jolie Skrevet 13. september 2005 #1101 Del Skrevet 13. september 2005 Ææææsj! Agurk skal være frisk og ikke lagt i lake. Yuk. Så jatakk til agurk både på leverpostei og i burger, men ikke den sylta varianten *gjøre grimaser og vri seg i liksom-smerte* Er jeg ikke snill som prater så delikat om maten dere liker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. september 2005 #1102 Del Skrevet 13. september 2005 Jeg sier vel egentlig sylteagurk jeg også, men så har jeg sånne slengere med suragurk noen ganger... Jeg sier jatakk til sylteagurk på leverpostei, men IKKE på burger. Så det så!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. september 2005 #1103 Del Skrevet 13. september 2005 Altså, pakke bort kaffemaskinen utgår. For jeg knuste kanna da jeg skulle pakke den ned... Sambo ville kaste den i går, var jeg som sa at jeg ikke synes vi kunne det. Men nå kan den jo ikke brukes uansett, så nå er det bare å kaste!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. september 2005 #1104 Del Skrevet 13. september 2005 Har pakket bort 15 kjøkkenglass med hjerter og tegneseriefigurer. Har fremdeles igjen 20 stk, men uten mønster. Og pakket bort noen krus, de var ikke så fine. Så nå er det plass til å kjøpe noen nye!! Sikler på noen de har på Skeidar, svarte med turkis inni. Men serviset vårt er svart med kaffelatte, så kanskje jeg heller skal satse på kopper i samme? Har ikke noe kaffeservise, det får bli en av de voksen-tingene vi ønsker oss til et evt bryllup. Ikke har vi bruk for det nå heller, nå går det mest i krus hvis gjester vil ha te eller kaffe. Litt skuffet over utbyttet i pakkebort-esken, den er ikke halvfull engang. Det må da være mer som kan fjernes!? Men synes jeg har tatt bort alt det som egentlig er unyttig nå, det som står igjen er jo ting vi faktisk bruker. Eneste jeg er usikker på nå er 4 flotte vinglass jeg fikk i julegave fra jobben. De er rålekre, men ganske skjøre. Ikke noe å ha i mine kjøkkenskap, tror jeg. Hadde egentlig bestemt meg for å pakke dem bort og så finne dem fram og bruke dem når vi har bedre plass og de kan stå litt tryggere. Men så er det dette med hvorfor man skal spare på å bruke ting da? Hvorfor ikke bruke de glassene nå, steden for å spinke og spare på dem? Nei, tror jeg pakker dem ned likevel, jeg. Er litt for redd for å ødelegge dem til å ha dem i skapet nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. september 2005 #1105 Del Skrevet 13. september 2005 Ah, sambo kom hjem fra jobb og syntes jeg hadde vært særs flink på kjøkkenet. Da han så all isen som fremdeles var igjen i fryseren gikk han løs på det med hammer og skrutrekker (brukt som meisel) og vips så var fryseren tom for is!! "Dette er mannfolkarbeid" sa han så tøft et sted inni der, og jeg holdt på le meg ihjel... . Da jeg tilbød meg å ta over sånn at han kunne dusje, fikk jeg klar beskjed: "Jammen det er jo nå det er moro!!" Nå har han begynt å se på vifta på badet, den fikk det plutselig litt vondt med seg selv i dag tidlig.... Kjekt med handyman i huset, ja! ... om mindre enn en time skal vi være på DollyDimples for å spise pizza + kino (Wedding Crashers) med en kollega av mannen og kjæresten...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 13. september 2005 #1106 Del Skrevet 13. september 2005 Synes du er fabelaktig flink! Skal huske å gå inn her etter inspirasjon når jeg begynner å føle for å sette i gang fødsel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 13. september 2005 #1107 Del Skrevet 13. september 2005 For en energi på fridager:) Skulle vært sånn jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. september 2005 #1108 Del Skrevet 14. september 2005 I dag føler jeg meg ikke så flink, Klips. Sov helt til nå, og er slækk... Men jeg ble ikke helt ferdig på kjøkkenet i går, det er endel rydding som står igjen, pluss vaske over gulv og benk osv. Akkurat nå ser det ut som om vi skal flytte - masse som står utover... Det ble en sånn deilig høstkveld som jeg elsker i går! Pizza med sambokollega&kjæreste i går, og så kino. Wedding Crashers passet oss perfekt, vi lo og lo og det var så deilig å sitte og holde sambo i hånda og kose oss sammen! Og så tusle hjem i øsende regnvær, inn i vårt eget lille krypinn, tenne stearinlys og sitte tett sammen i sofaen. Jeg med strikketøy, han med sine ting på pc-en og bare generelt en herlig stemning!! I dag er det sol igjen, det er jammen meg ganske deilig det også! Sambokollega er kjempekoselig, kjæresten hans var forsåvidt også veldig hyggelig, men så ung!? Og sjenert, virket meget arrogant og uinteressert. Jeg var egentlig litt nervøs for å møte henne, er alltid det for nye mennesker. Men endte opp med å bli litt irritert på henne fordi hun var så uinteressert, helt til sambo sa "det er jo ikke sikkert det er så lett for henne å møte deg heller, da?" Slo meg at jeg sikkert kan virke skremmende for en 20-åring? Altså, jeg er såpass mye eldre, har jobb og er ferdig med utdannelsen. At jeg hadde høyhælte sko og var sånn halvpyntet hjalp sikkert heller ikke (hun var MissSixty&hettegenser). Litt morsomt å prøve å se seg selv litt fra utsiden... Nåja, jeg gjorde mitt absolutt beste med å være superhyggelig og henvende meg til henne, men hun var fremdeles litt uinteressert... Jaja, det er vel ikke akkurat snakk om at de skal bli våre nye bestevenner, heller! I kveld/ettermiddag kommer to venninner for å ha "hobbykveld". De hadde begge lyst til å lære seg å lage perlesmykker, så da inviterte jeg dem på perlekveld! De kommer rett fra jobb, så jeg må finne på noe middagsgreier. Vurderer å flytte kjøkkenbordet ut i stua for å ha et godt sted å sitte med perlene. Og så må jeg finne på noe å servere til middag, sambo skal også spise sammen med oss før han stikker på møte. Plan for dagen er altså dusje, spise frokost og så ferdigshine hele kjøkkenet sånn at det virkelig stråler. Og så støvsuge og gjøre klart til besøk her. Så får vi se om jeg gidder å gå på butikken, kanskje til og med spasere meg en tur ned på perlebutikken for å se etter mer lintråd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. september 2005 #1109 Del Skrevet 14. september 2005 ... og hver gang jeg åpner mailen min får jeg varm sirup i magen. Den øverste mailen er nemlig fra RyanAir og heter "Travel Itinerary".... Vi skal jo på tur!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 14. september 2005 #1110 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg frykter at jeg kan virke litt arrogant og uinteressert når jeg møter nye folk, men det er fordi at jeg er sjenert og ikke så flink på småprat. Prøver å bli flinkere da! Og enkelte 20 åringer syns jo at de som er noen år eldre er SÅ voksne. Kan jo være at hun er helt annerledes om dere møtes flere ganger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. september 2005 #1111 Del Skrevet 14. september 2005 Hun syntes sikkert at jeg var både voksen og kjedelig og kanskje til og med litt skummel?? Tror jeg også kan virke litt arrogant, men det gjør vi kanskje alle når vi er usikre, Chica? Jeg har ett stk skinnende reint kjøkken!!! Har dusjet og spist frokost, og altså shinet ferdig hele kjøkkenet. Utrolig deilig med nyvasket komfyr, kjøleskap og altså avrimet fryser. Nå skal jeg rydde litt i stua, det er litt småtterier som ligger utover. Kanskje skifte på senga etterhvert også? Vrir hjernen min for å komme på hva vi skal spise til middag i kveld. Kanskje jeg rett og slett skal satse på taco? Det er jo alltid en slager... Jeg gidder ikke å stikke ned på perlebutikken, og sambo kan få handle når han kommer hjem. Jeg har tatt oppvasken for han, nemlig! Koser meg nemlig så innmari inne i dag, ikke lyst til å gå ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 14. september 2005 #1112 Del Skrevet 14. september 2005 Koser meg nemlig så lmari inne i dag, ikke lyst til å gå ut. ← *fnise* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 14. september 2005 #1113 Del Skrevet 14. september 2005 Må nesten bare kommentere det der med sambokollegas kjæreste, for dette har jeg fått høre mange ganger selv! Men når man er ung, eller særlig når man er yngre enn sin bedre halvdel (hvilket jeg er, 6 år for å være nøyaktig) og følgelig er yngst i selskap med andre, er det ikke så veldig lett å slippe seg løs. Jeg pleier som regel å holde kjeft i frykt for å virke umoden i forhold til kjærestes vennepar, fordi de virker så mye mer etablerte enn det vi gjør. Og selv om jeg er aldri så reflektert og veslevoksen, er det vanskelig å forsone seg med at man ikke kan gjøre noe med hvor gammel man er, og da blir i alle fall jeg ganske taus (og sikkert en tanke arrogant). Folk ser seg så lett blind på alderen til folk, særlig de som er yngre, og ser personer i lys av det. Pussig, det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 14. september 2005 #1114 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg har nettopp begynt å legge merke til at de som er yngre enn meg ser på meg annerledes enn det jeg selv gjør. Jeg er jo eldre og mer erfaren, og derfor tror jeg de tror jeg vet alt. Rart å studere dette fenomenet gitt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2005 #1115 Del Skrevet 14. september 2005 DU er SUPERFLINK! *logger meg av KG og benytter meg av noe av inspirasjonen* Kos deg i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinga Skrevet 14. september 2005 #1116 Del Skrevet 14. september 2005 Kjenner til det med å være den "tause, unge kjæresten". På den annen side så prater jeg mer enn gjerne med og sender til og med ofte sms med kona til samboerens sjef, og hun er over 50, så... Det kommer alt an på personen man står overfor, synes jeg. Er folk åpne og imøtekommende, nysgjerrige og vennlige, så er det enklere å være seg selv helt fra begynnelsen av. Har det jo sånn med de fleste av samboerens kompiser, da. Det handler jo gjerne om kjemi. Den går på tvers av alder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 15. september 2005 #1117 Del Skrevet 15. september 2005 Du skal vel ikke være sånn superflink husmor og gi meg dårlig samvittighet (nesten) i dag også vel.....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. september 2005 #1118 Del Skrevet 15. september 2005 Perlekvelden i går ble særdeles vellykket - vi spiste taco med sambo før han gikk og så satte vi i gang med perler og tråd og skravla gikk... Kjempekoselig, rett og slett!!! Jeg laget meg to kjeder, et trådsmykke og et tett kjede. Begge i brunt. Jeg har nemlig fått helt dilla på brunt i høst. Tok bilde av dem nå, jeg har begynt å ta bilde av de hobbytingene jeg lager for å spare på det. Litt morsomt å ha. Legger ved bildene her, så får dere titte! I dag er planen å ikke ha noen plan!! Skal smårydde, men ikke mer organisert enn sånn man rydder når man går fra kjøkkenet til stua osv. Kjenner at det klør i fingrene etter å rydde på soverommet, men vi får se hva jeg gidder... Skal nemlig egentlig bare kose meg, strikke litt og se på tv. Kanskje en film til strikkingen? Klokka halv fire skal jeg møte en venninne for en kaffekopp. Før det skal jeg innom stoffbutikken og kjøpe en prøve på det stoffet jeg ønsker meg i kjolen til bryllupet. Og kanskje innom H&M? Halvfem skal vi begge to møte en annen venninne for å kjøpe bursdagsgave til en felles venninne. Og rett etter det (pjhu) skal jeg treffe en annen venninnegjeng på kafe. Blir en hektisk ettermiddag, altså! Tror ikke jeg skal bli sein, har lyst til å ha noen timer sammen med sambo på kvelden også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. september 2005 #1119 Del Skrevet 15. september 2005 Hehe, nei, jeg hadde ikke tenkt det, Espera! Men som sagt: det klør i fingrene etter å rydde soverommet, så du skal ikke se bort fra at husmorgenet slår inn litt i dag også.... Superflink vet jeg ikke, Kverula.... Det er noe med det at jeg ikke gjør noe hele arbeidsuka, så da må jeg gjøre alt i friuka mi. Dere andre er jo flinke og gjør litt hver dag, dere!! Veldig rart å se seg selv fra utsiden og tenke over at man kanskje er en sånn person som man selv var litt redd for når man var 20-21.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 15. september 2005 #1120 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Så fine smykker, Imari, i flotte brune nyanser! Tar du i mot bestillinger eller Dyre perler? Og er det overkommelig for en som ikke er sånn veldig tolmodig og blir lei om ikke får det til? Endret 15. september 2005 av Coral Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå