Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Blærgh, hadde skrevet laaangt innlegg som bare forsvant fordi jeg plutselig ikke var logget inn likevel. Argh. :sur:

Jaja.

Var helt utslitt i går da jeg kom hjem fra jobb, jeg bare ramlet sammen som en våt vaskeklut i sofaen. Vi handlet litt på veien hjem, sambo møtte meg på butikken. Litt godis og litt brus, og så ble det altså hjemmelaget pizza foran tv-en. Veldig deilig...

Lite motivert for å gå på jobb igjen i dag, men jeg jobber med helt supre folk og på en morsom avdeling som jeg kun har jobbet bare ett sted før, og da er det ok likevel. Synes det er greit å vise at jeg har kompetanse til å sitte litt forskjellige steder, det er alltid en fordel for meg. Både i forhold til å få fortsette her i huset, men også andre steder jeg vil jobbe seinere..

I dag har vi bare slappet av og kost oss hjemme - utrolig deilig å sove mange timer i natt! Sambo sto opp tidlig for å spille fotballspill, han har kommentert og jublet og hoppet i sofaen hele dagen... :hjerte: Jeg har strikket litt, så smått begynt på en julegave, faktisk... :overrasket: Skal lage tovet veske og votter til ei lita jente, så jeg begynte på vesken i dag. Trengte noe å holde fingrene i mens jeg så på Rangers mot Celtic på TV. Kjempemorsom kamp, og nå fikk jeg veldig lyst til å se dem live igjen i høst når vi skal over. Har sendt dem en mail og bedt om å få passord og tilgang til å kjøpe billetter online, så da håper jeg det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.. og så slo det meg akkurat at så lite som Norge er, så skal det vel litt til at ingen skjønner hvor jeg jobber når tv-serien begynner om litt? ;) Jaja, får slette dagboka når den tid kommer.

Det er godt vi alle har gullfiskhukommelse og ikke kommer til å huske noen Imari dersom dagboken forsvinner. Eller var det ikke det du tenkte på?

Egentlig hadde jeg brukt siter+ knappen her, men det trengs visst noe mer øvelse. Det var første gang og det virket ikke slik jeg trodde.

Da blir det et innlegg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst skulle jeg hatt en kalender med et ulikt reisemål for hver måned, med et lekkert bilde å drømme seg bort i og god plass til å skrive inn gjøremål.

Er ikke egen pc det beste redskap til å lage sånt på da? I hvert fall for deg? Vi har fx. photoshop album her hjemme, og der er det en ferdig kalenderfunksjon hvor du putter inn egne 12 bilder. Det var kanskje ikke sånn du tenkte deg selve kalenderen, men excel eller en tabell kan jo lages akkurat hvordan du vil. Eller?

Også trodde jeg dette med at du var klar for høst snart og nudge nudge, ;);) var et hint om at prosjektlisten var på vei. Riktignok er du da skremmende godt i gang med dyprens av huset, men uten at jeg har sett en eneste liste...

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er på vei, den er på vei, Klips!! ;)

... sitter og jobber med den i dette nå, faktisk. Den har bare litt for mye av "MÅ-ting" og litt for lite av hyggeting... Så nå skal jeg få litt inspirasjon til koselige høstting å gjøre...

Det gjør meg i utgangspunktet ingenting at folk vet hvor jeg jobber, men jeg liker dårlig at de kan matche det med 40 sider av mine "private" tanker, hvis du skjønner. Og du prøver vel ikke å hinte til at dere ville glemme meg om jeg slettet dagboken min og forsvant!?!? :overrasket:

:ler:

Jo, du har selvfølgelig helt rett med tanke på kalender. At jeg ikke tenkte på det.. Jeg som gir hjemmelaget kalender med bilder til venninner hvert år. Skal jammen meg se om jeg ikke kan lage meg en egenprodusert kalender, gitt. Hm, gruble, må ha bilde fra Skottland, i hvert fall. Og en lang sandstrand. Og Dublin. Og Venezia. Og noe Cuba/Jamaica/Dominikanske Republikk-aktig. Jeg har jo faktisk tilgang til en del fine bilder, så dette kan bli knall.... *gruble*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg en god helg!! :klem:

Kjempe koselig å lese dagboken din...

selv om jeg ikke er særlig flink til å legge igjen hilsen!

-MsSunshine-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du prøver vel ikke å hinte til at dere ville glemme meg om jeg slettet dagboken min og forsvant!?!?  :overrasket:

:ler: Tullejente!

Det var jo akkurat det jeg mente vi ikke ville!

...må ha bilde fra Skottland, i hvert fall. Og en lang sandstrand. Og Dublin. Og Venezia. Og noe Cuba/Jamaica/Dominikanske Republikk-aktig. Jeg har jo faktisk tilgang til en del fine bilder, så dette kan bli knall.... *gruble*

*sikle*

Fikk jeg også lyst på!

Jeg har jo laget en med smurfebilder, men kanskje jeg trenger en til et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, du trenger jo minst en på jobben og en hjemme? Kanskje en på kjøkkenet, en på arbeidsrommet og en på soverommet? ;)

... nå ble jeg beroliget, Klips! :ler: Kunne jo virkelig ikke forestille meg at dere skulle glemme meg! ;)

Jeg ble kjempeinspirert til å finne kalenderbilder nå, og så jeg som egentlig burde være supereffektiv og vise sjefen hvor rasende god jeg er på å redigere sport.... Og så den høstlisten som jeg også har lyst til å lage ferdig. Burde ikke ha jobb jeg vet du, burde bare sittet hjemme og laget lister og puslet med mitt!! :Nikke:

Takk for hilsen, MsSunshine! Det er jo koselig å vite at du har vært her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, altså. Mandag og bare en uke med dagjobbing igjen. Deppa for det. Og veldig, veldig sliten etter jobbing i helgen. Null motivasjon for jobb. Blærgh.

:forvirret:

Hadde mest lyst til å bare sørfe hele dagen, men en sånn jobb har jeg altså ikke. Har heldigvis fått unna noe, så nå har jeg kost meg litt med høst-listen min. Gleder meg til det blir skikkelig høst!!

Altså, høsten 2005:

Prosjekt koselig krypinn

* Rydding:

Rydde i bilder som ble tatt ut til å lage bryllupsalbum

KG-dagbok i perm

Rydde i permer

Nye brennecd-er

Nye konvolutter til foto

Henge opp persienner i stua

Kaste, kaste, kaste.

Avrime fryseren

Rydde og vaske matskapet

Ta fram komfyr og kjøleskap, vaske bak.

Pose med esker til bredbånd bak stolen

Vaske kjøleskapet

* Brenne masse stearinlys, ta ned persienner og skape koselig hule.

Prosjekt flittige fingre

* Strikke til C sin baby som kommer i februar - vognteppe i rødt/oransj/gult med rødt fleecepledd på baksiden?

* Rød tovet veske og votter til M i julegave

* Babyplagg til S&M til jul? Inspirasjon fra nye hobbybøker, evt investere i noen nye.

* Har bestilt masse perler fra Perleslottet - ha perlekveld med K&A, lage smykker til meg og selv og kanskje som julegaver?

* Har enorm bunke med utklipp fra blader. Nå er mat, reise, oppskrifter og inspirasjon i en salig blanding i to permer - sortere skikkelig?

Prosjekt kropp

* Klippe meg veldig snart, bestille time til friuka? Da er jeg fin på håret til gjenforeningsfesten.. Maks stripe, ikke bleke mer… Bestille hårkur fra lookfantastic.

* Klær: svarte støvletter, grønt skjerf, rosa skjerf, brun veske fra H&M, svart genser med kant, paljettskjerf, grønn singlet. Ny svart bukse? Pakke bort lette tunikaer, finne fram igjen myke gensere med høy hals.

* Bruke øyenskygge og solpudder

* Gå til jobben, få noen solstråler før kveldsjobbing.

* Drikke masse vann på jobben, ha med vannflaske hver uke.

* Synsprøve hos M?

* Fotbad, myke føtter som kan tusle barbeint inne i varm leilighet når kaldt og uggent ute.

* Huske å rense hud enda oftere!!

Prosjekt påfyll for sjelen

* Lime inn sommerbildene i album, legge utover og klippe og lime hele den uka sambo er borte?

* Leke med kamera, friske turer i Frognerparken med kamera, ta bilder av vann og høstblader! Og masse, masse hverdagsbilder.

* Melde meg inn i bokklubber igjen

* Sambo bestille bilder fra Svalbard, kan ikke lime inn uten dem.

* Lage fullstendige lister over hvilke bøker jeg mangler fra favorittforfattere, kjøpe slik at jeg har alle.

* Kjøpe dansematte til Playstation, danse seg svette foran tv-en mens regnet pøser ned ute.

* Ny JoNesbø-bok i oktober, lese alle de andre nye bøkene som står i hylla...

* Lage drømmesegbort-kalender med god plass til aktiviteter, bilder fra Skottland, Dublin, Venezia, Cuba, Jamaica, New York, Australia, noe Maldivene-aktig. ;)

Prosjekt reiselyst

* Sambo reiser først på guttetur til Skottland, så muligens på jobbtur til Wales.

* Bruke noen fridager på å besøke A på Vestlandet? Ta bussen, bli en natt eller to.

* Til Glasgow siste helgen i oktober sammen med nygifte H&C? Avvente til seinere denne uka, da får C skoleplanen sin. Lage cd med skotsk musikk til dem før vi reiser? Skaffe Rangers-billetter?

* Jeg trenger noe ferie i løpet av høsten, men vet ikke helt hvor vi skal putte det inn. Kanskje en uke i november eller en uke i desember? Helst november.... Sambo har ymtet frampå om Amsterdam, hadde vært deilig med varme&avslapning, men byferie er også bra. Roma?

Prosjekt Vi

* Gå på kino i høstmørket og tusle hjem i duskregn. (Kinofilmer jeg har lyst til å se i høst: Wedding crashers (26. august), Madagaskar (2. september), Charlie og sjokoladefabrikken (16. september), HarryPotter & Ildbegeret (18. nov), Drømmen om Narnia (26. desember), The Yank (ubestemt), The Dukes of Hazzard (ubestemt).

* Se på fotball i strålende høstsol, sambo har tilgang til gratisbilletter på Ullevaal. Kanskje 2. oktober, VIF-Lyn?

* LOST-kvelder i stummende mørke og med stearinlys. (Begynne å se Sopranos på dvd? Kongen av Queens, Two pints of lager and a packet of crisps please, Little Britain, Alle elsker Raymond, CSI på dvd)

* Kjærestetur på museum, tusle hånd i hånd i søndagsstille gater. (historisk Museum har Kina-utstilling, flyttes til Trondheim i september)

* I løpet av høsten har jeg lyst til å spandere middag på Ekebergrestauranten på sambo: han er så tålmodig og backer meg noe sinnssykt i forhold til kveldsjobbing. Deilig mat inne, mørkt ute, lys fra byen og full utsikt. (3 retters=370,-)

* 8 årsdag i november, lyst til å finne på noe ekstra koselig. Reise bort, bo på hotell?

Prosjekt sosialt liv...

* Kaketur på Pascal med jentene fra videregående

* Gourmetklubb med de samme jentene?

* Spillkveld M&Ø

* Knallhardt sosialregime i høst? Med så mye jobbing og så lite fritid må jeg være hard på hvem jeg har lyst til å bruke tiden min sammen med. Legge opp sosialplan for friuker? Faste middagsdater med lillebror og kjæreste? Fri kun annenhver uke: Mandager med sambo, tirsdager med A&K, onsdager med JE&C, torsdager til det som måtte dukke opp, helgen til H&M, A&B, M&K, L&S, svigers, mamma&pappa, T&T? Jeg har ikke sjans til å få treffe alle jeg vil så ofte som jeg vil...

Prosjekt karrierekvinne

* Opparbeide kveldsmotivasjon: tjene mer penger, sove lenge om morgenen, friuker/dager, alenetid på formiddagene, verdifull erfaring, føler meg nyttig når jeg går hjem om natta.

* Hvordan forholde meg til overtid? Sette et makstak hver måned?

* Sprudle mer på jobb

* Maile ILU, si at jeg kan holde det foredraget nå i høst. Be henne holde på jobben i ett år til, så kan jeg overta.. ;)

Prosjekt penger i banken

* Spare 3000 ekstra til BSU på denne lønningen, så 3000 ekstra hver måned til sparekonto?

* Har allerede nådd årsmålet for sparing, alt ekstra som jeg sparer fram til jul blir en bonus!

* Ikke shoppe som en gal i friukene, bruke minst mulig penger...

Prosjekt forlover

* Lage album BM&A

* Lage forside A&BM

* Kjøpe bryllupsgave

* Skrive tale

* Planlegge utdrikningslag

* Ta med A på Freialand

* Se bryllupsfilmer med A

Var det verdt å vente på, Klips? :ler:

Endret av lmari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

WOW!! Imponerende liste som det ser ut som du har lagt mye arbeid ned i.

Jeg visste forresten ikke at det var såpass billig å spise på Ekebergrestauranten, så det skal gjøres når jeg inntar Oslo igjen. Og Wedding Crashers er kjempesøt forresten, så den må du få med deg.

Ha en fin mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekebergrestauranten

Nederst her står det da vitterlig at kokkens anbefalinger er såpass billige?

... jeg har jobbet med den en stund, Maikana, men ikke veldig lenge. Mye av det har levd inni hodet en stund, vet du! ;)

Fått hodepine. Og kun meg og sjefen på avdelingen her i dag, så han merker det veldig godt om jeg ikke jobber... Nå skal han gå hjem, jeg skal gjøre ferdig noe og så tusle hjemover jeg også. Da kan jeg somle så mye jeg vil med det siste her...

Skulle egentlig vært på babybesøk i kveld, men K sendte melding i sta, hun gråt og hadde det veldig vondt med en begynnende brystbetennelse. Stakkar liten! Så da utsetter vi det. Egentlig synd det, siden jeg hadde gledet meg både til å se jentene og til å se den lille nye prinsen, men det kommer vel nye sjanser. Får bare satse på at det ikke blir når jeg jobber.... (der kommer den hel**** kveldsjobbingen og ødelegger igjen, ja...)

Hihi, på fredag sa en av kollegene mine at "jeg synes parfymen min lukter så sterkt og vondt om dagen". Jeg svarte at "du er klar over at det kan være et tegn på graviditet?" Jeg er jo velbevandret innen sånne ting etter å ha hengt på KG i flere år... Hun ble lang i maska, og litt rar, vi fortsatte praten inne på den interne messenger-chatten, og for å gjøre en laaaang historie kort så kan det visst veldig gjerne hende at hun er gravid.... Det åpner i så fall for et vikariat på dagtid, så jeg skal for pokker bare klore meg fast her og kanskje slå klørne i det.... Uansett er det festlig å vite noe ingen andre vet, hun fniser litt i mailer til meg, men vi har veldig pokerfjes utad. Tjihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, lurer på om det kan være tordenvær i luften? Skikkelig vondt i hodet, i hvert fall. Hjalp litt med paracet...

Skal hjem til sambo, bare jeg får unna dette greiene her. Sliter med konsentrasjonen, kjenner jeg. Skal ha kylling til middag, så skal sambo på fotballkamp. I morra får vi besøk av tante og onkel fra Australia (fra Brisbane, Maikana!) - de skal sove på madrass i stua til onsdag. Så i kveld blir det litt ekstra shinings, kanskje vaske gulvene og i hvert fall gjøre en ekstra liten finish. Sambo får vaske opp når han kommer hjem, tenker jeg.

... skal kjøpe meg noe å snope med på veien hjem også, jeg er sliten og trenger en kveld i sofakroken med et blad og litt godis. Pluss frokost til onsdagen, og de kan kanskje få med seg litt niste også?

Konse - NÅÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter:

DEN LISTA, lmari!!! *dåne*

Kunne virkelig ønske at jeg var en sånn listoman som du - og at jeg hadde et like innholdsrikt liv som deg - like mye pågangsmot og evne til å få noe ut av hver stund sånn som deg.

Hvis jeg skulle ha en liknende liste ville den se ut ca sånn:

Hus:

Forefallende arbeid.

Jobb:

Fast vaktordning, 3 ukers turnus, muligens en fredag fri i november.

Kropp:

Grete Roede-kurs

Vi:

Forhåpentligvis en tur på hytta eller to...

:roll:

Ikke mye inspirerende, akkurat...

Derfor er det så herlig å komme hit inn til deg og se hvordan du tenker på framtida og hvor flink du er til å planlegge på detaljnivå. Jeg fikser bare ikke det sjøl...blir bare rot og kaos. :ler:

Ha en finfin kveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Du er søt, Kverula!!! Det er koselig å være til inspirasjon da - bare husk at jeg osgå får inspirasjon av å lese inne hos deg!!

Har spist deilig kyllingmiddag med sambo, har brettet sammen klær og småryddet sånn at nå er det så godt som strøkent her. Sambo skal vaske opp når han kommer hjem, jeg har støvsugd. Nå er det ingenting jeg MÅ gjøre, det er deeeeeeeilig!!

:)

Ser på en forelsket TomCruise på tv-en, skal se Nannyhjelpen etterhvert. Og så finne senga... Håper jeg får litt mer motivasjon i morgen.

Gleder meg veldig til tante og onkel kommer! Det er ikke så ofte vi sees, all den tid de bor på den andre siden av jorden. Nå har både kusinen og fetteren min flyttet til England, så da tar de turen litt oftere, men likevel ikke så ofte som de kunne ønske seg, tror jeg. Særlig tante synes nok det er leit å bo så langt fra familien, mormoren min og hennes mamma er ganske dårlig, og hun synes det er vondt å ikke kunne hjelpe til med akkurat det.

Litt kjipt at jeg ikke kan tilby dem mer enn en madrass på gulvet, da... De skal bare være her en natt, heldigvis, og så reiser de til Vestlandet med tog på onsdag morgen. Jeg skal komme litt seinere på jobben, sånn at jeg kan følge dem på toget først. Så blir de der oppe i 1,5 uke, før de kommer til Østlandet for å være sammen med mamma og pappa i noen dager. Jeg ser dem da også, så denne gangen rekker vi å snakke en del sammen mens de er her. Det er koselig!

Har kost meg med litt bamsemums, og skal titte litt i nytt KK nå. Deilig å sitte inne og kose seg når det er skikkelig høstvær ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en inspirerende liste :klappe: Nå ser jeg virkelig hvor mye jeg burde ha gjort også!!

Spennende og vite om noe som ingen andre vet :) Håper det åpner seg for dagjobbing på deg igjen da!!

Ha en koselig kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo i natten! :)

Tom Cruise var jo helt gærn!! :ler: Crazy in love. Det var Oprah du så på, ikke sant?

Imponerende liste ja, det må jeg si. Lurer på om jeg må lære meg noe håndarbeid, høres så koselig ut å strikke eller hekle når det er uvær ute og man skal kose seg inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana
I morra får vi besøk av tante og onkel fra Australia (fra Brisbane, Maikana!)

Så morsomt! Det betyr vel at du har vært her også da? Og kanskje kjenner igjen noen av stedene jeg skriver om? Litt rart å tenke på. :)

Jeg skjøner jo at det kan være tøft å bo så langt borte fra familien til tider (tenker på tanten din), så jeg er glad for at min aussie ikke ser svart på det å ha base i Norge, med kortere opphold i Australia. Jeg er ikke fremmed for å dra til Australia i perioder iallefall. Føler meg svært hjemme her og trives utrolig godt med folkene, klimaet, naturen i Brisbane som er grønn året rundt, fønvind i håret, lette sommerkjoler og strandturer. Hvis vi tenker ekstra langt fram så kunne jeg f.eks godt tenke meg å ta evt fødselspermisjon(er) i Australia. Ikke noe herligere enn det vel? :blunke1:

Nå er det formiddag her, og svarteste natta hjemme hos dere, så jeg håper du soer godt og får en fin tirsdag i morgen!

Klem Maikana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! :)

Jeg prøvde meg på å skrive liste i bloggen min i går jeg da, men før jeg var ferdig med innledninga i innlegget var all inspirasjon borte.

Tror jeg nøyer meg med å lese dine lister jeg. :ler:

Jeg ønsker deg en god dag, lmari! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter:

har bare lest overskriftene så langt, og ble helt varm i sjelen.

dette er som en sånn sjokolade som man spiser laaangsomt, nemlig, bretter av litt papir, tar en liten bit, nyyyyter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...