Gå til innhold

Fått sår i huden etter dermapen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er blitt brunt og tørt. En slags hudforandring. Det er kun på en liten del av ansiktet, litt større enn en ert. Er det vanlig? Resten av huden er fin. Håper ikke huden her har blitt ødelagt:/ behandleren min sa dette var normalt og at det ville gå bort, men vet ikke hvor mye jeg stoler på det.

Anonymkode: 253c3...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det normalt, det er vel for å lage skader i huden slik at den skal reparere seg selv. 

Men ettersom jeg forstår har de jeg kjenner som har tatt dermapen ikke sett ut de første dagene etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trikken skrev:

Er ikke det normalt, det er vel for å lage skader i huden slik at den skal reparere seg selv. 

Men ettersom jeg forstår har de jeg kjenner som har tatt dermapen ikke sett ut de første dagene etter.

Jo, jeg var jo rød i huden to de første dagene. Nå har det gått over, men nå er det kun denne lille delen som altså  er tørr og brun. Resten av huden har stabilisert seg. Synes det er litt merkelig at det bare er på det stedet og at det har blitt så annerledes enn resten/et slags sår.

Er forøvrig fjerde dagen nå, så er jo ikke såå lenge siden, men leser mange steder at det skal være lite nedetid(1-2dager) og at man ikke skal bli tørr/flasse få sår osv.

Anonymkode: 253c3...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel kanskje ikke ha sol  på huden i dagene etter en slik behandling? Eller tar jeg feil?

Anonymkode: ce5a9...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man skal vel kanskje ikke ha sol  på huden i dagene etter en slik behandling? Eller tar jeg feil?

Anonymkode: ce5a9...f86

 Har brukt solkrem. Jeg har vært ute, og det er jo sol hele dagen så har vært umulig å unngå solen helt. Men har selvsagt ikke solt meg.

Anonymkode: 253c3...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere steder står dette: " Du bør bruke høy solfaktor, og unngå soling en periode etter behandlingen."

Har du solt deg i dagene etter behandlingen ts?

Anonymkode: ce5a9...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 Har brukt solkrem. Jeg har vært ute, og det er jo sol hele dagen så har vært umulig å unngå solen helt. Men har selvsagt ikke solt meg.

Anonymkode: 253c3...4fb

Hvor høy solfaktor var det på solkremen som du brukte?

Anonymkode: ce5a9...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor høy solfaktor var det på solkremen som du brukte?

Anonymkode: ce5a9...f86

50

Anonymkode: 253c3...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, nå blir jeg stressa. Bajs. 

Anonymkode: 253c3...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

50

Anonymkode: 253c3...4fb

Det er bra at du hadde så høy faktor. Men allikevel ville jeg unngått å være i sola. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Faen, nå blir jeg stressa. Bajs. 

Anonymkode: 253c3...4fb

Det går sikkert bra. Spør de som tok behandlingen på deg, om hvor lang tid du bør vente før du utsetter huden for sol. Planlegger du flere slike behandlinger, ville  jeg tatt de på vinters tid (grunnet sola).

Anonymkode: ce5a9...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Etter behandlingen

 
Tilhelingstiden etter en gjennomført behandling er relativt kort. Huden er vanligvis litt rød og kan føles lett hovet i opp til 5-8 dager. Etter 48 timer kan du påføre Make Up som vanlig. Reaksjon på behandlingen er ulik fra person til person er det viktig at du lytter til kroppens signaler og tilpasser deg disse. Mer informasjon om dette gis ved en konsoultasjon." http://www.medisinsk-hudklinikk.no/behandling/dermapen/

Anonymkode: ce5a9...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra at du hadde så høy faktor. Men allikevel ville jeg unngått å være i sola. 

Det går sikkert bra. Spør de som tok behandlingen på deg, om hvor lang tid du bør vente før du utsetter huden for sol. Planlegger du flere slike behandlinger, ville  jeg tatt de på vinters tid (grunnet sola).

Anonymkode: ce5a9...f86

Uff, håper det jeg og. Takk for hjelpa:) 

Anonymkode: 253c3...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...