Wilow Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #21 Skrevet 1. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok Det kan hende de gjør annet arbeid (i tillegg til det de gjør hos deg) i løpet av ukene, slik at de har timer de kan avspasere på fredagene Anonymkode: 15772...a9b Ja, det er jo en mulighet! 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #22 Skrevet 1. juni 2018 Arbeidsdagen deres starter og slutter ikke i det øyeblikket de kommer eller går fra deg. Biler, materialer og verktøy skal hentes og bringes også, og dette er også en del av arbeidstiden deres. Så kommer det helt an på hva slags avtale de har med arbeidsgiver om de har med seg bil hjem eller ikke. Det normale er at arbeidsdagen starter når man møter opp på oppmøtested, både for dem og for deg. Forskjellen er at for deg er oppmøtested og stedet arbeidet utføres det samme, mens for dem er stedet arbeidet utføres veldig varierende, og det kan ligge 5 min. unna oppmøtested en uke og 1,5 timer unna neste uke. Siden det er arbeidsgiver som bestemmer dette er det bare rett og rimelig at de også får betalt for denne tiden. Anonymkode: 9149e...bd8 3
Wilow Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #23 Skrevet 1. juni 2018 Uansett, takk for alle svar! vi er fornøyd med firmaet og jobben de gjør, og har jo fastpris, så jeg unner de forsåvidt langhelg! 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #24 Skrevet 1. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje de har betalt spisepause? Hvor mange timer blir det da på 1 uke? Anonymkode: 15772...a9b Da blir det jo 37,5 timers uke når de drar kl 12 noen fredager og kl 13 andre fredager Anonymkode: 15772...a9b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #25 Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da blir det jo 37,5 timers uke når de drar kl 12 noen fredager og kl 13 andre fredager Anonymkode: 15772...a9b @Wilow Anonymkode: 15772...a9b
Wilow Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #26 Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsdagen deres starter og slutter ikke i det øyeblikket de kommer eller går fra deg. Biler, materialer og verktøy skal hentes og bringes også, og dette er også en del av arbeidstiden deres. Så kommer det helt an på hva slags avtale de har med arbeidsgiver om de har med seg bil hjem eller ikke. Det normale er at arbeidsdagen starter når man møter opp på oppmøtested, både for dem og for deg. Forskjellen er at for deg er oppmøtested og stedet arbeidet utføres det samme, mens for dem er stedet arbeidet utføres veldig varierende, og det kan ligge 5 min. unna oppmøtested en uke og 1,5 timer unna neste uke. Siden det er arbeidsgiver som bestemmer dette er det bare rett og rimelig at de også får betalt for denne tiden. Anonymkode: 9149e...bd8 Ja, men igjen så er jeg ganske sikker på at de har med seg bil og verktøy hjem etter endt arbeidsdag. Ja, varierende kjørevei kan jo kanskje være en årsak, men det er et lokalt firma, så reiseveien er ikke særlig lang for noen av dem.. men ja, det er selvfølgelig mulig de har denne avtalen med arbeidsgiver 1
Wilow Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #27 Skrevet 1. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje de har betalt spisepause? Hvor mange timer blir det da på 1 uke? Anonymkode: 15772...a9b Men det er ingen grunn til at snekkere skal ha betalt spisepause..? Det er jo ikke vanlig bortsett fra i yrker hvor man kan risikerer å få avbrutt spisepause..
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. juni 2018 #28 Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, Wilow skrev: Ja, men igjen så er jeg ganske sikker på at de har med seg bil og verktøy hjem etter endt arbeidsdag. Ja, varierende kjørevei kan jo kanskje være en årsak, men det er et lokalt firma, så reiseveien er ikke særlig lang for noen av dem.. men ja, det er selvfølgelig mulig de har denne avtalen med arbeidsgiver For alt du vet så kan det hende de også sitter et par timer hver dag og regner ut anbud til forskjellige kunder. Synes du bryr deg vel mye om lite, spesielt siden du har fastpris og er fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #29 Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, Wilow skrev: Men det er ingen grunn til at snekkere skal ha betalt spisepause..? Det er jo ikke vanlig bortsett fra i yrker hvor man kan risikerer å få avbrutt spisepause.. Det kan jo være en frynsegode som de har da Anonymkode: 15772...a9b 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #30 Skrevet 1. juni 2018 De bruker nok også en del tid på å hente materialer etc. Anonymkode: 15772...a9b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #31 Skrevet 1. juni 2018 Spiser de i hagen din? I så fall ville jeg traktet kaffe og servert de Anonymkode: 15772...a9b 2
Wilow Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #32 Skrevet 1. juni 2018 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: For alt du vet så kan det hende de også sitter et par timer hver dag og regner ut anbud til forskjellige kunder. Synes du bryr deg vel mye om lite, spesielt siden du har fastpris og er fornøyd. Men jeg vet at det er en annen person i firmaet som tar seg av anbud og kunder grunnen til at jeg spør er fordi de skal være hos oss på timesbasis med andre oppgaver senere, så greit å vite va som er varsling og ikke. Mulig dette er 'lite' for deg, men vi skal altså bruke nærmere 2 millioner, som skal betales til dette firmaet, så 2-3 timer hver uke kan potensielt blir ganske myr penger for oss!
Wilow Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #33 Skrevet 1. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De bruker nok også en del tid på å hente materialer etc. Anonymkode: 15772...a9b Til nå har alle materialer vært tilkjørt av andre.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #34 Skrevet 1. juni 2018 Betalt spisepause. Det har en når egnet pauserom mangler. Anonymkode: 23743...2c3 1
Wilow Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #35 Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spiser de i hagen din? I så fall ville jeg traktet kaffe og servert de Anonymkode: 15772...a9b Ja, de spiser i hagen De låner selvfølgelig doen ved behov, forrige uke fikk de gulrotkake, i dag fikk de is. Tenkte vi skulle spandere pizza på de etterhvert! 2
Wilow Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #36 Skrevet 1. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Betalt spisepause. Det har en når egnet pauserom mangler. Anonymkode: 23743...2c3 De har satt opp brakke for å ha spiserom og wc. Men de bruker vår do, tror ikke doen i brakka er særlig hyggelig
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #37 Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, Wilow skrev: Men jeg vet at det er en annen person i firmaet som tar seg av anbud og kunder grunnen til at jeg spør er fordi de skal være hos oss på timesbasis med andre oppgaver senere, så greit å vite va som er varsling og ikke. Mulig dette er 'lite' for deg, men vi skal altså bruke nærmere 2 millioner, som skal betales til dette firmaet, så 2-3 timer hver uke kan potensielt blir ganske myr penger for oss! Jeg forstår ikke hva som er problemet? Dere kommer da til å betale pr time, og betaler da selvsagt ikke for de timene etter at de har dratt for dagen på fredagene. Anonymkode: 15772...a9b 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #38 Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, Wilow skrev: Ja, de spiser i hagen De låner selvfølgelig doen ved behov, forrige uke fikk de gulrotkake, i dag fikk de is. Tenkte vi skulle spandere pizza på de etterhvert! Så fint Anonymkode: 15772...a9b 1
Wilow Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #39 Skrevet 1. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hva som er problemet? Dere kommer da til å betale pr time, og betaler da selvsagt ikke for de timene etter at de har dratt for dagen på fredagene. Anonymkode: 15772...a9b Men det plager ikke meg a du ikke skjønner problemet Jeg bare lurte! Les gjerne svarene mine i resten av tråden! 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #40 Skrevet 1. juni 2018 Akkurat nå, Wilow skrev: Men det plager ikke meg a du ikke skjønner problemet Jeg bare lurte! Les gjerne svarene mine i resten av tråden! Det er bra at det ikke plager deg. Jeg sliter med å forstå dette, og skal lese og se om jeg finner løsningen Anonymkode: 15772...a9b 2
Fremhevede innlegg