Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

God helg - til tross for jobbing i morgen kveld! Kjekke penger å ta med seg, da! ;) (Husker du har fortalt meg hvor mye penger det dreier seg om, så jeg skjønner at du slår til! ;) )

Kose deg på fritida da! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften... ;)

Hatt en fin helg?

Sliter med å finne noe å skrive nå, har brukt opp alt inne i egen dagbok :ler: men ville gjerne skrive noe, en stund siden sist. Jeg leser hvert eneste nye innlegg fra deg, da. Klarer ikke å la være. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke! Nye muligheter!! :)

... jeg har lest inne hos Klips, hennes mandagshumør har smittet over til meg. I hvert fall nesten.

Er møkkalei av regnvær. Jeg elsker egentlig høsten, men da skal det for pokker ha vært litt ordentlig sommer først! Dette været her er jo november verdig!! I dag tidlig var jeg sååå nære å ta på meg støvletter for å gå på jobb. Kom på at jeg i hvert fall ikke skal ta høsten på forskudd når det er sånt vær, så da ble det småsko og sommermusikk på mp3-spilleren. Ha!! Jeg lurer været, rett og slett!!

.... svart bukse og svart genser da, ikke veldig sommerlig, akkurat..... :forvirret:

Helgen har vært veldig deilig, selv med dårlig vær. Ut av byen på fredag, innom på et kjøpesenter for å kjøpe gave til svigerfar. Kjøpte meg en grønn singlet med paljetter langs kanten, tror den kan bli fin til svart cardiganjakke. Høst-antrekk, igjen. Middag hos mamma og pappa, sammen med lillebror og C - superduperhyggelig! Og så på besøk til H&C, det er jo alltid koselig, da.

Lørdag var jeg tidlig oppe for å rekke en svippvisitt hos min venninne og to barn, det var deilig å sitte på formiddagen og spille Memory med lille M på 3 mens det høljet ned utenfor! Så drakk vi kaffe med lillebror og C, koselig å se mye til dem! På ettermiddagen slappet vi av hjemme, jeg leste HarryPotter. Og så satte vi igang dansematta til svigerinne - svigerfar og sambo og jeg holdt på i flere timer med å danse og hoppe og sprette - UTROLIG moro!!!!

... jeg er mektig imponert over svigerfar på 59 som kastet skjorta og danset like mye som oss, han er jammen meg i god form!!

Hadde egentlig en avtale med H&C på kvelden, men de hadde blitt syke. Så da ble det hjemmekveld med svigers i steden: vi leide film (Svigers er aller verst), kjøpte hamburger og smågodt og bare koooooste oss i sofaen. Kjempedeilig!

I går var vi på en severdighet i området hjemme, et show som var utrolig morsomt selv om det regnet! Lillebror og C var også med, han tok henne med på skikkelig rundtur! ;) Middag hos svigers, kake for å feire svigerfars bursdag, og så inn igjen til byen på kvelden. Så litt på fotball, før vi fant senga tiiiidlig for å koooooose! ;)

Herlig helg, rett og slett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en herlig helg, Imari!

Så da ble det hjemmekveld med svigers i steden: vi leide film (Svigers er aller verst), kjøpte hamburger og smågodt og bare koooooste oss i sofaen. Kjempedeilig!

Endret av Coral
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke prøvd meg på den siteringen jeg, Coral, men jeg ser jo nå at det ser vanskelig ut! ;)

Er utrolig glad for at mine svigers ikke er som i den filmen. Mine er egentlig bare søte og snille, de!

... overrasket meg litt da de begynte å diskutere bryllup ved søndagsmiddagen. Vi har jo vært sammen i åtte år, men de har aldri snakket verken om bryllup eller barnebarn. Men nå ble det litt snakk om gjestelister osv. De synes nok bryllup i 100.000 kroners klassen er fryktelig råflott... Men det synes jo egentlig jeg også. Sambo ble helt satt ut av at de plutselig skulle snakke om sånne ting... :ler:

Har bestilt sjampo og balsam fra nettet til svigerinne og svigermor. De har kjøpt sånt hos frisøren fram til nå, og begge ble overlykkelige over den gode prisen jeg klarte å finne til dem.

I kveld skal jeg treffe to venninner på kafe, skal hjemom for å spise middag først. Det blir koselig, jeg har nesten ikke sett dem hele sommeren og gleder meg masse-masse til å se dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg prøvde meg på sitering i det nye forumet, går nok bedre etter hvert! :blunke:

Jeg ble også litt satt ut da mine foreldre for ikke så lenge siden begynte å snakke litt om brullup, de har liksom aldri spurt om sånt! Men de er veldig positive heldigvis, og gleder seg til den dagen det (forhåpentligvis!) skjer. :)

Kos deg på kafe senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg prøvde meg på sitering i det nye forumet, går nok bedre etter hvert! :blunke:

Måtte bare se om disse snapback-greiene må være med i sitater, men det må de altså ikke.

Ser ut til at du mangler en / før den siste quote'n din.

Du har greid å sitere sånn delvis, siden den pilen på høyre side av sitatet er der. Trykk på den, og du kommer til det innlegget du siterte fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... så da ble det småsko og sommermusikk på mp3-spilleren. Ha!! Jeg lurer været, rett og slett!!

smarting! :ler:

Sol i dag, da!

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

Litt av en start på dagen. Jeg spaserte mot trikkestoppet, ante fred og ingen fare og tenkte på at "fy søren så deilig det er at solen skinner, dette kommer til å bli en kjempebra dag". Rundt et hjørne kommer ei jente på rundt 30 år, av asiatisk, muligens pakistansk opprinnelse, med en liten gutt på cirka 1,5 år på armen. Hun virker stresset og redd, tar tak i meg og sier "hjelp meg, hjelp meg. Ring politiet. Mannen min slår meg. Han kommer der!!" før hun prøver å gjemme seg bak meg.

Mannen hennes kommer rundt det samme hjørnet, han virker ikke aggressiv, men sint/frustrert/stresset. Han snakker til henne på et språk jeg ikke forstår, det hørtes ut som urdu for mine ører. Jeg blir stående litt sånn halvveis i mellom dem, sier "Unnskyld, hva er i veien?" til han, han svarer ikke men fortsetter å snakke til henne, jeg gjentar spørsmålet litt strengere denne gangen, og så snur han seg og svarer til meg: "Vi har en diskusjon, hun prøver å gjøre det vanskelig for meg". Noe i den duren. Hun går bakover over på andre siden av gaten, han følger etter henne. Hun har passet i hånden, han røsker det fra henne, stapper det i baklomma hennes og tar også veska hennes.

... jeg blir stående litt til, før jeg går videre, de snakker sammen på urdu (?) og jeg går bort til trikken. Rakk ikke å summe meg før jeg satt på trikken, da angret jeg for at jeg hadde gått, og ikke blitt igjen der. Da jeg kom inn på jobben, cirka 10 minutter etter opptrinnet, ringte jeg 02800 (Politiet der du er). Ble satt over til operasjonssentralen, forklarte det som hadde skjedd. Politimannen svarte at for et kvarter siden hadde en dame ringt og hevdet at mannen hennes slo henne, det var fra cirka samme adresse som der jeg traff på dem, og da jeg sa at jeg trodde de var pakistanske og at hun hadde et barn på armen, sa han at han trodde det var de samme. Politiet var allerede på stedet....

....

Ikke spesiell morsom start på dagen, men jeg ble heldigvis mye roligere da jeg hadde snakket med politiet. Det som gjorde hele greia så ekkel for meg, var at hun hadde passet sitt i hånden. Tar man med seg passet hvis man ikke føler seg truet?? Vet ikke. Vanskelig å tolke situasjonen, han virket så rolig, men er det ikke nettopp sånn psykopater er? :forvirret:

Og jeg kjenner at jo, jeg burde blitt igjen, ikke reist. Men hver eneste fiber i kroppen min sa "Kom deg unna. Han kan godt ha en kniv i baklomma." Og hjernen min tenkte egentlig bare på at jeg ikke ville bli involvert... Nåja, jeg synes uansett jeg fikk gjort mitt. Det er mye bedre for henne at politiet er involvert enn at jeg skulle gå imellom dem.

:tristbla:

Glemte jeg å skrive at det ikke ble jobbing på lørdag likevel!?? Da jeg logget meg av på fredag, sto helgesjefene og så på vaktlistene. De grublet fælt på hvorfor jeg var satt opp på jobbing, og spurte om jeg ikke heller ville ha fri. Mye penger å "kaste bort" for å få en frilørdag, men jeg trengte virkelig å slappe av denne helgen. Kjenner at jeg har mye mere overskudd nå enn i forrige uke. Og penger er jo virkelig ikke alt her i verden! :)

Superduperkoselig kveld på kafe med jentene i går! Jeg spiste middag med sambo før jeg gikk dit, skiftet på senga og småryddet litt. Jeg skjønner jo virkelig ikke hvordan det kan bli så rotete hos oss når det bare er oss!? Kafe med jentene klokka sju, vi ble bare oss tre og det var egentlig deilig. Da fikk vi snakket litt skikkelig med hverandre, liksom.

I kveld skal jeg ut av byen, besøke to venninner. Den ene runder 12 uker i graviditeten i morgen, gleder meg masse til å se henne igjen! Jeg skal ha bil, det er veldig deilig å slippe å tenke på toget. Det er 1 times tid hver vei, og det er ikke såå moro alene, liksom... Pluss at det koster 120 kroner hver vei, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en ekkel opplevelse. Jeg synes du taklet situasjonen helt flott! Jeg er så redd for å havne midt oppi andres 'gate'krangler at jeg nok hadde backa fullstendig ut og skjøvet denne stakkars damen fra meg.

Det er mye snusk som skjer mellom hjemmenes fire vegger, det er det ingen tvil om. Og det er så trist at det skal være sånn. Jeg vil tro det er verre i de familiene der kvinnene er litt kuede og bare går hjemme; mangel på sosialt nettverk, forstår ikke språket etc. Det er vel forresten ingenting å tro - det er nok opplest og vedtatt for lenge siden.

Vel vel, håper resten av dagen blir superbra, selv om du fikk en litt shaky start på morgenen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner at tankene ikke helt klarer å slippe taket i den situasjonen fra i dag tidlig. Jeg trodde liksom om meg selv at jeg skulle ta ansvar, involvere meg, ikke bare være en av dem som gikk videre.. Men man vet jammen lite om sine egne reaksjoner før man står midt oppi det... :forvirret:

Jo, du har nok rett i det, jolie. Nå snakket begge disse to perfekt norsk, da. Men det var noe som skurret i hele situasjonen for meg. Altså - jeg pleier å anse meg selv for å være en helt ok menneskekjenner. Og denne dama var veldig lite troverdig, på et eller annet vis. Har prøvd å se for meg situasjonen igjen og igjen for å sette fingeren på hva det var som gjorde at jeg umiddelbart tenkte "dette tror jeg ikke på". Kan det ha vært babyen på armen? Han så veldig rolig ut - ville en baby på 1,5 år vært så rolig hvis pappa slo mamma og hun løp ut? Eller?

Prosjektet går sin skjeve gang her i huset, forresten. Jeg gjør alt jeg kan for å synes i arbeidet. Tegnet litt hjemme i går kveld, meget fornøyd prosjektleder. Og selv om sidene blir forandret underveis, så hjelper det jo han veldig at noe ligger klart til å begynne med. Så blir det spennende å se hva som skjer med prosjektet framover. Jeg har kvesset klørne for å klore meg fast, i hvert fall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag. Midt i uka. Onsdag er en litt sånn ingenting-dag for meg. For langt uti uka til å begynne et nytt og bedre liv (sånne nyeogbedreliv skal alltid startes når noe nytt starter, synes jeg. Mandager, eller ny måned eller det ultimate: et nytt år. Tullete, jeg vet, men symbolsk likevel), og for langt unna helgen til at man egentlig kan begynne å glede seg til den helt enda. Og lille-lørdag er et begrep jeg aldri har brukt. Onsdager er dessuten verdens dølleste TV-dag... (helt fram til TVNorge begynte å sende Lost på onsdager, forresten)

Føler meg litt uinspirerende for tiden. Ikke uinspirert, for jeg blir veldig inspirert av å lese i dagbøker her inne. Leser om jolies sykkeldrømmer og friluftsdrømmer, om Etoiles klesplanlegginger, Klips' sporty liv og sunne liv, Mireyas liv på landet osv osv... Og blir inspirert av folk jeg treffer: jenta på vei til jobb i dag tidlig som hadde brunt/turkis antrekk og som bare var råstilig. C som lever det gode liv på landet. T&T som skaper gode barndomsminner for ungene sine. I som er så flink til å reise og oppleve masse....

Og jeg blir kjempeinspirert av det - men føler ikke at jeg har noen å inspirere dere andre med tilbake...

Har så smått begynt på en liste over alle prosjektene jeg skal kose meg med i sommer, men den kan virkelig ikke offentliggjøres den 10. august! Det er for pokker sommer enda!!!! :sur:

Så hva tenker jeg på om dagen? Synes livet mitt går i turbofart akkurat nå. Det er så mange jeg skulle ha truffet, så mange vennskap å pleie. Tenker mye på at jeg ikke orker å fylle livet mitt med ting og folk som ikke er bra for meg - at jeg heller vil bruke tiden og energien min på de som faktisk betyr noe.

Og så leser jeg "Kjærlighet i hastighetens tid" av Sissel Gran, hun som har spalte i Aftenposten. Leser om at de parene som virkelig får det til å vare, som virkelig får sunne og gode forhold, det er de som klarer den riktige blandingen av individualisme og fellesskap. At joda, det finnes et JEG, men det finnes også et VI, og det skal man ikke glemme i den individ-orienterte tiden vi lever i. Spennende å lese. Gir en del tanker om at selv om jeg liker å være bare meg og være sammen med venninner, så liker jeg jammen godt å være sammen med kjæresten min også, å bygge et VI. Så i høst skal jeg virkelig være flink til å gjøre VI-ting med sambo... Har allerede laget et punkt på den derre høstprosjektlisten min som heter "prosjekt VI". Ikke det at jeg føler at vi trenger det så innmari, men jeg vil knytte bånd av ståltråd til den mannen som ikke lar seg rive over av barn/flytting osv.

Tenker litt på jobb, men ikke kjempemye. Blir en ny epoke på jobb også - uansett hva som skjer fra den 1. september. Hvis det blir mer kveldsjobbing, må jeg ha noe mere jobbinspirasjon, kjenner jeg.

Tenker mer på fremtiden. At jeg så gjerne skulle ha visst hvor vi skal bo, hva vi skal gjøre, hva som skjer. Jeg vil jo så gjerne flytte hjem, det vil sambo også. Ut på landet, i eget hus med god plass og naturen rett utenfor. Med masse boltreplass for unger og voksne. Men hva med jobb? Jeg trives jo så godt her... Men det er håpløst å pendle... Og når er det rett å flytte ut? *gruble*

Sånne ting tenker jeg på - ikke spesielt inspirerende for andre, altså. Skal se om ikke jeg kan hoste opp en inspirerende liste snart, jeg! ;)

Dagen i går ble en fin dag. Skulle treffe lillebror for å få bilnøkkel etter jobb, vi rakk å småprate bittelitt. Gikk innom H&M, kjøpte et grønt skjerf som er perfekt for høsten. Og i vinduet på Cubus så jeg et sånt paljettskjerf som jeg har siklet på lenge, men som koster 300 kroner på Accesoirize og det gidder jeg virkelig ikke betale for et skjerf jeg kanskje kommer til å bruke en eller to ganger. Og haha, på Cubus hadde de sånne skjerf til 50 kroner stk på salg!! Kjøpte et burgunder og et brunt, jeg. :sjarmor:

Raskt innom hjemme, før jeg suste ut av byen. Det er bare såå herlig å kjøre bil selv!! Man føler seg som verdens tøffeste dame, rett og slett. Plukket opp en venninne, før vi suste enda mer ut på landet for å besøke C. Søte C, med en 12 ukers-kul på magen som var akkurat så stor at vi godt kunne se den. Skravlet masse hele kvelden - om jobb og barn og det meste, egentlig. Dro altfor seint inn igjen, lette etter parkeringsplass i 20 min før sambo kom ut for å sitte i bilen sammen med meg. Snille sambo, som flyttet sin egen bil for at jeg skulle få en fin plass. Sovnet en gang i ett-tiden, altfor seint selvfølgelig, og nå er jeg altså her på jobb. Trøtt, som vanlig.... :forvirret:

I kveld blir det litt forsinket 1 årsfeiring for lille S, vi skal spise middag hjemme og så komme til dem i seks-tiden. Da får vi litt S-tid og så litt "voksen"-tid etter at hun legger seg. Skal gå innom et sted og kjøpe noe til henne, en liten ting bare. Kanskje boken "Den lille larven Aldri-mett"?? Elsket den boken som liten, og den er ikke så ille dyr heller.

Fetter A har bursdag i dag, kusine H i går. Jeg har vedtatt for meg selv at jeg skal slutte å sende bursdagskort til dem. Jeg har for mye å tenke på, for mange å huske på. Og får altfor dårlig samvittighet hvis jeg glemmer å sende kort. De husker jo heller ikke på meg... Så fra og med nå blir det kun tekstmeldinger til søskenbarn, tror jeg. En gutt på 16 setter vel kanskje mer pris på en sms enn et dumt kort også? :klø:

Jobbe nå. Fremdeles ikke hørt noe om videre jobb. Og nå begynner kolleger å spørre også.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff forresten T på vei til jobb i dag.

T som gikk i klassen min på videregående, som de aller, aller fleste jentene hadde en crush på, bortsett fra meg. Han er ikke min kjærestetype, selv om jeg likte han godt som kompis.

T som alltid satt bakerst i hjørnet, som vippet på stolen og snuste i hver eneste time. T som lurte J til å snuse midt i en norsktime, sånn at han løp ut av klasserommet for å spy.

T som min venninne E var så forelsket i at hun kunne dødd, men han var null interessert. Det gjorde jo henne enda mer intens, selvfølgelig. Jeg har snakket i timesvis om T, tolket hvert eneste blikk og ord han sa til henne.

T som antagelig skjønte at det var safe å flørte med meg, siden jeg ikke var interessert likevel, og som bestemte seg for at "jeg vil på telttur med deg lmari, så kan jeg ligge med hodet på puppene dine og se på stjernene. Det tror jeg hadde vært en fantastisk opplevelse".

T som snakket om den teltturen hele videregående...

T som har vært så rusa på ett eller annet de siste gangene jeg har sett han, at han ikke har klart å snakke helt reint. Hasj, kanskje. Jeg er så lite inne i dop og hva det gjør med deg. Men tviler på at det er hardere ting.

T som plutselig skulle studere jus, og som nå så bedre ut enn han har gjort de siste 8 årene siden vi sluttet på videregående...

Plutselig bare sto han på samme trikkestopp som meg, og det å se på han fikk meg til å føle meg som om jeg var 18 år igjen og gikk på videregående. Så rart det er at bare det å se et menneske kan gi deg skikkelig flashback?

.. om 3 uker skal jeg på gjenforeningsfest for ungdomsskolen. Det blir vel en spasertur langs "Memory Lane", regner jeg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var inspirerende nok å lese om tankene dine, jeg, Imari.

Men det er klart jeg gleder meg til den prosjektlisten :sjenert:

Når tror du det blir høst nok til å legge den ut?

Hilsen Klips som starter nye og bedre liv like gjerne på en torsdag

(og det som er fint er at du kan "jubilere" over å ha hatt et nytt og bedre liv i en uke... to uker... osv. på en helt vanlig torsdag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at 1. september er en god dag for å publisere Høstprosjekter 2005, Klips! ;)

... evt noen dager før, sånn at den kan ligge ute fram mot 1. september, liksom.. Men jeg føler at hvis jeg legger den ut nå, så aksepterer jeg liksom at det er høst. Og jeg gir meg ikke, det er for pokker ikke høst enda. Her skal det være sommer i minst 3 uker til, spør du meg!!

:ler:

Jeg føler meg som sagt meget uinspirerende om dagen, men det hjalp litt med trøstende ord fra deg, Klips!

... forbannet jobb som krever kreativitet NUH. Jeg har det ikke i meg, rett og slett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en start på dagen du hadde her om dagen da, Imari! Tror nok jeg hadde gjort akkurat det samme som deg, jeg. Man vet liksom aldri, og spesielt siden du senset at det hele virket litt merkelig.. Og det at du ringte politiet da du kom på jobb sier mye syns jeg, om at du bryr deg og ikke er likegyldig, mange som ikke hadde tatt det bryet tror jeg.

Blir dessuten stadig inspirert av å lese her inne jeg ;)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag. Se det er straks en dag vi kan like mye bedre, for da begynner det liksom å ligne på noe i forhold til helgen! Torsdag er egentlig en dag jeg liker godt, for det er fremdeles sjanse til å få gjort noe nyttig denne uka, men samtidig så ser jeg fredag blinke og skinne i det fjerne...

:ler:

Egentlig liker jeg jo alle dager, da... Venninne M ser dagene i farger, det gjør ikke jeg. Hun mener at mandagen er mørkegrå, tirsdagen er litt mer grønn, fredagen er lyserosa mens lørdagen er knalloransj. Noe i den dur. Bare bittelitt gal, altså! :ler:

Våknet til verdens beste sms i dag tidlig: "Lille nydelige Eirik kom til verden i natt. Han veide osv osv" Fra venninne K, den første venninnen i jentegjengen som har blitt mamma. Hun kommer til å bli en kjempegod mamma, og vi andre er jo helt i hundre over å bli reservetanter!! :grine2:

(den smileyen ler og griner samtidig, sant? Den er liksom rørt inni mitt hode, da...)

Håper jeg får sett han så fort som mulig, men samtidig så er det vel ikke akkurat naturlig at jeg er den første som hilser på. Vi skal ut av byen i morgen ettermiddag, da kjører vi forbi sykehuset de ligger på. Kanskje-kanskje-kanskje vi får til å stikke innom med en liten gave da, hvis ikke så tar kanskje reservetantene seg en tur til uka? Skal i hvert fall gjøre klart sokker, jakke og babyteppe i kveld, så er alt klart for prinsen!

Herlig kveld i går også, selv om det ble litt mye for meg en liten stund der. Har uerfaren sjef denne uka, som legger mye over på meg. Og rett før jeg skulle gå hjem måtte jeg plutselig fikse masse. Så var det rett hjem, masse folk og styr på trikken, handlet bok i bursdagsgave til S, handlet mat og så inn hjemme og så trykkende at jeg trodde hodet mitt skulle sprenges... Tok ti min på senga med vifte og masse kaldt vann, sambo skjønte selvfølgelig at jeg ikke hadde drukket så mye i går, så han pøste på med vann... Da slapp det litt taket. Kastet i oss litt mat, og så tok vi bilen opp på besøk. Veldig deilig!!

Kveldsmat med S og foreldrene hennes var superkoselig, resten av kvelden satt vi rundt kjøkkenbordet og spilte Quizikon, så på spyd og hørte på fotball på radioen. Veldig koselig kveld! Og jeg fikk noen skikkelig fine bilder av S, lille tulla på 1 år smiler som en sooool når hun ser kamera! :)

I kveld blir det rolig hjemmekveld og gud som jeg gleder meg! Jeg trenger å slappe av litt, kjenner jeg. Må rydde hjemme også, det ser ikke ut etter at en hektisk start på uka. Og så altså lage ferdig gaven til lilleprinsen. Og bare kooooose meg!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...