Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Og da tråkker jeg vel virkelig ut i det med begge beina når jeg fortsetter å skravle om det.. :roll:

Jeg synes, som Kverula, at det er en fin motivasjonsfaktor. Riktig nok har jeg en haug 'slankebukser' (for små, skal inn i) liggende selv, men jeg har aldri vært motivert nok og klar for det før denne gangen. Og da greide selvfølgelig mannen å smelle meg på tjukken! :ler:

Jeg tror at å 'stå fram' gjør det lettere å gjennomføre. Jeg vil ikke si noe som helst til omverdenen, for det er jo litt flaut. Hvordan ble kroppen sånn i utgangspunktet, på en måte. Men her på KG begynner det å bli ok å la folk vite at jeg nok ikke er en liten knert på noenogfemti kilo.

Det viktigste er at du ikke gjør det alene. Sånn for suksessfaktoren sin del. Mye lettere å ikke gi opp om du har noen i ryggen som dytter deg videre. Mannen min skal egentlig passe på meg litt når jeg vil ha sjokolade og sånn i hverdagene, men nå som jeg er kvalm og gravid hadde han nok kjørt til andre siden av byen for meg om det bare var den ene butikken som hadde isen jeg ville ha. Men nå går det egentlig av seg selv. Jeg har ikke spist sukker i ukedagene på flere uker, og er veldig fornøyd med tingenes tilstand.

Nå ble det mye prat om meg. Beklager det. Egentlig hadde jeg bare tenkt å invitere deg med på tur :ler: Sognsvann? Byvandring? Og selvfølgelig masse skravling. Muskelbruk det og, må da forbrenne et par kalorier? :ler: Og det er ikke noe frelsertanke eller lignende bak dette forslaget altså. Jeg trenger en tupp i rompa jeg også. Og vi må vel møtes, vet jeg? Like gjerne på skogstur som på cafe i byjungelen :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puh, masse å gjøre på jobb i kveld, og merkelig følelse å være tilbake på nyhetsredigering og med kveldsfolkene. Forsåvidt helt greit, ikke minst er det deilig å kjenne at ting fremdeles sitter i fingrene og at jeg faktisk har en del å bidra med.

... og så var det jo utrolig deilig å sove lenge i dag tidlig, da! Jeg satt i hele går kveld og tenkte at "nå må jeg snart legge meg, ellers blir det vondt å stå opp klokka åtte i morra tidlig". Men så skulle jeg jo ikke opp før halv tolv!! :) Fikk en deilig start på dagen med litt bedre tid enn vanlig, fikk fikset håret ordentlig i steden for bare å halse ut av døren med vått hår som er halvveis stylet. I dag fikk jeg tørket det litt mer før jeg tok i skum, og dermed kom krøllene også litt bedre fram. Skal bli deilig å få klippet av litt neste uke, da får jeg alltid masse krøller!

Tid til å kle meg med omhu også, dermed ble det svart bukse, svarte støvletter, hvit skjorte, brun genser med v-hals og litt lysere brunt paljettskjerf løst knyttet. Da følte jeg meg straks litt freshere, ja!

Spaserte til jobben, hadde støvlettene med i veska og hadde på joggesko for at ikke tærne mine skulle ha det altfor vondt. Deilig med sol og musikk på øret, passe varmt og ok å få beveget seg og få frisk luft før jobben!

Pakken med perlene som jeg hadde bestilt kom i posten før jeg gikk, tok pakken med meg i veska og kunne titte så smått på dem da jeg kom på jobben. De er sååå lekre, og jeg er superfornøyd. Gleder meg til å begynne å lage smykker av dem, ja! Har avtalt en perlekveld midt i september med to venninner som har lyst til å prøve seg på perlesmykker, det blir koselig! Og dermed er enda et punkt på høstlisten min unnagjort! Må bare komme i gang med alle de litt kjipere tingene også nå! :ler:

Hadde voldsomt lyst på sjokolade etter middagen i kantina, men jeg klarte å holde fast på tanken inni hodet mitt som så for seg den lekre kjolen som henger i skapet mitt.. :ler:

Jeg tåler at du snakker litt om det, jolie, men orker ikke at hele denne dagboka skal handle om det. Kanskje fordi det er så deilig å slippe sånt snakk her inne? Her inne er jeg på en måte akkurat lik som alle andre, hvis du skjønner... :sjenert: Men tur høres ut som en plan, vi får se om det går an å få klemt det inn i en hektisk høstplan! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du også, Mireya!

... hvor bra kan en helg bli med jobbing hver kveld, egentlig? Nåja, jeg skal gjøre det beste ut av det, i hvert fall!

Jobb igjen nå, det er helt ok. Altså så ok som det KAN være å gå på jobb på en lørdag = heller lite. Men det går greit når man er forberedt. Jeg hadde helt glemt det som faktisk er fordelen med å jobbe på kveldstid: at man får ganske lange pauser med mulighet for å slappe av litt, sørfe eller planlegge eller dille med sine egne ting. På dagtid så jobber man bare hele tiden, det er en litt annerledes arbeidsrytme der!

Så i går fikk jeg planlagt litt mere, jobbet litt med utdrikningslagsplanene og forlover-planene, løst endel Sudoku (ja okei da, så er jeg litt hekta. Egentlig trodde jeg at det bare var dumme greier, men jammen er det morsomt, gitt!) , og sørfet ganske mye. Så der fikk jeg enda et pluss-punkt på kveldsjobbingsmotivasjonslisten min! :ler:

Ikke gjort det døyt nyttig i dag - sovet lenge, sett på film med sambo (Smokey & The Bandit), snakket med A i telefonen (bursdag i dag), spist frokost, strikket litt og forført sambo før jeg gikk på jobb. Akkurat passe innsats på en lørdag før jobb! :ler: Sambo reiser ut av byen i kveld, så da blir jeg aleine når jeg kommer hjem i natt og i morgen formiddag. Helt greit det, jeg er vel ikke så morsom å være sammen med likevel når jeg sover halve dagen og er i koma resten av tiden før jeg går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur:

Vi har fått sett på Cs skoleplan for høsten, og den eneste helgen/uken som passer for henne å reise til Skottland i, er en helg rett etter at sambo kommer hjem fra Skottland og evt Wales. Han er ikke så lysten på å reise dit bare en uke etter at han kommer hjem, for som han sier så "er det jo ok å kunne glede seg litt til å dra på tur, da". Jeg skjønner han godt, jeg.

Så da utsetter vi det mest sannsynlig til etter jul engang, vil jeg tro. Isj, jeg som hadde gledet meg. Jaja, så lenge det BLIR tur så får jeg være fornøyd.

Vi skal heller prøve å få til en tur bare for oss to i november. Men hvor skal vi dra? :klø:

Ikke veldig lyst på en uke i Syden, vi er liksom ikke så innmari Syden-mennesker. Og så ikke lyst på et sted vi har vært før heller, egentlig. Men hva skal vi finne på da tro? Amsterdam, kanskje? Eller Roma? Vi kommer oss vel ikke så mye lenger på en ukes tid... Skal sjekke litt billige flybilletter nå, tror jeg. Men hvor kan det være ok temperatur i november?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, Mireya, så morsomt at du så den! Det er altså en sang som ruller og går på P3 om dagen, og den er såååå morsom!!!

... jeg kan sende den til deg på mail? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjerne! :ler:

Jeg må innrømme at lyden av setningen i hodet mitt minnet meg om finn.no-mannen som kommenterer en safarifilm fra Afrika... :ler: Har aldri hørt/sett det, men det var det som dukket opp i hodet mitt da jeg leste setningen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, Mireya! Nå er den sendt til deg! :ler:

.. den sangen har surret og gått på jobben hele uka, jeg har spredd den til alle kollegene. Utrolig festlig sang, må jeg si! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også gjerne imot morsom sang.. :sjenert: Gjene på gmailen om du har den enda. Eller du kan få den igjen. Jeg skylder deg forresten et bilde fortsatt :rodme: Det kommer! Lover..

Kos deg resten av helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phju, det ble en lang og hektisk kveld, litt arg på sjefen som slang litt med leppa, men det var nok ikke vondt ment. Nå gleder jeg meg bare helt vilt til å komme hjem til meg selv og slappe av!

... Er utrolig sulten, middag var i seks-tiden og det er jammen over 8 timer siden! :overrasket: Ikke spesielt sunt å spise så sjelden, men samtidig vet jeg ikke helt hva jeg skulle ha spist. I kantina er det mest sjokolade og usunne ting. Frister litt å gå innom 7-11 på veien hjem, men samtidig så liker jeg dårlig å vandre gatelangs når det ikke er noen hjemme som kan savne meg hvis noe skjer. Så da tar jeg taxi helt hjem, og så får jeg se om jeg finner noe i skapet hjemme... Spaghetti, kanskje? Eller ristet brød med noe slags pålegg? *sulten*

Sambo er ute av byen, han fikk med seg en uplanlagt bursdagsfeiring for A. Jeg skulle sååå gjerne vært der, men sånn er det med denne helgejobbingen. :sur:

Skal bare slappe av på formiddagen i morgen også, regner med at jeg ser en film eller noe før jeg tusler på jobb i 17-tiden. I hvert fall sove lenge - kroppen min er jo ikke vant til å være på jobb til langt på natt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

:ler: Jeg måtte også le da jeg så signaturen din!

Flinke Imari som står på og jobber. :klappe: Du er forbildet mitt når det gjelder å ikke klage når man får kjipe arbeidstimer, men heller ser på fordelene (bedre betalt, sove lenger etc), og klarer å sjonglere privatlivet rundt kjipe arbeidstider. Så høres det ut som om du store sett alltid ser fresh ut i klesveien og er flink med detaljene som smykker, skjerf, matchende sko/vesker. Jah... :sjenert:

Når det gjelder en ukes tur et sted så er jo Roma og Amsterdam absolutt flotte alternativer. Jeg var i Roma i begynnelsen av desember i fjor, og der var det flotte julemarkeder (Piazza Navona) hvor man kunne kjøpe med seg flott julepynt, blomstermarkeder (Campo dei Fiori) med utrolige farger, og andre markeder hvor man kunne kjøpe med seg tradisjonelle Italienske kaker som Panettone. Kirkene og de utrolig flotte skulpturene som pryder alle piazzaer, og de gamle ærverdige bygingene og fraværet av den skikkelige storbyfølelsen gjorde Roma til en helt spesiell opplevelse, noe som passet veldig godt å få med seg i førjulstida. Hotellrommet vårt vendte ut mot en knøttliten bakgård, og den var også en kirke som hadde vindu ut mot, og om ettermiddagene i femtida når det så smått begynte å skumre kunne vi høre nydelig korsang fra kirka. Jeg satt ved vinduet og leste i en bok og lyttet, og da de begynte å synge Ave Maria mens det siste lyset forsvant fra bakgården....ja hva kan jeg si? Det var utrolig vakkert.

Ellers er vel både Egypt og Marokko steder man kan dra for en uke? Ikke så veldig syden-syden, men varmt og godt og sikkert med masse spennende å se og gjøre.

Ha en fin søndag Imari! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*fnise* Nå har vi ledd oss gjennom zebra-sangen begge to :ler: Den fiolinen var forresten bare fullstendig konge! :ler: Takk for deling av fil! Og fortsatt god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, jeg kom meg da i gang med jobbingen i dag også. Ble sittende hele formiddagen under pleddet i sofaen, så på tv og sørfet. Fikk så lyst til å finne en billig reise til oss i november, så da sørfet jeg etter flybilletter. Egentlig dumt, for man blir jo tung i hodet av å sitte sånn foran pcen i flere timer, og så skal jeg jo sitte her i 11 timer i kveld og natt også... :forvirret:

Det ble makaroni med revet ost til nattmat i natt, sikkert ikke det sunneste jeg kunne spist men jeg var desperat etter noe fort og greit. La meg ikke før i fire-tiden, deilig å slappe av litt etter lang vakt. Og for første gang sov jeg alene uten kniv på nattbordet!!!

:ler:

Jeg vet det høres voldsomt ut, men jeg har slitt endel med å være husredd etter en episode med en bekjent (med samme navn som meg, faktisk) av meg som lå på soverommet og hørte på at det ble gjort innbrudd i huset av ganske tunge narkomane i rus. Det skjedde samtidig med at en god venn av meg omkom i en ulykke, og jeg var alene hjemme, så jeg hadde ingen som kunne trøste meg og "passe på meg". Den natta ble jeg rett og slett husredd, enda så rart det kan høres ut.... Men nå har det gått veldig fint i det siste, og i natt droppet jeg altså både kniven på nattbordet og å ha på lys i stua. Er nemlig mørkeredd også....

Så bra at dere synes sangen var morsom dere også, jolie! Den fiolinen er helt ubetalelig, spør du meg... :ler: Og den andre gangen han synger seeeeebra i refrenget, da høres det ut som om vinduer skal knuses...

Hvis det er flere som er interesserte: sjekk ut "Se der går en zebra" på Bluesøskenhttp://www.bluesosken.no/sanger/zebra.html

:ler:

Huff, Maikana, jeg synes at jeg klager hele tiden over arbeidssituasjonen min, jeg... :forvirret: Men det er jo bra at jeg kan være forbilde for noen, da! Blir nesten litt flau av sånt, jeg. :sjenert:

Så høres det ut som om du store sett alltid ser fresh ut i klesveien og er flink med detaljene som smykker, skjerf, matchende sko/vesker.

Hm, dette vet jeg ikke helt om stemmer. Husk at jeg er ganske stor, da. Og da er det ikke akkurat så mye som ser fresht ut... Men jeg prøver, jeg prøver! :ler:

Jeg har veldig lyst til å oppleve Roma, og fikk ikke noe mindre lyst av å lese beskrivelsen din! Tror Roma i november passer meg bedre enn Roma midt på sommeren, med mye folk og varme. Venezia er et annet sted som også frister meg, selv om jeg har vært der før. (8 år siden). Sambo har nok mer lyst på Amsterdam, tror jeg, uten at vi egentlig har diskutert det skikkelig. Vi får snakke om det når jeg får friuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk bittelitt skuffet. Ifølge nettsiden deres er det godt voksne folk, og vokalisten er dame! Jeg trodde det var søte små barn som med litt øving hadde hatt stort potensiale, istedet er det altså voksne folk uten håp for forbedring. Og det i seg selv er jo egentlig ganske komisk. De har nok selvironi i alle fall :ler: Og sangen er morsom uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er herlig å synge av full hals når man vitterlig har sååå dårlig sangstemme! :ler:

... nå ramlet det akkurat inn en laaang mail fra min venninne som er nybakt mor, så jeg skal forte meg å jobbe på, og så kooose meg med mail etterpå... *konse, konse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang mail var ikke bare en mail, men en vakker skildring av fødselen og livet med barn. Hun er den første venninnen i gjengen som får barn, og det er stort for oss alle sammen, tror jeg. Jeg ble i hvert fall helt rørt og akutt babysyk.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er herlig å synge av full hals når man vitterlig har sååå dårlig sangstemme! :ler:

Det var vel det jeg egentlig prøvde å få sagt her tidligere. Var i alle fall den konklusjonen jeg hadde i hodet etter et noget knotete resonnement som jeg nok viste omverdenen bare halvparten av :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte at det var det du mente, snuppa! ;)

Har åpnet to word-dokumenter - et for Roma og et for Amsterdam. Tror det blir en av de vi lander på for turen vår i november. Burde kanskje åpnet et for Venezia også, for det er jo en av mine favoritter, men prisene dit er ikke sååå lave som til de to andre. Vi har liksom fått det for oss at alle ferier skal være så himla billige hele tiden, det utelukker jo endel reisemål....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...