Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest Maikana
Jeg vet det høres voldsomt ut, men jeg har slitt endel med å være husredd etter en episode med en bekjent (med samme navn som meg, faktisk) av meg som lå på soverommet og hørte på at det ble gjort innbrudd i huset av ganske tunge narkomane i rus. Det skjedde samtidig med at en god venn av meg omkom i en ulykke, og jeg var alene hjemme, så jeg hadde ingen som kunne trøste meg og "passe på meg". Den natta ble jeg rett og slett husredd, enda så rart det kan høres ut.... Men nå har det gått veldig fint i det siste, og i natt droppet jeg altså både kniven på nattbordet og å ha på lys i stua. Er nemlig mørkeredd også....

Huff...hørtes ikke noe hyggelig ut med innbrudd mens man er hjemme :overrasket: Ikke hyggelig med innbrudd uansett da.. Jeg er også husredd og mørkredd. Hater å se ut av vinduet om kveldene når jeg er alene i frykt for å se noen som står og kikker inn. Og når jeg har lagt meg hører jeg mystiske lyder hele tiden, og noen ganger tror jeg jammen på spøkelser og.. Går jeg gjennom et mørkt rom får jeg frysninger på ryggen og noen ganger følelsen av at noen står bak meg. Nei, uff..blir rent skremt av å sitte her å skrive dette på høylys dag! :sjokkert:

Hm, dette vet jeg ikke helt om stemmer. Husk at jeg er ganske stor, da. Og da er det ikke akkurat så mye som ser fresht ut... Men jeg prøver, jeg prøver! :ler:

Jeg synes det har like mye å gjøre med smak og klesstil å gjøre jeg Imari. Ser folk som har alle de såkalte "riktige" proporsjonene som ser skikkelig bad ut. Der vi har hytte, f.eks, går "alle" i grilldress. Eller allværsjakke. Og da hjelper det ikke hvilken fasong man har. Jeg har iallefall aldri tenkt på det med vekt som det faktor når jeg avgjør om jeg synes noen er stilige i klesveien. Så det så. :)

Da vi var i Roma var det faktisk helt opp i en 16-17 grader, og man kunne faktisk sitte på utekafe i kortermet. Det er ikke verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff...hørtes ikke noe hyggelig ut med innbrudd mens man er hjemme  :overrasket: Ikke hyggelig med innbrudd uansett da.. Jeg er også husredd og mørkredd. Hater å se ut av vinduet om kveldene når jeg er alene i frykt for å se noen som står og kikker inn. Og når jeg har lagt meg hører jeg mystiske lyder hele tiden, og noen ganger tror jeg jammen på spøkelser og.. Går jeg gjennom et mørkt rom får jeg frysninger på ryggen og noen ganger følelsen av at noen står bak meg. Nei, uff..blir rent skremt av å sitte her å skrive dette på høylys dag!  :sjokkert:

Bra det ikke er bare meg da! *puh* jeg er ikke gal! :ler:

Har alarm her og det gir trygghet HVIS det skulle skje noe.

---

Hvordan går det i dag lmari? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, og egentlig skulle jeg jo hatt fri i dag... Men jeg må jobbe inn en vakt for å få fri resten av uka, siden jeg altså jobbet dagtid forrige uke. Ikke spesielt morsomt å være på jobb igjen i dag, men jeg trøster meg med at jeg skal ha fri resten av uka!

Jobbet til fire i natt, det ble skikkelig mye stress på slutten på grunn av MTV Awards. Jeg sovnet ikke før nærmere seks, og har sovet dårlig. Har drømt om at bilder av Jessica Simpson manglet og strevd og kjaset mye i drømme.... :forvirret: Sov til ett, men er fremdeles trøtt og nesten litt svimmel, faktisk. Satser på at det går bra når jeg får sove og slappe skikkelig av i morgen!

Fikk byttet bort en vakt i går da, så nå får jeg fri søndagen etter at sambo kommer hjem fra sin lange guttetur! Har en plan om å ikke si noe til han om at jeg skal ha fri, så kan jeg gi han en hyggelig overraskelse. Regner med at det hadde vært kjipt å gå på jobb den kvelden når han har vært borte i 10 dager... ;)

Må nesten le litt over denne jentegjengen min - alle skal ta hensyn og være så demokratiske hele tiden. Ingen har enda vært på besøk hos den nybakte mammaen med den lille prinsen, og det er sms-ing og ringing og mailing og styring om hvem som skal dra når og fram og tilbake. Egentlig skulle jeg dra med to av dem på onsdag, men så er de to andre plutselig så usikre på om hun egentlig VIL ha besøk, fordi de ikke synes hun virker så pigg. Det er jo hyggelig av dem å ta hensyn, selvfølgelig, men jeg synes liksom at det beste måtte vært om en av oss ringte henne og spurte rett ut: "Orker du besøk eller vil du vi skal vente". Bedre det enn tusen smser fram og tilbake og spekulering og hit og dit.. Phju!!!

*rister det av seg*

Sånn, det var godt å få det ut! :ler:

Det jeg lærer av det, er i hvert fall at når det er min tur (hvis det blir min tur, da), så skal jeg i hvert fall passe på å være tydelig på hva som passer best. Det må da være bedre å sende en melding og si at "vi er slitne, det passer best om dere utsetter besøket noen uker"??

Jaja. Jenter som tolker og overspekulerer er jo aldri lette å ha med å gjøre! :ler:

I dag har jeg ikke sittet foran pc-en hele dagen, og det var godt for hodet og øynene mine, tror jeg. Har bare sovet lenge, stullet litt rundt hjemme, sett litt på tv og bare kost meg de stakkars timene jeg hadde fri.

Jeg glemte forresten et punkt på høstlisten min: * Kopiere Photoshop-kurs og eksperimentere litt med det. Har nemlig fått låne et kurshefte som en venninne av mamma har laget, sammen med en kurscd og en cd med Photoshop. Så nå har jeg kopiert hele heftet på 150 sider, og skal få sambo til å legge programmet inn på pc-en. Jeg har ingen erfaring med Photoshop, men ser jo at jeg trenger et skikkelig bilderedigeringsprogram. Spennende!

Har også lastet opp masse Svalbardbilder fra sambo var der i juni. Skal bestille bilder til albumet, selv om det er jeg som tar alle bildene i albumet vår, så er det jo litt fint om det kommer inn bilder fra det han også gjør, da. Må bestille dem nå sånn at jeg kan bruke neste arbeidsuke på å sette inn. Da er jeg jo alene hjemme hele uka og trenger å ha noe å kose meg med! Skal legge alle bildene utover stuebordet, for da er det jo ingen andre der som trenger bordet mens jeg er på jobb!

Det er nok ikke bare dere som er husredde, Maikana og Midnattsol! Jeg er i hvert fall både mørkredd og husredd, men har heldigvis funnet meg noen ok metoder å leve med det på. Huff, det hørtes dramatisk ut.... ;)

Jeg har iallefall aldri tenkt på det med vekt som det faktor når jeg avgjør om jeg synes noen er stilige i klesveien. Så det så. 

Javel, da! Takk for komplimentet, da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gøy å være mørkredd da. Jeg er vel egentlig ikke det selv, selvom jeg kan skremme meg selv opp ganske mye hvis jeg først begynner! ;)

Var på hyttetur i helga, og utpå natta i mørket hørte ei en liten lyd. Ingen skjønte hva det var men noen mente det kom fra under senga. Og det var bare jeg som turde å sjekke det opp! Så da titta jeg under senga med ei lykt da, mens de andre lå med hodene halvt under dyna og var skikkelig spente på om jeg så noe! :ler:

Ja, ja - er man redd så er man redd.

Og etter episodene som du forteller om her, så skjønner jeg det veldig godt. :forvirret:

Ha en god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en utrolig kjip episode, ja. Hun lå altså i senga sammen med samboeren sin og hørte at de gjorde hærverk i hele huset. Knuste blant annet doen, og skar seg opp sånn at det var blod overalt. :overrasket: De hørte visstnok at han tok i døren inn på soverommet, men ett eller annet gjorde at han ombestemte seg og gikk inn på naborommet i steden.

... Etter det har jeg vært redd for skumle menner som kommer om natten! ;)

Mamma forteller at jeg helt plutselig ble veldig redd da jeg var 7 år også. Samme dagen som Therese forsvant.... Antagelig skjønte jeg mer enn de voksne trodde. Men jeg er ikke redd for spøkelser og sånn, da. Det er bare skumle menner...

Sånn, bilder er bestilt. Nå må jeg bare få knotet ned en søknad på dette vikariatet også, så er jeg snart på skinner med det jeg må få gjort i kveld. Jobb, sier du? Nei, det får komme i annen rekke! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en plan om å ikke si noe til han om at jeg skal ha fri, så kan jeg gi han en hyggelig overraskelse.

Den setninga der leste jeg feil flere ganger. Så ikke at det sto "ha" foran "fri". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Håneidu. Denne jenta skal ikke fri til noen som ikke er klar for å gifte seg!!

:ler:

... han vil gifte seg med meg, sier han. Men er ikke helt klar for ekteskap enda. Så da får det være opp til han å ta initiativ når han føler seg klar for det. I mens smører jeg meg med den berømte tålmodighetskremen, det er godt jeg har mange tuber på lager.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet ferdig søknad nå. Det blir bare jabb og jabb og bla og bla - "jeg vil gjerne fortsette å utvikle meg her i huset", liksom. Nå er det vel tredje eller fjerde gangen jeg søker på vikariater her og jeg har jo fått fortsette hver gang, så jeg bruker bare den samme malen som forrige gang og forandre ordlyden litt... ;)

Da kan jeg stryke ut enda et punkt på listen for kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Hei snupp, kos deg med friuke!

Det høres usannsynlige deilig ut, men du har absolutt fortjent det!

Håper den søknaden går i boks også, krysser fingrene.

Nattaklem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere krysser for meg, Etoile og iingvild! :)

... det ER usannsynlig deilig med et sånt avbrekk som de friukene, det er sant det. Men etter en 75-timers arbeidsuke så må man ha noen dager fri for å ta seg inn igjen! ;)

Herlig følelse på jobb i natt: Det kokte i hodene på sjefen, MTV på full guffe og bildene kom ramlende inn i huset ett og ett. Da var det herlig å kjenne at "jo, dette mestrer jeg faktisk". Det tekniske er èn ting, det er også tilfredsstillende at man kjenner at det er i boks. Men det er så deilig når logisitikken sitter i fingrene, når jeg vet hvordan man skal håndtere noe som skal gå fort og kjapt og samtidig bli bra.

For selv om det er kjipt med stress og sånn, så må jeg jo innrømme at det er stas når det er tempo og temperatur og litt adrenalin. Og særlig når man behersker det! Jeg løp fra skjerm til skjerm, coachet en av journalistene som skrev bildetekster, tegnet og bestilte bilder i passe tempo og da hovedsaken endelig kom i hus 15 minutter før vi gikk i trykken, så var det perfekt plass og det ble sååå bra!!

*stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel en litt amputert friuke for meg siden den begynner først på tirsdag, men det får jeg heller leve med. Har vært en sånn halvstresset dag på jobben, men jeg har fått unna de nyttige tingene i det minste. Har levert overtid- og kveldstillegg for 11.000 kroner, har levert søknad på vikariat og har fått kopiert Photoshop-kurset. Har også fått bestilt Svalbard-bilder, pluss at jeg har jobbet litt innimellom! :ler:

... jeg er nemlig pokker så effektiv når jeg setter i gang! ;)

Og på slutten har jeg altså lagt opp planen for denne friuka, det er nemlig et viktig ledd i det å gjøre seg klar for fri!!

I morra skal jeg ikke gjøre det døyt, annet enn å kose meg hjemme, stulle og stelle litt og slappe av. Skal spise deilig middag med sambo, kanskje gå en tur på kino? Og så lurer jeg på om vi skal stikke på Rådhuset for å forhåndsstemme, det er åpent helt til 19.00. Vi er nemlig fremdeles folkeregistrert i hjemkommunen vår, og dit skal vi ikke på valgdagen eller valghelgen. Så da må det bli i Oslo i steden. Litt trist nesten, de som sitter i det lokale valglokalet er jo så hyggelige!! ;)

Onsdag er det snakk om en tur på Ikea på formiddagen med en venninne. Ikke det at jeg trenger noe mere stæsj å stable inn i vår lille leilighet, men jeg tenker det blir et nytt dusjforheng, litt lys og servietter, og skruer til persiennene (som enda ikke er skrudd opp, nei... :sjenert: ) På onsdag kveld er planen å dra på babybesøk, hvis da ikke den nybakte mammaen ikke orker.

Torsdag skal jeg klippe meg! Har time 10.30. Tenker kanskje å ta meg en tur på minishopping etterpå, må ha en gave til en venninne og noe småplukk. Torsdagskvelden skal jeg bare smaske-og-snuse-og-knuse-og-klemme-og-klappe-og-nusse på sambo, siden han reiser bort på fredag. Vi må vel vaske noe klær hvis vaskemaskinen er i orden, og han må pakke litt.

Fredag skal vi spise god frokost sammen, og så reiser de i 12-tiden, tenker jeg. Da skal jeg bare rydde litt, pakke og reise ut av byen. Kanskje innom på et kjøpesenter på veien, men egentlig bare ta livet med ro og kose meg med bil og fri. Så til mamma og pappa, spise middag med dem, tenker jeg. På kvelden skal jeg til brudevenninnen og skravle - hun er også gressenke på grunn av denne gutteturen! ;)

Lørdag skal jeg slappe av med tante og onkel, besøke to venninner på formiddagen/ettermiddagen, vorspiel med venninnegjengen og så altså gjenforeningsfest.

Søndag skal jeg sove lenge, være sammen med tante og onkel, søndagsmiddag og kanskje treffe brudevenninnen igjen. Vi må jo benytte anledningen til å være skikkelige bridezillaer når gutta er på tur! :ler:

... og så inn igjen til byen på søndag kveld, og på jobb igjen på mandag. Juhu!

Har en bitteliten liste med ting jeg skal fikse og ordne denne uka, men ikke noe voldsomme greier. Hente en pakke på posten, kopiere Photoshop-kurset på cd, ringe legen for å få GU-resultatet, og litt rydding og sånn. Men jeg skal aller mest bare slappe av!!! :ler:

Endret av lmari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Gjesp:

Urk. Jeg er helt i koma, men har da kommet meg ut av senga. Har ligget i noen timer og hørt på noen grusomme lyder utenfra som hørtes ut som trykkluftbor. Men nå ser jeg at det er to karer som driver å sager ned trær i bakgården. :overrasket: Håper ikke de tenker å ta alle, det er jo så koselig med litt grønt når man ser ut av vinduet. (alternativet er å se rett inn i en murvegg og inn til naboene.... )

Skal bare så smått rydde litt her i dag - burde ha avrimet fryseren, men vet ikke om jeg orker å sette i gang et sånt prosjekt. Må ta meg inn igjen etter jobbingen, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla:

Trærne forsvinner ett etter ett! Det største er igjen, det som er rett utenfor vinduet vårt. Jeg blir lei meg hvis det også forsvinner!!!

Plutselig fikk jeg et blaff av energi, vet ikke helt hva det kom av. :klø: Brukte det på å ta oppvasken. Ikke min jobb engang! Men jeg orket ikke å se på det lenger... Sambo og jeg har litt forskjellige grenser for når oppvasken skal tas, nemlig! ;) Nå skal det sies at han har vært borte i helgen, og så mener jeg jo at han skal få kose seg litt når han er gressenkemann også, så det er ok at han ikke har tatt den før. Så nå gjorde jeg det bare - like greit å bruke energien til noe nyttig!

... men det kjøkkenet trenger en skikkelig skrubb... :roll:

Og inspirert av Klips' dagbok har jeg bare sååå lyst på en tur til København og Tivoli før jul! :ler: Koster faktisk bare 1600 kroner for flybilletter for to midt i desember, og jeg vet at sambo har nesten våte drømmer om whiskyavdelingen på Kastrup, så han er nok overtalbar... :ler: Et alternativ er å invitere med oss H&C til Gøteborg en helg, reise seint fredag kveld og hjem søndag, feks? Det er nemlig juleåpent i Liseberg også... *drømmer*

Begynner å bli gira på Amsterdam den første uka i november, med KLM koster altså billettene kun 2600 kroner for to! Ah, jeg elsker billigfly!

... og så spiller jeg Proclaimers og drømmer litt om Dublin innimellom... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint å lese dagboka di, lmari - det var nesten så jeg VAR på jobb når du beskrev hvordan jobbenatta har vært. :ler:

Som alltid er det planer på gang her i boka, og det ligger an til å bli ei kjempefin friuke syns jeg!

KOS DEG!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal du ha, Maikana! Men den farten som folk skriver her inne, så nytter det ikke å ha en KG-fri dag, nei! :ler:

Jeg begynte egentlig å skrive et svar her inne i sta, men ble avbrutt av en mail fra en venninne. Hun skrev at moren hennes døde på mandag... :tristbla: Hun er en av jentene i venninnegjengen min fra videregående, men vel egentlig den av dem som jeg har minst kontakt med. Vi sees kanskje fire-fem ganger i året. Det er jo uansett forferdelig trist, og jeg har veldig vondt av henne. Så tragisk...

Så da ble det litt ringing og sms-ing med de andre jentene for å få avgårde blomster og et kort til henne, og hele KG-innlegget ble liksom ikke så viktig lenger....

:tristbla:

Jeg har sendt sms til mammaen min og sagt at jeg er glad i henne....... :tristbla:

Har hatt en herlig dag sånn ellers, da. Sto opp til strålende sol, lunsjet med KG-Ingeborg. Vi fant ut at det ikke funket med Ikea på en så deilig dag, så da ble det ute-lunsj i sentrum i steden. Kjempedeilig mat, nydelig vær og herlig å treffe henne igjen! (hun lovte forresten en snarlig KG-retur!)

Så tuslet jeg meg en tur rundt i sentrum, det er utrolig deilig å bare gå i sitt eget tempo, kikke på akkurat det man vil og bruke så lang eller kort tid man vil. Deilig! Kom hjem med litt av en fangst også, selvfølgelig... :sjenert:

* Svart og hvit bh (Ha, Lindex hadde -25 % på bher, det så jeg ikke før jeg skulle betale, men var en hyggelig overraskelse!)

* Bok med barnesitater i bursdagsgave til A

* En svart omslagsgenser/jakke, svarte vanter og en pudderrosa blomsternål fra H&M

* 3 meter hvit tyll (neida, jeg skal ikke sy meg brudeslør... Men det var halv pris på tyll hos Rainbow tekstil, og siden jeg vet at jeg trenger det til utdrikningslaget i november, slo jeg like gjerne til nå. Greit med alt som er gjort!!! Jeg drømte meg bort i taft og tyll, en venninne har sagt at hun skal se på om hun får til å sy skjørt og overdel til meg til bryllupet!! Må bare bestemme meg for stoff og ikke minst farge.... Tror jeg skal gå for et litt stivt stoff, som feks taft. Men farge er verre...

* 10 nøster med babyull i offwhite, mørkeblå og lys grønnturkis. Min gravide venninne ville ikke ha babyrosa teppe til vognen, så da legger jeg bort det rosa og lager et litt røffere teppe i steden!)

* To nøster i brun/lime/bronse/gull/mørkegrønn mix-garn. Dama i garnbutikken hadde et lekkert skjerf som jeg rett og slett skal kopiere! ;)

* Hentet pakke med hårkur på posten

* Avis, Cola Light og Se&Hør

* To søte teddybjørner og microfiberkluter på Kid.

Meget fornøyd med fangsten, altså!! :ler:

Så kom det altså trist mail fra S og masse ringing fram og tilbake, fikk også snakket med venninnen som har fått barn, og hun var både blid og klar for besøk... :roll: Som sagt: vi tolker for mye!! Slang oss rundt, fikk med oss et vennepar ned til Rådhuset og forhåndsstemte også, så er det unnagjort. Greit å gjøre sin borgerplikt, ja! :Nikke:

Sambo og jeg spiste pizza på Dollys til middag, og så altså hjem for å slappe av litt nå. Vi har kost oss skikkelig, ledd og tøyset og tittet på Platekompaniet. Herlig dag, rett og slett!! (bortsett fra triste nyheter, selvfølgelig!)

I morra skal jeg klippe meg! :hoppe:

... og så handle litt stæsj til As bursdagsgave, forhåpentligvis vaske litt klær (ford****) vaskemaskin er ødelagt på 9. dagen nå!), og så treffe et vennepar for å gå på quiz på kvelden. Ja, også ikke glemme å kose og smaske MASSE på sambo før han reiser fredagmorgen.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En herlig fridag, lmari! Og så så moro med shopping da!!! Ingenting er vel bedre enn å komme hjem med masser av plastposer med ting og plukke dem fram og få oversikten over alt man har kjøpt.

Må ha en sånn dag snart jeg også...ehh...jeg hadde vel en sånn i forrige uke når jeg tenker meg om... :flau:

Ja, ja - ha en flott dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig innom og leser om livet ditt, Imari, selv om ikke alltid like flink å skrive her ;) Trist når noen rundt en mister noen de er glad i, man får seg en liten tankevekker da på en måte.. :tristbla: Tror jammen jeg skal sende en sms til min mamma også, inspirert av å lese her, og fortelle henne hvor høyt jeg verdsetter henne. Godt å huske å si det og bli påminnet det i blant!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...