Jump to content
AnonymBruker

Hvorfor gifte seg med thai dame

Recommended Posts

AnonymBruker

Når de bare er stygge med dem. Ja jeg vet det finnes mange menn som behandler thai dama si godt men nå tenker jeg på de som ikke gjør det. 

To eksempler jeg ser hver dag. Ei thaidame som ikke får lov til å gå ut av tomta alene. Ikke engang posten får hun hente. Skal hun ut må han være med. Bruker mye tid i Hagen, kan sitte og luke fra tidlig morgen til sen kveld flere dager i strekk. Mannen kommer ut en gang i blandt for å kjefte. Alt hun gjør er feil og han er konstant missfornøyd. 

Det andre eksempelet. Hun har jobb og får gå med venninner men må lage all mat til mannen. Har hun vert ute er det kjeft å få fordi han er sulten. Han klager til alle ham møter fordi hun ikke rydder nok, hun er udugelig osv. Han drikker mye og er voldelig mot henne, såpass at hun har måtte dra til legevakt. Etterpå krever hun ting og tang som plaster på såret. Noen dager kan hun sitte ute i regnvær i timesvis.  

Hvorfor i all verden ha kone når det skal være på den måten. Det kan da umulig være ett godt liv å bruke dagene på å irritere seg og styre iver kona. 

Anonymkode: c841d...96d

Fortsetter under...

AnonymBruker

I dette tilfellet er det fordi de er drittsekker som vil ha noen å ha sex med og som kan gjøre husarbeidet for dem. De hadde vært sure for noe uansett om hun var der eller ikke. Når de har noen å kjefte på gir det dem sannsynligvis en følelse av kontroll.

Anonymkode: 376ea...de1

AnonymBruker

De (mannfolka) feiler på andre punkter i livet, og vil nok ha full kontroll over noe. Lett med importert kone som ikke kan snakke språket, ikke har venner eller nettverk.

Dette fungerer nok helt til hun får bygget seg nettverk.

Anonymkode: 30f65...def

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dette tilfellet er det fordi de er drittsekker som vil ha noen å ha sex med og som kan gjøre husarbeidet for dem. De hadde vært sure for noe uansett om hun var der eller ikke. Når de har noen å kjefte på gir det dem sannsynligvis en følelse av kontroll.

Dette. De er drittsekker som ikke får norsk dame og tyr til thailand der kvinnene har det så vanskelig med fattigdom, vold, overgrep og sykdom, gjerne bor 15 stykker i et bittelite skur eller hus og lever av å selge sandaler eller mat til turister som skal prute på allerede sykt billiige priser fra 10 kr ned til 2 kr og undertrykker deres arbeid og menneskeverd, hvor kvinnene bare blir glad for å få en billett ut. 

Glad og glad, men de jakter jo et bedre liv og vet ikke om annet desverre. En som har blitt slått hele livet tenker at en sur gubbe som hun må vaske for er mye bedre. Men de er allikevel ikke helt underdanige, de sørger for å lage ekteskapskontrakt på at den norske mannen skal forsørge hele hennes familie der nede også. Det er få av mennene som tør å snakke om det men alle kvinnene tar med dette i kontrakt. Det er ikke bare en mor og far men en hel familie og det er vanligst at den norske mannen kjøper hus der nede i hennes families navn eller tomt, etter norsk standard og er derfor å regne som luksusvilla av de innfødte som videre leier ut  eller selger denne eller gjør hotell ut av det, eller ved at han investerer i å bygge opp en bedrift for de som f eks en golfbane eller lignende som han innbiller seg at er "sitt" men som det er hennes familie som lever på det og står igjen med eiendom og retten til formuen på det. Så sendes penger til høytider, skolegang, sykdomsbehandling osv. 

Og på den måten føler ikke den dumme norske mannen like mye at han blir lurt som hvis de hadde krevd et fast månedlig beløp for eksempel. 

Anonymkode: d29f3...73c

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Når de bare er stygge med dem. Ja jeg vet det finnes mange menn som behandler thai dama si godt men nå tenker jeg på de som ikke gjør det. 

To eksempler jeg ser hver dag. Ei thaidame som ikke får lov til å gå ut av tomta alene. Ikke engang posten får hun hente. Skal hun ut må han være med. Bruker mye tid i Hagen, kan sitte og luke fra tidlig morgen til sen kveld flere dager i strekk. Mannen kommer ut en gang i blandt for å kjefte. Alt hun gjør er feil og han er konstant missfornøyd. 

Det andre eksempelet. Hun har jobb og får gå med venninner men må lage all mat til mannen. Har hun vert ute er det kjeft å få fordi han er sulten. Han klager til alle ham møter fordi hun ikke rydder nok, hun er udugelig osv. Han drikker mye og er voldelig mot henne, såpass at hun har måtte dra til legevakt. Etterpå krever hun ting og tang som plaster på såret. Noen dager kan hun sitte ute i regnvær i timesvis.  

Hvorfor i all verden ha kone når det skal være på den måten. Det kan da umulig være ett godt liv å bruke dagene på å irritere seg og styre iver kona. 

Er dette spesifikt for menn som har en asiatisk kone, eller er du så potte tett i topplokket at du ikke tror at dette ikke skjer andre steder også?

Anonymkode: 63a09...6ee

AnonymBruker

Gratis hushjelp og slippe å finne seg hore.

Anonymkode: 6205e...a9d

Annonse

AnonymBruker

Forøvrig nok av Norske kvinnfolk som gjerne gjør akkurat det samme, kjefter på gubben i full offentlighet, dag ut og dag inn.

Det finnes også Thaier som kjefter på hverandre, hvem skulle trodd det?

AnonymBruker

Jobbet med en Thaidame som var blitt "importert" av en slik fyr. 

De hadde vært på date i rundt 3 år (han reiste til Thailand 2 ganger i året), og virker vist som en seriøs og snill fyr. Hadde egen bolig, firma, og framsto som bedre enn sexturistene. 

Når hun da kom til Norge, så ble alt helt annerledes. Det viste seg at han slettes ikke hadde noe firma, og forsørget seg på strøjobber. Hun ble satt til husarbeid, og fikk ikke gå ut av huset. Han skulle feste eller dra på byen med gutta, og da måtte hun bare bli hjemme. Han kontrollerte mobiltelefon, PC, og slikt - hun fikk bare lov å skrive med folk fra hjemlandet. 

Etterhvert ble hun også satt i arbeid, og jobbet til slutt 2-3 forskjellige jobber, mens han lå hjemme og sov til langt ut på formiddagen. Etterhvert bygget han seg opp spillegjeld, og var i svært dårlig økonomisk forfatning. 

Hun forlot ham etter et par år, og møtte en annen seriøs fyr som hun giftet seg med. Har det fint i dag, og har fast arbeid her. Ex'n måtte hun bare sperre fra alle sosiale nettverk, da han begynte å stalke henne. 

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forøvrig nok av Norske kvinnfolk som gjerne gjør akkurat det samme, kjefter på gubben i full offentlighet, dag ut og dag inn.

Det finnes også Thaier som kjefter på hverandre, hvem skulle trodd det?

Jo norske kvinner kan og kjefte. Forskjellen er at det koster en del å hente thaidame, ikke bare i reise og bryllup men resten av livet. Hun skal forsørges og penger skal sendes til familien. Hvor mye er egentlig «vaskehjelp og kokk» verd når man attpåtil skal gå sint og irritert hele tiden?

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet med en Thaidame som var blitt "importert" av en slik fyr. 

De hadde vært på date i rundt 3 år (han reiste til Thailand 2 ganger i året), og virker vist som en seriøs og snill fyr. Hadde egen bolig, firma, og framsto som bedre enn sexturistene. 

Når hun da kom til Norge, så ble alt helt annerledes. Det viste seg at han slettes ikke hadde noe firma, og forsørget seg på strøjobber. Hun ble satt til husarbeid, og fikk ikke gå ut av huset. Han skulle feste eller dra på byen med gutta, og da måtte hun bare bli hjemme. Han kontrollerte mobiltelefon, PC, og slikt - hun fikk bare lov å skrive med folk fra hjemlandet. 

Etterhvert ble hun også satt i arbeid, og jobbet til slutt 2-3 forskjellige jobber, mens han lå hjemme og sov til langt ut på formiddagen. Etterhvert bygget han seg opp spillegjeld, og var i svært dårlig økonomisk forfatning. 

Hun forlot ham etter et par år, og møtte en annen seriøs fyr som hun giftet seg med. Har det fint i dag, og har fast arbeid her. Ex'n måtte hun bare sperre fra alle sosiale nettverk, da han begynte å stalke henne. 

Jeg kan på en måte forstå damen som vil «ofre» seg for familien hjemme men jeg forstår ikke mennene. De virker å ikke eie integritet, ser de virkelig ikke verdien i å ha det koselig og greitt hjemme? Fred og ro OG middag på bordet. 

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan på en måte forstå damen som vil «ofre» seg for familien hjemme men jeg forstår ikke mennene. De virker å ikke eie integritet, ser de virkelig ikke verdien i å ha det koselig og greitt hjemme? Fred og ro OG middag på bordet. 

Jeg kommer fra en bygd, og det er vel rundt 30 thaidamer der nå. Deres mannfolk faller stort sett innenfor dette: 

- "Godt" skilte menn som aldri fant seg noe nytt. Dvs. mannfolk i 50-60 åra som har vært skilte i 10 år 

- Arbeidssky mannfolk som lever på trygd, eller i svært lite arbeid. 

- Sære mannfolk som aldri har vært med Norske kvinnfolk 

Fellestrekket er nå uansett at de er i dårlig form (under eller overvektige, nesten ikke tenner igjen, drikker og røyker, generelt usunne), har lav utdannelse, og aldri har bodd utenfor bygda. 

Når de da fyller 30-40, og blir desperate, så blir det med gamlekara på tur til Thailand, og blir introdusert til kvinnfolk der. 

Hvorfor de oppfører seg slik? Tenker at det kanskje bare er sånn de er, eller kanskje de bare bruker frykt som middel for å holde kvinnfolket hjemme. 

Noen slike mannfolk har også lang historie med utenlandske kvinnfolk, så det kan jo hende at de ser på kvinnfolka som bruk og kast - det er alltid noen andre som er desperate nok til å komme til Norge, og villige til å leve med dem et par år. 

Lord Friendzone

Noen norske menn velger seg thai-koner fordi de føler at det blir mindre drama, og/eller ikke føler at de blir helt tilfredsstilt av forhold til norske kvinner. Andre vil kanskje bare prøve noe nytt, og opplever at det klaffer. Så det er ikke alle disse mennene som tyr til en slik løsning fordi det er deres eneste mulighet til å finne noen.

Samtidig ligger det i kortene at mange av disse mennene ikke akkurat kan velge og vrake på markedet her hjemme, og får et slags utløp for frustrasjon ved å finne en fattig kvinne de kan «herske» over. I deres kultur er det mye fokus på det å ha en fin fasade, og det sitter nok langt inne for de fleste å oppsøke støtte.

For fattige thai-kvinner kan jo vestlige menn være en vei ut av fattigdom, noe jeg i bunn og grunn synes er et forståelig motiv. Noen finner jo lykken sammen, men det er også mye utnyttelse og lureri. Jeg leste for eksempel et intervju med en thai-kvinne som ble gravid allerede før hun flyttet til Norge med sin nye kjæreste. Han hadde fremstått som sosial og spandabel i Thailand, for selv en trygdet nordmann kan jo fremstå som rik der borte. Hun tenkte at han sikkert bare drakk mye fordi han ville kose seg i ferien, men han viste seg senere å være alkoholiker. Så hadde han også «glemt» å fortelle at han sto i soningskø og hadde stor gjeld i Norge. Da han måtte i fengsel ble hun sittende alene med barnet, i et fremmed land med fremmed språk. Uten nettverk og uten kjennskap til det norske systemet eller sine rettigheter. Etterhvert ble det stadig mer utnyttelse og aggresjon i forholdet, men hun turte heldigvis å oppsøke krisesenteret, tross hans løgner og advarsler om at barna da ville bli tatt fra henne. Det er nok ikke alle som er like modige.

Dette tror jeg er et ganske klassisk eksempel på en vestlig mann som har har rotet til livet sitt, og ville finne en sårbar kvinne å utnytte. Kvinnene som blir fanget i slike forhold fungerer vel mest som sexslave og hushjelp. De lager mat, holder orden i hjemmet, og tør ikke si nei til sex. I slike tilfeller vil mannen tilsynelatende gjøre kvinnen mest mulig avhengig av ham, slik at hun ikke tør å bryte ut. Dermed kan mannen opprettholde sin kontroll, og få kona til å gjøre som han vil.

Guest Hahalvors

Tviler på at majoriteten er slik du skisserer. Jeg tror majoriteten faller på kategorien; ensomme menn som ikke finner noen dame, fordi de har flytta fra bygda. En annen er; angsfulle/sjenerte menn som ikke tør å prøve å bedåre kvinner. Altså virker det lettere å inngå et fornuftsekteskap. Enten med asiatisk eller øst europeisk kvinne.

Annonse

AnonymBruker
30 minutter siden, Hahalvors skrev:

Tviler på at majoriteten er slik du skisserer. Jeg tror majoriteten faller på kategorien; ensomme menn som ikke finner noen dame, fordi de har flytta fra bygda. En annen er; angsfulle/sjenerte menn som ikke tør å prøve å bedåre kvinner. Altså virker det lettere å inngå et fornuftsekteskap. Enten med asiatisk eller øst europeisk kvinne.

Vi får håpe de fleste er bedre enn det, jeg unner alle å være i gode forhold og det er i grunnen derfor jeg tar opp dette temaet. I de to tilfellene jeg skisserer er mennene rimelig pågående og «sinte» også ovenfor andre enn kona. Begge har vert gift før med norsk dame og har voksne barn men barna er aldri på besøk og snakker aldri om dem heller. 

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk lyst til å komme med min historie. Min bror er en normal oppgående mann med hus og tjener bra. Mange venner og ikke rus/vold. Han har aldri vært i Thailand. 

Han var gift med norsk dame og har barn med henne. Hun var utro etter noter. Løgn om venninneturer osv.

Min bror fersket henne og det ble skilsmisse. Han traff sin nåværende kone i Norge 6mnd senere. Det var hun som kontaktet han. De er jevngamle og litt skadeskutt i forhold begge to. De trives utrolig godt sammen og spiller hverandre gode. De er nå vært gift i 7år. Begge i full jobb.

Nå er det sikkert ikke det "mobben" her vil høre. Fordi det er så deilig å hate noen.

Hora og rasisttaperen lizzom. Fordummende fordommer så det holder fra moralsk overlegne folk på venstresiden. Jeg veit det ikke stemmer. Har møte min svigerinne sine venninner osv. Kan godt forstå hvorfor de er populære etter å ha lest uttalige innlegg fra norske kvinner som tydeligvis har dømt andre fra sin moralske overhøyde.

Anonymkode: 3bca7...1a3

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk lyst til å komme med min historie. Min bror er en normal oppgående mann med hus og tjener bra. Mange venner og ikke rus/vold. Han har aldri vært i Thailand. 

Han var gift med norsk dame og har barn med henne. Hun var utro etter noter. Løgn om venninneturer osv.

Min bror fersket henne og det ble skilsmisse. Han traff sin nåværende kone i Norge 6mnd senere. Det var hun som kontaktet han. De er jevngamle og litt skadeskutt i forhold begge to. De trives utrolig godt sammen og spiller hverandre gode. De er nå vært gift i 7år. Begge i full jobb.

Nå er det sikkert ikke det "mobben" her vil høre. Fordi det er så deilig å hate noen.

Hora og rasisttaperen lizzom. Fordummende fordommer så det holder fra moralsk overlegne folk på venstresiden. Jeg veit det ikke stemmer. Har møte min svigerinne sine venninner osv. Kan godt forstå hvorfor de er populære etter å ha lest uttalige innlegg fra norske kvinner som tydeligvis har dømt andre fra sin moralske overhøyde.

Jeg forstår ikke helt hva du mener ? Er svigerinna di norsk eller thai ? Og hva har det å si ? For hver suksesshistorie en hører er det 10 historier som har endt dårlig. Så hvis broren din lever lykkelig med sin thai kone er jo det bare flott. Desverre er det ikke slik for alle. Du nevnte at svigerinnen din var litt skadeskutt i sine tidligere forhold. Var dette en norsk mann hun møtte i hjemlandet? Hvis det er tilfellet motsier du deg selv allerede der.

Anonymkode: 51ea2...49e

HalldirV2
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er tapere. Hvorfor gifte seg med ei norsk dame når du er stygg mot henne? Nok av de også dessverre.

Lord Friendzone
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

(...)

Du gir et fint eksempel på at slike forhold kan fungere, men ingen har vel utelukket den muligheten? 

I HI presiseres det at TS ville diskutere motivene til menn som skaffer seg thai-koner og behandler dem dårlig. Jeg synes langt ifra det antydes at alle er slik - TS bekrefter jo at mange behandler sine utenlandske koner med respekt. Innenfor trådens ramme synes jeg også det har kommet ganske balanserte svar her.

Litt på samme måte som at man kan spørre «hva får enkelte til å bli seriemordere?» uten å insinuere at det gjelder for mer enn et fåtall.

AnonymBruker

Takk Lord Friendzone. 

Det er ikke en generalisering av alle menn, kun en undring over de som ikke er snille. Jeg lurer på hva de tenker om kjærlighet og godhet? Er det ikke verdt noe? 

Example
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer fra en bygd, og det er vel rundt 30 thaidamer der nå. Deres mannfolk faller stort sett innenfor dette: 

- "Godt" skilte menn som aldri fant seg noe nytt. Dvs. mannfolk i 50-60 åra som har vært skilte i 10 år 

- Arbeidssky mannfolk som lever på trygd, eller i svært lite arbeid. 

- Sære mannfolk som aldri har vært med Norske kvinnfolk 

Fellestrekket er nå uansett at de er i dårlig form (under eller overvektige, nesten ikke tenner igjen, drikker og røyker, generelt usunne), har lav utdannelse, og aldri har bodd utenfor bygda. 

Når de da fyller 30-40, og blir desperate, så blir det med gamlekara på tur til Thailand, og blir introdusert til kvinnfolk der. 

Hvorfor de oppfører seg slik? Tenker at det kanskje bare er sånn de er, eller kanskje de bare bruker frykt som middel for å holde kvinnfolket hjemme. 

Noen slike mannfolk har også lang historie med utenlandske kvinnfolk, så det kan jo hende at de ser på kvinnfolka som bruk og kast - det er alltid noen andre som er desperate nok til å komme til Norge, og villige til å leve med dem et par år. 

Du er klar over at man har en del krav for å kunne hente inn ektefelle fra andre land til Norge? Inntekt er et av kravene. Så nei, de er neppe trygdede.