Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

:ler: Du smigrer, Klips!

... har svart deg i din dagbok. Er ikke så sikker på om jeg er så veldig dreven, det er kanskje like gjerne det at vi har muligheten til å reise på tidspunkter som ikke alle kan reise? Tirsdag til fredag osv. Da er det lett å få billige flybilletter, vet du. Men nå har du fått noen tips i hvert fall! Og lettere å gi deg flere tips hvis du vet sånn cirka når du vil reise og hvor lenge du vil være borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altfor lenge siden jeg har vært innom deg nå, lmari, men jeg har ikke glemt deg! :klem:

Takk for en utrolig koselig hilsen i dagboka mi, satte pris på den.

Ting står litt på hodet i livet mitt for tiden, men en ting er sikkert, og det er at det nærmer seg juuul! Det gleder jeg meg til! :hjerte:

Hvis ikke jeg titter innom før helga, så ønsker jeg deg en DEILIG JUL, lmari!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ikke skrevet her hele helgen jo? Men har lest, da. Bare ikke hatt tid og ork til å begynne å skrive, tror jeg. Nå er jeg på jobb igjen, så nå har jeg i hvert fall litt tid! ;)

... nattevakt igjen i kveld, begynte 18.30. Det er vanligvis deilig å begynne så seint, men jeg har null motivasjon og overskudd, lengter bare hjem til senga. Klarte ikke å sove så lenge i natt, så jeg gruer meg til å være våken til halv fem i morgen tidlig. Men da får jeg vel i hvert fall kommet meg i rett nattevakt-rytme.

Lite folk på jobb, jeg er trøtt og umotivert. Og må innrømme at jeg veldig gjerne skulle vært ferdig med denne ansettelsen nå snart. Det tærer på å gå sånn og vente. Merker det særlig godt fordi jeg jobber sammen med hun andre denne uka, og på "hennes" skift, sånn at jeg tenker enda mer på hele greia.... Krysser bare fingrene for at supersjefen (den aller øverste) følger innstillingen fra dem under seg. :forvirret:

Helgen har vært kjempefin, da. Har klart å skyve unna jobbtanker (men fikk dem igjen for fullt i går kveld, da). Fredag slappet jeg av hjemme sammen med sambo, det var helt utrolig deilig! Vi spiste hjemmelaget pizza og bare koste oss, det trengte vi begge to.

Lørdag var litt mer styrete: begge to var ute på en handletur, jeg var også innom Posten for å sende julekort og pakker og hente noen pakker. Resten av dagen gikk med til å rydde og shine, på kvelden var jeg på julebord med jentene mens sambo hadde en gjeng hos seg på juleølsmaking.

I går hadde vi grøtfest hos oss på ettermiddagen, det var like koselig som i fjor og er innført som tradisjon. Kvelden tilbragte jeg i sofaen med strikketøyet, har enda igjen en hel del som skal være ferdig til jul. Men nå ser jeg slutten på det, mest fordi jeg har kuttet ned på det som skal lages underveis. Kjekt, for da har jeg noen gode ideer til morsdager og bursdager og sånn framover! ;)

I dag har det vært mer strikking, jeg har igjen ett vottepar til en venninne (er godt over halvveis i den første votten) og ett vottepar til M på 3 år før jeg er ferdig. Så gjenstår bare montering og perler osv, men det klarer jeg nok på en kveld.

Sambo og jeg har satt oss ned og tatt noen sjefsavgjørelser på de gavene som står igjen, så nå har vi en enkel liste med nøyaktig hva vi skal ha. Det er ikke mye som står igjen, det var innmari deilig å endelig få bestemt oss for hva vi skulle gå for. Sambo har fikset dvd-spiller til svigers i dag, en billig utgave. Og jeg har fått tak i samleboks med alle Olsenbanden til sambo. Jeg vet vel ikke hva jeg gjør, for det er vel jeg som må se det sammen med han tenker jeg! :overrasket::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Jeg er så lettet at jeg nesten ikke kan få sagt det. Sjefen ringte for en times tid siden og fortalte at hun andre er ansatt i den faste jobben, og jeg fikk det lange vikariatet.

Det betyr at jeg har jobb fram til 1. oktober, og jeg slipper å være bekymret for hva alle andre skal si. Og ikke minst så betyr det at jeg rykker opp til å være på toppen av vikarlisten... ;)

:hoppe:

*puster-ut-og-tror-kanskje-bittelitt-på-Gud-likevel-siden-han-tydeligvis-har-hørt-på-mine-bønner-de-siste-dagene*

:ler:

Her er det også panikkstrikking, Chica! :ler: Jeg har kuttet veldig ned de siste dagene, hadde egentlig kjøpt gammelrosa Kitten-garn som skulle bli votter og sjal til svigermor, men det utgår. Tenker at hun i steden kan få det til morsdag, er ikke det i februar? Votter til svigerinne utgår også, hun får andre ting i steden. Så da har jeg bare ett par igjen, og det skal gis bort på kvelden lillejulaften, så det rekker jeg. Mangler litt pynt og en tommel her og der på de andre, så det er bare å stå på! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva, eller?? Jeg har hekla 4 sjal. :ler: To til meg selv og to som er julegaver. Det ene til meg selv hekla jeg med 6 mm krok, ikke 3 mm, og det ble kjempefint det også...og tok superkort tid! I romjula begynner jeg på det 5. til søstra mi og neste prosjekt er å lage sitteunderlag (strikke og tove).

Håper du får en kjempekoselig og avslappende jul, lmari. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen takk, jenter!!

Jeg er så lettet at det ikke er til å tro, jeg kan endelig slappe av på jobb og slipper å være helt paranoid.... ;) En ting er jo at den riktige personen (synes jeg) fikk jobben og alle er strålende fornøyde her på jobb, men samtidig så er det jo kjempedeilig for meg at jeg faktisk har jobb i ni måneder til! Det er jo sånt jeg nesten ikke har tenkt noe på oppi alt dette styret!

I romjulen skal jeg gå i banken og øke det faste trekket mitt til sparekontoene, for nå skal det spares masse her ja! Det gjelder å utnytte den gode lønnen mens man kan! :ler:

På jobb igjen nå, selv om det ikke akkurat er det jeg hadde aller mest lyst til i kveld, så er det greit nok. Nå gjelder det bare å bite tenna sammen og komme meg gjennom denne vakta og så to til, og så er det endelig juleferie!!

Fikk strikket ferdig en vott i dag, og så vidt begynt på den aller, aller siste av de som skal gis bort til jul. Men det mangler litt tomler og småtteri på noen av dem, så jeg ligger ikke så bra an som jeg skulle ønske meg... :forvirret: Jaja, det går vel i boks det også til slutt, tenker jeg!

Var innom H&M på vei til jobb, og noen andre butikker på veien, så nå begynner det virkelig å dra seg til. Kjøpte et fint ullskjerf til sambo fra mamma&pappa, jeg fikser gave fra dem også. Og så sokker til svigers og pappa, noe stæsj til L (skjerf og øredobber), og en skjorte med slips til pappa. Han ønsket seg skjorte&slips, selv om vi prøvde å si at det er jo en "kjedelig" gave. Men neida, han var urokkelig, det var bare det han trengte. Det måtte være moderne, men ikke glorete osv osv. *rister på hodet* Han er nemlig forferdelig jålete! :ler: Det ble en hvit skjorte (med button-down knapper, det var nemlig også viktig), med stort rutemønster i gullbrunt og svart. Og så ble det slips i gullbrunt. Satser på at han liker det, selv om han er kresen.

Lillebror går innom Oslo City for å fikse en t-skjorte til sambo i morra (jeg har fikset så mye for han, så han var ikke vond å be), og sambo har fikset dansematte til et vennepar i dag, da er det vel pokkern meg ikke mye som står igjen? To-tre dvd-er, det skulle sambo fikse i morgen. Og så altså mine strikkeprosjekter.

Puh. Det blir jo jul til slutt, da! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

onsdag, ja. Gud, denne uka går utrolig sakte? :overrasket: Det er jo egentlig deilig, jeg skulle aller helst ønske at denne uka hadde hatt enda en dag jeg, sånn at jeg var helt sikker på at jeg kom i mål...

Det ble rolig på slutten av kvelden i går, så jeg kom godt i gang med den aller siste votten. Har gjort den ferdig i dag, pluss tommel på tre votter. Så nå står jeg igjen med bare tre små strikketing før jeg kan legge bort pinnene: strikke en stk tommel på en hvit vott til venninne, en tommel på rød vott til 1-åring og en tommel på rød vott til 3-åring. De to siste bør jo ikke ta så lang tid! :ler:

Og så mangler det perlepynt på 3-4 par med hvite votter. Har et overordnet mål om å bli ferdig med all pynt og strikking i løpet av morgendagen, da kan jeg stå "tidlig" opp på fredag for å pakke inn gaver og pakke med meg alt vi skal ha med hjem til jul.

Sambo har vært ute på den siste gavejakten, han ringte akkurat nå med beskjed om at alt var i boks, så da er vi vel offisielt ferdig med å kjøpe inn gaver, da? Herlig!!!!

Lillebror var innom i dag med to digre poser med gaver, han tok toget hjemover i dag og orket ikke å bære det med seg. Vi har jo liten varebil, så vi bør ha plass til både det ene og det andre. Gleder meg til å feire jul sammen med han, etter den julaften vi hadde uten han for to år siden og alt det vonde vi gikk gjennom på den tiden, setter jeg utrolig stor pris på å feire sammen med han. Nåja, jeg setter jo utrolig stor pris på han hver eneste dag. Faktisk mer enn jeg gjorde tidligere, antagelig fordi nå har jeg vært så nær å "miste" han.

Skriver pakkeliste til jul ved siden av å jobbe i kveld, vi kommer til å ha stappfull bil når vi reiser hjem! :overrasket: Vi skal jo pakke både gaver og stæsj, og i tillegg alt vi trenger til å pynte oss til bryllup og klær til å være hjemme i godt over en uke.... Må bare holde hodet kaldt og følge listen på fredagen, så får vi vel med oss alt vi skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå nærmer det seg jo med stormskritt bryllup og forloveroppdrag!!! :hoppe:

Tror ikke jeg har fått med meg hvilket antrekk du har endt opp med jeg - husker du hadde noen planer tidligere i høst.

Jeg ønsker deg en herlig jul - og lykke til i bryllupet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om du husker meg jeg. Men je følte for å stikke innom og ønske deg en riktig god jul :nisseblunk:

Følger med deg i ny og ne skjønner du, gratulerer så masse med forlenget stilling ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter, og god jul tilbake til dere alle sammen!! :klem:

... torsdag altså, og min aller siste økt på jobben dette året! DET er noe så innmari deilig å tenke på at jeg kan nesten ikke få sagt det! Men nå koker det i toppen på meg også, så det skal bli helt fantastisk å få ferie.

Satt oppe etter jobb i natt (fram til halv seks, tror jeg) og strikket to tomler til småsnuppene. I formiddag har jeg sydd perler til den store gullmedalje, nå mangler det kun tommel på en vott og perler på den samme votten. Tommel håper jeg på å få tid til i natt på jobb... ;)

Jeg trengte nemlig å komme skikkelig i gang med innpakkingen av pakker i dag, for å få meg en oversikt over hvor mye som står igjen. Jeg pakket i 1 times tid, og kom kanskje cirka halvveis? Tror og håper det.... :forvirret:

Jobber til fire i natt, enten strikker jeg den siste votten før jeg går fra jobb (hvis det er stille), eller så strikker jeg den når jeg kommer hjem i natt. Trenger uansett å roe meg ned litt før jeg legger meg. Og så er planen å stå opp "grytidlig" i morgen, i ti-elleve-tiden. Da må jeg gjøre ferdig den siste votten, og så pakke inn resten av pakkene. Og SÅ kan jeg følge min meget detaljerte pakkeliste og få med alle pakkenellikene og stæsjet hjem til jul. Sambo henter meg halv tre, da skal jeg stå klar til å sette meg i bilen. Det blir en stress-formiddag!!!

Men nå er alle julegavene i hvert fall i boks, det ble da bra til slutt selv om jeg syntes det så dårlig ut en stund her. Listen ser ut som følger:

Sambo: Olsenbanden samleboks, dvd, bok, hettegenser

Lillebror: DVD-samleboks, kalender, to bøker, en EP og en t-skjorte

Pappa: 2 bøker, 2 dvd-er, sokker, musematte

Mamma: Nål med stein, parfyme, Mønstersakser og pappark, såpe og bodylotion fra Body Shop, Kakuro-bok

Svigermor: Hudkrem, 6 par øredobber (billige!)

Svigerfar: DVD, sokker, marsipangris, isskrapevott

Svigermor&svigerfar sammen: DVD-spiller

Svigerinne: Isskrapevott, varmedress, DVD

Svoger: Isskrapevott, Seinfeld sesong 5

Vennepar A&BM: bok til BM, DVD & armbånd til A

Vennepar H&C: 3 DVDer (Drømmen om Narnia)

Vennepar S&L: Dansematte, dvd til S og jålestæsj til L

Venninner:

C: Turkis knytesmykke

K: Røde votter

A: turkise votter

R: grønne votter

M: Hvite votter, øredobber

I: Hvite votter, øredobber

I: Hvite votter, øredobber

S: Turkise pulsvanter, øyenskygge

E: Bok

Lille M (1 år): Hvite votter, hvitt skjerf, treleke

Mammaen T: Hvite votter, hvitt skjerf, øredobber

Lille S (1 år) Røde votter, rødt skjerf, treleke

Lille M (3 år: Røde votter, rødt skjerf, rød tovet veske, treleke

Sambos tante og onkel: Tovede julehjerter med bånd

Lille S (1,5 år) Tassen-bok

Tremenning G: Skjerf og nål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare samle tankene litt rundt bryllupet og forloverpliktene mine, her... ;)

Utdrikningslag:

Avholdt og jeg tror det ble en stor suksess, jeg? Folk var i hvert fall veldig fornøyde, og jeg fikk gjennomført det utfra de tingene jeg vet er viktig for bruden.

Antrekk:

Jeg skal ha mørkebrunt todelt antrekk: skjørt og topp. Skjørtet er laaangt og vidt og har tyllkant under, så det er skikkelig ball-følelse. ;) Ved siden av har jeg en lillarosa boleroaktig jakke med glittertråder. Og så svarte støvletter med hæl (det synes ikke mer enn spissen av dem). Så har jeg lillarosa lebestift og øyenskygge og neglelakk...

:sexy:

:ler:

Tale:

Jeg har begynt på talen, men synes ikke jeg klarer å få noe skikkelig schwung på den. Men jeg har i hvert fall et utgangspunkt, og jeg tror jeg skal klare å knote ned noe i løpet av romjulen. Tale skal det nå bli uansett!

Bruden er veldig kreativ, og har blant annet holdt forlovertale skrevet som et eventyr, og på rim. Jeg hadde godt kunnet tenke meg en sånn form, men synes det er dumt når hun selv gjorde det senest i august og for mange av de samme gjestene. Så har jeg tenkt tanken på å gi dem noen tulleting underveis i talen som de kan ha nytte av i ekteskapet, men jeg synes det er så vanskelig også. Det blir fort litt "slemt" når jeg skal spille på de sære uvanene dems og sånn.

Jeg har noen ideer da, jeg skal innlede med historien om hvordan de traff hverandre den aller første gangen, da var jeg nemlig med og kan fortelle det fra min side. Så har jeg liggende noen gamle brev fra tiden rett etter det første møtet, tenkte å se om det fantes noen gode ting som hun har skrevet der om han. Og så tenker jeg å sitere litt fra en av sangene som synges i kirken, der er det noen deler som jeg synes passer så godt til brudeparet. I tillegg har jeg funnet fram talen som prins Frederik holdt til Mary da de giftet seg, det kommer til å være masse danske gjester der, så jeg tenkte å se om det står noe hyggelig der som brukes til å si noe om dem. Det kunne være en fin gest til de danske, tenkte jeg. Eller om jeg finner et dansk dikt eller ordtak eller noe.

... i hvert fall skal talen skrives i romjulen, håper jeg får litt inspirasjon når jeg setter meg ned.

Bryllupsgave:

De skal få en førsteside med samme utseende som på vår avis, men med bilder og saker om seg selv. Hovedsaken er selvfølgelig: "ENDELIG GIFT!". :ler: Den er printet ut og ligger klar hjemme på kjøkkenbordet, vi skal kjøpe en enkel clipsramme til den i romjulen.

I tillegg får de et digert album med masse bilder fra hele den tiden vi har kjent dem, bilder av ting vi forbinder med dem (leverpostei, tequila, jostein flo, salman rushdie, blant annet), og masse dårlige utklippede titler fra Se&Hør (sånn "Nå viser de sin lykke" osv)

Bildene er kopiert opp, titler og ting er klippet ut, og så får sambo og jeg ta oss en formiddag eller to i romjulen med å lime alt inn i albumet.

I tillegg skal de jo få en "ordentlig" ting, da. Vi har bestemt oss for å gi dem en opplevelses-dag, det blir et gavekort på en dag "Ut-i-det-blå" med oss. Vi ser for oss kanskje curling, et standupshow og så middag på Ekebergrestauranten, men det skriver vi nok ikke på arket, tror jeg. Der blir det mer generelle vendinger som "en hyggelig kveld med latter, god mat og godt drikke". Gavekortet lager vi i romjulen, det går sikkert fort og greit. (har laget noen sånne gavekort i min tid, ja! ;))

De vil ikke fortelle oss hvor de skal være på bryllupsnatta, endel av vennene har visst tradisjon for å finne på tull med nygifte. Jeg har sagt i fra at da kan de heller ikke forvente å få noe ekstra pynt fra forloverne dit de skal, men har en liten plan likevel: jeg skal fylle en liten kurv med det nødvendige utstyret de trenger for å ha en hyggelig natt: minichampisflaske, to plastglass, mozell (siden bruden er gravid), en pk telys, fyrstikker, engangskamera, massasjeolje og noen hjertesjokolader. Og så skal jeg feste masse røde ballonger på kurven.... :ler:

Tror jeg har det aller meste under kontroll, egentlig.

Bruden er derimot ganske stresset, i går kveld hadde jeg henne to-tre ganger på tråden for å spørre meg om ting. Hun er ikke alltid like god på være strukturert, mens hun vet at jeg er ram på lister&logistikk... :ler: Så nå har vi planlagt å møtes i romjulen, hun ville gjerne ha hjelp til å gå gjennom og se om hun har husket på alt. Jeg har sørfet og klippet fra masse steder i løpet av kvelden, så jeg har en 5 siders liste til henne med alt hun må huske på de siste dagene... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...