Gå til innhold

Hvorfor gifte seg med thai dame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 1.6.2018 den 3.31, AnonymBruker skrev:

Når de bare er stygge med dem. Ja jeg vet det finnes mange menn som behandler thai dama si godt men nå tenker jeg på de som ikke gjør det. 

To eksempler jeg ser hver dag. Ei thaidame som ikke får lov til å gå ut av tomta alene. Ikke engang posten får hun hente. Skal hun ut må han være med. Bruker mye tid i Hagen, kan sitte og luke fra tidlig morgen til sen kveld flere dager i strekk. Mannen kommer ut en gang i blandt for å kjefte. Alt hun gjør er feil og han er konstant missfornøyd. 

Det andre eksempelet. Hun har jobb og får gå med venninner men må lage all mat til mannen. Har hun vert ute er det kjeft å få fordi han er sulten. Han klager til alle ham møter fordi hun ikke rydder nok, hun er udugelig osv. Han drikker mye og er voldelig mot henne, såpass at hun har måtte dra til legevakt. Etterpå krever hun ting og tang som plaster på såret. Noen dager kan hun sitte ute i regnvær i timesvis.  

Hvorfor i all verden ha kone når det skal være på den måten. Det kan da umulig være ett godt liv å bruke dagene på å irritere seg og styre iver kona. 

Anonymkode: c841d...96d

Da er det noe galt med mannen som du nevner så sier du at han drikker en del alkohol. There you go. That's the problem. Åpenbart at du bør kanskje fortelle det til henne at hun bør slå opp med ham og fortelle at du vil være der for henne og at det finnes mottak for som er utsatt for vold og at det vil finnes løsninger for henne, eller så vil du true med å anmelde ham for fysisk vold? For det er jo åpenbart at han har gjort det med tanke på at hun måtte på legevakten.

Av og til så må man bare ta til drastiske tak for å få slutt på et voldelig (fysisk og mentalt) forhold. Åpenbart at hun ikke er klar over disse rettighetene pga. sin voldelige mann. Vet ikke om hvordan det er i Thailand, men mistenker at det er dårligere tilbud for de som er utsatt for vold der og at man ikke er klar over at man har slike tilbud i norge slik at hun ikke er redd for å være helt hjemløs for å forlate ham.

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes egentlig ikke synd på disse mennene og at de har krav på noen kone.

De konene er altfor bra for dem, og gjør alt for de, mens de bare sitter og fiser i sofaen.

 

Anonymkode: b9609...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes egentlig ikke synd på disse mennene og at de har krav på noen kone.

De konene er altfor bra for dem, og gjør alt for de, mens de bare sitter og fiser i sofaen.

 

Anonymkode: b9609...1ff

Enig. Skjønner heller ikke at de har råd til det. Men kanskje de ikke får kjøre bil og må bli kjørt rundt om. Og at de må ta alle jobber de får selv. Norsk er og et vanskelig språk. Har snakket med thai som har bodd her i 20 år, jeg forstod ikke et kvekk av hva de sa. Det er gebrokkent uforståelig engelsknorsk de prøvde på. Hva kan de egentlig snakke om disse som kommer her? De jeg vet om lengter hjem og synes Norge er iskaldt. Fort gamle blir dem og. Forstår ikke meg ikke på menn, men det er nok desperasjonen og redsel for ensomhet.

Anonymkode: 2bc92...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Synes egentlig ikke synd på disse mennene og at de har krav på noen kone.

Det er ingen menneskerett å skulle bestemme om andre får lov å gifte seg. De står fritt til å gifte seg, det eneste du kan gjøre med det er å sitte på Internett og sutre om det

Anonymkode: d22b2...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 13.18, SunnivaOslo skrev:

Jeg verdsetter også mine kvinnelige egenskaper. Skal jeg være i forhold så blir det nok jeg som står for det meste av husarbeidet.

Forskjellen er bare at jeg også kommer til å jobbe og ha et sosialt liv. Jeg er ikke bare en som skal vaske opp og lage mat selvom det er greie "oppgaver" for meg. Jeg skal ikke leve etter mannens diktatur og gjøre som han sier mot min vilje.

Mange i slike forhold gjør nettopp det. De lar ikke kona integrere seg eller jobbe og DET er ikke ok. Alt annet er jo selvfølgelig greit. Hent deg en kone, men behandle henne bra. Ikke tenk den tankegangen som du forfekter på slutten av innlegget ditt.. "disse damene vet hvordan de skal behandle en mann!De er oppvokst med å behage mannen, MYE bedre enn norske kvinner som har egne meninger!"🙂

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet ? Kloke og intelligente kvinner lar mannen tro at han er "sjefen" slik at alle er glade og fornøyde. 😊

Anonymkode: 5284a...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse trådene er så utrolig virkelighetsfjerne.

Dette er bare fordommer, fordommer, fordommer.

TS er åpenbart rasistisk. Kanskje også sexistisk?

Anonymkode: 70e2f...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...