Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, du vet vel at blondes have more fun?? :ler:

... jeg har egentlig alltid ønsket med kullsvart, stritt hår, jeg. Og mørke øyne. I steden har jeg altså lyst hår med masse fall.... :roll:

:ler:

Fikk endelig gjort masse på listene mine: jeg har laaange lister over alle mulige småting jeg skal huske. Synes det er deilig å ha en skrevet oversikt, så minsker jeg det "indre stresset". Det ER mye å huske på for at alt skal gå på skinner med utdrikningslaget, særlig. Men også alle mulige andre ting som skjer i livet mitt. Nå er framdriftsplanen up to date, i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stående ved siden av sjefssjefssjefen (altså høøøyt oppe i systemet) på en intern markering her i sta. Da hun så meg, sa hun: "du lmari, tusen takk for bra innsats i det siste, det er så deilig å ha noen som er fleksible og som gjør en ekstra innsats når det trengs"

... hun mente vel at jeg har jobbet litt overtid og sånn da. Jeg har da jobbet mer før, men nå blir det kanskje lagt mer merke til siden det er så få som sier ja til overtid? Uansett er jeg superfornøyd med at hun vet det, det er sånt som er ekstra viktig for oss vikarene.

Hun er dessuten et av de menneskene jeg ser aller mest opp til sånn jobbmessig. Hun er så klar og tydelig, har en god tone med alle selv om hun kan være sterk og bestemt. Det beundrer jeg. Det er utrolig viktig med en sjef som er tydelig. Den siste tiden har hun skuffet meg en del, i håndteringen av en del interne tumulter, men hun har fremdeles en høy stjerne hos meg. Da var det jo ekstra stas å få ros fra henne! :)

Og JA: vi har masse sjefer i dette systemet vårt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen meg går denne dagen mot slutten også. De andre på mitt skift har gått hjem for lenge siden, jeg er visst den eneste som opprettholder arbeidstiden til fire. Jeg var her først i dag tidlig også.... :roll:

Skal altså prøve å ha en litt mer effektiv kveld enn gårsdagen. For all del: det var utrolig deilig å ha en hel kveld i sofakroken med strikketøyet, men i dag tror jeg at jeg må være litt mer effektiv.

* Gå innom noen butikker på vei hjem for å se etter litt småtteri til utdrikningslaget, og så handle vaskemiddel og litt andre ting på Rema1000.

* Sjekke noen gamle skolebøker for å få inspirasjon til å begynne på et foredrag jeg skal holde neste uke for noen unge journalistspirer.

* Rydde i posthylla og litt annen forefallende rydding.

* Vaske litt klær, men der skal fillern meg sambo få gjøre en innsats også.

* Begynne å se på bilder og tenke på ting som kan brukes på forsiden som skal være gave til brudeparet nok en gang.

Får jeg til alt dette, så kan jeg krysse ut en halv kilometer på listene mine, og sette meg til rette i sofakroken med strikketøyet sånn i åtte-tiden, perfekt timet til Kaoskontroll! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen, god morgen!

Morsomt at dere spør om oppskrift, for jeg satt faktisk i går og leste julelisten din, jolie (ah, for en inspirasjon!), og da tenkte jeg at du kunne få oppskriften og se hvor lett det er!

Den er som sagt basert på en oppskrift fra Hobbyboden, men jeg har tilpasset den til mine ønsker og behov... ;)

Jeg bruker strømpepinner i str 2,5, og garn fra Kitten mohair (tynt, litt pusete garn) Legg opp 50 masker og strikk en omgang rett. Så strikker du 1 rett og 1 vrang i så mange omganger som du synes at "mansjetten" trenger oppover. Da blir det et firkantet stykke. Så strikker du en omgang rett, hvor du legger opp masker med jevne mellomrom sånn at det blir tilsammen 56 masker. Fordel maskene på fire pinner, altså 14 masker på hver pinne, og så er det bare å strikke rett rundt og rundt. Pass på at du strikker på utsiden, altså at du får rettsiden ut. Strikk rundt og rundt i noen omganger, cirka 3-3,5 cm. Så skal vi sette av noen masker til tommel. Pass på hvor du har skjøten på mansjetten, det er ok å få den på siden av votten. Strikk de to første maskene på pinnen vanlig, så strikker du de neste ti maskene med en annen tråd (gjerne i en annen farge). Så løfter du dem tilbake på pinnen, og strikker dem på vanlig måte. Så er det bare å strikke så mye du synes at votten trenger for å passe på en hånd, jeg vil tro at cirka 15 centimeter er passelig. Så legger du votten flatt for å se hvor du vil at fellingene skal være, altså ut fra hvor tommelen er. Fellingen blir som en pyramide oppover, liksom. Begynn i den ene kanten, der strikker du de to første maskene sammen, resten av pinnen vanlig. På neste pinne strikker du de første maskene vanlig, og så de to siste sammen. Fortsett sånn til du står igjen med kun en maske på hver pinne, da bruker du en nål til å dra disse maskene sammen og så felle av. Så kan du pirke ut tommeltråden, sette maskene over på strømpepinner og legge opp en ny maske på hver pinne (=4 nye masker). Strikk tommelen på samme måte som votten og fell av på samme måte. Den andre votten lages på samme måte, men pass på hvor du setter av plass til tommelen sånn at du ikke får to like votter... ;)

Puh, det var litt av en hjernetrimøvelse så tidlig på morgenen! :ler: Og jeg kjenner at det er vanskelig å forklare fellingen på votten, men den skal altså ha en vanlig "votteform" med en sånn trekantet tupp. Jeg kan ta et bilde av en av mine votter og legge ut?

Det ble en passelig nyttig dag i går. Ble ropt inn på redaktørkontoret da jeg skulle gå og fikk en flaske hvitvin med en rose og et kort på, som takk for hjelpen med prosjektet. Koselig å bli husket på, da! Gikk innom Claes Ohlson, der var de utsolgte for sånn papir til å printe ut og stryke på genser. I steden kjøpte jeg musematter med det samme prinsippet, tenker det kan være fine smågaver til mamma&pappa til jul - å få musematte med bilde av hele familien! Innom på Nille, fikk tak i hjerteballonger og to nøster med et multifarget garn som jeg skal prøve meg på etterhvert, innom på H&M og kjøpte en genser som bruden skal få med bilder på. Da jeg sto og ventet på trikken, kom jeg på at jeg hadde printet ut hele fremdriftsplan-listen min rett før jeg gikk, og jeg var vel ikke så veldig interessert at den skulle ligge på printeren hele kvelden.... :roll:

... så da tuslet jeg opp igjen og hentet listen. Bare noen hundre meter, da. Så var jeg innom matbutikken på vei hjem, handlet litt nyttige ting og middag, og så var det hjem for å sette på vaskemaskiner i kjelleren. Sambo tok vaskeansvaret mens jeg laget middag, kjekt med arbeidsfordeling! Jeg ryddet mens jeg kokkelerte, det er rart hvor mye man egentlig kan få gjort bare på noen minutter der!

Fikk da gjort endel av det jeg hadde tenkt, så da jeg landet i sofaen klokka åtte var det med goood samvittighet! :ler:

Holder på å lage en slags toalettmappe til ei lita jente, det er en del av den bestillingen min. Hadde laget halvparten av en ensfarget del, men så fant jeg ut at den ikke ble så fin, så da prøvde jeg meg med en stripete en i steden i går. Men da jeg var ferdig med den, synes jeg ikke den ble så fint, så da laget jeg i steden en bit med dobbelt tråd - en lyserosa og en litt mørkere rosa. Og se, DET ble bra!! :ler: Fikk laget den ene delen av mappen helt ferdig, og begynt på den andre. Men da var klokken langt over elleve, så da måtte vi finne senga!

Vi koser oss utrolig mye med bare å være hjemme sammen disse dagene, vi er jo ikke akkurat bortskjemte med å ha rolige hjemmekvelder begge to med all denne kveldsjobbingen. Deilig!!

I kveld skal jeg derimot ikke ha rolig hjemmekveld! Skal på kafe med venninner, i nabobyen av alle ting! Det er to i venninnegjengen som har flyttet ut av byen og hjem, så nå skal vi møtes midt i mellom for å samle alle. Synes det var en glitrende ide, særlig da en av de andre tilbød seg å kjøre ut av byen! ;) Skal treffe dem i fem-tiden, så da går jeg bare rett dit etter jobb. Har med strikketøyet, så det blir lett å slå i hjel en times tid på en kafe mens jeg venter.

Hei MrsL, ikke bli andpusten, da! Husk at jeg har masse planer, men det er jo ikke alle som blir satt ut i livet.... ;)

Endret av lmari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som skal prøve seg på votter ikveld da? Men - lar du vrangborden ha splitt eller syr du igjen etterpå? Hvis du syr igjen - da må det vel være like greit å legge opp på fire pinner med en gang?

*telle timer til jeg kan stikke på garnbutikken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare nødt til å komme meg til optikeren for å få sjekket synet mitt igjen. Fikk briller på videregående, men det var vel kanskje helst fordi jeg så gjerne ville ha det? ;) Hadde minus 0,25 eller noe sånt, men jeg sto på mitt og fikk da briller. Det er altså 8-9 år siden, og nå er det vel på tide å ta en ny sjekk? Jeg ser nemlig veldig mye dårligere nå enn da...

Kom på det fordi jeg fant brillene mine i en skuff i går, har hatt det i bakhodet lenge men ikke hatt det på listen min. Og her i huset må jo ting stå på en liste for at det skal bli gjort! :ler:

... med to optikere i familien skulle en jo tro at det var mulig å få til en synsprøve, ja.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syr igjen etterpå, ja, Chica. Og du har selvfølgelig helt rett: den kan like gjerne strikkes på strømpepinner. Da slipper man jo selvfølgelig den dumme skjøten....

.... jeg bare gjorde som i den opprinnelige oppskriften, jeg! ;)

Håper du liker dem like godt som jeg gjør, da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De høres jo veldig fine ut iallfall! Blir ferdig med et prosjekt ikveld (trodde jeg skulle bli ferdig i helga, men nå har jeg bare igjen å felle av, så idag SKAL jeg bli ferdig. Må gjøre ferdig et prosjekt før jeg begynner på noe nytt, hvis ikke hoper deg seg fort opp...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må gjøre ferdig et prosjekt før jeg begynner på noe nytt, hvis ikke hoper deg seg fort opp...

:sjenert:

Ehem. Det er vel det der jeg ikke er så god på.... ;) Men plassmangel gjør at jeg ikke kan ha haugevis av uferdig ting liggende rundt, så som regel kommer jeg også i mål med ting til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, det holder faktisk med ett Kitten-nøste til to votter. Genialt! ;)

... skal se om jeg får fikset et bilde par ferdig pyntede votter, kanskje i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det vil jeg si. Kitten er kanskje bittelitt mykere og litt tykkere? Men jeg tror nok at Vivaldi kan funke. Har du nok til å strikke med dobbel tråd? Kan jo hende det gir et tykkere inntrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gruble*

Jeg har fått et tilbud om å få laget store buttons som alle jentene i utdrikningslaget kan ha på seg, 20 buttons for 500 kroner.

Men jeg må nok velge mellom det eller annonse i avisen. I annonsen er det snakk om at det skal stå "den verdenskjente spådamen ... kommer til byen i morgen. Kom på Rimi og bli spådd". Det blir jo ikke noe bilde, siden vi ikke kan bruke et vanlig bilde av henne, og så blir den heller ikke så stor, noe a'la 10 x 4 cm. Prisen blir omtrent det samme for annonsen som for buttonsene...

Hva synes dere? Buttons eller annonse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...