Gå til innhold

Hvorfor gifte seg med thai dame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Som TS sier så er det mange lykkelige par, men når det er sånn at det er ofte de mennene som sliter med å få seg dame her som henter fra Thailand så sier det seg selv at noen av dem ender opp med "grumset". Det er ikke alltid det at disse mennene er stygge eller tapere heller, mange har bare holdninger til kvinner som gjør at de fleste norske holder seg unna.

Faren til en venn fikk seg thaidame etter at kona hans forlot han. En skikkelig slibrig type som alltid stirra merkelig og fikk deg til å føle deg utilpass. Han var selvstendig næringsdrivende, tjente bra og var helt overbevist om at alle damer ville ligge med han fordi han hadde penger. Thaidama hans var halvparten så gammel som han og altfor pen for han, og da jeg så dem sammen var han skikkelig respektløs overfor henne og drev hele tiden og klapset henne på rumpa, gnidde henne på lårene og tok henne på puppa for å tøffe seg for gutta. Hun snakka bare thai og engelsk og han kom med grove kommentarer om henne til kompisene og brukte ord som "thaifitte" og spøkte om hvor ofte han fikk seg noe. Det hadde vært morsomt å vite hvor lenge det forholdet varte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. En god del folk liker å syte og klage. Om det er på kona, på været, på komunen, på ungdummen, eller hva det måtte være. De føler vel at det bygger dem selv opp når de klager på andre tenker jeg.

2. De har betalt MYE penger for denne kona. Se på "thaifjord", mange av disse mennene må ut med flerfoldige hundretusener av kroner i medgift også faste overføringer til familien til kona. Også vil de vel både ha utbytte for pengene, og sikre seg at "innvesteringen" ikke bare stikker av.

3. De er redd for å miste kona hvis hun får for frie tøyler. Og det er ikke ubegrunnet. Mange av disse damene flytter ut og til noe bedre rett etter opphold og statsborgerskap er sikret.

Anonymkode: 6a7ee...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk og, er at det er menn som sliter med å få seg norsk kone. Og det kan jo være mange grunner til det. Noen er helt sikkert snille menn, som bare er sjenerte og sliter litt. Men så har vi alle disse mennene, som har ett dårlig kvinnesyn, og behandler kvinner dårlig. Kjenner 3 thaidamer, og ingen av de har det bra. Eller hun ene har det bra nå, da mannen hennes døde. Han var jo 30 år eldre enn henne. Og nå har hun kjøpt en liten leilighet, og koser seg. De to andre er sammen med alkoholikere, som ikke er så snille mot de, slår de ikke. Men vil ikke at de skal jobbe, få venner osv, og da de drikker, sier de mye stygt til de.

Anonymkode: 8e52b...443

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2018 den 3.31, AnonymBruker skrev:

Når de bare er stygge med dem. Ja jeg vet det finnes mange menn som behandler thai dama si godt men nå tenker jeg på de som ikke gjør det. 

To eksempler jeg ser hver dag. Ei thaidame som ikke får lov til å gå ut av tomta alene. Ikke engang posten får hun hente. Skal hun ut må han være med. Bruker mye tid i Hagen, kan sitte og luke fra tidlig morgen til sen kveld flere dager i strekk. Mannen kommer ut en gang i blandt for å kjefte. Alt hun gjør er feil og han er konstant missfornøyd. 

Det andre eksempelet. Hun har jobb og får gå med venninner men må lage all mat til mannen. Har hun vert ute er det kjeft å få fordi han er sulten. Han klager til alle ham møter fordi hun ikke rydder nok, hun er udugelig osv. Han drikker mye og er voldelig mot henne, såpass at hun har måtte dra til legevakt. Etterpå krever hun ting og tang som plaster på såret. Noen dager kan hun sitte ute i regnvær i timesvis.  

Hvorfor i all verden ha kone når det skal være på den måten. Det kan da umulig være ett godt liv å bruke dagene på å irritere seg og styre iver kona. 

Anonymkode: c841d...96d

Er ikke dette ulovlig og bør meldes inn til politiet eller en annen instans? 

Herregud, makan til atferd...  

Anonymkode: 74768...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2018 den 3.31, AnonymBruker skrev:

Når de bare er stygge med dem. Ja jeg vet det finnes mange menn som behandler thai dama si godt men nå tenker jeg på de som ikke gjør det. 

To eksempler jeg ser hver dag. Ei thaidame som ikke får lov til å gå ut av tomta alene. Ikke engang posten får hun hente. Skal hun ut må han være med. Bruker mye tid i Hagen, kan sitte og luke fra tidlig morgen til sen kveld flere dager i strekk. Mannen kommer ut en gang i blandt for å kjefte. Alt hun gjør er feil og han er konstant missfornøyd. 

Det andre eksempelet. Hun har jobb og får gå med venninner men må lage all mat til mannen. Har hun vert ute er det kjeft å få fordi han er sulten. Han klager til alle ham møter fordi hun ikke rydder nok, hun er udugelig osv. Han drikker mye og er voldelig mot henne, såpass at hun har måtte dra til legevakt. Etterpå krever hun ting og tang som plaster på såret. Noen dager kan hun sitte ute i regnvær i timesvis.  

Hvorfor i all verden ha kone når det skal være på den måten. Det kan da umulig være ett godt liv å bruke dagene på å irritere seg og styre iver kona. 

Anonymkode: c841d...96d

Kanskje du kan ta ansvar for å kontakte damene, og få de til å føle seg velkommen og trygge i nærmiljøet? Si at du kan hjelpe dem om det er noe, og gi info om f. Eks deres rettigheter som norsk borger? Bare et forslag! Ingen skal trenge å finne seg i å bli behandlet slik, og vi har et ansvar som medmennesker å sette ned foten på vegne av andre når vi er vitne f. Eks vold. 

Anonymkode: 4c559...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.6.2018 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Fikk lyst til å komme med min historie. Min bror er en normal oppgående mann med hus og tjener bra. Mange venner og ikke rus/vold. Han har aldri vært i Thailand. 

Han var gift med norsk dame og har barn med henne. Hun var utro etter noter. Løgn om venninneturer osv.

Min bror fersket henne og det ble skilsmisse. Han traff sin nåværende kone i Norge 6mnd senere. Det var hun som kontaktet han. De er jevngamle og litt skadeskutt i forhold begge to. De trives utrolig godt sammen og spiller hverandre gode. De er nå vært gift i 7år. Begge i full jobb.

Nå er det sikkert ikke det "mobben" her vil høre. Fordi det er så deilig å hate noen.

Hora og rasisttaperen lizzom. Fordummende fordommer så det holder fra moralsk overlegne folk på venstresiden. Jeg veit det ikke stemmer. Har møte min svigerinne sine venninner osv. Kan godt forstå hvorfor de er populære etter å ha lest uttalige innlegg fra norske kvinner som tydeligvis har dømt andre fra sin moralske overhøyde.

Anonymkode: 3bca7...1a3

At broren din og hans thailandske dame er lykkelige sammen motbeviser da på ingen måte at fryktelig mange thaidamer som lever med norske menn har det dårlig?

Jeg trenger ikke gå lenger enn til min egen bror. Han bekrefter alle mine fordommer. Han er en feit egoist som har behandlet sin asiatiske kone dårlig i årevis. Hun jobber for to, mens han jobber minst mulig, han mister jobber fordi han kommer på kant med folk, og han sykmeldes for et godt ord. Selv om hun jobber dobbelt så mye som ham er det hun som gjør innkjøp, lager mat, og vasker hus og klær. Han er travel med å bedra henne med andre asiatiske damer. Grunnen til at han ha r asiatisk kone er sekvsagt at en norsk dame ikke ville tatt i ham med ildtang, pga hans kvinnesyn og generelle holdninger. Da han kom opp i 40-årene begynte han vel å skjønne at han bar nldt til å finne seg en som var villig til å ofre sin egen selvrespekt for et «bedre liv» i Norge.

Anonymkode: 5664a...ef6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, StovnerJune skrev:

Som TS sier så er det mange lykkelige par, men når det er sånn at det er ofte de mennene som sliter med å få seg dame her som henter fra Thailand så sier det seg selv at noen av dem ender opp med "grumset". Det er ikke alltid det at disse mennene er stygge eller tapere heller, mange har bare holdninger til kvinner som gjør at de fleste norske holder seg unna.

Faren til en venn fikk seg thaidame etter at kona hans forlot han. En skikkelig slibrig type som alltid stirra merkelig og fikk deg til å føle deg utilpass. Han var selvstendig næringsdrivende, tjente bra og var helt overbevist om at alle damer ville ligge med han fordi han hadde penger. Thaidama hans var halvparten så gammel som han og altfor pen for han, og da jeg så dem sammen var han skikkelig respektløs overfor henne og drev hele tiden og klapset henne på rumpa, gnidde henne på lårene og tok henne på puppa for å tøffe seg for gutta. Hun snakka bare thai og engelsk og han kom med grove kommentarer om henne til kompisene og brukte ord som "thaifitte" og spøkte om hvor ofte han fikk seg noe. Det hadde vært morsomt å vite hvor lenge det forholdet varte.

Det er en grunn til at disse mannfolka ikke får seg noe i Norge. De skulle aldri fått seg noe om man tenker naturlig seleksjon og dødd ut uten å ha fått forplantet seg mtp. evolusjonen. Tilfeldighetene vil ha det til at de har tilhørighet til oljerike Norge, og kan kjøpe seg noen for en nevedollar. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe ønske om å stemple alle disse forholdene som negative, men det er en god del menn i Norge som har problemer med å få seg dame av andre grunner enn at de er sjenerte, stygge eller tapere, og en del av disse henter seg utenlandske koner. Faktisk tenker jeg det må være langt bedre å ende opp med en sjenert, fattig og stygg mann, enn en med forferdelige holdninger til damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt min andel i Thailand av disse ekle grisene med null respekt for damene de sjekker opp. Det er virkelig triste greier å se på. 

Og jada, jeg vet at ikke alle som gifter seg er sånn, men det er jammen ikke få heller. 

Anonymkode: a6d63...165

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan ta ansvar for å kontakte damene, og få de til å føle seg velkommen og trygge i nærmiljøet? Si at du kan hjelpe dem om det er noe, og gi info om f. Eks deres rettigheter som norsk borger? Bare et forslag! Ingen skal trenge å finne seg i å bli behandlet slik, og vi har et ansvar som medmennesker å sette ned foten på vegne av andre når vi er vitne f. Eks vold. 

Anonymkode: 4c559...2a8

Ikke så lett å komme innpå de når mennene våker over dem til enhver tid og mennene går ikke av veien for å true meg heller, jeg har forsøkt. 

Anonymkode: c841d...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2018 den 20.46, AnonymBruker skrev:

J For hver suksesshistorie en hører er det 10 historier som har endt dårlig.

Anonymkode: 51ea2...49e

Skjeldent jeg har lest så mye piss og synsing som i den tråden her. Forøvrig så skiller to nordmenn som er gift seg oftere enn nordmann og thai.

Ja, det finnes drittsekker som finner seg kone i Thailand. Mye så mye oppgulp som jeg har lest her er det ikke ofte jeg ser her inne...

Anonymkode: 2f220...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle forstår at ikke alle disse forholdene er dårlige, og jeg tror alle vet at det er en del menn som aldri burde hatt en dame som får seg thaidame. Man kan ha begge tanker i hodet samtidig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gift med en transkvinne fra Thailand, jeg er ikke stygg med henne. Og hun kan gjøre akkurat som hun vil.

Anonymkode: 5c534...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som henter seg kone i Thailand er yndede mål for mobbing, og det har de vært lenge. Jeg har en teori om at feministene føler seg truet av at kvinners seksuelle makt over menn er under angrep, når avviste menn i Norge fremdeles kan få seg noe.

Det er sjelden de bryr seg om kvinnene i alle fall.

Og nei, alle er ikke voldsmenn med et en enorm eierfølelse overfor kona si. De fleste av dem ønsker bare noen å dele livet med, som de fleste av oss andre. De har kanskje noen egenskaper, fysiske eller sosiale, som gjør at de ikke har lyktes spesielt godt på kjøttmarkedet her hjemme. Andre ønsker en kone med et annet kulturelt syn på ekteskap og familieliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange thai jenter via jobb. Alle kom til Norge ved å gifte seg med eldre norske menn. 1 ekteskap var ikke bra . Noen av de ble slått  og noen be byttet ut .  Ingen av de er nå gift men 1 mann. En har gått inn i sølibat men forsette å bo her pga hun tjener bra . Alt  blir sent hjem til Thailand.   En falt mere til ro. Fant seg en ny mann å giftet seg av kjærlighet.  Jeg liker disse jenten herlige å snille er de. Men de er veldig luķket og foretrekker thai venner og alt med det sosiale er med andre thai . De sliter å lære norsk .

Anonymkode: 82938...daa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.6.2018 den 8.15, Example skrev:

Du er klar over at man har en del krav for å kunne hente inn ektefelle fra andre land til Norge? Inntekt er et av kravene. Så nei, de er neppe trygdede.

Jo.

Av de jeg kjenner som har kone fra Thailand eller Filippinene, er ca 8 av dem på trygd.

Anonymkode: 63d32...700

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Example skrev:

Menn som henter seg kone i Thailand er yndede mål for mobbing, og det har de vært lenge. Jeg har en teori om at feministene føler seg truet av at kvinners seksuelle makt over menn er under angrep, når avviste menn i Norge fremdeles kan få seg noe.

Det er sjelden de bryr seg om kvinnene i alle fall.

Og nei, alle er ikke voldsmenn med et en enorm eierfølelse overfor kona si. De fleste av dem ønsker bare noen å dele livet med, som de fleste av oss andre. De har kanskje noen egenskaper, fysiske eller sosiale, som gjør at de ikke har lyktes spesielt godt på kjøttmarkedet her hjemme. Andre ønsker en kone med et annet kulturelt syn på ekteskap og familieliv.

Det er jo en grunn til at man setter den merkelappen på disse mennene. Det er jo et sted disse tankene kommer fra..

Det er som damer som drar til Gambia, man tenker de er halvgamle og feite,det betyr ikke at alle er det,men tanken har oppstått av en grunn.

Jeg kjenner flere menn som har hatt eller har thaikone og jeg skal ikke gå til angrep på disse mennene, men de er ikke akkurat mors beste barn...

Men hva mener du med seksuell makt som er tapt? Tror du noen egentlig bryr seg så mye om disse mennene? Grunnen til at man er skeptisk er jo nettopp pga man synes synd på kvinnene som blir kjøpt og betalt og utnyttet. Husk at dette er en generalisering jeg kommer med da..

Jeg har ingenting imot at noen finner den såkalte kjærligheten,men jeg har noe imot folk som skader andre.

"Annet syn på ekteskap og familieliv" ja, er det kodeord for sprer beina,rydder,lager mat og holder kjeft?

Det er synd at visse menn ikke ønsker at kona skal være fri og ha det bra..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det generaliseres rimelig massivt om norske menn og kvinner fra Thailand. Variasjonene og nyansene er ikke velkommen inn i debatten om disse forholdene for da blir det jo ikke så enkelt. Keep it simple....for da kan man kose seg med skråsikker misnøye og samtidig dra norske menn ned i dritten. Vinn-vinn!

Debatten preges av fordommer, både mot kvinnene og mot mennene og man ser gjerne bort fra det faktum at de fleste norske menn er lojale, anstendige og arbeidsomme menn som egentlig bare ønsker noen å dele tilværelsen sammen med. Så hvorfor ender disse mennen opp med en partner fra Thailand? Sikkert mange og ulike årsaker til dette. En av årsakene er for eksempel at de har dårlige erfaringer med norske kvinner. Selv om de fleste norske kvinnene er anstendige og lojale, finnes det faktisk en god del kvinnelige drittsekker der ute. Hvem skulle tro det? For norske kvinner er jo moralsk overlegne....

Så...når alt kommer til alt: Dette handler egentlig om at mange norske kvinner er redd konkurransen fra kvinner fra Thailand. Men det kan man jo ikke si direkte. Man kan jo ikke innrømme at man ikke er bra nok for norske menn. Mye bedre da å henge ut og latterliggjøre/ demonisere norske menn som finner kjærligheten i utlandet. Veldig viktig å gjøre det sosialt uakseptabelt slik at de heller blir henvist til ensomhet. For...man skal jo ha seg frabedt at en norsk mann kan oppleve lykke... Eller kanskje bare et OK samliv?

Anonymkode: d056c...213

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det generaliseres rimelig massivt om norske menn og kvinner fra Thailand. Variasjonene og nyansene er ikke velkommen inn i debatten om disse forholdene for da blir det jo ikke så enkelt. Keep it simple....for da kan man kose seg med skråsikker misnøye og samtidig dra norske menn ned i dritten. Vinn-vinn!

Debatten preges av fordommer, både mot kvinnene og mot mennene og man ser gjerne bort fra det faktum at de fleste norske menn er lojale, anstendige og arbeidsomme menn som egentlig bare ønsker noen å dele tilværelsen sammen med. Så hvorfor ender disse mennen opp med en partner fra Thailand? Sikkert mange og ulike årsaker til dette. En av årsakene er for eksempel at de har dårlige erfaringer med norske kvinner. Selv om de fleste norske kvinnene er anstendige og lojale, finnes det faktisk en god del kvinnelige drittsekker der ute. Hvem skulle tro det? For norske kvinner er jo moralsk overlegne....

Så...når alt kommer til alt: Dette handler egentlig om at mange norske kvinner er redd konkurransen fra kvinner fra Thailand. Men det kan man jo ikke si direkte. Man kan jo ikke innrømme at man ikke er bra nok for norske menn. Mye bedre da å henge ut og latterliggjøre/ demonisere norske menn som finner kjærligheten i utlandet. Veldig viktig å gjøre det sosialt uakseptabelt slik at de heller blir henvist til ensomhet. For...man skal jo ha seg frabedt at en norsk mann kan oppleve lykke... Eller kanskje bare et OK samliv?

Anonymkode: d056c...213

Men.....man kan ikke innrømme at man ikke er bra nok for menn? Tror du oppriktig på dette selv? Jeg forstår ikke akkurat den argumentasjonen, og jeg har sett den før, er det virkelig det du tror? Vi liker ikke dette fordi vi mister "grepet"?

Hvem her har sagt at norske kvinner er moralsk overlegne? Kan du sitere vedkommede?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...