Gjest lmari Skrevet 23. august 2005 #901 Del Skrevet 23. august 2005 Kollega ER gravid..... Det betyr at det antagelig blir en ledig mammapermisjon her om, tja, cirka 7,5-8 mnd... På dagtid!!!!! Okei - I surrender! Det ER høst... Tror dere kanskje at jeg jinxet den med høstlisten min i går? For i dag øser virkelig regnet ned, og det er kaldt og uggent ute. Jeg har varm genser, svart bukse og mine nye svarte støvletter. FØR det er blitt 1. september, for pokker!!! ... jaja, jeg må jo innrømme at det var innmari koselig å kose seg inne med regnet høljet ned ute i går... Jeg er forresten strålende fornøyd med mine nye støvletter, de er nøyaktig sånn som jeg vil at de skal være: lave, men likevel høye nok til å forsvinne under buksekanten. Hæl, men ikke høy. Spisse, men ikke ubehagelig spisse, og så får de føttene mine til å se mindre ut! Herlig!! Det er nesten sånn at jeg ikke vil bruke dem, for jeg er redd for å ødelegge dem... Leiligheten er strøken, og alt er klart for tante-og-onkel-besøk. Gleder meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2005 #902 Del Skrevet 23. august 2005 Du frøken, hvor har du kjøpt de støvlettene? Høres veldig ut som noen som jeg kunne like! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 23. august 2005 #903 Del Skrevet 23. august 2005 På DinSko, Kverula! Jeg prøvde å se om jeg kunne finne dem på nettsiden, men nope. Skal se om jeg finner et bilde av noen som ligner, jeg! Nesten sånne De ligner på disse, bare at mine ikke er semsket, og heller ikke har den snoren bak. Ellers ligner de veldig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2005 #904 Del Skrevet 23. august 2005 STILIGE!!! Og du - forresten - shoppinglister, DET er jeg god på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 23. august 2005 #905 Del Skrevet 23. august 2005 Det er jeg også, snuppa!! ... men nå i høst har jeg tenkt å ikke bruke så mye penger på dill... Det har lett for å bli litt mye når jeg har fri hele uka og bare kan tusle meg en tur bort i butikkene. Litt shopping blir det nok - NOE må jeg jo unne meg med denne dumme kveldsjobbingen, men jeg skal i hvert fall prøøøøve å begrense meg! Det var på Oprah, ja, Midnattsol! Utrolig morsomt å se på, jeg satt bare å smilte for meg selv. Han var jo så søøøt! Han er egentlig ikke min type da, men jeg synes det var veldig søtt at han var så forelsket at han ikke klarte å sitte stille. Morsomt! Jeg har vært der, ja, Maikana! Men det er leeeenge siden, jeg var 12 år og husker ikke så innmari mye av det. Men noen av de tingene du snakker om husker jeg jo. Og om ikke jeg husker de nøyaktige stedene som du snakker om, så vet jeg i hvert fall hvordan stemningen er og hva det lukter og hvordan solen føles osv. Vi drømmer om å reise ned og besøke dem, egentlig er det ordentlig tullete at vi ikke bare GJØR det, men så er det liksom så vanskelig når jeg ikke har skikkelig jobb. Kan ikke bare ta fri i tre uker, liksom. Og sambo er også uvant med å ta ut all ferien i ett jafs. ... egentlig så er jeg litt bekymret for flyreisen også - har angst for å få blodpropp av en så lang flytur. Synes det står overalt at man får blodpropp, og jeg er vel i faresonen. Argh, altså. Kanskje vi bare burde bestemme oss for å reise neste sommer, for da MÅ jeg bare gjøre noe med det? Du er søt, Klips! Håper listen svarer til forventningene, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 24. august 2005 #906 Del Skrevet 24. august 2005 Får krysse alt som kan krysses for at du får det vikariatet. Det håper jeg virkelig du får! Ellers så er jeg enig i at det er en lang tur ned hit, men med støttestrømper, litt vandring rundt omkring i flyet så går det nok bra. Jeg har også hørt om advarsler mot blodpropp og sånn, men har kun hørt om ett tilfelle som jeg kan huske. Bare tenk på hvor mange mennesker som er ute og flyr til enhver tid, og hvor mange (eller få) som faktisk blir rammet av blodpropp. Jeg skulle egentlig bare plukke deg opp før du havnet på side to jeg, men kan jo ønske deg en fin onsdag med det samme. :icon_smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 24. august 2005 #907 Del Skrevet 24. august 2005 Ah, solen er her igjen! Disse dagene er mine absolutte favoritter - når luften er klar og frisk og det er akkurat passe varmt, solen varmer litt men ikke mer enn at det er ok med jeans og genser. Deilige høstdager!!!! ... det minner meg alltid om å begynne på skolen igjen, i min bevissthet var alltid de første ukene av skoleåret sånn, med masse sol og lange lunsjer på gresset oå Blindern eller ute på Fyrhuset på HiO. Litt rar følelse at jeg ikke skal begynne på skolen igjen, noen ganger får jeg en følelse av at jeg bare er i utplassering og snart skal tilbake til skolen igjen... Henger kanskje sammen med at jeg er ung her i forhold til de fleste andre kollegene mine? Kjempekoselig med besøk av tante og onkel! Jeg tuslet ned på Oslo S etter jobben, selv om avtalen egentlig var ganske klar - de skulle ringe meg og si fra når de dro fra Gardermoen. Men da jeg kom på flytogterminalen så kom de mot meg fra toget... Typisk den familien, kan man si... Vi tok taxi hjem til oss, slappet av en times tid eller to med litt kaffe og litt skravling, så tok vi t-banen opp til der hvor lillebroren min jobber, og spiste pizza som han serverte oss. (han jobber på Peppes). Superbra opplegg, de fikk hilst på han og han fikk vist fram jobben sin, pluss at vi fikk billig pizza på hans personalrabatt! Jeg spanderte, det er en utrolig god følelse å kunne spandere sånne ting på folk, synes jeg. Så tok vi t-banen ned igjen, tuslet ned Bogstadveien før vi gikk på en pub og tok en øl. Lillebror kom også innom fra jobb og tok en øl med oss, og så var vi hjemme rundt midnatt. Tante og onkel har sovet kummerlig på gulvet i stua, men jeg tror det funket ok. Frokost i dag tidlig, de fikk smurt niste til togturen og så tok vi taxi ned igjen til stasjonen. Nå sitter de på toget og får sett masse fint, håper bare været holder seg! Deilig å komme litt seinere på jobb, jeg er veldig glad for at jeg spurte om lov til å "flexe" litt på morgenen i dag. Det hadde blitt styrete og dumt hvis jeg måtte være på jobben til klokka ni. Skal jobbe litt utover ettermiddagen da, men det går fint. Får krysse alt som kan krysses for at du får det vikariatet. Det håper jeg virkelig du får! Det håper jeg også, Maikana! Det er i så fall ikke aktuelt før om 7-8 måneder, så jeg tenker minimalt på det. Og i første omgang så har jeg fått et annet vikariat!! Sjefen ropte meg nemlig inn på sitt kontor da jeg kom i dag, spurte om det var ok for meg å bli tilbydt en kontrakt fram til 21. november. "I første omgang" som han sier.... Det er mye som kommer til å bli lyst ut framover, så jeg oppfatter dette som veldig midlertidig. Helt ok for meg! Så da kan jeg puste lettet ut for denne gangen! Kjenner at det ble litt vanskelig å konsentrere seg - plutselig falt høstbitene på plass, jeg skal være på det rette laget og kan begynne å se på når jeg har fri osv. Han mente også at jeg måtte ta litt ferie, og det har jeg også tenkt til. Snakket med sekretæren nå når jeg skrev under kontrakten, og hun fornekter seg ikke: "lmari, du må også ta ferie, noen ganger så ser du såååå sliten ut, og mørke ringer rundt øynene og alt mulig. Det er viktig at du sover og slapper av, vet du". Urk. Nå føler jeg meg jo veeeeldig fresh, kan du si.. C hadde fått skoleplanen sin i går, så i kveld skal vi bestille billetter til Skottland, tenker jeg! Det blir enten første uken i oktober eller første i november, tror jeg. Gleder meg allerede! I tillegg tenker jeg å ta ut en uke til, med avspaseringsuker før og etter blir det jo tre uker sammenhengende fri. Vil bare avvente litt for å se på den nye vaktordningen for å se hvor det er mest gunstig for meg å ta fri, hehe.... Må jo være LITT smart også! Ellers så er jeg enig i at det er en lang tur ned hit, men med støttestrømper, litt vandring rundt omkring i flyet så går det nok bra. Jeg har også hørt om advarsler mot blodpropp og sånn, men har kun hørt om ett tilfelle som jeg kan huske. Bare tenk på hvor mange mennesker som er ute og flyr til enhver tid, og hvor mange (eller få) som faktisk blir rammet av blodpropp. Ja, det er sant det, Maikana. Men jeg er overvektig, og da er sjansen ganske mye større. Er livredd for noe sånt... Men en dag SKAL jeg tilbake til Australia, og egentlig frister det mest å gjøre noe sånt før man får barn... I kveld skal jeg altså jobbe litt ekstra utover ettermiddagen, og så skal jeg slappe av hjemme, tror jeg. Rydde opp etter besøket, og bare koooose meg. Får lønn i dag, så jeg skal vel betale litt regninger og altså bestille flybilletter. Blir deilig med en rolig dag hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 24. august 2005 #908 Del Skrevet 24. august 2005 Kjenner at dette jobbstyret har plaget meg litt mer enn jeg har likt å vise folk - nå er jeg helt tom for energi og motivasjon. Luften gikk ut av ballongen, kan du si... Vi sitter nå her i vårt kontorlandskap og prater tull, meg og to kolleger, en av dem en mellomsjef. Jeg tøyset litt og sa at siden dette er min siste daguke så hadde de vel planlagt avskjedsfest for meg? Mellomsjefen ble så rar - "du skal vel ikke slutte du nå?" Joda, svarte jeg, nå er det kun kvelden på meg. "Hm? Hvor lenge da?" Det hørtes veldig ut som om han visste noe som jeg ikke vet... Kan jo ha et lite håp om at han har bedt om å få meg som fjerdemann på det überhemmelige prosjektet? .... Tør ikke håpe på det, forresten... I dag ble også et 1 års vikariat lyst ut, som jeg skal søke på. Det har jeg litt mer håp om å få, egentlig. Men vi er 8 vikarer som kjemper om det, så det kan bli tøft nok... Egentlig burde jeg vel hoppe og danse og være glad for at jeg har fått vikariat? I steden er jeg helt matt og litt .... deppa, kanskje? Tom, i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 24. august 2005 #909 Del Skrevet 24. august 2005 Følelsen var rett - mellomsjefen sier i hvert fall at det er en "strek i regningen at jeg skal over på kveldsvakt nå" og at han skal slåss litt ekstra for å beholde meg. Men det er litt kinkig det her, for offisielt så er det viktig at folk tror at jeg synes kveldsjobbing er ok, sånn at jeg ikke ryker ut på DET. Lang historie, men det skjedde nemlig i fjor høst. ... uoffisielt vil jeg selvfølgelig helst jobbe på dagtid, og det spurte mellomsjefen om også nå. Han synes det var greit å vite hva jeg egentlig helst ville framover, sånn at han ikke går i krigen for noe jeg ikke vil selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2005 #910 Del Skrevet 24. august 2005 Åh, så spennende da - og så BRA at de ikke vil gi slipp på deg! Håper det kan ordne seg med dagjobbing for deg likevel - krysser alt jeg har av fingre og tær for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinga Skrevet 24. august 2005 #911 Del Skrevet 24. august 2005 Håper du får det som du vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 25. august 2005 #912 Del Skrevet 25. august 2005 Uff...ikke rart det sliter på deg dette her. Når man blir sliten er et ikke lett å være super opplagt og energisk når man ikke har klart for seg hva framtiden bringer. Men jeg synes du er god til å reflektere over situasjonen, og det er viktig å kunne "se" seg selv oppi det hele. Identifisere at du faktisk er sliten, og ta hensyn til det. Ferie er sikkert ikke feil. Det er bra at du har fått kontrakt fram til slutten av november iallefall. Og dersom de utlyser stillinger i ny og ne, kan de ikke gi en til deg da? Eller er det innenfor andre områder kanskje? Kjenner litt igjen følelsen av usikkerhet, selv om jeg ikke har jobb ennå. Det er bare utrolig stressende å ikke ha kontroll på hva som skjer framover. Jeg er nok en liten kontrollfreak...liker å kunne planlegge lenger enn et par måneder fram i tid. Men det ser ut til at det nok er en del av bransjen, i og med at det ikke renner over med jobber akkurat. Må belage seg på vikariater, og enda "verre", kanskje frilans arbeid.. Men, kjedelig blir det nok ikke. Når det gjelder reise så skjønner jeg bekymringen din. Et alternativ er å brekke opp reisen i deler, dersom dere bestemmer dere for å reise. F.eks fly til Bangkok eller Singapore eller Hong Kong (tror de er de mest vanlige mellomstoppene) og så tilbringe noen dager der. Utrolig spennende å ta en titt innom steder som er så utrolig forskjellige fra vår egen kultur, (og få beveget litt på kroppen etter en lang flytur samt lade opp til neste). Og så shoppingen da... Håper du har en fin torsdag Imari, hos dere er klokka over to om natta, mens dagen er godt i gang her allerede (og det er bygningsarbeiderne også... ) Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 25. august 2005 #913 Del Skrevet 25. august 2005 Takk skal dere ha, jenter!! Er i litt bedre form og humør i dag. Var helt skutt da jeg kom hjem, satt bare helt apatisk i sofaen og glante på tv-en, sambo bare lo av meg. La meg kvart på ti, leste til ti og så slukket jeg lyset. Sovnet ikke før litt seinere, men jeg fikk i hvert fall hvilt meg skikkelig! Og i morgen skal jeg jobbe kveldstid, så da kan jeg sove litt utover formiddagen. Det hjelper!! Fikk ikke gjort NOE nyttig i går, da, men det var kanskje ikke så viktig. Ryddet så smått opp etter tante og onkel - fikk i hvert fall unna madrassene og dyner og puter. Og nå har jeg jammen meg kommet i gang med å faktisk gjøre det som står på høstlistene mine også!! Fikk jo lønn i går, så da kunne jeg så smått begynne. Har bestilt meg frisørtime til neste torsdag formiddag, da blir jeg fin på håret til jeg skal på stor gjenforeningsfest for ungdomsskolen neste lørdag. Og så har jeg bestilt hårkur fra lookfantastic: Kerastase Masquintense. 180 kroner i alt. Nye konvolutter til fotocd-er er kjøpt. Og jeg har overført 3000 kroner ekstra til BSU-kontoen min. (har fast trekk på 1000 kroner i måneden, men må jo da fylle på med 3000 ekstra for å få 15.000 i løpet av et år. Neste år skal jeg gå opp til 1250 hver måned, tror jeg. Så slipper jeg å huske på de 3000) ... Så da er høsten godt i gang! Det øsregner i dag også, så det er skikkelig høst ute. Jeg har svart bukse, hvit skjorte og en grønn genser utenpå, føler meg egentlig ganske fin. Joda, det er nok snakk om at jeg kan få en av de stillingene som lyses ut, Maikana. De må bare lyses ut og hele prosessen med søkere osv må gjennomføres. Derfor satser jeg på at jeg får noe mer varig enn fram til november. Det virket sånn på sjefen i går også, han la veldig vekt på at dette var "i første omgang". Det er dessverre en kjip bransje i forhold til usikkerhet, Maikana. Vikariater og frilansing og mye "utnytting" av det faktum at alle vikarer vet at dersom de sier nei eller gjør store feil, så står det hundrevis av journalister klare til å ta deres jobb... Men når man først får et bein innenfor ett sted, så hjelper det veldig. Man er rett og slett avhengig av referanser og erfaring. Singapore frister veldig, jeg var der en gang da jeg var 12 år, på vei til Australia, og det er egentlig et sted jeg kunne tenkt meg å besøke igjen. Skal ymte litt frampå til sambo om det er mulig for oss å planlegge en sånn tur litt framover. I kveld skal sambo på fotballkamp. En venninne av meg kommer til byen for å gå på konsert, hun skulle ha med mannen sin og lurte på om vi ville komme. Det blir litt stress for sambo, men vi har sånn halvveis sagt at vi tar en tur. Må se det an utover kvelden, tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 25. august 2005 #914 Del Skrevet 25. august 2005 Hvis det skal være noen som helst vits i å lage drømmekalender for høsten, så må den være klar til 1. september, synes jeg. Ergo skal jobbekveldene i helgen brukes til å lage kalenderblader og til å skrive ut drømmebilder. September, oktober, november, desember - jeg trenger altså fire reisemål.... Dublin-bilde er allerede skrevet ut, det samme med Venezia. De to siste må være noe med varme og strand, tror jeg. Eller kanskje Glasgow i oktober, siden det er da vi mest sannsynlig reiser dit med H&C? ... og hvis det funker så kan jeg bruke desember til å finne 12 nye bilder for 2006!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2005 #915 Del Skrevet 25. august 2005 Imponert over sparinga di, lmari! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 25. august 2005 #916 Del Skrevet 25. august 2005 Det er godt NOEN er det, Kverula. Jeg fikk nemlig akkurat lønnsslipp, og det er jammen meg en utrolig liten del av lønna som står på sparekonto, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 25. august 2005 #917 Del Skrevet 25. august 2005 I dag har jeg gjort noe som jeg aldri har gjort før, og jeg rister på hodet av meg selv... På vei hjem fra jobb gikk jeg innom en butikk. De har hatt en utrolig fin kjole til salgs en stund, den er todelt, skimrende beige/lys brun/gull-aktig og bare såååå fin. Jeg har sett den hver dag på vei til jobb og hver dag på vei hjem fra jobb, og nå gikk jeg rett og slett inn og kjøpte den. 800 kroner... ... Problemet er at den ikke passer. Ikke på langt nær, heller. Jeg HAR prøvd den i dag, og den passer IKKE. Om -20 kilo? Ja, kanskje. Så hvorfor kjøper jeg en kjole som ikke passer? Og som jeg heller ikke har sjans til å få på meg om to uker eller åtte uker? Rett og slett fordi jeg må prøve en annen taktikk. Jeg må gi meg selv en gulrot - noe som frister i andre enden hvis jeg klarer å gå ned noe. Derfor prøver jeg noe jeg aldri har prøvd før - å kjøpe et plagg som ikke passer. Kjolen er rånydelig, antagelig det flotteste plagget jeg noen gang har eid bortsett fra bunaden min. Og jeg lengter etter å ha den på meg... Om ett år skal jeg i tre bryllup tre helger på rad - kanskje det er en passende gulrot? Å bruke den nydelige kjolen i de bryllupene? Så kanskje. Kanskje denne gangen... *motivert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 25. august 2005 #918 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg blir egentlig mest lattermild når jeg tenker på det nå - denne jenta har tydeligvis for mye penger som har 800 kroner å bruke på en kjole som ikke passer... ... samtidig er jo 800 kroner en liten sum å betale hvis det er det som skal til for at jeg skjerper meg, da... Skal henge den opp i skapet snart, må bare se litt mer på den først. For å sikre motivasjonen, mener jeg. Jeg rekker nok ikke å få den på meg til bryllupet i desember, da. Har sendt melding til en venninne som er ganske ok til å sy, spurt om det er vanskelig for henne å sy en kjole til meg. Selvfølgelig skal hun få betalt for det! Jeg har et skjørt som sitter veldig fint, tenkte at det hadde gått an å sy et likt skjørt (er det vanskelig å "kopiere" klær på den måten, egentlig?) og så sy en topp som passer til. I taft, kanskje? Eller noe annet litt stivt stoff? Og så med netting som underskjørt? Jeg ser det veldig godt for meg inni hodet mitt, men har ikke sjans til å få det til selv... C har derimot sydd kjoler tidligere, så kanskjekanskjekanskje. Har spist middag med sambo og en kompis. De skulle på fotballkamp, og kompisen gadd ikke å kjøre ut av byen og så inn igjen - han pendler ganske langt. Helt greit for meg - sambo handlet og laget all maten, så da er det jo bare koselig med en middagsgjest. Egentlig skulle vi på konsert i kveld, men det blir stress for sambo å rekke dit innen ni, og jeg er egentlig mest klar for en rolig hjemmekveld. Skal jobbe de neste fire kveldene, så det er deilig å ha litt tid hjemme også. Se på Britney på tv og sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2005 #919 Del Skrevet 25. august 2005 Vet du hva, lmari! Jeg har sans for kjole-kjøpet ditt jeg! Og jeg håper at det fungerer som en motivasjon! Og jeg lover - det er nesten ingenting som er så tilfredsstillende som å få på seg et plagg som ikke har passet tidligere! Det anbefales! Heier på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 25. august 2005 #920 Del Skrevet 25. august 2005 Takk for heiing Kverula! ... det ble 20 min "spinning" på trimsykkelen mens jeg så på Britney&Kevin. Må jo begynne i dag hvis kjolemotivasjonen virkelig skal komme til sin rett!! Huff, jeg synes egentlig dette er litt flaut. Egentlig vil jeg ha minst mulig snakk om det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå