Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å oppleve Roma, og fikk ikke noe mindre lyst av å lese beskrivelsen din! Tror Roma i november passer meg bedre enn Roma midt på sommeren, med mye folk og varme. Venezia er et annet sted som også frister meg, selv om jeg har vært der før. (8 år siden). Sambo har nok mer lyst på Amsterdam, tror jeg, uten at vi egentlig har diskutert det skikkelig. Vi får snakke om det når jeg får friuke!

Roma er nok å anbefale når det ikke er for varmt iallfall = midt på sommeren. Vi var der jo i slutten av april, perfekt tid egentlig. Og det var passe varm (men sinnsykt varm den siste dagen vår, og vi hadde jo ikke mer skikkelig sommerklær.)

Kan tenke meg at det koselig før jul også. Piazza Navona er jo bare så flott, og for en hyggelig stemning det er der. Roma må rett og slett bare oppleves. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen i går var helt herlig, Kverula!!

.... bortsett fra litt skuffelse på tampen. Vi ble sittende oppe til over midnatt for å se på 3-årskampanjen til Norwegian - de fyller tre år i dag og har masse billige billetter. Jeg hadde sett for meg at vi skulle bestille hvis vi fant noe billig (hvorfor satt vi ellers oppe så lenge, liksom?), men sambo var visst av en annen oppfatning...

Fant Roma-billetter til 1800 kroner for to stk - mandag til fredag den uka vi hadde tenkt på å reise. :overrasket:

Men vi har altså ikke bestilt noe. Og jeg har helt vondt i magen fordi jeg har så lyst til å reise!!! Men vi får se, sambo er helt i reisemodus for gutteturen imorra, og så er sjansen stor for at han bare blir hjemme i fire dager før han reiser igjen, så jeg kan jo på en måte skjønne at han ikke er helt klar for å planlegge neste tur enda. Men det er jo så biiiiilllllliiiiiiiiiiiiiiig!!!!!!!!

:sur:

København før jul var til samme pris som vanlig pris, så det er uansett ikke noe vits i å bestille nå. Men jeg skulle jo helst ha bestilt billetter til en tur hver måned fra nå og fram til påske neste år, jeg da.... :ler:

Sambo var ikke så fristet av Italia heller (går det an!??!?!), så vi må nok gå en liten runde når han kommer hjem fra Skottland. Problemet er jo bare at jeg vil begynne å planlegge NÅ, jeg! :ler: Og så hjalp det jo ikke det du skrev heller, Tjorven! ;)

Har hatt en strålende start på dagen, da. Klippet meg, og det ble kjempebra! Og så frokost på kafe - baguette, Cola Light og en sjokolademuffins til avisene. Handlet litt på HM, litt stæsj til bursdagsgaven til A (et skjerf og en nål) og to smykker til meg selv. Og så innom matbutikken på vei hjem igjen, måtte fylle på med vaskemidler og litt småtteri. Nå kom det en reparatør i vaskekjelleren så jeg, så da bør det være klart til jeg skal i gang om 15 minutter. Har tre digre hauger med klær som bør være klart til i morra, ellers har ikke sambo noe å ha med seg på tur!! :overrasket:

Det er tragisk når sånne ting skjer ja, og det får en virkelig til å huske på å si at man er glad i dem man har rundt seg, Coral!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, vaskemaskinen er i gang igjen etter over en ukes stillstand, vi hadde heldigvis vært så forutseende at vi skrev oss opp med vasking i dag uansett. Det står rundt 10 kurver med møkkete klær fra forskjellige leiligheter der nede, ser jeg. Men vi har fire timers vasketid, og jeg skal bruke hvert minutt av det! ;)

Det er sånne dager som i dag jeg skal huske på når jeg synes det er dritkjipt å jobbe kveldstid: vært hos frisøren, hatt god tid til å tusle litt rundt i butikker, men ikke brukt altfor mye penger, handlet og spist god frokost, og nå har jeg vinduene på vidt gap, spiller musikk og KG-surfer innimellom at jeg tusler rundt og rydder. Jeg liker nemlig å rydde, hvis jeg kan gjøre det i mitt eget tempo og virkelig gjøre det fint her. Og så er det deilig å få rein leilighet, pluss at jeg faktisk er uthvilt!

Har satt på en vask, skal snart ned med en til. Sortert litt klær, brettet litt men har noen igjen. Ryddet ut av posene fra i går, pakket inn gave. Pakket bort garnet, skal montere trådene på det skjerfet jeg laget i går. Ble veldig kult i brunt/gult/grønt/gull, kommer til å bli fint ved siden av min brune genser! Har et nøste til i samme garn, kanskje mamma liker skjerfet så godt at jeg skal mekke et til henne også?

Skal finne fram bryllupsfilmer å ta med hjem til A, og så bare koooose meg med rydding.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde så godt som alt, Kverula.... Nå tror jeg at det eneste som funker er å la være å snakke om det, for plutselig kommer han og tror at det er hans egen ide.... :ler:

Neida. Men jeg ble forferdelig skuffet, det skal jeg innrømme! Så får vi se hva som skjer, du skal ikke se bort i fra at det blir en tur eller to på meg! ;)

... det var forresten veldig billige billetter til London også, dere som tenkte på det....

Ja, synes du ikke det var en fantastisk plan, Klips? I hvert fall når det er så billig!!

Maskin to er satt på. Det blir stadig mindre i den enorme haugen!!

Og har funnet fram bryllupsfilmer - jeg må jo gjøre mine forloverplikter! Så nå ble det The Wedding Planner, American Pie 3 The Wedding, Father of The Bride, Ungkaren, My Big Fat Greek Wedding og Fire Bryllup og en gravferd. A skal nemlig være alene hjemme hele uka, mens brudgommen er på guttetur. Nå kan hun i det minste se på bryllupsfilmer! :ler:

Nappe øyenbryn nå, sånn at jeg er groomed til festen på lørdag! But what to wear, what to wear!?? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble sittende oppe til over midnatt for å se på 3-årskampanjen til Norwegian - de fyller tre år i dag og har masse billige billetter. Jeg hadde sett for meg at vi skulle bestille hvis vi fant noe billig (hvorfor satt vi ellers oppe så lenge, liksom?), men sambo var visst av en annen oppfatning...

Vi satt også oppe for å se på Norwegians tilbud, og vi bestilte heller ikke.. Jeg var veldig klar for en storbyweekend, men sambo veldig usikker på frihelger og sånn, og våget ikke å bestille noe. Håper han får klarhet i det fort-fort, men er redd de billigste billettene er revet bort før den tid :roll: Har lyst på storbykjærestetur!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen problemet med trig sambis om dagen. *grr*

Skjønner ikke hvorfor det er så himla vrient å planlegge lenger enn en dag frem i tid jeg da. :ler:

Min har, etter to ukers daglig masing, fremdeles ikke klart å avklare når han kan ta ferie. Han er ikke en gang sikker på om han kan ta en eller to uker.

Og når jeg ligger i senga om kvelden og fantaserer om steder jeg har lyst til å dra og prøver å fiske ut av ham hva han egentlig vil, er det bare "jeg vet ikke" eller "det frister egentlig ikke så mye med sånn og sånn og sånn". *grr*

Men vi finner utav det til slutt, blir bare så frustrert når han ikke er like entusiastisk som meg... ;)

Og en tur hver måned - oioi, det var en god plan! :)

Ha en fin dag snupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at det eneste som funker er å la være å snakke om det, for plutselig kommer han og tror at det er hans egen ide.... :ler:

AHA!!!

Det er sånn man gjør det ja... Legger igjen litt hint kanskje, men ingen masing - og plutselig kommer han en dag og har funnet på en brilliant ide - helt selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig deilig å lese at det ikke er bare jeg som har det sånn, jenter!!!!

.... og så blir jeg lei meg og tenker at "han bryr seg tydeligvis ikke om å reise på tur med meg" og så blir det litt snurt lmari som sier "neivel, greit, så driter vi i det" og skrur av pc-en. Men så har jeg lest denne samlivsboken til hun psykologen, som har noen sånne eksempler på at jentene tenker en ting og tror at gutta følger med på tankerekka, men så er de litt enklere enn oss og egentlig tenker de bare at de ikke skjønner hvorfor dette har sånn hast. Så jeg klarte å snu på flisa og si rett ut: "Jeg føler at du ikke bryr deg om å reise på tur med meg når du er så lite entusiastisk".

Og det funket, gitt! Han ble helt satt ut, for neida, det handlet jo ikke om DET. Det handlet mer om at alt måtte gå i hop, med ferie på jobben og han følte kanskje at det ble litt mye reising og planlegging akkurat nå (den gutteturen krever logistikk en småbarnsmor verdig!! :ler:) og han VILLE jo på tur, men måtte tenke litt på det, og ikke visste han så mye om Roma og hva var det egentlig å se på der som var så moro?

Så endte det med at jeg småsnufset litt og han ble lei seg og sa at "selvfølgelig vil jeg på tur med deg, du er jo jenta mi og du må jo lufte deg litt du også." :hjerte: Og da ble det enda litt verre, for jeg hadde jo vært slem og tenkt at han ikke brydde seg om meg...

:ler:

Puh, det er jammen ikke lett å være jente!!!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner igjen problemet med trig sambis om dagen. *grr*

Skjønner ikke hvorfor det er så himla vrient å planlegge lenger enn en dag frem i tid jeg da. :ler:

Min har, etter to ukers daglig masing, fremdeles ikke klart å avklare når han kan ta ferie. Han er ikke en gang sikker på om han kan ta en eller to uker.

Og når jeg ligger i senga om kvelden og fantaserer om steder jeg har lyst til å dra og prøver å fiske ut av ham hva han egentlig vil, er det bare "jeg vet ikke" eller "det frister egentlig ikke så mye med sånn og sånn og sånn". *grr*

Skriver under på den der jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du gjerne, kiri. Så lenge det ikke handler om å dø fra noen man er glad i, for den grunnen har jeg nemlig allerede godt dytta inn i samvittigheten og hjertet, og trenger absolutt ikke å bli minnet på mer.

Jeg har flere bryllupsfilmtips, jeg, Coral! ;)

* Bride and Prejudice

* Min beste venns bryllup

* Bryllupssangeren

* Muriels bryllup

* Monsoon Wedding

* Og selvfølgelig Wedding Crashers som går på kino nå...

:ler: Det er bare å se til øyet blir stort og vått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke spør så vanskelig da. Nå kastet jeg jo akkurat det greiene som var rundt nøstet..... ;)

Men det er kjøpt på Tjorven Garn - i det innerste rommet på den venstre siden. Litt nede i hyllene... Fantes i andre farger også. Tror det kostet rundt 70 kroner for et nøste, jeg brukte bare ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det handler ikke om å dø fra noen man er glad i, men det handler om å ikke få noen man vil bli veldig glad i.

Nå aner ikke jeg om du er bare bittelitt stor eller veeeeldig overvektig, men uansett er en sprek og sunn kropp en veldig fordel når man skal lage, bære fram og føde barn. Har flere eksempler på det om du vil høre.

Selv har jeg dette som motivasjon for å bedre kondisjonen og styrken min.

Jeg vil også bli en mamma som tar ungene med ut i skogen og klatrer i trærne og tar dem med i både bæremeis og pulk. De skal ikke bli noen sofagris-unger selv om jeg trives på sofaen og derfor har jeg begynt så smått å forberede meg.

Ellers så består mine slankekurer kun i å kutte ut snop og brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...