Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et firma hos oss som setter opp et tilbygg.

Vi har fastpris på dette, så det er ikke så farlig.. men snekkerene pakker sammen og avslutter hver fredag kl 12-13... 

Er et vanlig?? De begynne ved 7 tiden og pleier å avslutte ved 15 tiden ellers i uken..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er vanlig ja, men du kan jo spørre basen deres om hvorfor.

Skrevet

Ja det er vanlig å jobbe inn noen timer i løpet av en uke og avspasere halve fredagen 

• Liker 4
Skrevet

Takk, da skjønner jeg at jeg har helt feil jobb ;) det hadde ALDRI skjedd at jeg fikk gå fra jobb 2-3 timer før uten en veldig god grunn haha

Skrevet
Akkurat nå, frekvens skrev:

Ja det er vanlig å jobbe inn noen timer i løpet av en uke og avspasere halve fredagen 

Hmm, men de jobber aldri overtid.. det hender de kommer 15-20 minutter over 7 og drar kanskje 5-10 minutter over kl 15.. men de har ikke gått i + i timer av det jeg har sett!

Skrevet

Det er ikke betalt fri, men avspasering.  Tror det er mange som hadde foretrukket overtidsbetaling

• Liker 4
Gjest chisandra
Skrevet
Akkurat nå, Wilow skrev:

Hmm, men de jobber aldri overtid.. det hender de kommer 15-20 minutter over 7 og drar kanskje 5-10 minutter over kl 15.. men de har ikke gått i + i timer av det jeg har sett!

Hvordan får du fulgt så nøye med på de hvis du er på jobb selv?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Wilow skrev:

Kanskje kjøretiden til og fra firmaet er innberegnet i arbeidstiden?

Anonymkode: 15772...a9b

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Wilow skrev:

Det blir jo en annen bolle men for alt jeg vet så er dem nødt å møte på arbeidsplassen for å hente verktøy, bil osv før dem kommer til deg?

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke betalt fri, men avspasering.  Tror det er mange som hadde foretrukket overtidsbetaling

Men hva avspaserer de fra?? Det jobber jo aldri mer enn 8 timer.. men mulig de har 90-95% stilling da! 

Skrevet
1 minutt siden, chisandra skrev:

Hvordan får du fulgt så nøye med på de hvis du er på jobb selv?

Jeg er i permisjon ;)

• Liker 1
Skrevet

Det blir jo en annen bolle men for alt jeg vet så er dem nødt å møte på arbeidsplassen for å hente verktøy, bil osv før dem kommer til deg?

Det er et lokalt firma, så jeg kjenner litt til noen av dem, og de har bilen parkert hjemme på ettermiddagene.. jaja, men da har jeg hvertfall fått ekreftet at det er vanlig - av ukjent årsak hehe

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje kjøretiden til og fra firmaet er innberegnet i arbeidstiden?

Ja, det er jo mulig... men jeg får ikke det i min jobb... men skjønner nå at jeg har valgt feil yrke isåfall hehe

Skrevet
Akkurat nå, Wilow skrev:

Det er et lokalt firma, så jeg kjenner litt til noen av dem, og de har bilen parkert hjemme på ettermiddagene.. jaja, men da har jeg hvertfall fått ekreftet at det er vanlig - av ukjent årsak hehe

Ja fuglene vet.. om det var kjentfolk så hadde jeg sikkert spurt. Så lenge det ikke går ut over deg så får du vel et ærlig svar også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Wilow skrev:

Ja, det er jo mulig... men jeg får ikke det i min jobb... men skjønner nå at jeg har valgt feil yrke isåfall hehe

Det er jo ikke så rart at arbeidstiden starter når de møter opp hos firmaet sitt for å hente arbeidsbilen, verktøy etc, før de kjører ut til deg.

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg kjenner de ikke, men vet hvem de er bare.

De skal gjøre litt småtteri i nåværende bygg for timespris når de blir ferdige med tilbygget, så jeg får høre med sjefen før de begynner med det tror jeg... 

Det er sikkert en logisk forklaring :) 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke så rart at arbeidstiden starter når de møter opp hos firmaet sitt for å hente arbeidsbilen, verktøy etc, før de kjører ut til deg.

Men såvidt jeg vet møter de ikke opp hos firmaet først! Og ellers i uken er de her fra 7-15..

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Wilow skrev:

Men såvidt jeg vet møter de ikke opp hos firmaet først! Og ellers i uken er de her fra 7-15..

Ok :)  Det kan hende de gjør annet arbeid (i tillegg til det de gjør hos deg) i løpet av ukene, slik at de har timer de kan avspasere på fredagene :sol: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de har betalt spisepause? Hvor mange timer blir det da på 1 uke?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...