Gå til innhold

Strøk på oppkjøring og skjønner ikke hvorfor ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg strøk fordi at jeg slapp noen forbi meg som skulle til venstre ut på en forkjørsvei når han virket veldig uforisigbar så vinket han ut og kjørte videre, strøyk på at jeg lå i 63 i 60 nedover en bakke men merket det selv, lå litt fort i en rundkjøring der det ikke var noen i rundkjøringen klarte å gjøre det jeg skulle og sa dette selv når jeg lå i rundkjøringen.

største feilen min var at han sa jeg skulle ut på motorveien mot Drammen men så ikke så godt på kjøre mønstrer så ble stresser så la meg først til venstre når jeg bestemte meg for at jeg skulle til venstre i rundkjøringen så bestemte jeg meg for at jeg skulle bytte til høyere isteden for så blinket meg til høyere så i bilndsonen og kjørte til høyere, så da fikk jeg ikke lov til å fullføre prøvene min videre og kjørte til stasjonen, er dette grunnlag for å stryke meg momentant? Når du ikke har bryti vikieplikt eller ikke glemt bort en eneste høyere regel? Eller at han ikke har gripet inn mens du har kjørt og ikke kommer i noe fare? Så ofte i speil å blindsone ham var veldig sur og grinete sensor

Anonymkode: b3efa...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vel selv dokumentert at du mangler kjørerutine. Fint at sensor holder deg igjen litt til. Prøv å få mengdetrening før neste oppkjøring.

Lykke til

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sensor skal bedømme om det er trykt å slippe deg alene i trafikken, som tydligvis det ikke er siden sensor strøk deg. De ser også på flyt i trafikken. Det kan hende at du hadde mange 2er feil og sensor bestemme seg at det ikke var noe grunn for å fortsette. Jeg skjønner at det er kjipt å stryke på oppkjøring men lær av feilene så består du helt sikkert neste gang, og ikke stress fordi da gjør man masse feil som ikke vanligvis gjør. Lykke til! 😊

Anonymkode: 2f625...b17

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var jo MASSE feil. Tror du virkelig at du er klar for å slippes løs på folk i egen bil?

Anonymkode: acb33...193

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Mange stryker første gang, lær av feilene dine så går det nok bra neste gang  :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du høres usikker ut i trafikken. Du syns kanskje sensor kunne vært litt grei og latt deg stå, men du er potensiell drapsmaskin når du ikke har kontroll i trafikken. Det er veldig bra at kravene for å få lappen i Norge er så høye som de er, vi har lite dødsulykker sammenlignet med mange andre land. Du har jo heller ikke strøket for alltid, du må bare trene litt mer.

Anonymkode: c2421...f65

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sensor sa jeg kjørte strøkent, men han holdt likevel på å stryke meg fordi jeg stoppet for en lastebil fra venstre. Jeg vet jo at jeg ikke skal det, men han hadde stor fart, jeg hadde gangfart (fergeleie) og jeg ble akutt usikker og stoppet heller. 

Jeg synes du hadde flere feil her, så forstår at sensor strøk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har sannsynligvis kjørt helt på trynet, skal MYE til for sensor å avbryte en førerprøve. Da skal det være fare for liv og helse.

Tipper du er en av de som har syti deg til førerprøve hos kjøreskolen din?

Ta trinn 4 om igjen, gjerne hos en seriøs trafikkskole, lær deg litt om selvinnsikt.

Anonymkode: 628bc...97a

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ts utlending? (Norsken din virker ikke helt stødig). En kjørelærer sa til meg at det er en mye høyere prosentandel utlendinger som strykes på oppkjøring. Så..er du utlending må du overbevise sensor litt mer enn andre at du er en trygg sjåfør som bl.a har skjønt paragraf 3 i veitrafikkloven. De på biltilsynet er livredd at det importeres ukulturer i norsk kjøremønster. 

Anonymkode: 98a28...406

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ts utlending? (Norsken din virker ikke helt stødig). En kjørelærer sa til meg at det er en mye høyere prosentandel utlendinger som strykes på oppkjøring. Så..er du utlending må du overbevise sensor litt mer enn andre at du er en trygg sjåfør som bl.a har skjønt paragraf 3 i veitrafikkloven. De på biltilsynet er livredd at det importeres ukulturer i norsk kjøremønster. 

Utlending? Hvor tar du det fra? Feilene i TS' innlegg er da typisk norske. Utlendinger gjør helt andre typer feil i språket. 

Anonymkode: 1f524...d08

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var ikke så rart at du strøk. Bedre lykke neste gang. (når du har kjørt litt mer bil) 

Anonymkode: 35ee8...90e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det skal mye til før en førerprøve blir avbrutt! Da har du faktisk vært til fare for deg selv og andre. Du må kjøre mye mer og bli tryggere. 

Anonymkode: d520c...bd1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er glad du strøk! Som over sier, med alle de feilene er du er potensiell drapsmaskin. 

Mange stryker, sånn er det bare. Du får øve deg litt mer og prøve på nytt. Lykke til! 

Anonymkode: 3a243...010

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ditt innlegg består av mange feil selv...

Anonymkode: 58145...886

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør jo ikke ha lappen. Ta deg sammen og prøv igjen.

Anonymkode: 8d7b7...e2c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som andre her sier, tren mer og lær deg ikke å gjenta feilene du gjorde først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Skulle gjerne hørt fra TS hvordan hun opplever responsene? Er det første gang noen sier at du har gjort feil? Den manglende selvinnsikten i OP er ganske krass.

Anonymkode: acb33...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er desverre ikke noe utledning er ei jente fra Norge som er 22år, og jeg vet det var feil men på en oppkjøring er du piss nervøs og vis du får en sensor som da er sikkelig sur og griner som ikke sier hei når han setter seg inn i bilen en gang da blir man stresset, jeg vet selv at jeg er en god sjafør og aldri har jeg gjort disse feilene tidligere men jeg har kjørt, men når en sensor sier i fra sent hvor du skal blir mann stresset i en sånn situasjon når man i tillegg er drit nervøs, når du kjører med en kjørelærer så står det ikke på om du får lappen eller ikke da bare kjører du og gjør det du kan, men på en oppkjøring så står veldig mye på spill og man blir nervøs og stresset og gjør ting man ellers ikke hadde gjort, så det jeg evt må trene på er å roe nervene i en sånn stressende situasjon og tenke at han bare er en passasjer, synes dere er veldig dømmene veldig mange av dere, har kjørt på en seriøs trafikk skole som er flinke, før oppkjøring hadde jeg en oppvarmings time i Drammen på 1 halv timen å hadde 0feil så er nok på grunn av alt som står på spill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan komme opp i mange stressende situasjoner når du kjører bil, og du kan ha behov for å sette deg bak rattet når du er hyperstresset av andre grunner. For å være en trygg sjåfør må du derfor kunne takle trafikken også når du er stresset, og kunne håndtere uventede situasjoner uten å gå i lås. Og etter det du forteller høres det ikke ut som du klarer dette. 

Anonymkode: 1f524...d08

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er desverre ikke noe utledning er ei jente fra Norge som er 22år, og jeg vet det var feil men på en oppkjøring er du piss nervøs og vis du får en sensor som da er sikkelig sur og griner som ikke sier hei når han setter seg inn i bilen en gang da blir man stresset, jeg vet selv at jeg er en god sjafør og aldri har jeg gjort disse feilene tidligere men jeg har kjørt, men når en sensor sier i fra sent hvor du skal blir mann stresset i en sånn situasjon når man i tillegg er drit nervøs, når du kjører med en kjørelærer så står det ikke på om du får lappen eller ikke da bare kjører du og gjør det du kan, men på en oppkjøring så står veldig mye på spill og man blir nervøs og stresset og gjør ting man ellers ikke hadde gjort, så det jeg evt må trene på er å roe nervene i en sånn stressende situasjon og tenke at han bare er en passasjer, synes dere er veldig dømmene veldig mange av dere, har kjørt på en seriøs trafikk skole som er flinke, før oppkjøring hadde jeg en oppvarmings time i Drammen på 1 halv timen å hadde 0feil så er nok på grunn av alt som står på spill! 

Jeg synes at det er morsomt at mange som stryker på oppkjøring mener at det er sensor sin feil fordi sensor var sur og grinete. Det var vel ikke sensor som kjører?

Anonymkode: 2f625...b17

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...