Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Legger igjen en stor klem til deg lmari :klem: Ikke lett når man ikke vet helt hvordan alt blir på jobbfronten fremover. (Er der litt selv også, i den forstand at jeg ønsker/håper å finne noe annet. Fremtidsutsiktene her er ikke så gode på litt sikt..). Man har lov til å deppe å være lei seg, ikke noe særlig å få sånne nyheter, spesielt ikke på en mandag :roll:

MEN, jeg her helt sikker på at det kommer til å ordne seg for deg, Imari, virkelig! Du virker som en jente med tæl og stå-på vilje i massevis, og du kan jo jobben din!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, jeg kjenner den usikre følelsen så alt for godt :tristbla:

Men jeg vet det kommer til å ordne seg for deg, jeg har jo fulgt med her en stund og mener det ligger i kortene! :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for trøst, jenter. Det hjelper faktisk!

Og alt føles så mye bedre i dag! Det visste jeg vel egentlig at det skulle, men jeg måtte bare en tur i kjelleren først... Sambo var selvfølgelig bare god og snill da jeg kom hjem, slo opp dyna og åpnet begge armene sånn at jeg kunne krype inntil han. Og når han da strøk på meg og sang forsiktig inn i øret mitt:

Det kommer ordna sig, det gör det alltid

Jo, det löser sig, så brukar allt bli

det kommer fixa sig till slut

det är inget tvivel om, fast nu känns skiten sur

och flera mil ifrån, det ordnar sig...

... ja, da kunne jeg egentlig ikke annet enn å slippe tårene skikkelig løs! ;) Og så måtte jeg le litt innimellom også... :hjerte:

Det var veldig godt å få grått skikkelig ut, kroppen min trengte tydeligvis det. For ting blir så mye bedre med en gang! Så i natt ble vi enige om at dette kommer også til å løse seg, akkurat som de andre gangene jeg har vært deppa og lei meg på grunn av denne jobben. Og i dag har jeg fått tilbake litt av troen på at det faktisk kan ordne seg.

Jeg trodde alt var helt fastlåst i går, men så chattet jeg med en annen kollega på slutten av arbeidsdagen, og vi kom på at det finnes en liten mulig åpning til, så da KAN det faktisk ordne seg for oss begge. Og om også den åpningen forsvinner, vel, så er det verste som kan skje meg at jeg har jobb til 21. november, og så må jeg være tilkallingsvikar en periode. Men da vet jo uansett at det blir ett årsvikariat ledig i mars, så da kan jeg kanskje leve med det uansett?

... og så har jeg bestemt meg for å søke på en skole som har oppstart i januar, så har jeg enda en backup-plan... ;)

Nå skal jeg dusje, spise frokost og så se på TopModel og Nannyhjelpen som sambo tok opp til meg i går. Og så er det vel jobb igjen etterpå.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at du har det bedre i dag!

Og så omtenksom samboer du har. Jeg er sikker på at det ordner seg for deg med jobb, men jeg skjønner at det må være fryktelig frustrerende å ikke vite hva som skjer fremover. Men du har iallefall en god fot innenfor dørene på huset der du jobber, og det må da være en stor fordel?

Jeg pleier å tenke slik når jeg ikke aner hva som skjer fra dag til dag omtrent at uansett hva som skjer så kommer dagene til å komme og gå, og det er bare å gjøre det beste ut av det man får tildelt.

Lurt med backup plan også synes jeg, bare sånn i tilfelle. Du er handlekraftig iallefall, det er det ingen tvil om. Det ordner seg sikkert til slutt, det gjør ofte det.

Jeg er takknemlig for at jeg får et lite innblikk i hva bransjen byr på gjennom hva du skriver her. Så er jeg litt mer forberedt på hva som venter meg der ute i den virkelige verdenen når jeg legger bøkene på hylla for en stund om bare et par måneder.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, da har jeg kommet meg på jobb igjen. Snakket lenge med sekretæren og sjefen på veien inn, sjefen smilte og blunket og mente at jeg ikke måtte se så negativt på ting. Han hadde nok noen ess i ermet som jeg ikke visste om, mente han.

Så humøret er stadig stigende, jeg har fått sendt mail til Jostein Flo (!) og strikket litt på babyteppet i lysturkis/mint, hvitt og mørkeblått. Og det blir så fiiiint!! :) Nå skal jeg printe ut flybilletter og hotellreservasjon sånn at jeg kan sende det til dem vi skal på tur med!

:klem: til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som var så god og backa meg opp da jeg holdt på med jobbsøkinga, lmari - du sa alltid at "det ordner seg for snille, flinke jenter" - og disse orda tror jeg at jeg skal bruke nå! ;)

For jeg er helt sikker på at det ordner seg for deg, og det er godt å lese at du føler deg bedre i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å ordne seg, Kverula, det er jeg helt sikker på! Ble litt oppmuntret av sjefen, han virket så overbevist om at dette skulle gå fint. Så nå skal jeg prøve alt jeg kan å legge de negative tankene på hylla, bare holde fokus på at jeg skal gjøre en så god jobb som mulig og så får jeg ta det derfra!!

... og sidene mine fikk skryt i loggen fra redaktøren i dag, så jeg klarte det tydeligvis i går! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Æsj, kjipt med dårlige nyheter, lmari. Men Timbuktu funker i alle fall utmerket som bekymringslåt for min del, håper det smitter litt over på deg også. Dessuten - hvem er det som ikke vil ansette deg? Du virker så kreativ og stå-på-jente at jeg for min del ikke ville turd å la deg forsvinne fra en arbeidsplass. Tror alle KG-jentene ville gitt deg jobb hvis vi kunne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, Tristessa, det var utrolig koselig sagt!!

Jeg har hatt "Det löser sej" på hjernen i hele dag, og etterhvert har jeg vel begynt å få troen på at det faktisk løser seg til slutt også. Det hjelper å tenke på hva som er det verst tenkelige alternativet, og når man slår seg til ro med at det kan man faktisk leve med, og at alt annet blir en bonus, så er det ikke så verst å takle det likevel.

Ser på Kaoskontroll med et halvt øye på jobben og det bare KLØR i fingrene etter å få ryddet litt hos noen. Bare ikke hjemme hos meg selv, der er det jo bare kjedelig å rydde.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og særs godt fornøyd med Prolip som jeg kjøpte på apoteket i går. Sambo glemte å kjøpe Zovirax fra Skottland (jeg skal hamstre noen tuber om tre uker), og jeg kjente at det prikket litt i går. Så jeg stakk innom apoteket på vei til jobben og kjøpte altså et nytt produkt som heter Prolip, og som er det eneste norske du kan få uten resept. Funker faktisk ganske ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... og så skal jeg være så ærlig at jeg sier det rett ut: Det klør i fingrene etter å begynne på lister over julegaver..... :sjenert:

Men det er vel strengt tatt litt tidlig, er det ikke det da? Vil jo ikke bruke opp julemagien altfor tidlig heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket:

Oi. Flink du!!! Nå fikk jeg litt vondt i julegavesamvittigheten min, ja..... ;) Er du av de som synes det er stas å være ferdig tidlig? Jeg liker nemlig å spare noen helt til slutt, jeg. Sånn at jeg kan gå i butikkene og kjenne på litt skikkelig julestemning....

Men en julegaveLISTE er jo noe heeeelt annet enn å ha alle gavene i boks, kan du si! ;) Og så tenker jeg at det kan være ok å ha julegavene i bakhodet når vi skal til Skottland, det finnes sikkert litt morsomme ting der å shoppe til gaver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeei, ikke jul her også, a, lmari??!! :grine::ler:

Jeg er SÅ enig i det du skriver om å vente til det faktisk nærmer seg jul - det er jo DET som er sjarmen syns nå jeg. Kanskje ikke det lureste mtp penger og tilgang på saker og ting, men lell... ;)

Jeg så også på Kaoskontroll i dag - likte programmet! Hvis du vil, lmari, så kan du godt komme og rydde på kontoret vårt! :Nikke: :Nikke: :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Jaaaaaaaaaaaa, jeg vil komme og rydde!! Jippi!! :ler: Som sagt: jeg ELSKER å rydde og systematisere og sortere, men ikke i mitt eget rot. Eller jo, noen ganger så er det ok å rydde mitt eget rot også, men det er veldig mye bedre å rydde i andres rot! ;)

Her blir det ikke julesnakk på en god stund enda, nei. Det kan jeg LOVE deg! Men desember går så innmari fort, så i begynnelsen av november må vi da kunne begynne med litt julesnakk? Jeg er så glad i julen og vil at den skal vare lengelenge, men ikke for lenge. Så her blir det juletrygt i en måned eller to til, Kverula! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLOTTERS!!! November er helt greit - og en liten liste i ny og ne! ;) Jeg har også kjøpt noen julegaver allerede, men det gav jo ikke julestemning å handle i september, akkurat... :forvirret:

Jeg elsker jula - men ikke i oktober! :ler: Og heller ikke i januar.

ÅH, når vi snakker om jula så begynner jeg jo å tenke på jula da, jooo! :klaske: Og glede meg!

- og når jeg får tenkt meg enda litt mer om, så er det jo det jula handler om for min del - det å vente og glede seg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...