Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest Camelia

...øh...nå ser jeg at det er hele 15 minutter siden du postet innlegget ditt, så jeg regner med at skallebankståa er ca. den samme... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja. Pittelitt bedre. Men fremdeles litt sånn utavdæsjælopplevelse, hjernen følger liksom ikke helt med... :roll:

:ler: Det løsner helt sikkert ganske snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hodepinen bedrer seg utover kvelden/natta da!!!

Sitter og venter på Friends før jeg skal hoppe til sengs... Faktisk ikke fått med meg de siste episodene jeg da, så ypperlig at de går i reprise. Og huske å smøre matpakke var det ja.... (greit jeg lager huskelista i dagboka di? :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ har hodepinen sluppet taket. Jeg skylder på litt lite søvn i natt, og så var det nok tyngre enn jeg trodde å ta seg inn igjen etter en 12 timers vakt. Men nå er jeg fit for fight igjen, alle sidene mine er levert og jeg skal bare følge opp produksjonen i to timer fram til jeg skal hjem til sengen.

... skal bruke den etterlengtede pustepausen på å komme ajour med fremdriftsplanlisten min, sende noen mailer og gjøre unna litt småtterier.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg:

* Sendt to mailer ang utdrikningslaget, en til en venninne av bruden og en til damen som skal danse magedans med oss.

* Sendt sms til den siste som sto igjen på listen og invitert til utdrikningslag

* Betalt Fugees-billetter den 4. desember!! :)

* Sendt linker til bilder fra gjenforeningsfesten til to stykker

* Sendt sms til venninne som sliter med samboeren

* Sendt mail til tante i Australia som har bursdag i dag

* Laget prioritert rekkefølge på alle hobbyprosjektene mine. (jeg er en racer på å lage og følge lister nemlig. Så nå klarer jeg kanskje å konsentrere meg om en og en ting av gangen...)

* Sendt mail til sekretæren med mine siste ferieønsker for høsten.

Hadde en kjapp diskusjon med sambo da jeg kom hjem i går natt, nemlig. Han har igjen 14 feriedager i år. Hvis han tar ut 4 dager i romjulen (fri samtidig med meg!!!), og så 5 dager (en uke) i november når jeg har friuke, så har han igjen en hel uke som han kan overføre til neste år. Han har snakket om å ta en fotballtur også, men jeg vet ikke helt hva det blir til. Nå har han i hvert fall mulighet til å ta den turen hvis han bestemmer seg for det. Han skal jo til Spania i slutten av oktober også, så det er jo grenser for hvor mye reising han orker.

Jeg har dermed ikke bedt om noen ekstra ferieuke i høst... Når (HVIS!!! ;) ) det blir så mye dagjobbing så synes jeg det er ok på jobb, jeg. Får jo fri ettermiddager og helger. Men har bedt om en torsdag og fredag fri midt i november, så får jeg meg en langhelg og en liten pustepause der. Pluss at jeg har bedt om fri helgen med utdrikningslaget, fredag, lørdag og søndag. Så det blir da i hvert fall en del fri på meg utover!

Vi får altså en uke sammen i slutten av november/begynnelsen av desember. Vi ser vel for oss en bitteliten tur sammen, kanskje København, kanskje Amsterdam? Det er uka etter 8 årsjubileet vårt, så det passer fint med en liten skjærstetur da. Vi får se. Jeg begynner å kjenne sambo nå, så jeg maser ikke om det før etter vi er ferdig med Glasgow til helgen... :ler: Men sjekke priser på fly er vel lov? *uskyldig*

Føler meg så isolert fra alt sosialt når jeg sitter sånn på jobb på kveldstid, så jeg har så smått planlagt litt sosiale ting også:

- Invitere jentene på gourmetkveld den lørdagen sambo er i Spania

- Invitere R, A og K på jentekveld den fredagen sambo er i Spania

- Halloween-greier med L&S?

- Besøke K og lille E til uka?

- Besøke R sammen med K, A & J til uka

- Invitere A&BM den helgen gutta skal på messe?

- Besøke svigerinne&kjæreste en kveld når jeg har dagjobbing

- RaskeMenn en dag i oktober?

- E&C til meg i begynnelsen av november?

- LittleBritan med lillebror når vi kommer hjem fra Glasgow

Det er UTROLIG deilig å kunne planlegge en del sosiale ting uten hele tiden å tenke på kveldsjobbing og at jeg ikke skal legge opp altfor stramt program i friukene mine!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått opp bokpakker fra bilen, åpnet og satt i hylla. Masse nye bøker som jeg kan kose meg med i høst:

* Eva Joly: Er det en slik verden vi vil ha?

* Jens A Riisnæs: Verdens viktigste byer

* Tom Egeland: Sirkelens Ende

* Carlos Riuz Zafon: Vindens skygge

* John Irving: Enke for et år

* DBC Pierre: Vernon God Little

* Michel Faber: Rosenrød og Liljehvit

* Tinni Ernsjöö Rappe og Jennie Sjögren: Diagnose Dyktig

* Nina B. Tandberg: Barn i Bagasjen

* Val McDermid: Ekko i det fjerne

De fleste av dem har stått på bokønskelisten min leeenge, så nå kan jeg virkelig krysse ut fra listen! :)

Delte taxi på vei hjem i går med kollega, jeg visste det måtte komme: hun ville vite hva slags turnus jeg egentlig var forespeilet, siden hun hadde hørt noe om at jeg skulle få gullturnusen. Hun har to små barn, er fast ansatt og dødssliten, og vil gjerne over i en turnus med mer dagtid. Jeg er veldig forberedt på at de bytter plass på oss to... :roll: Hun mente at det greieste hadde vært om jeg bare fikk gå i denne turnusen nå frem til jul, og så kunne hun få overta den etter jul. Så fikk jeg gjøre det jeg var forespeilet, liksom. Vi får se....

Sov lenge i dag, det trengte hodet mitt. Og så er det straks jobb igjen, ja.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du fikk plass i bokhylla ja ;) Masse bøker jeg har lyst på jeg også, men skal prøve å vente til jeg har fått lest litt av de jeg har. Har lite tid til å lese. Dvs - har i utgangspunktet tid, men liker å ha det litt stille når jeg skal lese, så å lese i stua mens sambo ser TV er vanskelig. Men flytter snart, og får et rom ekstra, så da kanskje jeg får kommet meg gjennom alle bøkene jeg har kjøpt i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

Jeg har ikke kommet så langt at jeg har satt dem opp i hylla enda.... Må nok en større operasjon til for å få plass til såpass mye bøker! ;)

Jeg føler heller ikke at jeg har tid til å lese alt jeg vil. Akkurat nå er det jo så mye strikking jeg heller vil gjøre, og ellers har jeg ikke så mye ro på meg til å sitte stille med en bok i lange tider. Men jeg leser endel på sengen, og da får jeg jo kommet meg gjennom en del.

.. Burde definitivt også ha satt kjøpestopp på bøker og lest det jeg har i hylla. Det er MYE der jeg ikke har lest, ja. Opp mot 40-50 prosent, tenker jeg. :roll: Men det er så mye nye bøker jeg gjerne vil lese, og så klarer jeg ikke å gå fra billige bøker som jeg har ønsket meg. Da fylles det fort opp!

Jeg har som mål å lese 25 bøker i løpet av året, altså to i måneden. Tror jeg har lest 22 bøker så langt i år, jeg, så da tror jeg at jeg skal nå målet. Har begynt å skrive opp hvilke bøker jeg leser, for ellers så mister jeg totalt oversikten! Jeg har mistet litt oversikten over hvilke bøker jeg eier og ikke også, så jeg gleder meg til jeg får samlet alle på et sted (nå har jeg fulle hyller hjemme hos mamma&pappa, pluss pappesker med bøker både her og der) - da skal jeg nemlig lage meg en skikkelig oversikt over hvilke bøker jeg egentlig har!!

Bøker er stas, da, Chica!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delte taxi på vei hjem i går med kollega, jeg visste det måtte komme: hun ville vite hva slags turnus jeg egentlig var forespeilet, siden hun hadde hørt noe om at jeg skulle få gullturnusen. Hun har to små barn, er fast ansatt og dødssliten, og vil gjerne over i en turnus med mer dagtid. Jeg er veldig forberedt på at de bytter plass på oss to...  :roll: Hun mente at det greieste hadde vært om jeg bare fikk gå i denne turnusen nå frem til jul, og så kunne hun få overta den etter jul. Så fikk jeg gjøre det jeg var forespeilet, liksom. Vi får se....

Vet du, sånt synes jeg nesten er litt ufint jeg! Jeg skjønner jo veldig at hun også ønsker seg drømme-turnusen, og hvem som fortjener den mest er vel (heldigvis) opptil en leder å avgjøre - basert på erfaring, ansiennitet og hvordan man har taklet oppgaver tidligere. Synes JEG da.

Hun stiller jo deg i en litt kjip situasjon ved å spille litt (som jeg synes det høres litt ut som hun gjør i dette tilfellet) på samvittigheten din.... Hva skal du gjøre liksom, si fra deg turnusen til hennes fordel?

Jaja - det ÅRNAR seg vettu! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om hun bevisst prøver å spille på min samvittighet, Espera, men det er jo det hun ender opp med å gjøre, da. Jeg har verdens største samvittighet, med verdens største antenner som tar inn absolutt alt. Jeg kan finne på å ha dårlig samvittighet for de minste lille ting.

... feks har jeg en bitteliten vond klump i magen fordi jeg har bedt om TO dager med ferie i høst.. Herregud, andre tar jo ut uke på uke. Til og med de andre vikarene tar ut flere uker med ferie. Mamma sier at det er ikke rart de vil beholde meg: ikke en eneste sykedag på over to år, og til sammen tatt ut to uker ferie på to år. Lille flinke pike.......... :roll:

Jeg prøver å bare avvente hele greia, hvis de plutselig kommer med nye vaktplaner der jeg er flyttet bort fra denne turnusen, så tror jeg nok at jeg skal si fra. Det er dårlig gjort å gi forhåpninger og så bare ta dem tilbake, synes jeg. Ikke synes jeg at jeg ber om så mye heller: jeg ønsker bare å få lov til å gå i den turnusen jeg har blitt forespeilet fram til jul, jeg. Hva som skjer etter jul, må jo være en annen vurdering.

Jaja. Vi får se. Lite jeg kan gjøre med det nå, i hvert fall.

Det ble en time i sofaen med strikketøy og Kaoskontroll i opptak. En times fritid per dag er neimen ikke mye! :overrasket:

Nå er det jobb igjen. Ikke vondt i hodet i dag, det hjalp tydeligvis å sove lenge. I dag har jeg planer om å virkelig gjøre en god jobb og ha hodet på det rette stedet. Ikke for det, jeg har da kommet meg mer enn helskinnet gjennom denne uka, men i går følte jeg at hjernen min var et annet sted. Så i dag er det fullt fokus og konsing.

... sambo var varm og myk og halvveis våken da jeg krøp inntil han i natt, det ene tok det andre og ..... :sjarmor: Det hjelper på savningen!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men hos oss er det alltid sånn at de fast ansatte går foran vikarene. Og hvis hun sier til sjefen min at hun er så sliten at hun nesten blir sykemeldt og at dette ikke går lenger, så er det vel ikke umulig at han flytter om på turnusen....

Vi får se - det bør komme nye lister i løpet av denne uka, så da får jeg vel svar. Jeg prøver å være forberedt på at det kun blir kveldsjobbing likevel, så kan jeg heller bare bli positivt overrasket hvis det går min vei.

Sambo prøver å sette ting i perspektiv for meg, og sier at for to uker siden var jeg jo redd for å ikke ha jobb en gang... Så sant, så sant!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt minikonsert med Katie Melua. Hun synger virkelig helt nydelig!

.. og den nye sangen hennes, "9 million bicycles in Bejing" er sååå fin!! :hjerte: Den blir kanskje litt ekstra fin for meg fordi sambo mener den minner han om Irland og turen vår i mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

There are nine million bicycles in Beijing

That's a fact,

It's a thing we can't deny

Like the fact that I will love you till I die.

:digge:

Har endelig fått ringt og sjekket pris på å leie et lokale til utdrikningslaget. Det kostet 300 kroner, og joda, vi kunne godt få leie! Men så ringte hun tilbake 10 minutter etterpå, hun hadde kommet på at det skulle være et digert arrangement der den helgen så da passet det dårlig.

EGENTLIG er det like greit, for da kan jeg leie et annet lokale som jeg er mye bedre kjent med, og som ligger lenger utenfor allfarvei. Der er det mindre bakker og moro for kjøring med ATV, men større mulighet til å kjøre på vanlig grusvei pluss på en grusbane. Da slipper vi å spørre noen om lov også! ;)

Så nå kan jeg stryke ut en del av listen min, mangler bare å ringe de som er ansvarlige for dette stedet da. Tror det er like billig å leie der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg chatter med sambo fra jobb. MSN hjelper oss virkelig gjennom uka - da får vi småsnakket litt og føler at vi i det minste har noe kontakt. Det skal ikke mer til enn at han skriver at "nå skal jeg spise middag" for at jeg føler at jeg deltar bittelitt mer i hans hverdagsliv disse ukene.

Men altså, jeg sitter nå og chatter med sambo fra jobb. Skriver at jeg synes det er så merkelig at våre beste venner prøver å bli gravide. Han svarer:

" Vi er voksne, skjønner du"...

Vi ER det. Det er bare så himla merkelig å forstå det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har hørt minikonsert med Katie Melua. Hun synger virkelig helt nydelig!

.. og den nye sangen hennes, "9 million bicycles in Bejing" er sååå fin!! :hjerte:

Jeg så minikonserten på nettet i dag morges når jeg kom på jobb fordi jeg glemte det i går, og ble imponert over hvor bra hun sang live. Nydelig! Tror jeg blir nødt til å bestille CD'en. Jeg gikk rundt å nynnet på 'Nine million bicycles" på forhånd, og det har i allefall ikke blitt noe mindre etterpå!

Jeg har selv hatt kvelds/nattjobbing i perioder av livet mitt, og vet godt hvordan det er å føle seg totalt utenfor alt som skjer den uka. Jeg syntes nesten det værste var at det ikke var noen å snakke med når man kom hjem fra jobb. Men det var deeeeeilig å sove lenge om morningen da, b-menneske som jeg er. :sjarmor:

Fortsatt god torsdag!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

ENDELIG kom listene, og de er i min "favør": alt er satt opp sånn som jeg var blitt forespeilet. Og jeg er overlykkelig!!! :)

... isj, det blir litt kjipt å se hun andre dama i dag, men jeg prøver å tenke på at dette jo ikke er min feil i det hele tatt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, April! :klem:

... Det synes vel sikkert hun at det er for hennes del også, siden hun har to unger og jobber KUN kveldsjobbing, mens jeg faktisk jobbet dagtid i hele sommer... Men jeg tror hun ser at når det kun er snakk om dagjobbing i noen uker så er det liksom litt liten hjelp i det for hennes del. Hun vil vel helst over på dagjobbing i en mer permanent ordning.

Jeg er forresten godt i gang med bestillingen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...