Gå til innhold

Date som kun prater om seg og sitt. Er det bare å gi opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jo hørt flere historier om andre damer som har møtt menn som bare snakker om seg selv, men har ikke opplevd det selv. Før nå. Det er egentlig ikke bare han som person det går i, men også hans omgangskrets og deres jobber/opplevelser/interesser. Og selv om han snakker om seg selv, oppleves det ikke som spesielt personlig. Det er heller ikke spennende eller morsomme historier.

Jeg er en nysgjerrig person og har med tidligere dater alltid opplevd at det er en god balanse mellom å stille spørsmål og å fortelle om seg selv. Men på siste date med denne mannen tok jeg meg i å holde tilbake spørsmål for å unngå at han skulle sette igang med en ny historie om et eller annet som jeg ikke har noe behov for å høre på.

Den enkleste løsningen er jo å kutte ut datingen med denne mannen. Men så har vi mye felles i form av interesser, bakgrunn, delvis humor og så videre. Jeg har derfor litt lyst til å fortsette datingen for å se om det endrer seg. Har også vurdert å ta det opp med ham på en eller annen måte, men tenker jo at han da kanskje bare vil stille spørsmål fordi han føler han må og ikke fordi han er interessert i å høre svaret.

Er det noen av dere som har liknende erfaring og har noen råd? Er det bare å innfinne seg med at han ER sånn? I så fall er det ikke noe for meg ☹️

Anonymkode: f0c06...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange dates har dere vært på? Jeg tenker som så om folk som prater seg i hjel ofte gjør det av nervøsitet. Noen syntes stillhet er fryktelig pinlig og er ikke komfortabel med ett sekund til ettertanke engang før man kjenner hverandre mye bedre. Når de er trygge på å være med deg, og hva du tenker om dem, så endrer de seg og har ikke behov for å prate like mye. Det er mest i startfasen når man vil imponere noen, eller når man er litt nervøs og ikke vet om den andre er komfortabel med stillhet vs prating og temaene man snakker om eller ikke, at skravla bare går og går har jeg lagt merke til.

Jeg ville latt det gå noen dates jeg altså, med mindre det er helt uutholdelig. Jeg pleier også å si på første eller andre date, eller før date at jeg nyter stillhet og ikke har interesse av å prate bare for å prate. Opplever at mange er sånn som meg, og tenker "Åh, så fint, da kan jeg også slappe av og trenger ikke anstrenge meg sånn" når jeg sier det.

Er han bare evig selvopptatt så er det nok litt anderledes, men da ville jeg faktisk retta på han om jeg ellers likte han og sagt ting som "Du, nå avbrøt du meg igjen, det er ikke SÅ spennende å høre på hvilken bar i Spania du og Henrik som jeg aldri engang har møtt var på altså. Du må lære deg å lytte litt mer, og lese litt bøker så du har mer meningsfulle og givende ting å snakke om :) Da hadde du vært perfekt ;) " men evig selvopptatte hadde jeg aldri greid å leve med, så enten måtte han endret seg eller funnet noen andre. Narsissister kommer langt ned på aktuelt-å-date listen, men heller en som forteller noen historier for mange, enn en som kun svarer "ja/nei" og aldri bidrar med noe i en samtale.

Anonymkode: eb9f2...fb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er veldig opptatte av seg selv, og synes nok de er veldig sjarmerende og interessante. De elsker å prate om seg selv.

Det fine er at du får se hvem han er, nå. For dette vil aldri endre seg. Tenk så kjipt å date i måneder, før hans sanne jeg kom ut!

Jeg har datet slike menn. Og han ene kunne stoppe opp i enetalen sin for å spørre meg om noe, av ren høflighet, for han skjønte selv at han hadde pratet mye. Men jeg rakk som regel å snakke 20 sekunder før han brøt meg av, for da hadde jeg gitt ham ett eller annet stikkord til en morsom historie han bare MÅTTE fortelle!

Anonymkode: 4077b...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg datet en gang sa rett ut; "du har sikkert masse spørmål til meg og er nysgjerrig, det er bare å spørre". Jeg liker bedre når ting kommer naturlig og når man ikke prater for å skryte mest mulig.

Anonymkode: d133a...926

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ilsep

Jeg kan bable i vei dersom jeg først møter noen jeg blir avslappa med. Det betyr ikke at jeg babler 24/7 resten av livet med samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har datet slike menn. Og han ene kunne stoppe opp i enetalen sin for å spørre meg om noe, av ren høflighet, for han skjønte selv at han hadde pratet mye. Men jeg rakk som regel å snakke 20 sekunder før han brøt meg av, for da hadde jeg gitt ham ett eller annet stikkord til en morsom historie han bare MÅTTE fortelle!

Anonymkode: 4077b...d37

Huff ja, det er nesten slik det er på date med han. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal gi det noen forsøk til eller ikke ☹️

Anonymkode: f0c06...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja, det er nesten slik det er på date med han. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal gi det noen forsøk til eller ikke ☹️

Anonymkode: f0c06...6ed

Han går vel tom for ting å si etterhvert 😄 Han jeg er sammen med nå prater også mye, men, han tar hintet når han ser øya mine går i kryss. Men jeg elsker å høre på ham selv om det er teknisk og jeg skjønner halvparten. Men jeg blir fascinert av hans iver og entusiasme, han brenner skikkelig for ting. Det smelter hjertet mitt. Han stopper innimellom og sier vi kan snakke om andre ting. Men jeg ber han fortsatte, at det er interessesant, gir ham et oppfølgingsspørsmål...da lyser han opp og fortsetter. Vi er nyforelsket da, datet i et halvt år, da finner man seg i mye 😁

Anonymkode: 4077b...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...