Gå til innhold

Hvordan står det til med håret i sola?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg for min del sliter en hel masse, blir brent i skillen, og det svir noe helt vanvittig. 

 

Er det vanlig å ha synlig skill i bakhodet? Nesten så jeg føler jeg holder på å bli skalla, eller ihvertfall tynn i håret. Er dette vanlig i forhold til å bli mer og mer voksen (jeg er 30)..?

 

Håper det ikke er bare meg som har det sånn, og tar gjerne i mot tips til hva jeg kan gjøre både for å redde håret, og for å unngå å bli solbrent. 

 

😊

Anonymkode: 5b8d0...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske enkelt. Bruk solhatt. 

Anonymkode: e714b...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele tiden da, for å slippe å vise fram skillen som går langt ned i issen bak😂

 

ts

Anonymkode: 5b8d0...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir også brent i hodebunnen hvis jeg ikke er flink å knyte på et tørkle eller noe sånt. Prøver å være flink til å bruke hårkur og en god olje, sol og saltvann gjør håret slitt 

Dessuten blir håret mitt kritthvitt av sola, så jeg bruker å stripe det mørkere når sommeren er over (mørkere blondfarge), føler meg for gammel for surfebabelooken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar 😊

Anonymkode: 5b8d0...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke problemet med at jeg blir brent i hodebunnen, orker ikke å være så mye ut i sola. Men en god tråd, kanskje det kan bli en generell "håret i sola" tråd? Hvordan bevarerer man selve håret best? Blir det dårligere hårkvalitet av sol?

Anonymkode: 7ae8d...9ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke endret navnet på tråden, men det syns jeg var en veldig god idé. Sol, salt og varme gjør jo mye med både hud og hår. 

Fikk en fiks idé i stad, å rett og slett smøre meg med solkrem i hodebunnen. 

Anonymkode: 5b8d0...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grer det rett bakover - høy hestehale eller messy bun. Så solspray for håret. 

Selv mannen som er litt tynn på toppen klarer seg fint. Men jeg hjelper han å spraye med fettfri solkrem og gni det godt inn hver dag.

Anonymkode: dc44c...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 5/29/2018 at 3:14 PM, AnonymBruker said:

Jeg for min del sliter en hel masse, blir brent i skillen, og det svir noe helt vanvittig. 

 

Er det vanlig å ha synlig skill i bakhodet? Nesten så jeg føler jeg holder på å bli skalla, eller ihvertfall tynn i håret. Er dette vanlig i forhold til å bli mer og mer voksen (jeg er 30)..?

 

Håper det ikke er bare meg som har det sånn, og tar gjerne i mot tips til hva jeg kan gjøre både for å redde håret, og for å unngå å bli solbrent. 

 

😊

Anonymkode: 5b8d0...c1b

Du er en type som ikke får med deg så mye med mindre det angår deg? 😛 

Blir litt som å si "er det vanlig at babyen tisser på seg?" ....samme liga egentlig...haha 😀

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xcase33 skrev:

Du er en type som ikke får med deg så mye med mindre det angår deg? 😛 

Blir litt som å si "er det vanlig at babyen tisser på seg?" ....samme liga egentlig...haha 😀

 

 

Det kan godt være det altså, skal ikke krangle på det ihvertfall 😁 men det er jo ikke så lett å se om folk flest, eller iallefall kvinner flest er blitt solbrent i skillen. Kjenner jo svie mer enn at det synes veldig rødt? 😂

Anonymkode: 5b8d0...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å eksponere håret så mye som mulig for å lysne det naturlig :) har veldig tykt hår, men har likevel en veldig tydelig skill som lett blir brent. Bruker caps, solhat, men normalt sett en hestehale hvor jeg er påpasselig med å legge håret slik at det ikke blir noen bare områder oppe på hodet  

Anonymkode: fc15f...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...