Gjest Coral Skrevet 11. august 2005 #841 Del Skrevet 11. august 2005 Thi hi. Jeg ser også dagene i farger. Trodde før jeg var smårar (er nok kanskje det også ), men har faktisk hatt diskusjoner med flere andre som gjør det samme - litt beroligende! Og din venninne også altså, vittig! For meg er mandagen blå, tirsdagen gul, onsdagen svart, torsdagen orange, fredagen grønn, lørdagen rød, og søndagen hvit - har ikke noen god forklaring på hvorfor, egentlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 11. august 2005 #842 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Ville bare legge igjen en liten hilsen, og si at jeg digger å lese dagboka di! Jeg er bare så forferdelig dårlig til å legge igjen spor om dagen... Håper du får en herlig slappe-av-kveld, Endret 11. august 2005 av Étoile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 11. august 2005 #843 Del Skrevet 11. august 2005 Og her er enda en leser som er dårlig på å legge igjen spor i forhold til hvor ofte jeg er her inne. Ha en fin tordag Imari, og en god helg når den kommer snikende i morgen ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 11. august 2005 #844 Del Skrevet 11. august 2005 Det ble litt rydding, mye strikking og mest kosing og skravling med M i telefonen i kveld... Redigerte litt bilder nå rett før leggetid, tenkte jeg skulle se om jeg fikk til å legge til bilder her. Nå som jeg er superbruker og greier!! Bildet er tatt i helgen, det gir litt assosiasjoner til en tid som ikke er lengre, eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 11. august 2005 #845 Del Skrevet 11. august 2005 Liker bildet ditt! Elsker bilder fra "gamle dager" og selv om dette er tatt i helga, så får man de assosiasjonene, ja. :icon_smile: Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. august 2005 #846 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg har vært veldig rolig i forhold til jobb framover. På intervju i mars sa sjefen og oversjefen at de gjerne ville beholde meg, at de var veldig fornøyde osv osv. Og jeg har hele tiden visst at sjefen heller ikke vet hvordan brikkene kommer til å falle på plass framover, derfor har jeg liksom hatt is i magen for framtiden. Men nå har tusen kolleger mast på meg de siste dagene, venner og familie spør hele tiden og til slutt orket jeg ikke mer, så jeg gikk inn til sjefen nå. Spurte om han hadde litt tid, satte meg ned og lukket døren. (godt triks å sette seg ned, da er det mye vanskeligere for han å bare avfeie meg med en kort setning. Hilsen jenta som lærer flere og flere hersketeknikker...) Jeg sa "Du, jeg er ganske rolig i forhold til 1. september jeg, men jeg burde kanskje være stresset?" Han svarte svada, ingenting jeg ikke visste fra før, og jeg endte opp med å bli stresset og bekymret for framtiden.... Problemet var egentlig at han sa ingenting, han ga meg ingen grunn til å være bekymret, men heller ingen grunn til å være beroliget. Aaaaargh... Så bra at du likte bildet mitt, @lfa! Skal leke og knipse enda litt mere i sommer, så da kommer det nok flere "blinkskudd" her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 12. august 2005 #847 Del Skrevet 12. august 2005 Ouff, så ubehagelig å vente, vente og veeeente. Og som om ikke det er nok så begynner alle andre rundt deg å spørre og det blir til slutt et mas. Ikke noe særlig! Krysser fingrene og håper sjefen kan komme med et klart svar til deg snart uansett, det er greit å vite hva man skal ta stilling til videre. Satser selvfølgelig på at du blir værende. Ønsker deg en god fredagskveld, lmari. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 12. august 2005 #848 Del Skrevet 12. august 2005 Venninne M ser dagene i farger, det gjør ikke jeg. Hun mener at mandagen er mørkegrå, tirsdagen er litt mer grønn, fredagen er lyserosa mens lørdagen er knalloransj. Noe i den dur. Bare bittelitt gal, altså! ← Pføy! Er vel ikke det minste gal! Bortsett fra at hun har feil farge på dagene sine, da. (Spør du henne kan det hende tallene har kjønn også ) Jeg har stresset MYE selv med jobb, så jeg vet akkurat hvor artig det er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. august 2005 #849 Del Skrevet 12. august 2005 Bare innom for å legge igjen en til deg, jeg. Litt fraværende på Kg for tiden, så jeg får ikke fulgt med så mye som jeg pleier - men jeg håper du har det bra i hvertfall! GOD HELG!!! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 12. august 2005 #850 Del Skrevet 12. august 2005 Selvfølgelig har tallene kjønn. 1, 3, 5, 6 og 9 er guttetall, mens 2, 4, 7 og 8 er jentetall. Og mens vi snakker om tall: tverrsummen på bilnummer bør helst være 1, 2 eller 3, til nød 4, 5 eller 6. 7, 8 og 9 er skikkelig dårlig. Vi har en 7'er-bil. Heldigvis har ikke galskapen tatt meg såpass at jeg ikke kan eie en bil med sådan tverrsum God helg, lmari! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. august 2005 #851 Del Skrevet 12. august 2005 :hår: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. august 2005 #852 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Neineinei, tallene har ikke kjønn, de har egenskaper! Er dere helt teite eller!??! 2 og 4 er feks snille tall, 7 og 9 er ganske slemme, 11 er helt superslem, 5 er litt sånn forvirret midt mellom 4 og 6, 8 er ganske sjenert... ... åhjoda, den er bittelittegranne gal denna kroppen her også! Har prøvd å konse om jobben i formiddag, synes at forrige uke ble mye chatting og KG og andre ting enn selve jobben. Hadde ikke hodet mitt helt med meg, rett og slett. Så i dag har jeg prøvd å konse, selv om jeg vel egentlig ikke har fått det helt til. Helgen har vært kjempefin!! Fredag kjørte jeg selv ut av byen, deilig å føle seg helt fri og kunne styre tempoet selv. Ringte en venninne på veien, bilkjøring er genialt å bruke til telefonsamtaler (kun på "enkle" veier og med handsfree, selvfølgelig). Innom hos svigers, før vi dro til H&C, vanlig fredagskost med andre ord. Vi prøvekjørte deres nye lcd-skjerm med Finding Nemo, jeg hadde ikke sett den før og den var jo bare sååå søt, da! Lørdag var det jentelunsj hos min kokkevenninne med to døtre, sammen med en annen venninne som også har en datter. Veldig fint å komme på lunsj hos en kokk, hun disket jo opp som på den fineste restaurant! Lekte litt med jentene, før to av oss dro på shopping. Hadde en rolig ettermiddag hjemme alene hos svigers, leste bok og blad og alle avisene, det rekker jeg vanligvis ikke på lørdager. Om kvelden besøkte vi et vennepar, kjempekoselig å grille og skravle rundt kjøkkenbordet. Så en hel haug med bilder fra deres to uker lange ferietur i Syd-Frankrike, gjett om jeg fikk lyst på ferie, da!??! Søndag var det tidlig opp, innom hos A som sto nesten på farten til å reise til Vestlandet for å begynne turnus. Så i idrettshallen for å se på M spille håndball, hjem til mamma og pappa på middag, på fotballbanen for å se mitt lag banke nabofienden () og så inn igjen til byen. Sambo dro på fotball mens jeg monterte ferdig sokker og babyjakke, avsluttet kvelden med rundstykker til kveldsmat og "A fish called Wanda" på tv. Phju. Perfekt helg!!!! ... synes bare ikke jeg får sovet nok om dagen, det er liksom hele tiden så mye jeg skal rekke som er viktigere enn å sove. Og jeg har jo ikke barn en gang - har bare meg selv å passe på! I kveld skal jeg i det minste slappe av hjemme, gleder meg veldig til det. Her er litt utdrikningslagstanker, det er mest drodling fra min side. Kanskje ikke så spennende for dere andre? Sjekket om det var mulig å få til pistolskyting på utdrikningslaget i november, men hadde fått mail i helgen om at det ble for seint på høsten til å skyte ute. Han virket gira og ville gjerne at vi skulle komme en annen gang når temperaturen var bedre. Grmph. Må finne på noe annet i steden. Det nærmer seg jo med stormskritt, egentlig. Vi må ha utdrikningslaget i november en gang, synes jeg. Nåja, bruden får vaktplanen sin i dag, jeg skal be henne ta en kopi av den og maile til meg. Eller kanskje bare ringe henne i kveld og spørre henne? Samtidig kan hun lage en liste over de hun vil at skal være med i utdrikningslaget, tror jeg. Skal ta kontakt med de nærmeste av dem og drodle litt med dem, kanskje treffe dem også? Inni mitt hode ser egentlig foreløpig plan ut som følger, det er veeeeldig foreløpig... Og klokkeslettene er tatt helt ut av løse lufta.. * 11.30: hentes på motorsykkel (svogeren min har sagt at han kan hente - gratis. Får på seg brudeslør og genser med bilde av brudgommen) * 12.00: ridetime (svigerinnen min har hest og bane og utstyr - gratis) * 13.00: utendørs lunsj med bål og pølser? Har en "location" som kunne funket, der er det også mulighet for å være inne. Eller er det et litt for risky prosjekt i november? * Under lunsjen: Skyte blink på gamle flammer: ballonger og luftgevær (var det hos Kverula jeg leste om det?) * 14.30: Rallytur på skogsbilvei. (har to stykker jeg kan snakke med som jeg vet driver med det, det er dessuten et stort miljø i bygda.) Alternativt snøscooter hvis snø, men det tør jeg ikke å ta sjansen på i november... * 16.00: Kurs i linedance eller magedans for alle sammen. Jeg vil gjerne ha en felles opplevelse, noe som alle er med på, liksom. Teambuilding... * Evt. sminking og styling av bruden, fotoshoot i et studio? * 19.00: Middag og fest. Jeg har en kokkevenninne som skylder meg en tjeneste, tenkte å spørre henne om å lage i stand noe mat til oss. Og så litt leiker på kvelden: dansematte og singstar til Playstation, video av brudgommen, fiskedam med gaver fra alle? Det er jammen ikke så enkelt å få alt dette til å gå i orden. Må tenke litt logistikk også - hvordan frakte så mange jenter fra sted til sted, feks. Da er det jo en klar fordel at man er samlet.. Lurer litt på å leie et lokale midt på dagen: et med mulighet for å grille ute, mulighet for rallykjøring og for dansing innendørs etterpå. Er dessuten livredd for at vi skal bli stående ute og fryse i 8 minus og slaps i november... Hvordan er det med rallykjøring, forresten? Det må kanskje foregå innenfor et avlukket område? Eller? :klø: Det største problemet nå er egentlig å finne et sted å være om kvelden. Jeg har ikke mulighet til å ha det hjemme hos verken svigers eller mine foreldre. Blir det riv ruskende galt å ha det hjemme hos brudeparet? Det innebærer selvfølgelig at jeg rydder opp, da...? Kjenner at jeg trenger noen å rådføre meg med. Hva tror dere?? Endret 16. august 2005 av lmari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. august 2005 #853 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Endelig er de MYE omtalte babysokkene, jakken og teppet ferdig montert! *stolt* Endret 16. august 2005 av lmari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. august 2005 #854 Del Skrevet 15. august 2005 Hm, jakkebildet ble visst litt for stort, jeg får prøve igjen seinere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinga Skrevet 15. august 2005 #855 Del Skrevet 15. august 2005 Så fine! Du er flink med hendene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 16. august 2005 #856 Del Skrevet 16. august 2005 Sånn, jeg byttet ut bildene med ett av alle tre tingene jeg. Litt bedre konsentrasjon i dag, selv om jeg fremdeles har lett for å begynne å sørfe etter utdrikningslagsting med en gang jeg har en pause. Men har da i det minste fått gjort noe i dag, og vi ligger visst ikke så verst an, så da er det jo greit. Slappet skikkelig godt av hjemme i går, det var utrolig deilig! Vi lagde kyllingmiddag, den vanlige kosten på mandager. Så på tv og koste oss hjemme, jeg fikk snakket med A (bruden) i telefonen og sambo snakket med en kompis av seg (As bror, faktisk). Finale i TopModel, premiere på Nannyhjelpen, vasket og brettet klær og smugtittet litt på Familieliv mens jeg ryddet litt. Herlig kveld, altså!! I kveld skal jeg på kveldsmat til en venninne, det gleder jeg meg til! Vi har kommet inn i en veldig bra rytme hvor vi treffes hver 14. dag, og før vi skilles så setter vi oss ned med dagbøkene og avtaler en dato for neste gang. Det er akkurat passe ofte å treffe hverandre, samtidig som vi er busy alle tre så da er det greit å avtale nye møter. Funker kjempebra!! (jeg har begynt å gjøre det samme med to andre venninner også, nå mangler det bare å få i gang det samme med den store venninnegjengen fra videregående. Litt verre der, tenker jeg... Akkurat nå er det mest utdrikningslagstanker som svirrer i hodet mitt... Jeg vil så gjerne ha det på plass tidlig og slippe sånn last-minute-fiksing. Fikk datoer og vaktplanen fra bruden i går, hun har mer helgefri enn jeg trodde og det åpner heldigvis for at vi kan være litt mer fleksible enn jeg fryktet. Sikter meg foreløpig inn på 3. desember, tror jeg. Fikk svar fra noen med rallybil også, de skulle ha 3000 kroner for en tur på 30 min. Det er verdt å vurdere, selv om jeg synes det var veldig dyrt... De hadde bane og lisens, så da er liksom alt ordnet. Brudens bror tente veldig på min ide om å kjøre ATV (sånn firhjuling), og han som er gift med brudens kusine (som det også er snakk om at skal være forlover) driver visst med ATV-kjøring!! Det hadde passet meg perfekt om hun kunne ta på seg oppgaven med å fikse det - da blir det både billig og moro!! Har lastet opp og bestilt 250 nye bilder - jeg kommer til å storkose meg når nettene blir lange og mørke, og jeg kan klippe og lime alle sommerbildene i album!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 16. august 2005 #857 Del Skrevet 16. august 2005 Så flink du er! :icon_razz: Er det noe jeg absolutt ikke kan, så er det og strikke... Utdrikningslaget høres spennende ut, og det er foressten tallet 12 som er superslemt... Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 16. august 2005 #858 Del Skrevet 16. august 2005 12?? Er ikke 12 ganske snill, da? En snill og litt stille storesøster, synes jeg... Vi er nok ikke helt friske, @lfa!! Jeg føler meg ikke så veldig flink, men jeg koser meg veldig med å lage ting. Det blir mye tanker og papirer på jobben, så da er det deilig å lage noe som føles varig. Så bra at du synes utdrikningslaget høres spennende ut! Jeg er litt usikker selv... De er en ganske sterk venninnegjeng de jentene der, så det gjelder å få dem med på mitt lag for at dette skal bli vellykket. Gruer meg faktisk mye mer til å ringe dem for å avtale å planlegge litt, enn til å holde tale i selve bryllupet... Sambo synes det mangler litt ting som alle kan være med på, men jeg synes det er veldig vanskelig å finne på ting til en ok pris som også er for alle. Dansekurs i magedans eller linedance er jo liksom for alle, da... Men vi får se, hvis jeg får dem med meg på planlegging så har de kanskje noen gode ideer de også? Sambo reiser på guttetur i litt over en uke den første uka i september. Fem dager etter at han kommer hjem, er det snakk om en jobbtur som han ligger an til å vinne... Det hadde han virkelig fortjent, men jeg synes jo liksom at jeg også fortjener en liten tur da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 16. august 2005 #859 Del Skrevet 16. august 2005 lmari da! Jeg blir i allefall super inspirert av å lese dagboken din Synes du skriver så mye fint.. Koselig å lese om alle tankene og idèene dine! Utdrikningslaget virker kjempe bra synes jeg! Det hadde i allefall jeg likt! Ha en fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. august 2005 #860 Del Skrevet 17. august 2005 Så bra at jeg kan inspirere noen da, April! Jeg leser på KG helt fra morgenen av, men får aldri ro nok til å skrive i min egen dagbok. Ikke i noen andres dagbøker heller, forsåvidt. Så da kommer det ikke innlegg før langt utpå formiddagen fra denne jenta. Det skjer så mye på jobben, og jeg har en kjerring ved siden av meg som maser noe helt sinnssykt. Nå går jo jobben vår ut på å samarbeide og kommunisere, men jeg kjenner at jeg får litt nok av henne... Kjempekoselig på kveldsmat hos K i går, A, K og jeg skravlet og koste oss i mange timer. Kom hjem halv elleve, sambo drakk øl med en kompis. Fant senga tidlig, men han vekte meg selvfølgelig da han kom hjem ("Jammen jeg ville jo bare ha en kos"... ). Litt trøtt i dag, da. Men i kveld blir det en rolig hjemmekveld på meg igjen, gleeeder meg til å kose meg og stulle hjemme. Har en løs plan om å rydde og shine litt - neste uke kommer tante og onkel for å sove over hos oss, og da hadde det jo vært fint om det var litt reint og ryddig hos oss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå