AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #21 Del Skrevet 1. juni 2018 Tvungen registrering av dna på alle kjæledyr kommer nok så snart dyrene er påvist sykdommer som er skadelige for mennesker. Da blir det nok tvangsavlivning også. Anonymkode: d7269...b3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #22 Del Skrevet 1. juni 2018 20 minutter siden, Thyra skrev: Utdrag fra Dagbladet 1.aoril 2007: Men DETTE er ingen aprilsnarr. "Vil sjekke DNA-registrering av hundebæsj Bærum kommune skal nå undersøke om det er mulig å innføre DNA-registrering og analyse av hundebæsj i kommunen. (Publisert 29.05.2018 13:45:05 ) " https://www.p4.no/nyheter/vil-sjekke-dna-registrering-av-hundebesj/artikkel/735686/ Anonymkode: 9b30f...517 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #23 Del Skrevet 1. juni 2018 Da kan man jo rote rundt i søplebøtter og grave opp bæsjeposene og tjene greit på det. Mye bedre enn å samle tomflasker rundt om. Flott tiltak 🙂 Anonymkode: d1201...5e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 1. juni 2018 #24 Del Skrevet 1. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får man oppbevare dritten på et trygt sted. Kanskje kaste dritten i en søppelkasse som ting ikke kan fiskes opp fra? Anonymkode: 9b30f...517 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lås på søppeldunkene. Anonymkode: 96c82...f49 Så kun de som har egen søppeldunk som de har mulighet til å låse skal kunne føle seg trygge? Elker kanskje ikke, søppeltømmerne kan jo også finne på å stjele hundevæsj. Spesielt dersom de kan få penger for den.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #25 Del Skrevet 1. juni 2018 Snakk om å kaste bort ressurser. De forskjellige kommunene burde heller fokusere på flere søppeldunker! Før i tiden så var det flere dunker her i byen ihvertfall. Men en etter en forsvant med årene. Driftsoknstander som er problemet? Irriterende å måtte gå med skitpose i 1,5 time uten å finne en eneste dunk! Anonymkode: 728f4...47d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #26 Del Skrevet 1. juni 2018 Høres ut som veldig mye arbeid... Anonymkode: 101a1...9e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #27 Del Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Høres ut som veldig mye arbeid... Anonymkode: 101a1...9e3 Tanken er jo at dette tiltaket skal sørge for at folk plukker opp møkka, sånn at det ikke blir veldig mye arbeid for andre... Litt vrient hvis bikkja har diare, da, men det har vel folk flest en viss forståelse for. Anonymkode: 96c82...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #28 Del Skrevet 1. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kan man jo rote rundt i søplebøtter og grave opp bæsjeposene og tjene greit på det. Mye bedre enn å samle tomflasker rundt om. Flott tiltak 🙂 Anonymkode: d1201...5e3 Kanskje man bør fjerne fortjenesten for å finne og for å sende inn dritten. Jeg er sikker på at mange ville tatt på seg oppgaven gratis for å få bukt med drittproblemet Anonymkode: 9b30f...517 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #29 Del Skrevet 1. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje man bør fjerne fortjenesten for å finne og for å sende inn dritten. Jeg er sikker på at mange ville tatt på seg oppgaven gratis for å få bukt med drittproblemet Anonymkode: 9b30f...517 Skulle akkurat til å skrive det samme Men jeg tror ikke problemet hadde blitt så stort, da de fleste hadde begynt å plukke opp etter seg. Anonymkode: b163a...611 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewInTown Skrevet 1. juni 2018 #30 Del Skrevet 1. juni 2018 Her i livet så har vi mange kamper vi må enten velge å ta eller eller ikke. Noen irritasjonsmomenter må rett og slett vike for andre, som er langt mer alvorlige og absolutt må adresseres. Jeg tenker at dette er et typisk sånn "irritasjonsmoment" som vi må la ligge, også får vi heller fokusere på langt viktigere ting; f.eks. mengden plast i naturen og i havet. Som jo er mye verre. Vi må bli langt mer påpasselig med at folk hiver søpla si på riktig plass. Hundebæsj er et naturlig produkt og brytes ned i naturen, relativt kjapt og lettvint også. Kan faktisk være næringsrikt som gjødsel... plast og søppel derimot. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #31 Del Skrevet 1. juni 2018 Er ikke noe særlig stort problem her jeg bor iallefall. Kjæledyrene gjør som regel fra seg i en grøft, eller under noen busker. Dersom noen gjør fra seg midt på veien, så er eierne tydeligvis veldig flinke til å rydde opp etter seg... Anonymkode: 101a1...9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 1. juni 2018 #32 Del Skrevet 1. juni 2018 Dette handler nok mye om at enkelte misliker hunder og irriterer seg over hunder og hundeeiere generelt. Selvsagt er det en uting at mange ikke plukker opp, men et stort samfunnsproblem er det ikke akkurat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #33 Del Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, Thyra skrev: Dette handler nok mye om at enkelte misliker hunder og irriterer seg over hunder og hundeeiere generelt. Selvsagt er det en uting at mange ikke plukker opp, men et stort samfunnsproblem er det ikke akkurat. Det gjelder ikke meg. Men jeg er lei av å få hundedritt på skoene. Anonymkode: 9b30f...517 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #34 Del Skrevet 1. juni 2018 Kanskje man burde fått betalt pr hektogram? Anonymkode: 9b30f...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #35 Del Skrevet 1. juni 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Vi får se til Spania og hvordan de har organisert dette, og lære av de i denne saken Det er ikke så mye som er organisert. Så vidt jeg vet så gjelder ikke dette over hele landet, men i noen byer. I noen byer kan man også få bot, på opp til €750, for å ikke skylle bort en hunds urin. Men er det noe Spania kan så er det renhold av gater og offentlig areal, der imponerer de meg stort sett alltid. Her hvor jeg bor så kostes og spyles gatene hver eneste natt. Men med varmen som kan være i Spania så vil jo lukten spres mye raskere, og tiltrekker seg insekter, krypdyr, rotter o.l., så da er det enda viktigere å holde gatene rene. Men hundeeiere i Spania er ofte noen svin, for det er veldig få som plukker opp etter hundene sine, selv om det er midt på fortauet i sentrale områder. Anonymkode: 3d89e...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #36 Del Skrevet 1. juni 2018 Men hvem betaler for innsending av DNA og registrering? Dette er nemlig dyrt. Og hvem skal gjøre det? Og hvem skal sjekke at alle har blitt registrert? Nei, dette virker som en dyr og håpløs oppgave. Mener absolutt at folk skal plukke opp etter seg, her er det veldig sjelden jeg ser hundebæsj. Hestebæsj derimot... og det ligger over hele gangveien. Anonymkode: 4167f...83a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 1. juni 2018 #37 Del Skrevet 1. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men hvem betaler for innsending av DNA og registrering? Dette er nemlig dyrt. Og hvem skal gjøre det? Og hvem skal sjekke at alle har blitt registrert? Det er jo det bøtene er til da, for å dekke kostnadene rundt nettopp dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #38 Del Skrevet 1. juni 2018 Hva med kattebæsj da? Kanskje vi skal forby utekatter i samme slengen? Anonymkode: 33d23...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 1. juni 2018 #39 Del Skrevet 1. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder ikke meg. Men jeg er lei av å få hundedritt på skoene. Anonymkode: 9b30f...517 Set er det vel ingen som setter pris på å få. Men det er ikke noe som skjer så ofte og er et så stirt problem at det nødvendiggjør å bruke så mye ressurser på det. Jeg kjenner noen som hadde innbrudd hjemme hvor tyvene hadde bæsjet på åstedet. Politiet tok seg ikke bryet med å ta DNA-prøve av den bæsjen. Men hadde det vært hundebæsj hadde det selvsagt vært langt viktigere... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #40 Del Skrevet 1. juni 2018 Kjære tid. Nå må folk rulle inn puppen litt før det blir helt 1984-stemning her. Har ikke folk noe annet å oppta tiden sin med enn å lage masse bråk og styr over bæsj. Hvor parodisk kan til og med i-landsproblemer gjøres. Dette hører hjemme hos Narvestad fra borettslaget, ikke voksne oppegående mennesker med vanlige liv. Anonymkode: 99dec...d60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå