Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

GOD HELG lmari!

(Tror jeg har strikket på meg senebetennelse forresten :ler: Skikkelig bra nå i julepresanglagingstiden! -- det var ordet sitt det!!! :overrasket: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk forresten, MrsL!! Jeg følte meg ganske flink i går også!! ;)

... det var fantastisk deilig å sette seg i sofaen og kose oss med deilig fisk til middag, strikketøy og bamsemums og så masse moro på tv-en. Og alt dette altså i en strøken leilighet!! :)

Fikk vasket to maskiner med klær i går også, synes ikke tovingen ble så bra som jeg ville, så jeg tar det med hjem til mamma i helgen for å kjøre det en runde der også.

Nå har jeg lastet opp 400 bilder som skal bestilles, mye av det er fra sambos guttetur i september. For det er jo hans album også, så selv om ikke jeg var med på turen så må det jo inn bilder!

God helg til deg også, Espera! Senebetennelse er IKKE bra, nei. Særlig ikke i disse tider.... Jeg har kjent litt på det selv, men det er mer i selve hånda. Og da hjelper det å bytte stilling eller prøve meg på litt andre pinner eller sånne ting, så går det over. Håper det går fort over på deg også! Kanskje du gjør lurt i å ha en helt strikkefri helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en dag.

.... jeg er så sliten at jeg nesten ser syner, og har en viss kollega langt opp i vrangstrupen. Nok en gang har han gått hjem tidlig og overlatt til meg å rydde opp etter ham. Forbanna "/(#&/#"&/#&/...

:frustrert:

Men nå skal jeg ta helg om ikke så altfor lenge, og da skal jeg pokker meg bare kose meg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sånne kollegaer er ikke noe gøy! Håper ledelsen legger merke til det!

Håper du får en superduper helg! Det skal iallfall jeg ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en fin helg, lmari. :)

Egentlig trenger jeg vel ikke si det, du er ikke den som sitter med hendene i fanget og stirrer i veggen når du har tid for deg selv, er du vel? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, mandag morgen.... Og leeeenge til ny helg..... :forvirret:

Jeg får prøve å la denne helgen sitte i lenge, for den har nemlig vært veldig deilig!! :)

Jeg var så sint som et lite lemen da jeg gikk fra jobb fredag. Så sliten etter å ha ryddet opp etter kollegaen hele uka, og når han da toppet det hele med så mye feil på fredag ettermiddag og han IKKE svarte på telefonen, da var jeg så sliten og sint at jeg hadde mest lyst til å sette meg ned og grine...

Sambo skjønte heldigvis lunta, han hadde tatt oppvasken ferdig og gjort klart til å reise ut av byen, og da jeg kom inn døren fikk han lost meg inn i senga til å legge oss og ligge litt inntil i noen minutter, før han sendte meg i dusjen. Så da var jeg like blid igjen!! ;)

Ut av byen og rett hjem til et vennepar, de serverte ostehorn og ostesuffle, det var sååå godt! Og så skravling resten av kvelden, det endte opp med å bli en skikkelig bryllupskveld også (det er de som gifter seg på nyttårsaften). Lørdag var jeg sammen med to venninner og tre barn på formiddagen, hos mamma og pappa på ettermiddagen og så hos H&C på kvelden. Gutta spilte poker, vi tre jentene så på Eurovision og skravlet...

I går var det rolig søndagsformiddag i sofakroken hos svigers med strikketøy og skravling med svigermor, middag hos mamma og pappa og så inn igjen til byen. Sambo laget vafler til oss mens vi så på Åndenes Makt og bare kooooste oss!

:)

Særs deilig helg, må jeg si!!

Er litt frustrert over forloveren til brudgommen, som ikke har sagt noe om utdrikningslaget han skal arrangere. I helgen fikk vi nyss i (fra bruden) at det skal være allerede om to uker, men verken sambo eller brudens bror har hørt noe om det. Vi meldte med han i går, og joda, det skal være om to uker... Han hadde tenkt å si fra denne uka.... Sambo kan ikke den helgen, han har allerede meldt seg på et jobbseminar. Så dumt å ikke si fra før så tett opptil!! :frustrert:

Uff, sånne kollegaer er ikke noe gøy! Håper ledelsen legger merke til det!
Ja, de gjør nok det, Chica. Han er kjent for å oppføre seg sånn... Flere av de som var her i forrige uke mener at jeg skal sende en mail til sjefen for å fortelle dette, men jeg hater å sladre så jeg tror ikke det blir noe av.

Jeg har altså hatt en kjempefin helg, Vinga! Og du har helt rett, jeg sitter veldig sjelden med hendene i fanget og stirrer i veggen... :ler: Lurer på om jeg skulle prøve det en gang, gitt? :ler: Håper din helg har vært fin også!

Ja, jeg har nok det ett eller annet sted, Midnattsol! Jeg heklet jo kjempeenkle sjal til alle venninnene til jul i fjor, men neimen om jeg husker hvordan oppskriften er... Skal sjekke det hjemme i kveld, jeg!

Denne uka kommer til å bli hektisk, og kreve godt utviklede logistikkevner. :ler: Altså: i kveld kommer lillebror på middag. Det trengs å rydde etter helgen, vi orket ikke det i går, men vi tar det ganske enkelt, siden det tross alt er tjukke slekta! ;) I morgen blir den store husvaske-dagen. Onsdag skal vi på show med RaskeMenn, pluss dobbeltepisode med Lost rett etterpå. Torsdag skal jeg ut av byen for å holde et foredrag, faktisk skal jeg ha en hel kveld med noen unge journalist-spirer, så det blir både foredrag og oppgaver. Det opplegget må lages en dag denne uka.... Sambo skal på trening og bruke resten av torsdagen på å pakke. Og fredag formiddag reiser sambo altså til Spania, så han må vaske klær en av kveldene. Fredag jobber jeg til fire, og har da vært så innmari smart at jeg har invitert 7 venninner på gourmetkveld klokka sju....

:overrasket:

På fredag har jeg ikke tid til annet enn enkel rydding og matlaging, så tirsdagen må bli både klesvask, husvask, planlegge hva jeg skal servere på fredag OG skrive det foredraget.... Phju!!! Jeg har en plan om å lage Oreo Dream Cake til dessert til disse snuppene, og så får det bli en litt enkel forrett og enkel hovedrett. Kaken kan jeg kanskje se om jeg får tid til å lage på torsdag kveld etter foredraget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg til Raske Menn, Imari!! Så det selv i sommer her i byen, likte showet deres veldig godt!

Lykke til på foredraget også, det går nok kjempefint skal du se! Litt av en maraton-uke du har i vente, men med god planlegging (høres ut som du har det meste under kontroll!) går det nok som en drøm ;)

:klem:

Endret av Coral
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som hadde på seg nye votter i morges da? Tror jeg kanskje må prøve å strikke en lue også jeg, og kanskje et sjal også. Men bør vel prioritere litt julegaver framfor ting til meg selv akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gleder oss veldig, Coral! Tror det blir stas å gå på show, vi gjorde det mye en periode for noen år siden, men nå er det visst en stund siden sist. Kanskje vi slår på stortromma og tar middagen ute den dagen også?

Satser på at foredraget går fint, men det er så innmari diffust emne jeg skal snakke med dem om, så det er liksom litt vanskelig å finne noen knagger å henge det på. Men jeg har da noen punkter jeg skal snakke om, pluss at jeg har en del eksempler og øvelser og da kommer jeg langt!

... sitter nemlig og drodler litt på det ved siden av at jeg jobber, hvis jeg skal komme i mål denne uka så må jeg nesten bare gjøre det sånn, tror jeg! ;)

Oi, grattis med nye votter, Chica!! Funket de?!? :ler: Jeg ble ferdig med ett rødt par i helgen, og er snart ferdig med en turkis vott i det tredje paret. Det går stadig framover! Jeg har lyst til å lage et stort og mykt brunt sjal til meg selv, men må nok prioritere julegaver framover, ja. Denne uka blir det nok ikke mye tid til strikking uansett, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har nok det ett eller annet sted, Midnattsol! Jeg heklet jo kjempeenkle sjal til alle venninnene til jul i fjor, men neimen om jeg husker hvordan oppskriften er... Skal sjekke det hjemme i kveld, jeg!

Denne dere leter etter kanskje?

Heklet sjal

Begynn med åtte luftmasker, så en dobbeltstav i den første luftmasken. Da får du en ring, liksom, og det er den som er nederst i trekanten.

Neste rad lager du åtte luftmasker og en fastmaske i ringen, tre luftmasker og en dobbeltstav i ringen. Da får du to ringer oppå den første, ikke sant?

Snu og begynn på ny rad med nye åtte luftmasker, en fastmaske i den første ringen (den lille som ble laget av tre luftmasker på forrige rad), så fem luftmasker og en fastmaske i den siste ringen, og tre luftmasker og en dobbeltstav i den siste ringen.

Snu og begynn på ny rad med nye åtte luftmasker, en fastmaske i den første ringen så fem luftmasker og en fastmaske i den neste ringen, så fem luftmasker og en fastmaske i den siste ringen og tre luftmasker og en dobbeltstav i den siste ringen.

Mønsteret er altså at du begynner med åtte, så tar du fem og fem og fem helt til du kommer til den siste ringen, der tar du også fem og så avslutter du raden med tre luftmasker og en dobbeltstav.

Jammen hadde jeg ikke lagret oppskriften på jobb-pc'en gitt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare hyggelig, Midnattsol! Det var jo Espera som hjalp til, men min oppskrift. Vi får dele æren, Espera! :ler:

Mye å gjøre på jobb i dag, men vi har i hvert fall en sjef som holder tak i sakene denne uka, og det hjelper veldig. Da er det lettere for oss å kun konsentrere oss om det vi faktisk SKAL, ikke alle mulige tekniske detaljer og dilldall.

Har sendt mail til sjefen for dem jeg skal forelese for, hun syntes det hørtes ut som et kjempebra opplegg. Skal snakke om journalistisk vinkling og titler til noen unge journalistspirer. Vinkling er jo et ganske diffust tema, men jeg skal da klare å si litt. Ser for meg å begynne med å snakke litt generelt om vinkling, så skal de få en "profil" på en ung gutt av meg, og så skal vi i fellesskap se hvor mange ulike vinklinger vi får ut av profilen. Så skal de få vinkle om noen saker fra sin egen avis, før jeg avslutter med å gi dem noen knagger til forskjellige vinklinger (nyhet, nærhet, hendelse, konsekvens osv). Så er det pause med pizza og brus, og så er det litt generelt om titler, de får listet opp forskjellige typer av titler med eksempler på overhead (dette har jeg heldigvis liggende fra et annet foredrag jeg har holdt), blant annet titler med bokstavrim, titler som spiller på kjente ordtak osv. Så skal de få sette seg i grupper og lage nye titler på en del saker fra sin egen avis i forrige uke, og så avslutter vi vel med å oppsummere litt.

Jepp. Jeg går for det opplegget, så bruker jeg tiden i kveld og i morgen på å finne gode eksempler og skrive ned stikkord til meg selv om det jeg skal si.

Håper å få gått hjem litt tidligere i dag, sånn at jeg kan rydde litt før lillebror kommer. Gleder meg til en koselig kveld med kylling til middag, vi skal se så mye Little Britain på DVD som vi rekker og så Heia Tufte til slutt. Det meste av tv-tittingen med strikketøyet i hånden, tenker jeg! Blir en bra kveld! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg følte liksom ikke helt at jeg hadde noe valg da hun ringte og spurte, MrsL. Vi er tidligere kollegaer, og dette er jo ganske "enkle" ting å snakke om. Men jeg er ikke akkurat noen "reisende" i foredrag, for å si det sånn. Og så vil jeg jo gjerne gjøre en ordentlig jobb når jeg først skal gjøre det, så da blir det litt ekstra innsats.

... jeg synes også det er litt skummelt å snakke for store forsamlinger, men det varer bare fram til jeg kaster meg uti det. Og etterpå pleier jeg å synes at det er ganske moro å ha gjort det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm? Plutselig ikke innlogget enda jeg logget meg inn rett før jeg begynte å skrive innlegg? Merkelig... Man pleier da å få litt mer enn ti minutter før man kastes ut?

jaja, da får jeg bare begynne på nytt igjen da. Vanligvis så kopierer jeg alltid innlegget før jeg trykker på "post", bare for å være på den sikre siden. Men siden innloggingen har vart så lenge siden KG ble lagt om, så har jeg ikke giddi å gjort det... Dumt!! :frustrert:

:overrasket: Det SNØR!!??! Det var tidlig, synes jeg... Denne høsten hadde jo egentlig bare så vidt begynt, og så er det plutselig vinteren allerede? Det var jo kjempekaldt da jeg gikk hjemmefra, er sjeleglad for at jeg har vinterjakka i boks og masse skjerf i skapet! Men jeg liker snøen jeg, og vil jo veldig gjerne at det skal være snø i julen og på nyttårsaften, så jeg skal ikke klage! ;)

Det ble en kjempekoselig kveld i går, vi storkoste oss med deilig kylling, LittleBritain og HeiaTufte. Skikkelig avslapningskveld med lillebror, det var godt! Han ble sååå glad for t-skjorta vi hadde kjøpt til han, det var jo litt moro! Jeg orket ikke å begynne med foredraget i går, vi hadde så god stemning og jeg ville liksom ikke sette meg til med pc og bøker. Men jeg fant fram det jeg skal bruke, så da blir det bare å få det ned på papiret/pc-en i kveld. Føler at jeg har kontrollen på det, og på hele opplegget for kvelden.

Det jeg derimot fikk gjort, var å sette meg ned med kokebøkene mine og bla gjennom for å få litt inspirasjon til fredagens jentekveld. Jeg pleier vanligvis å gjøre det enkelt det jeg serverer, men gjerne noe litt annet enn bare taco og pizza. Men så er dette altså første gangen med "gourmetkveld" for oss jentene, og da vil jeg jo gjerne sette standarden litt skikkelig! ;) Så da har jeg egentlig bestemt meg for marinerte scampi med sesamfrø og sweetchilisaus til forrett, med en hvitvin til. Til hovedrett tror jeg det blir indrefilet av svin med fløtepoteter og sauterte grønnsaker (squash, champignon, mais?) og til dessert blir det sjokoladefondant. Det høres mer fancy ut enn det er, og det er litt av vitsen! ;)

Har kontroll på scampiene, det samme med sjokoladefondanten. Det eneste jeg føler meg litt usikker på er hvordan jeg skal steke indrefileten i ovnen. Vil helst bare sette den inn og la den stå lenge og så bare ta ut og skjære opp... :ler: Får ta en telefon til mamma, min reddende husmorengel!

Sambo er på intervju på jobben akkurat nå. Han ble sterkt oppfordret til å søke en intern sjefsstilling, og er litt spent på om de virkelig vil ha ham i stillingen. Spennende med intervju uansett, da. Han skal snakke med dem om ferie samtidig, han har igjen 13 feriedager dette året og må jo få brukt opp dem! 4 av dem i romjulen, 4 i november/desember (han vil til København, sier han! ;)) og så skal han høre om det er mulig å få overført fem dager til neste år. Han fikk nemlig overført en uke til dette året.... Hvis han ikke får overført, må han ta dem ut nå i høst, og da tror jeg han sprer det litt utover sånn at han får en del kortere uker. Vi får se.

... jeg har ligget meget lavt i terrenget i forhold til den uken med fri som jeg har i november/desember, bare sagt at jeg har fri og at det kunne jo passe med en liten skjærstetur da? (det er uken etter at vi feirer 8årsjubileum). Søkte på litt flypriser en kveld og da var det plutselig han som var helt i fyr og flamme! Og nå har han altså fått så veldig lyst på en tur til København. Hihi.... :ler: Jeg trodde det var Amsterdam som var neste ønske fra den kanten, men som han sa i går: "Nei, dit kan vi heller reise til våren når det er tulipaner"... :sjarmor:

I kveld blir det altså hektisk med foredrag og husarbeid, men vi skal nok få tid til å slappe av litt også, tenker jeg. ;) Det var ikke ledig tid i kjelleren til vasking før i morgen, så da satser vi på å rekke to maskiner før vi går på RaskeMenn. Det er mest for sambos del vi vasker, sånn at han får vasket ting han skal ha med seg på tur.

Jeg tenker å gå innom stoffbutikken rett etter jobb i dag. Har bestemt meg for brunt stoff, det er lekkert ved siden av gammelrosa. Skal møte hun som syr i morgen rett etter jobb, men jeg går innom på en liten rekognoseringsrunde i dag, tror jeg. Hun ville gjerne begynne å sy allerede denne uka, sa hun. Jeg er så spent!!! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo skal altså på tur til Spania i helgen, og vil så gjerne kjøpe med en liten ting til meg. Lurer på om jeg skal plukke meg ut litt fra taxfree-en som han kan plukke fra? De kommer til å være opptatt med andre ting enn shopping hele helgen, så jeg tenker kanskje det er det letteste for han. (og for meg, selvfølgelig! :sjarmor: )

Trenger en øyekrem, synes jeg begynner å bli fælt rynkete. I hvert fall er jeg ganske tørr rundt øynene, så det er sikkert greit å få seg en sånn krem. Har hudkrem fra Clinique som jeg er kjempefornøyd med, så kanskje en øyekrem derfra også? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Nå ble jeg nysgjerrig...

Hvem er det du skal holde foredrag for?

Venninnemiddagen høres helt HERLIG ut! Du ga meg nesten lyst til å rydde på kjøkkenet og lage mat! (Men bare nesten, for det er så kaotisk der inne, vi holder på å pusse opp.)

Og hvis du lurer på hvem jeg er, så kan jeg røpe at du vet det godt, men at jeg ikke helt vil stå frem enda... :ler:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...