Gjest lmari Skrevet 17. oktober 2005 #1341 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg kooooser meg sånn med strikketøyet om dagen, Chica, er skikkelig inspirert! Og når det attpåtil er julegaver, så har jeg gooood samvittighet for å kjøpe garn, ja! ... skal strikke votter til seks-sju venninner til jul, de skal få votter pluss en tovet blomsternål i samme farge, og så et lintrådsmykke. Så det er bare å sette i gang! Tynne pinner og babyull tar TID, det vet jeg alt om. Det er derfor jeg er litt skeptisk til å sette i gang prosjekt med TO omslagsjakker i tillegg til den jeg allerede er i gang i med.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 17. oktober 2005 #1342 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hva skal til for å komme inn på julegavelisten din lmari? Det høres ut som om du lager fine gaver. Måtte mandagen din gå kjempefort! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. oktober 2005 #1343 Del Skrevet 17. oktober 2005 Det skal nok ikke så mye til for å komme på den lista, Malou! Jeg elsker nemlig å lage og gi bort gaver! ... bra at du synes det høres bra ut, da. Jeg har gitt bort hjemmelagede gaver til venninner til siste fire-fem årene, og nå vet jeg at det sitter noen venninneforeldre rundt om på julaften som er spente på hva jeg har funnet på i år. Det er jo litt ekstra stas! Mandagen er allerede godt i gang her, ikke minst er det deilig å tenke på at den ikke varer lenger enn til fire! Det er jo en kort vakt for min del, jeg som er vant til å være på jobb i ti timer av gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. oktober 2005 #1344 Del Skrevet 17. oktober 2005 Plan for dagen, sånn i tillegg til jobbing, selvfølgelig: Lage ferdig budsjett utdrikning Lage detaljert plan utdrikning Printe og sende detaljert plan til andre forlover Oppdatere fremdriftsplan Etter jobb: Kjøpe to-tre nøster med Kitten (knallrød, grønn og svart) Sende cd med bilder til tante Redigere og brenne bilder Rydde det siste på soverommet Strikke og kose! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 17. oktober 2005 #1345 Del Skrevet 17. oktober 2005 Åh, du er så flink og strukturert, lmari *sukk* Kanskje du ikke synes så selv, men at du får tid til alt du driver med! Strikker masse, limer bilder verre enn noen jeg har hørt om før, fixer og ordner med utdrikningslag, har venninnefester og reiser på tur *sukk igjen* Jeg er skikkelig misunnelig, altså. Her blir det med tankene, nemlig. Tar meg en uke bare for å få bestemt meg for hvilke bøker jeg skal velge fra et hobbybokklubb-reklameblad. Ikke rart alt annet også tar litt tid, da Jeg vet ikke helt hvor jeg ville med dette innlegget, jeg Si at du er ei kjempejente, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. oktober 2005 #1346 Del Skrevet 17. oktober 2005 Ååååh, det var da vel utrolig koselig sagt, jolie!! Jeg ble helt rørt her, jeg.... :grine2: Men det er rart hvordan man ikke klarer å se seg selv fra utsiden på sånne ting. Jeg synes liksom ikke jeg får gjort noe som helst, jeg. Og i hvert fall ikke noen nyttige ting. Jeg ser jo at jeg er strukturert i forhold til mange andre, men jeg tenker liksom ikke på det så mye, eller hva jeg skal si. Takk i hvert fall!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. oktober 2005 #1347 Del Skrevet 18. oktober 2005 Åh, du er så flink og strukturert, lmari Eh, ikke spesielt flink eller strukturert i går, i hvert fall.... Det ble mange timer i sofakroken med strikketøyet, og ikke en bitteliten nyttig ting ble gjort. Annet enn å kooooose meg og slappe av, selvfølgelig! Jeg får prøve igjen å gjøre en innsats i noen timer i dag, i kveld har vi vasketid i kjelleren og da blir det automatisk litt mer løping og ikke så lett å sette seg til med pinnene. Kjøpte rødt, grønt og svart garn i går, og det var så moro å strikke votter i en annen farge enn hvit! Og fyttikatta så lekre de røde vottene til K blir! Kjempedeilig å slappe av hjemme sammen med sambo - det beste av alt er at jeg ikke har noen store planer i kveld heller! Annet enn vaskemaskinen, selvfølgelig. Snakket med mamma en times tid i telefonen i går også, vi sender en del meldinger og snakker en del på telefonen, men nå var det ganske lenge siden sist. Koselig å snakke med henne, da. Veldig godt å kjenne at vi snakker så bra sammen, synes jeg. Vet jo at det ikke er alle som har et sånt forhold til mammaen sin. Jobbe litt nå. Bare ikke så veldig motivert. Det er jo så deilig å bare sitte her og dille litt med listene mine..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 18. oktober 2005 #1348 Del Skrevet 18. oktober 2005 Strikking er jo nyttig det, du lager jo julegaver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. oktober 2005 #1349 Del Skrevet 18. oktober 2005 Tuuuusen takk for at du sier det, Chica!! :bukke: ... da slipper jeg å ha vondt i flink-pike-samvittigheten min! Men strikkingen er aller mest kos for min del, det føles liksom ikke så veldig nyttig. Men gulvvask og rydding og sånn, DET er nyttig, det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 18. oktober 2005 #1350 Del Skrevet 18. oktober 2005 Men gulvvask og rydding og sånn, DET er nyttig, det! ← Men så utrolig kjedelig! Har begynt å grue meg til vi skal vaske ned leiligheten jeg... Jaja, vi er flere og vi tar vel med oss musikk, så går det nok det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. oktober 2005 #1351 Del Skrevet 18. oktober 2005 Isj ja, det skjønner jeg godt at du gruer deg til! Når er det dere skal flytte igjen? Alt hjelper med litt musikk og ikke minst hvis man er flere... Forrige gang vi flyttet (3,5 år siden) lukket sambo seg inne på badet i bare boxershorts og med radio på full guffe. Han kom ut igjen en times tid seinere, da var badet skinnende rent! Det er jo litt deilig å vaske ut og pakke ned og bort og rydde og sortere også da. Jeg er litt rar sånn, jeg synes det er morsomt å rydde og pakke, nemlig. Det er vel struktureringsgenet mitt som slår inn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 18. oktober 2005 #1352 Del Skrevet 18. oktober 2005 Får leiligheten om to uker, og så har vi ei uke å flytte på. Jo da, ikke så verst å pakke, men veldig gøy å pakke ut og komme i orden i nyleiligheten og da. Jeg har innredet den sånn ca 100 ganger allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. oktober 2005 #1353 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det er typisk, er det ikke? Jeg elsker å innrede i tankene. Faktisk har jeg en god teknikk for å få sove: jeg innbiller meg at jeg bor i en venninnes hus og så ser jeg for meg hvordan jeg ville innrede det. Litt sært, jeg vet! Men jeg sovner ALLTID av det - så jeg har aldri kommet lenger enn til å innrede gangen og de to-tre første rommene i 1. etasje. Det er selvfølgelig aller morsomst å pakke UT og komme i orden, det er jeg enig med deg i. Har dere begynt med pakking og sånn enda, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 18. oktober 2005 #1354 Del Skrevet 18. oktober 2005 Ikke så godt i gang med pakking ennå, har lite plass og lagre ferdigpakkede esker på, må ha de i stuen. Men har fått levert en del overflødig kjøkkenutstyr til loppemarked og noen svartsekker med klær til Fretex. Over helgen regner jeg med vi starter, og så får vi bare fylle opp stua. Får vi besøk ei uke før vi flytter så regner jeg med de forstår at det er litt unntakstilstand! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. oktober 2005 #1355 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det er jeg sikker på at folk har full forståelse for! Men det er kjipt å leve med pappesker overalt. En ting er bøker og sånt som man ikke trenger i det daglige, men det er verre når man har pakket ned alt mulig stæsj som man plutselig får bruk for! ... satser på at hele flytte-og pakkeprosessen går fort og greit og smertefritt for dere!! Har visst ikke noe arbeidslyst i dag, jeg. Frister mer å sørfe og dille.... Nåja, NOE har jeg da fått unna, og så er det egentlig rolig på min avdeling i dag, så jeg har egentlig ikke dårlig samvittighet. Prøver å samle tankene rundt julegaveproduksjonen, jeg har så innmari mye som jeg har lyst til å lage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 18. oktober 2005 #1356 Del Skrevet 18. oktober 2005 Prøver å samle tankene rundt julegaveproduksjonen, jeg har så innmari mye som jeg har lyst til å lage! ← Liste ønskes (årets første julesmiley fra min side!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. oktober 2005 #1357 Del Skrevet 18. oktober 2005 Er det ikke litt tidlig med julegavelister, da? Neida, jeg er bare så innmari usikker på disse tre reservetantebarna mine. (altså barn av venninner). Det er en 3-åring, en som er nesten 1 og en på 8 mnd. Alle jenter. Jeg har lyst til å lage noe til dem, jeg synes det er meningsløst å kjøpe mer leiker og dilldall som de allerede har mer enn nok av. Men så vet jeg ikke helt hvor mye jeg skal legge opp til. For omslagsjakker til de to minste kommer til å ta masse tid! Og da blir det mer stress enn kos fram mot jul. Kanskje bedre å lage noe smått og lite? Har en ide om å lage votter, skjerf og lue i samme garn til de to minste, til den eldste har jeg tovet en veske og votter i julerødt som skal pyntes med perler og paljetter. (hun er i jålealderen, mildt sagt). Men så fikk jeg plutselig lyst til å lage tøfler også.... Men kanskje tøfler til så små babyer egentlig bare er bortkastet? :klø: Jeg blir vel enig med meg selv til slutt! Til sju venninner blir det strikkede votter med tovet blomsternål i samme farge. Garn er kjøpt, jeg er ferdig med ett par og godt i gang med det andre. Til to andre venninner blir det lintrådsmykker. Og så har jeg en svigerinne som kunne få votter, pluss tre jenter i vennepar av oss som kanskje også kunne fått votter. Det spørs om vi bestemmer oss for å splitte parene eller ikke. Altså om de skal få hver sin lille gave eller en felles. Ja, jeg vet. Mye gaver. Men det er ikke store og dyre ting, det er mer små hilsener og koseting. Disse siste tingene har jeg bestemt meg for og står fast ved. Det er disse små søte prinsessene jeg er litt mer usikker på. ... og så har jeg en plan om å strikke et sjal i hvitt som jeg kan ha i vesken min og tilby bruden hvis det blir kaldt i kirken. Og ja, og så var det denne boleroen som jeg tenkte å bestille hos mammaen min, da.... "Bolerojakken" må kanskje startes på nå, men sjalet har jeg tenkt bare skal være en romjulsplan hvis jeg får tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. oktober 2005 #1358 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg glemte vel forresten å skrive om stoffet til forloverkjolen min? Altså - jeg har jo drømt om en kjole i sånn brunt med nesten gulltone. Men nå har jeg diskutert med flere, og selv om alle sier at "joda, det kan nok bli pent det", så er de fleste overbevist om at det blir penere med en kjole i en blåtone... Okei da, jeg bøyer meg for overmakten! Jeg ser jo også det at med mitt lyse hår, blå øyne og lyse hud, så er det penere med en blå kjole enn en i gulltoner. C og jeg var på en stoffbutikk i Skottland og ble nesten uvenner fordi hun sto så hardt på at jeg skulle ha en blå kjole, så jeg har egentlig gitt meg på det! Vi endte opp med et stoff i mørkeblått, som nesten skinner litt i svart. Så for oss at det kom til å bli kjempelekkert med tilbehør i sølv og så kanskje en sånn jakke/bolerogreie i mellomblått over. Vi fant til og med fram stoff til fôr og tyll til kanten nederst. Men så var det selvfølgelig bare 1,5 meter igjen på rullen, og de hadde ikke mer på lageret... Men nå må jeg snart ta meg på tak og finne et stoff. Lurer bare på om jeg skal vente til jeg får lønning i neste uke? Hun kan visst ikke begynne å sy før 1. november uansett. Noe blått blir det i hvert fall... Må innrømme at jeg er litt spent på hvordan det blir..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 18. oktober 2005 #1359 Del Skrevet 18. oktober 2005 Du kan få låne litt rødt hår og noen fregner til meg hvis du fortsatt går for brun/gullfarget kjole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. oktober 2005 #1360 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jippi, kan jeg!?!?!? Jeg har alltid ønsket meg noe annet enn mitt lyse hår og blå øyne.... Har bittelitt fregner selv også, da, men jeg sier nok ikke nei takk til flere!! Hva vil du ha i bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå