Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Sånn, nå ser det litt bedre ut her. Har brettet sammen klær og shinet på soverommet, pakket ut absolutt alt mitt. Sambos bag står midt på stuegulvet, den får han ta i kveld. Og resten av rydding/støvsuging etc får vi ta i morgen på formiddagen.

... ikke for det, de har da vel strengt tatt ikke vondt av å se at vi roter litt, men jeg hater å ha besøk av noe som helst slag hvis det ikke er strøkent her. Arvet av pappa, han er sånn som hurtigrydder de siste fem minuttene før det kommer folk. Nåja, jeg har vel faktisk også opplevd at han har kommet ut fra kontoret/datarommet sitt i det folk ringer på, og sagt: "her ser det jo ikke ut" og så løpt som en tornado i stua.... :overrasket:

Han ER drøy akkurat når det gjelder det der. Han kan gjerne vaske opp og lage mat og sånn, og sånn som jeg ser det så deler de ganske likt på pliktene hjemme. Stryking feks, det er pappas domene. Men akkurat rydding og generell husvask, det er han skikkelig dårlig på!

I hvert fall: jeg har arvet den perfeksjonismen/frykten for å vise at vi har det rotete fra pappa. Så jeg hurtigrydder før det kommer folk.... ;)

Og så er det offisielt: vi har ikke mer plass til ting i denne leiligheten! Klesskapet mitt er stappfullt, det burde helt klart vært ryddet skikkelig, men jeg har ikke tid før jul. Lurer på om ikke vi burde tatt oss en helg på nyåret og ryddet skikkelig her? Mitt klesskap, sambos klesskap, cd-hylla, bokhylla, kommoden, kjøkkenet, skapet i gangen.... Jeg innbiller meg at det er endel som kan kastes/gis bort/pakkes bort. :forvirret: Ikke på kjøkkenet, forresten, i skapene der er det kuttet ned til beinet på det vi faktisk bruker og liker å ha tilgjengelig.

... og dere vet jo at jeg har tilstått det før: jeg er en materialistisk samler... :ler: Må lage noen ryddelister for leiligheten etterhvert...

Skal gå på jobb om ikke så lenge, må innom Lindex på veien for å kjøpe strømpebukse. Tenker å prøvekjøre det nye skjørtet mitt i morra, nemlig. Og på jobb skal jeg ringe restauranten og bestille bord, og oppdatere alle listene mine. God plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Urk.

Litt mandagsfølelse i dag. Ikke bare litt heller, forresten... Det ble seint hjem fra konserten i går - fikk ikke lagt oss før kvart over ett. Da var det umulig å få sove, tror ikke jeg sovnet før i halv tre, tre-tiden.... :Gjesp:

Men timene tikker heldigvis fort på jobb, så jeg får bare holde ut!

Bra konsert i går, da. Jeg var der sammen med kollegavenninne (hun jeg konkurrerer med om den faste jobben), vi var på kafe før vi gikk inn og rakk akkurat å få med oss Mira Craig som gikk i bakken når hun forsøkte å stage dive, og så selve Fugees-konserten. Wyclef Jean var den eneste som latet som han var noe særlig interessert i å være der, og selv om det var stas å høre igjen de gode gamle sangene så var det vel ikke den aller beste konserten jeg har vært på... Men moro å få det med seg, da!!

Lørdag på jobb var akkurat så hektisk som jeg så for meg at det kom til å bli - med prinsefødsel og liten bemanning. Men nå er det unnagjort og jeg slipper å jobbe lillejulaften!! :hoppe:

I går feiret vi pappas bursdag med middag på vietnamesisk restaurant, jeg hadde på nytt skjørt og følte meg fresh og fin. Er glad for at jeg kjøpte skjørtet, det er så fiint! Svart med sølvstriper og noen sølvstjerner, det slutter midt på leggen som egentlig ikke er noen særlig flatterende fasong for min del, men fordi det er skråskjæring utover så ser det ikke så ille ut likevel...

I kveld er det bursdag hos L, vi skal se håndballkamp og Tufte og spise bursdagskake. Gleder meg! Må ta med strikketøyet, nå begynner jeg å bli seriøst stressa med alt jeg skal rekke før jul. Ikke nok med at det skal kjøpes og fikses gaver, men nå begynner det jo å balle på seg med gløgg&pepperkaker og julebord med jobben og det ene og det andre... Men jeg tror vi skal komme i mål til slutt, det gjelder bare å ha litt iskald logistikk.. :ler:

Og logistikk, DET er jeg god på!! ;)

Så etter jobb i dag skal jeg ta et raid i noen butikker og gjøre unna noen julegaver, jeg vet hva jeg skal ha og skal raskt inn og ut igjen i noen få butikker. Så er det bursdagsfeiring i kveld, med strikking altså.

I morra skal jeg treffe lillebror med en gang etter jobb, han ønsker seg et skjerf til jul så jeg skal hjelpe han og finne garn. Mamma strikker, heldigvis! ;) Så har jeg egentlig en løs plan om å reise på Ikea i løpet av kvelden, det er litt julegaver og litt småtteri jeg tenkte å få tak i der.

Onsdag får jeg noen venninner på besøk til gløgg og pepperkaker, torsdag er det også snakk om noe venninnegreier. Begge kveldene må strikkepinnene løøøøøpe, tror jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shoppingplanen for ettermiddagen er som følger:

Brennecd-er, julepapir, sett til å lage musematter med bilder (ClasOhlson)

Røde julelys, røde hjertesjokolader (Nille)

Øredobber svigermor, t-skjorter til noen fettere (H&M)

Perler i lilla, rødt og turkis, smykkeposer, brosjenåler, poser med trykkåpning, vokset lintråd, rødt sløyfebånd. (Panduro)

Øredobber svigermor (Glitter)

DVD-er: Drømmen om Narnia, Astrid Lindgrens jul x 2 (Platekompaniet)

Lilla tulipaner (MesterGrønn)

.... i riktig rekkefølge etter hvordan jeg skal gå i byen... :ler: Dette bør vel gå raskt nok det? Kanskje jeg til og med rekker å skvise inn et besøk på et boksalg? Skal bare ha tre-fire bøker, så jeg kan bære dem med meg... *grubler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå skal de visst ha intervjurunde til disse jobbene her likevel... :overrasket: Kan ikke helt skjønne vitsen med det - når det er kun intern utlysning så er det vel kun folk de kjenner som søker på jobben? Jaja, samme for meg, jeg kan gå på intervju jeg... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg vet at de har hatt det her tidligere. Men nå er det liksom snakk om å ansette folk som har vært her i 4,5 år eller 2,5 år... Da ser jeg liksom ikke helt hva de skal finne på å spørre oss om. Vi har alle vært på intervju to-tre ganger tidligere, seinest i vår.

Nåja, det plager ikke meg. Jeg tåler intervjuer godt, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag ja, og akkurat like trøtt i dag som i går. Klarte ikke å finne senga så mye tidligere i går heller, vi kom seint hjem fra bursdagsfeiring, da var det litt småtteri vi måtte gjøre og så måtte sambo forføres litt og plutselig var klokka langt over midnatt...

Men jeg klager ikke!! :sjarmor:

Kjempekoselig i bursdag i går, vi så på håndball, spiste kake, så på Tufte og skravlet. Perfekt kveld! Når jeg attpåtil fikk strikket en av snuppevottene, så var jeg særs godt fornøyd!

Ble akkurat ropt inn på sjefens kontor, den nesthøyeste sjefen og min vanlige sjef ville bare ha en prat. Helt greit, veldig uformelt og som de sa så kjente de meg jo godt fra før. Det var god stemning, fikk masse skryt :sjenert: , og de sa at de var veldig fornøyde med meg. Det er jo alltid koselig å høre! "Du er en veldig sterk kandidat til jobben" sa sjefssjefen....

... prøver å være litt flinkere til å tenke på meg selv og ikke bry meg om hva alle andre sier hvis jeg får den. Må jo være litt ego også, selv om det ikke er så enkelt!

Min "lille" shoppingrunde i går ble ikke så bitteliten som jeg hadde sett for meg... Bombe! :ler: Clas Ohlson var greit, der var det nesten ikke kø og jeg visste godt hva jeg skulle ha. På H&M var det litt kø, men der kom jeg plutselig på at jeg skulle jo fikse litt småtteri for mamma også, blant annet litt boxere osv til lillebror, og så noen t-skjorter og sånn til fetterne mine. Og så Panduro. Sååå mye fine perler, og siden mamma og jeg skal lage kjeder til fem kusiner til jul, så var det egentlig bare å fråtse i vei... Det ble litt småtteri til meg selv også (selvfølgelig!), julepapir og to kjempesøte metallbokser i rødt med julemønster. Jeg har nemlig julekort og merkelapper og juleklistremerker i et salig kaos i skuffen - nå ble det fint sortert i bokser og jeg ble sååå fornøyd!

... jeg avsluttet med Platekompaniet på Oslo City, ikke det aller beste stedet i verden å befinne seg på en mandag midt i desember... :ler: Men det gikk da unna det også, og plutselig hadde jeg fått ordnet både det ene og det andre til jul!

I kveld har jeg en løs plan om Ikea, den er veldigveldig løs og avhenger helt av hva jeg orker og gidder. Kanskje heller satse på Ikea på torsdagen? Da skal vel sambo på fotball, det er omtrent i samme retningen. Han kan jo slippe av meg og så hente meg på tilbakeveien? Da blir det to timer å slå ihjel der, men det klarer jeg nok! ;)

I morra kommer det noen jenter til meg for å drikke gløgg og spise pepperkaker, tenkte å rydde og fikse litt til det i kveld. Den ene av de som kommer er sydame-venninnen, gleder meg veldig til å se det ferdige resultatet! Har lyst til å gi henne noe som takk for hjelpen og lønn for strevet, men er litt usikker på hva. Skal jeg satse på reine penger, eller kanskje et gavekort? Eller et fint smykke? Jeg tenker i hvert fall en flaske vin og så kanskje 1500-2000 kroner? Hun har jo brukt masse tid på dette... Må tenke litt mer på den der!

Har bestemt meg for at det blir dataskrevne julebrev på tanter og onkler i år. Da kan jeg nemlig skrive dem på jobben, bare printe ut på pent hvitt papir, klippe pyntekant med mønstersaks og så lime dem på røde ark. Det går straks meget raskere enn om jeg skal skrive for hånd til 7 tante-og-onkel-par... En smule mer upersonlig, men de får i hvert fall et skikkelig brev i steden for bare "god jul og godt nyttår".

Tror jeg.

Må se om jeg kanskje rekker det likevel, kjenner at jeg ikke liker så godt å sende fra meg dataskrevne brev....

Pappa og mamma fortalte forresten på søndag om en ide de har om å reise på tur hele familien i påsken. Eller rettere sagt palmehelgen, fra lørdag til tirsdag i påskeuka. Høres kjempekoselig ut, de vil at det skal være en overraskelse hvor vi skal og det er jo spennende! Jeg liker ikke så godt overraskelser av det slaget, jeg trenger liksom litt tid på meg til å forberede meg. Men jeg kunne få vite det en ukes tid før vi skulle reise, sa pappa... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsketur er gøy! Morsomt med overraskelsestur, men jeg skjønner godt du vil vite det litt i forveien - må jo vite om man skal pakke bikini eller skiklær, eller begge deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle nok få vite pakkeliste, Chica, men jeg liker jo helst å lese litt om steder på forhånd osv, jeg da... :ler:

Og ikke minst så liker jeg å glede meg til noe!!! Dumt å glede seg til storbyshopping hvis det blir en helg på høyfjellshotell, liksom... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp - det og glede seg er jo minst halve gleden med å reise på tur. Derfor håper jeg å finne tur til januar/februar så fort som mulig, så jeg får litt tid til å glede meg på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Jeg blir helt utslitt bare av å LESE i dagboken din! :ler2:

Du er så energisk og effektiv med en logistisk sans av en annen verden... *dåne*

Ikke dårlig! :tommelsmil:

Jeg burde vel sette i gang og være like energisk selv, og komme meg bort fra PC-skjermen! :ler:

Ha en kjempefin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Rognebær! Det var da utrolig koselig sagt!

Jeg er bare aller snarest innom for å legge inn to bilder til dere som ikke har vært i Tivoli og som misunner Klips og meg... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følte meg ikke særlig energisk og effektiv da jeg våknet i dag, Rognebær... :Gjesp:

Litt bedre nå da, etter som timene går utover formiddagen så blir formen stadig bedre. Vi bestemte oss på mandag kveld for å prøve å finne senga klokka 23.00 framover. Det prøvde vi å holde i går, men med alle mulige småting som skal fikses og ordnes, så tikker klokka fort mot halv tolv. Det er likevel et godt forsett, som vi skal prøve å holde framover... Sovnet ikke før ett uansett, selv om jeg hadde mindre å gruble på i går enn før i uka.

Fikk nemlig fikset en del i går også, så nå er juletoget bedre på skinner enn jeg har følt før. Gikk innom boksalget rett etter jobb, det ble Staff-boka til kompis, Pondus-boka til sambo, en bok om barer i hele verden som skal være bursdagsgave til kompis i januar, "Pubquiz" til pappa og så to bøker til meg selv. Mycket nöjd! :)

Så innom garnbutikken med lillebror, han hadde klare preferanser med farge på skjerfet, gitt! :ler: Vi gikk en snartur på kafe etterpå, koselig å snakke litt med han også.

Og så hjem for å leke tornado: ryddet mens vi laget middag, spiste mens vi så på Rowan Atkinson Live (genialt show, selv om det er spilt inn i 1991!!), strikket en snuppevott til, redigerte alle de digitale bildene og fikk dem brent over på cd og til slutt klarte vi til og med å få tegnet og funnet fram bilder til forsiden som vi skal lage til brudeparet....

Puh!

Okeida, jeg skjønner hvorfor du skriver energisk og effektiv, Rognebær.... :sjenert:

:ler:

Men jeg FØLER meg ikke sånn!!! ;)

I kveld kommer venninner på gløgg og pepperkaker, jeg skal strikke som en gal mens de er hos meg. Blir koselig å se dem igjen, jeg skal handle klementiner og marsipan og julesjokolade, og spille julesanger og tenne røkelse. Vi skal riktig bade i julestemning!!!! ;)

Ble akkurat spurt om jeg kunne tenke meg å bytte over til en annen avdeling ut året. (dagtid). Jeg sa nei, jeg. Det innebar nemlig at jeg måtte jobbe i romjulen, og det er jeg meget lite lysten på... Jeg er sliten og ser utrolig mye frem til å ha fri fra lillejulaften og ut året. Synes jeg var flink som sa nei, og fikk heldigvis forståelse for det fra sjefen.

... det skulle forsåvidt bare mangle, under intervjuet i går sa de at de var fornøyd med at jeg sa mye ja og var så fleksibel, men at det var viktig å passe på meg selv også. Nå gjorde jeg jo nettopp det! ;) Og litt deilig å slippe å tenke at: "Tenk om de blir sure og ikke gir meg den faste jobben". For jeg blir jo bare glad hvis jeg ikke får den! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.... bilder fra Fotoknudsen er bestilt, det ble 600 bilder tilsammen!! :overrasket:

I tillegg bestilte jeg cirka 200 bilder fra bruden og brudgommens utdrikningslag, de skal inn i albumet som de får av oss i bryllupsgave.

Har en enorm bunke med bilder som skal i album, DET rekker jeg nemlig ikke om dagen, Rognebær! :ler: Men det står allerede på listen min over det som jeg skal koooose meg med når 2006 kommer godt i gang og alle juleplikter og forloverplikter er vel unnagjort. Det skal bli litt deilig!!

Har også satt i gang designeren som skal hjelpe meg med forsiden, hun skulle se på det neste uke. Snilt!

Og så har jeg gjort en ting i dag som jeg aldri har gjort før. Litt dårlig følelse for det, men nå er det altså gjort: Har sagt neitakk til en julefest hos en "venninne", med begrunnelsen at jeg må jobbe. Hun godtar ingen andre begrunnelser, forresten. Sannheten er at jeg ikke har et snev av lyst til å gå dit. Synes dere jeg er fæl da? :sjenert:

Jeg skal ikke jobbe den dagen, men har mye mere lyst til å være hjemme sammen med sambo og slappe av. Det er julebord dagen før og dagen etter, som jeg har mye mere lyst til å være med på.

Men som sagt så føler jeg meg litt slem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å tenke på seg selv også, så en hvit løgn er uunngåelig enkelte ganger!

Høres ut som det blir en koselig kveld ikveld, ble inspirert til å invitere mine venninner på noe lignende - bare litt vanskelig å finne en dag som passer nå før jul, alle er jo så opptatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også litt sånn småsliten av å lese her.. :ler: Men det må jo være utrolig deilig å få gjort så mye. Kjempe effektiv er du, lmari!!

Og tivoli så kjempe koselig ut!

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...