør det du kan, men på en oppkjøring så står veldig mye på spill og man blir nervøs og stresset og gjør ting man ellers ikke hadde gjort, så det jeg evt må trene på er å roe nervene i en sånn stressende situasjon og tenke at han bare er en passasjer, synes dere er veldig dømmene veldig mange av dere, har kjørt på en seriøs trafikk skole som er flinke, før oppkjøring hadde jeg en oppvarmings time i Drammen på 1 halv timen å hadde 0feil så er nok på grunn av alt som står på spill! 

Her ser vi den største feilen. Ingen er en god sjåfør før man har fått førerkort. Det tar mange års trening for å bli en god sjåfør. At du ikke har fått med deg dette mens du har tatt kjøretimer og kurs er helt utrolig. Det vitner om massiv mangel på selvinnsikt. Du er heller ingen god sjåfør når du kjører dårlig som følge av noen som sitter ved siden av deg. Hvordan har du for eksempel tenkt til å kjøre dersom du har et skrikende barn i bilen? Eller dersom du er stresset fordi du er sent til er fly?

Nei, gå litt i deg selv. Jeg trodde 22 år gamle jenter skulle være litt oppegående, men åpenbart ikke...

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.6.2018 den 15.31, AnonymBruker skrev:

Kan du dele opp innleggene dine litt eller? Skulle tro du hadde rettskrivningsreglene friskt i minne som 22-åring. Eller er du enda en av de med dysleksi, som alle på nett tydeligvis har?

Anonymkode: 133e4...7e4

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du dele opp innleggene dine litt eller? Skulle tro du hadde rettskrivningsreglene friskt i minne som 22-åring. Eller er du enda en av de med dysleksi, som alle på nett tydeligvis har?

Det går an å si ifra til folk på en LITT hyggeligere måte. 

Anonymkode: d520c...bd1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg strøk selv to ganger på oppkjøringen, og likevel har den dag i dag, 7 år senere, lov til å kjøre utrykning. Det er ingen krise å stryke på oppkjøring, men det er kritisk at du er usikker når du er nervøs. Usikre sjåfører er det verste jeg vet når jeg er nødt til å komme meg til en destinasjon med blålys, så mitt beste tips er å bestemme deg for hva du skal gjøre og gjennomføre det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det går an å si ifra til folk på en LITT hyggeligere måte. 

Anonymkode: d520c...bd1

Det har blitt påpekt personen flere ganger uten at det blir tatt tak i. Og jeg er lei alle disse som har dysleksi fordi man påpeker store feil ved skrivingen deres. Det er ikke så mange i Norge som har dysleksi...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Etter min erfaring er det helt tilfeldig hvor vidt en og samme feil medfører stryk eller bestått.  Det kommer som oftest an på omstendighetene rundt feilen, og av og til kommer det an på sensorer forventninger. 

For eksempel kan alder eller kjønn gjøre at noen sensorer har høyere forventninger til kjøringen, og dermed slår hardere ned på småfeil.  

Hvilken kjørelærer du har kan også påvirke resultatet.  Hvis sensor ikke liker kjørelærer av en eller annen grunn (for ung, for uerfaren, liker ikke metodene, upassende klesstil(!) osv) vil også terskelen for å bestå være høyere.

For noen år siden var jeg faktisk vitne til nettopp det, at sensor sa rett ut at en kjørelærer var for ung, for uerfaren, og for uprofesjonell i utseende, og at han strøk denne lærerens elever så fort han fikk muligheten til det. Absolutt alle elevene besto med andre sensorer.

Anonymkode: a7a3c...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ingen skam å stryke. Den kjøringen du gjorde i dag var ikke trafikksikker nok til at du får kjøre alene.. Da er det bare å brette opp armene å øve mer! Det hjelper ikke å sutre, og klage på sur og streng sensor. Det vil alltid være utenforliggende ting som kan forstyrre en kjøretur, og klarer man ikke å kjøre bra da, så er man ikke sikker nok til å ut på veien. (Du tror at en sur sensor er ille, vent noen år til du må kjøre med noen hylende små drittunger baki.. 😛 ) Alle de små tingene du gjorde feil var ikke mye i seg selv, men samlet sett viser du at du er usikker. Bruk de neste ukene til å øve mer, så klarer du det neste gang! 

Jeg strøyk selv på oppkjøringen min, jeg fikk det lokale strykejernet, så var så nervøs og ødela helt for meg selv. Der og da var det surt, og jeg var sur på sensor. Men jeg ser jo i ettertid at kjøringen var langt fra sikker. Var alt for nervøs. Var glad for at jeg ikke spydde på skoene hans...! Det gikk mye! bedre neste gang, og jeg fikk endelig lappen! 

Anonymkode: aa89f...bda

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Okei, vet du hva Åssen går det ann og oppføre seg sånn som dere gjør, dere som sier man blir bedre sjafør med årene er jo bare helt idiotisk for jeg ser jo vær eneste dag flere idioter som sitter bak rattet, greit nok at dere har bedre erfaring og sier ikke at jeg er en god sjafør men til mitt nivå til å få lappen føler jeg at jeg er god nok, kjøre læren fra learn hadde da aldri sent meg til en oppkjøring om jeg ikle var klar for det øddlegger jo statistikken hans. Men ja sånn er det jeg strøk og får gjør det bedre neste gang, men at dere skal slenge sånn drit er utrolig barnslig og unødvendig så vet ikke helt hvem som bør ta seg sammen her. Det går Ann å snakke til mennesker som spørr om råd på en bra måte, dere burde skamme dere og BTW så har jeg dysleksi diagnosen vis dere lurte på det😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei, vet du hva Åssen går det ann og oppføre seg sånn som dere gjør, dere som sier man blir bedre sjafør med årene er jo bare helt idiotisk for jeg ser jo vær eneste dag flere idioter som sitter bak rattet, greit nok at dere har bedre erfaring og sier ikke at jeg er en god sjafør men til mitt nivå til å få lappen føler jeg at jeg er god nok, kjøre læren fra learn hadde da aldri sent meg til en oppkjøring om jeg ikle var klar for det øddlegger jo statistikken hans. Men ja sånn er det jeg strøk og får gjør det bedre neste gang, men at dere skal slenge sånn drit er utrolig barnslig og unødvendig så vet ikke helt hvem som bør ta seg sammen her. Det går Ann å snakke til mennesker som spørr om råd på en bra måte, dere burde skamme dere og BTW så har jeg dysleksi diagnosen vis dere lurte på det😉

Selvfølgelig har du dysleksi, "alle" har det jo. Haha.

Med innstillingen du viser her kommer du ALDRI til å få lappen, og om du på magisk vis skulle greie å flørte deg til den håper jeg du ALDRI havner foran meg når jeg kjører utrykning for å redde liv.

Trodde jenter hadde utviklet frontallappen i en alder av 22, men neida...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...