Gjest lmari Skrevet 6. oktober 2005 #1301 Del Skrevet 6. oktober 2005 Lillebror innom på formiddagen for å få litt hjelp med digitale bilder. Og det var som vi hadde en mistanke om - forholdet med kjæresten var slutt. Altså, vi hadde mistanke om at det ikke gikk så bra, og nå hadde de altså slått opp. ... virket som han syntes det var helt greit, de var gode venner men fant ut at de rett og slett ikke hadde tid til hverandre. De er jo ganske forskjellige også, han er ganske sær og har litt sære interesser. Ikke sånn dum-sær, men litt søt-sær eller hva jeg skal si... Mens han liker sære band med ukjent musikk og rare filmer og kølsvart humor, så liker hun Elton John og litt mere kommerse ting. Han er blitt veldig opptatt av å "finne seg selv" etter det styret med hun forrige, og nå fant han vel ut at selv om C er ei nydelig jente så hadde de ikke så mye til felles. Jeg har veldig sansen for C jeg, men jeg synes det er viktigere at han faktisk finner seg ei jente som han har det 110 % bra sammen med. Og når han tilsynelatende synes bruddet er helt ok, så skal da ikke JEG gå rundt med kjærlighetssorg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 7. oktober 2005 #1302 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ah, fredag. Og for en gangs skyld er det virkelig helg for meg også: jobbe i noen timer nå og så skal vi på tur!!! Blir en hektisk kveld med mye seine leveringer, pga skattetallene som kom i dag. Verken kroppen eller hjernen er helt klar for mye styr i dag, men det er vel bare å komme seg gjennom det. Må skrive litt pakkeliste i løpet av kvelden også. Planen er egentlig å pakke når jeg kommer hjem i kveld/natt, og så ta toget ut av byen og møte dem vi reiser sammen med. De kommer kjørende hjemmefra. Men sambo driver og funderer på om vi bare skal kjøre helt hjem i natt, så slipper vi å styre med kofferter på toget osv. Det er greit for meg, jeg er bare redd for at det blir veldig seint i kveld før vi kommer oss ut av byen. For selv om jeg er rask på pakking, så tar det jo uansett LITT tid. Så nå sender jeg beskjeder til sambo på msn om småtteri han kan gjøre for at min pakking skal ta mindre tid. Legge fram pass, sette kamera på lading, finne fram billetter, legge fram bursdagskort til tante som må sendes osv osv. Alle sånne småting som er greit å slippe å gjøre rundt midnatt uansett om vi reiser i natt eller ikke. Du kan si mye rart om likestilling og at man deler husarbeid likt, men det er i hvert fall sikkert at hjemme hos oss er det kvinnen i huset som husker på alle småtingene... Har inntrykk av at det er sånn ganske mange steder???? Skal lage shoppeliste også. Over ting jeg har lyst til å se etter. Begynner å kjenne butikkene der såpass godt nå at jeg har noen favorittshoppeting. Ingen reisekribling enda, men det kommer vel.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 7. oktober 2005 #1303 Del Skrevet 7. oktober 2005 Shoppingliste er i boks. Det blir det samme som hver gang: bøker, billig smykkestæsj, sko og klær. Denne gangen skal jeg også se etter stoff til forloverkjolen, og noe stæsj fra Ann Summers (mildere utgave av Kondomeriet) til utdrikningslaget. Har en lang bokliste, pluss at jeg har skummet sidene til en klesbutikk med litt store størrelser og sett litt på klærne der. Jeg er forberedt!!! Har overført penger fra budsjettkontoen, og pakkelisten er nesten klar. Jeg klarer bare ikke å bestemme meg for om jeg skal ha med olabukse eller ikke. Alternativet er to svarte bukser, en til "hverdags" og en til fint. Litt kjedelig, men ååh, så mye lettere å pakke til! For jeg kan jo selvfølgelig ikke ha det samme ved siden av olabukse som ved siden av svart bukse, DET skjønner jo alle!! Sliter med å finne ut hva jeg skal ha på meg på flyet. Jeg synes det er så deilig å ha noe som er behagelig, selv om det ikke er så lang flytur. Men jeg vet liksom ikke helt hva det skal være... Særlig ikke behagelige sko... Tror jeg tar vanlige svarte joggesko, jeg... Dessuten kjenner jo disse vennene våre oss ganske godt nå, så jeg behøver kanskje ikke å legge opp til noe voldsom pynting heller... Vi har bestemt oss for å kjøre hjem i kveld. Da slipper vi å drasse kofferter på t-bane og tog osv. Og kan sove lenger. Så da blir det hurtigpakking når jeg kommer meg hjem fra jobb, håper det ikke er så altfor lenge til!! ... jepp, pakkelister og shoppinglister er printet ut, så nå reiser jeg på tuuuuuur!!!! Vi sees på onsdag, jenter!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 8. oktober 2005 #1304 Del Skrevet 8. oktober 2005 Kos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinga Skrevet 10. oktober 2005 #1305 Del Skrevet 10. oktober 2005 Håper du råkoser deg! Gleder meg til å lese om turen når du kommer hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 11. oktober 2005 #1306 Del Skrevet 11. oktober 2005 Vi har virkelig RÅKOSA oss, Vinga!! Kom hjem i 3-tiden i dag, alle blide og fornøyde! Kjempebra tur, det var virkelig verdt investerte penger som bryllupsgave! Da jeg skrudde på telefonen min etter flyturen hadde jeg fått melding fra sekretæren om å ringe henne med en eneste gang, det var helt KRISE på kveldsvakt. Hadde fått ny melding to min etterpå med et "unnskyld, du har jo ferie". Jeg ventet i to timer før jeg sendte svar. Kjente jobbstresset komme sigende med en gang, jo.... Men som sagt: vi har virkelig kost oss!! Så deilig å være på tur med gode venner, vi kjenner hverandre godt og har alltid hatt en intern humor oss fire i mellom. Heldigvis går vi godt sammen alle fire, så vi kan dele oss i alle mulige sammensetninger og likevel ha det moro. .. og så har vi vel utviklet en ENDA mer intern humor på turen, det holder å si ett ord til hverandre så vet alle fire hva vi snakker om. Og med de to som prøver veldig å bli gravide, har det ikke vært måte på hvor åpne vi har vært med hverandre. Litt sånn: "H, ikke spis mer hvitløk nå, for da vet du at jeg ikke orker å p*** deg i kveld. Og du vet jo at jeg har eggløsning nå".... Det ble faktisk tatt en graviditetstest midt på turen også, C mener bestemt at hun føler seg nøyaktig slik hun gjorde før spontanaborten, mens H tviler. Hun fikk ikke utslag, men vi har fått nøye forklaringer på HCG-nivåer osv, så det KAN jo hende!! Har shoppet en god del, men kanskje ikke like mye som gangene før? Eller er det bare at shoppeforventningene har vært så høye at jeg kunne shoppe mye og likevel komme unna med det? Det ble fire-fem topper, masse billig smykkestæsj, litt taxfree-opplegg (jeg bare ELSKER muligheten for å shoppe taxfree når man kommer tilbake), fem-seks bøker, masse dvd-er og fire-fem cd-er. Pluss pluss pluss.... Okeida, det BLE mye shopping. Skal komme med fullstendig liste i morra, tenker jeg! .... akkurat nå bare nyter jeg å være hjemme under pleddet, med strikketøy og en herlig samboer, masse nytt i kofferten som jeg gleder meg til å pakke ut og ordne med i morra, og ikke minst en deilig seng og varm dusj som venter på meg. Verken sengene eller dusjene i UK er noe særlig å skryte av, nemlig. Og de på vårt hotell var bare helt jævlige.... Shoppingliste osv kommer i morra, jeg har nemlig friiiiiii!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 12. oktober 2005 #1307 Del Skrevet 12. oktober 2005 Å, det høres ut som en herlig tur. Så gode venner, og shopping... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. oktober 2005 #1308 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ah, herlig å sove i sin egen seng igjen! Sambo sukket lykkelig da han la seg, og sovnet etter cirka 25 sekunder... Jeg ble liggende lenge og vri meg, håper det var et engangstilfelle og at jeg ikke er tilbake der jeg var før vi reiste. Kroppen min sliter med å skjønne når det er natt og når det er dag og kanskje enda mer med når det er soving og når det er jobbing. Satser på at den kommer i gjenge igjen når jeg nå får endel dagjobbing og dermed normal døgnrytme.... Kofferter og poser og sekker og bager ligger strødd utover gulvet i leiligheten, så nå skal jeg rydde og pakke ut, og så bare kose meg resten av formiddagen. I ettermiddag skal jeg reise på babybesøk sammen med en venninne, det blir koselig. I morra skal jeg jobbe overtid på formiddagen, hadde vært sinnsykt deilig å bare slappe av hjemme, men det er ok å dra med seg noen ekstra tusenlapper pluss å få lov til å jobbe med prosjekt. Det gjelder å være litt taktisk... Må bare få oversikt over kaoset som regjererer her, så kommer det shoppingliste! Det var en herlig tur, Klips!! Tenkte på deg flere ganger på turen, forresten, og var helt overbevist om at du hadde født da jeg kom hjem.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. oktober 2005 #1309 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Vi har ikke gjort så voldsomt mye spennende på turen, men vi har kost oss veldig! Det endte med at vi dro ut av byen fredag kveld, jeg kom hjem til leiligheten klokka elleve uten å ha pakket noe som helst, og akkurat ved midnatt satt vi klare i bilen til å reise! Sambo var mucho impressed!! Lørdag fikk vi sovet en del, sto opp til ferdig frokost og så rett i bilen til H&C. Høy stemning allerede ved avreise, og den holdt seg faktisk hele turen. Landet i Glasgow i firetiden, tog inn til byen og sjekke inn på hotellet. Deilig beliggenhet, supersentralt med samtidig i en bakgate sånn at vi slapp bråk. Hotellet hadde fucket opp bookingen vår, men mannen i resepsjonen fikk rettet det opp og fikset to fine rom til oss (selv om det egentlig var fullt. Tror han dyttet problemet over på en singel mann som bare skulle ha ett rom en natt, mens vi var to par som skulle være i tre netter). Og så ut i byen for å gå litt rundt, spise middag og få litt oversikt over butikkene, og så endte vi på en pub. Søndag var det god hotellfrokost, og så en rundtur på sånn sightseeingbuss. Alltid grei måte å få oversikt over byen på, særlig når vi bare skulle være i noen dager. Men freezing cold, så vi måtte ha varme drikker på Starbucks etterpå. Og så shopping i noen timer, slappe av på hotellrommet i noen timer og så ut igjen til middag og pub. Mandag spiste vi frokost ute (Subway), gutta reiste på tur til et whiskydestilleri mens vi jentene gikk bananas i butikkene. Møtte gutta til lunsj, så delte vi oss i parene og gjorde unna enda noen timer med shopping. Slappet av bittelitt på hotellrommet, og så ut igjen til deilig pizza og sjokoladefondue til dessert på PizzaHut, og så pubtur igjen. Og tirsdag rakk vi ikke mer enn å stå opp, pakke og så sette oss på toget til flyplassen. Frokost på flyplassen, rett på flyet og så innom taxfreen før vi dro hjemover. Alt gikk på skinner, rett og slett!! Og når jeg ser utover stuebordet og sofaen så tar jeg tilbake det med at jeg "ikke har shoppet så voldsomt".... Shoppingliste, altså: Cder: Best of Marilyn Manson Katie Melua: Call off the search Coldplay: A rush of blood to the head David Gray: White Ladder Best of Proclaimers Bøker: Deborah Wright: Love Eternally Jane Moore: dot.homme Rachel Johnson: The Mummy Diaries Chris Manby: Ready or Not Paul Gascoigne: Gazza - My story Ian Rankin: Strip Jack, The Black Book, Mortal Causes (trippelbok) Dvd-er: The Princess Diaries (prinsesse på prøve på norsk) Osbournes sesong 2 The Sopranos, sesong 1 Little Britain, sesong 2 2 blader: Cosmopolitan og Company Julegave til sambo: dvd med amerikansk wrestling Skittles og t-skjorte til lillebror Rosa glidelås og to bokser med perler i turkis/grønt og rosa 2 tuber Zovirax Utstyr til utdrikningslaget: Isbitbrett sånn at isbitene blir formet som peniser Sugerør med små peniser Djevlehorn Skjørt og to topper pluss masse smykker til sigøynerantrekk (kom på tilsammen 70 kroner, kjøpt på et tilbudsstativ i en billig-butikk) Truse med leopardprint og blonder Klær: Brun strikkegenser med stor hals Hvit rynkeskjorte med hekter foran Brun rynkeskjorte med kina-hals Brun boleroaktig jakke Svart/beige blondetopp Svart topp med flaggermusermer Svart bh med gjennomsiktige bånd Blått vinterskjerf med paljetter og fløyelsbånd Langt vinterskjerf i lilla/turkis/grønt/beige Tilbehør: Svart kjede Koksgrått perlekjede Svart/grått/svart kjede 2 brune armbånd (som skal klippes opp, perlene skal brukes til lintrådsmykker) Brun stor baggy skinnveske Turkis paljettskjerf Brunt paljettskjerf Kjede i beige/lilla/brunt Kjede i grønntoner 2 kjeder i bruntoner Brune øredobber 2 nåler, en i gull/brun/oransj og en i svart/lillaaktig/blåshimmer Brun øyenskygge Lys blå kremøyenskygge Grønn øyenskygge Svart m/glitter øyenskygge Svart mascara Taxfree: 1 l Baileys 1 l Frost Parfyme: Still by Jennifer Lopez Ansiktskrem: Superdefense fra Clinique 1 Juice Tubes lipgloss Endret 12. oktober 2005 av lmari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. oktober 2005 #1310 Del Skrevet 12. oktober 2005 .... og da kan jeg bare begynne å pakke bort alt jeg har shoppet, ja........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 12. oktober 2005 #1311 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ååååååå, så deilig shoppingliste! Nå begynner jeg virkelig å telle ned til jeg skal til Newcastle første helga i desember, for det der var utrolig inspirerende! Har selvpålagt nesten-shoppingstopp fram til den tid (trenger ei vinterjakke og et par gensere, bare), så da kommer det nok til å klø i visakortet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 12. oktober 2005 #1312 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg hadde sett frem til den shoppinglista, og jeg ble på ingen måte skuffet, heller inspirert kan man vel si. Det skal ikke så mye til heller da... Høres ut som dere hadde en kjempefin tur. Vurderer litt å ta en tur til Skottland i løpet av vinteren. Ha en fortsatt god fridag! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 12. oktober 2005 #1313 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hmm, og jeg som syns kofferten min var full av handleposer når jeg kom hjem... Spørs om handlelisten min blir under 1/3 av din! Du kan virkelig å få shoppet på en kort ferietur du! Har handlet masse perler, så nå skal jeg lage smykker!!! Lagde et i ferien, strålende fornøyd, så nå er vel jeg og hektet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 12. oktober 2005 #1314 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hadde du vært borte i én måned, sa du? Julegave til sambo: dvd med amerikansk wrestling ← Unnskyld... Endret 12. oktober 2005 av Camelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. oktober 2005 #1315 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg sa jo det: vi gikk bananas i butikkene.... Neida, men når ting er grusomt billig så er det liksom greit å dra med seg det man har lyst på. Jeg gidder ikke å stå og velge mellom to vesker når begge koster 70 kroner, da tar jeg heller begge. Og da blir det mye til slutt!! Så bra at det kan være inspirerende med shoppingliste da, Champis!!! Newcastle hørtes kjempedeilig ut, skjønner godt at du gleder deg masse! Skottland anbefales virkelig, Malou!! Si fra hvis du vil ha noen gode tips, da! Men vi var jo på shoppingtur, Chica, din tur var vel mer kose-besøke-venner-tur? Men for all del - jeg har shoppinggenet inne, ja! Så morsomt at du også har fått perlesmykke-dilla! Det er jo så enkelt og morsomt, og så blir det lekre smykker av det! Jeg skal snart begynne på julegavesmykkene, tror jeg. Hehe, Camelia, jeg er en racer på shopping!! Og bare le av wrestlingen du, jeg ler av det selv jeg! Men så synes jeg jo at det er morsomt å gi bort noe som han faktisk setter pris på, derfor slo jeg til på dvd-en. Det får bli noe han ser på når jeg jobber kveldsvakt, tror jeg! Har ryddet bort ganske mye, skal ta resten nå straks. I kommer innom her før vi reiser i ettermiddag, så det er greit at det ser noenlunde ok ut her. Men det er mye småtterier som skal legges på rett sted, så det tar litt tid. Fikk en pakke med perler fra Perleslottet rett før vi dro, en av boksene med masse perler hadde blitt ødelagt i posten og det var bittesmå blå perler overalt. Nå har jeg flyttet dem over i små poser og pakket det bort i en av perleeskene i skapet, så da er i hvert fall det ryddig! Og så tok jeg et bilde av noe av shoppingutbyttet. Mye brunt, gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. oktober 2005 #1316 Del Skrevet 13. oktober 2005 Isj. Jobb igjen. Jeg som hadde gledet meg til å ha denne friuka til å slappe av og bare koooose meg hjemme.. I steden ble det tidlig opp og på jobb, jeg prøver å holde fokus på de ekstra pengene jeg tjener og den goodwillen jeg opparbeider meg, men det er ikke så lett når jeg bare lengter hjem til senga.... Det ble en laang tur på babybesøk i går, det tar nesten 1,5 time å kjøre hver vei og selv om det var koselig å skravle med I på veien, så blir man jo sliten av kjøringen. Lille E på to måneder var superdupersøt, og det var koselig å besøke K også. Ikke hjemme før midnatt, da. Og med parkering og skravling med sambo og litt ligge på armen før vi sovnet, ble vel klokka nesten ett før jeg dro inn i drømmeland... Burde ha oppdatert fremdriftsplanen min, jeg har tusen tanker i hodet om alt jeg må huske på og burde ha gjort. Men i dag må jeg ha fullt fokus på jobb, tror jeg. Får se på det i helgen eller noe i steden... I kveld skal jeg OGSÅ ut av byen. Skal enda lenger denne gangen, skal besøke en studievenninne sammen med en annen studievenninne. Det blir koselig det altså, vi er altfor sjelden på besøk hos henne. Men det blir liksom litt mye med to sånne utavbyen-turer to dager på rad. Men i morra er det helg og vi skal bare slappe av og kose oss her i byen. DET gleder jeg meg masse til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 13. oktober 2005 #1317 Del Skrevet 13. oktober 2005 Åhh, det er jo helg igjen imorgen ja! Helt forvirra når jeg har hatt to dager fri uka her jeg. Er i tirsdagsmodus jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. oktober 2005 #1318 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg er også helt forvirret, ut fra mine beregninger kunne det like gjerne vært mandag morgen i dag, Chica! ... men da er det jo ekstra deilig når det blir fredag ettermiddag, for da kommer den litt brått og overraskende på! Vi skal ha en rolig helg, bestemte vi i går. Bare slappe av på fredag kveld og så kanskje en tur på kino eller noe på lørdag. Jeg gleder meg til å få gjort litt mer håndarbeid, jeg kommer liksom aldri ordentlig i gang. Har pakket med meg strikketøy i dag da. Med noen timer på toget bør jeg jo få gjort litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 13. oktober 2005 #1319 Del Skrevet 13. oktober 2005 Å så gøy med shoppinglisten, Imari!! Skal si du hadde funnet mye fint, og jammen fikk dere utnyttet tiden godt! *Imponert* Vi har ennå ikke bestilt noen storbytur, men lysten er helt klart til stede og den ble ikke akkurat mindre av å lese her! Jeg håper vi får tid før jul, må bare bli mest mulig ferdig med oppussingen først.. Ble til at vi skifter ut hele kjøkkenet, forresten, dørene var forsåvidt fine men hyllene inni var temmelig slitte og stygge! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. oktober 2005 #1320 Del Skrevet 13. oktober 2005 Lei av jobben i dag. Sitter bare og håper at klokka skal tikke superfort fram mot klokka fire. ... ble spurt om å jobbe en slags mellomvakt i morra i steden for vanlig dagvakt. Fra tolv til åtte. Det er greit å få sove litt lenger, men jeg skulle gjerne hatt fredagsettermiddagen hjemme. Nåja, det går nok greit å jobbe også. Får satse på at sambo har ferdig middag og en sofa og en armkrok jeg kan krype inn i når jeg kommer hjem i morra kveld! HELST ville de nok at jeg skulle jobbet helt til elleve i morgen kveld, men jeg orket rett og slett ikke en ny kveldsvakt nå. Særlig ikke med ekstra stress med statsbudsjett i morra. Så da løy jeg på meg en avtale... Så bra at du likte listen, Coral! Jeg er godt fornøyd med shoppingen selv også, jeg. Alltid morsomt med litt nytt i skapene! ... vi har så smått begynt å leke med tanken på en tur til før jul, faktisk. Sambo reiser til Spania om to helger, da skal jeg kose meg hjemme og ha masse venninnebesøk hele helgen. Men så har jeg altså avspasering i en uke i november/desember, og da hadde det vært koselig med en liten tur bare for oss to. Har så smått begynt å sjekke priser, det er en del billige turer på den tiden. Sambo har litt lyst på Amsterdam, det kan vi få til 2500 kroner for to med KLM. Jeg er litt lysten på Roma, det kan vi få for 2800 kroner for to med Norwegian. Og så er det jo alltids København som ligger der og lurer... Men vi har litt is i magen og ser an litt hva vi har lyst til. Er jo enda god tid. Jeg tror ikke det blir København-tur før jul, men vi snakket litt om å kjøre til Göteborg og Liseberg midt i desember sammen med H&C. Kanskje tog, kanskje bil. Hadde vært koselig med en liten julestemningstur... Så spennende med oppussingen deres, Coral, jeg er sikker på at det kommer til å bli veldig fint når dere er ferdige! Pass på å ta bilder underveis da, det er sikkert morsomt å ha når dere er ferdige! ... og så kan jo jeg få smugtitte også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå