Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2005 #761 Del Skrevet 26. juli 2005 Det er jeg enig i - det er lov å skryte når man har det så bra! Jeg syns også at mannen og jeg har det bra - men vi gjør ikke sånne ting som du skriver at dere gjør, lmari - vi er nok ikke så like når det gjelder interesser og sånt. Og da er det så fint å lese om hvordan dere har det - for det er spesielt! Og middis - Mannen finnes der ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 26. juli 2005 #762 Del Skrevet 26. juli 2005 Men da er jeg sikker på at dere gjør andre koselige ting som vi ikke gjør, Kverula!! Alle par har sine små ting, som betyr mye for akkurat dem. Sambo er på fotball, skal spørre en av gutta der om de vil være med ut og spise med oss etterpå. Hvis ikke går vi oss en tur alene, tenker jeg! Man må jo kose seg litt, nå kom jammen sola tilbake også! Er HELT ferdig med alle mp3-filene!! For en kjempejobb det har vært... Men nå er alle merket skikkelig, og da kan jeg lytte så mye jeg vil. Akkurat nå er det Ravi&Monroes' Tsjeriåu. Synes den er morsom, jeg! Nå skal jeg fortsette med bryllupsbildene som jeg gjerne skulle hatt ferdig til brudeparene kommer hjem på fredag. Ikke så mye igjen, så det klarer jeg nok. Har forresten bestemt meg for at jeg ikke skal lime sommerbilder i album før til høsten. Egentlig pleier jeg å lime inn med en gang jeg får dem i posten, men nå tror jeg at jeg skal spare dem til det er grått og regnvær ute. Men bestiller jevnlig, ellers hadde det blitt en kjemperegning til slutt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2005 #763 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg digger Ravi for tiden - skal jammen laste ned den sangen jeg også - den er skikkelig bra! Håper dere får en fin kveld - med eller uten selskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 27. juli 2005 #764 Del Skrevet 27. juli 2005 Vi fikk en kjempefin kveld, Kverula! Sambos kompis var ikke helt i form, så vi gikk ut alene. Deilig det også. Tuslet noen hundre meter bort i gata, spiste pizza og koste oss. Det er ganske hyggelig å bare være oss to også! Gikk på en pub for en øl og en cider etterpå, en annen kompis jobber femti meter fra puben så vi sendte melding til han om at vi satt på puben. Han kom rett fra jobb og var glad for å finne på noe! So far so good, egentlig. Etter ti minutter kom L&R inn døren. Dem jeg var i bryllup til for to uker siden. Som jeg egentlig ikke liker.... Vi kunne ikke akkurat gjemme oss, så det endte med at de ble sittende ved vårt bord resten av kvelden. Det gikk greit, men huff. Jeg føler meg slem som sier dette, men jeg har egentlig ikke behov for å ha henne i livet mitt... Har feks ikke det minste lyst til å ha henne i mitt bryllup når den dagen kommer, men aner ikke hvordan jeg skal vri meg unna den. Huff. Jeg prøver å ha minimal kontakt med henne, uten å være ekkel eller uhøflig, men litt av problemet er at hun er ganske god venn med noen som jeg også er god venn med. Da er det ikke så lett å "slå opp".... Lå lenge og leste HarryPotter i natt, er selvfølgelig trøtt igjen i dag tidlig. Har prøvd å ringe min nye fastlege for å bestille time, men der var det ikke telefontid på onsdager om sommeren. Får prøve igjen i morra, da må jeg tidlig opp for å treffe en venninne klokka ti. Nå skal jeg spise frokost, og så skal jeg ta meg en tur ut i byen for å kjøpe litt bursdagsgaver, hente togbilletter til tante og onkel osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 27. juli 2005 #765 Del Skrevet 27. juli 2005 Ah, det er utrolig deilig å ha så god tid at man bare kan rusle rundt i byen, titte på folk og ikke MÅTTE noenting. Spesielt deilig når man har penger i lommeboka (eller i det minste på kortet) og egentlig kan bruke dem på det man vil.... Rakk akkurat inn døren før det begynte å tordne, det er så lummert ute at jeg tror det kommer til å bli uvær i kveld. Synd for alle de heldige som skal på konsert! Jeg fikk hentet togbilletter, kjøpt gave til svigerinne (pilgrimsmykke) og gave til lille M som fyller 3 (Memory-spill). Til meg selv ble det en kort svart cardigan (ha, enda en gang en str mindre enn jeg pleier!) og svarte høststøvletter. Spisse (skal de liksom være spisse igjen nå? Fint for meg, mine føtter ser mindre ut i spisse sko), og svarte, opp til ankelen. Litt hæl. Akkurat sånne jeg har ønsket meg lenge!!! ... når damen hos DinSko endatil slo 100 kroner feil, sånn at jeg betalte bare 260 i steden for 360 som vitterlig står på skoene, så er jeg strålende fornøyd! Burde man si fra om sånt, egentlig? Sikkert. Men jeg sa ingenting, jeg.... Handlet litt mat også, så nå blir det pitabrød med tacotilbehør i kveld. Skal kose oss hjemme i dag, tror jeg. I morra skal jeg treffe en venninne klokka ti og så kusinen min klokka to. Sambo på fotball etter jobb, og så kose oss hjemme om kvelden. Fredag kommer en venninne for å låne tilbehør (sjal, smykker, veske) til en kjole hun skal ha i bryllup, og så kommer kanskjekanskjekanskje A for å planlegge bryllup. Fredag kveld ingen planer enda, men noe blir det nok. Og så altså tidlig opp på lørdag for å reise til Gøteborg. Gleder meg, aldri vært der, jeg. Og så er det koselig å gjøre noe med svigers og svigerinne+kjæreste også. Og jeg ELSKER å bo på hotell! Fant en sånn Gøteborg-bok (med togtilbud, tror jeg det var) da jeg hentet billetter i sta, og blant 20 hoteller var det vi skal ligge på ranket som det beste!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2005 #766 Del Skrevet 27. juli 2005 Snikleser titter innom, og legger igjen spor etter seg Håper dere får en koselig helg i Gøteborg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 27. juli 2005 #767 Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg liker også livet på hotell. Spesielt der det er litt luksus.... Og jeg sier heller ikke i fra om feil sum når det kommer til min favør... Håper dere får en fin tur og hotellet lever opp til ryktet! :icon_smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2005 #768 Del Skrevet 28. juli 2005 Hei på deg! Så deilig med helg i Gøteborg da - og GODT hotellvalg, tydeligvis! Det blir bra! Alltid masse planer her hos deg lmari - det går i ett som vanlig! :-D Ha en fin torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 28. juli 2005 #769 Del Skrevet 28. juli 2005 Puh, det ble jammen en lang dag ute på by'n! Kom akkurat inn døren, litt kald og egentlig litt sliten. Deilig med en rolig kveld i kveld! Traff en venninne klokka ti, vi spaserte i Frognerparken, lekte lenge på lekeplassen med S på ett år, før vi spiste lunsj i parken. Så gikk jeg i garnbutikk, har kjøpt masse babyull i lysrosa/mellomrosa/mørkrosa/hvitt, skal begynne på et stripete teppe, tenker jeg. Nå har jeg strikket i bare offwhite og hvitt i det siste, så nå trengte jeg litt farger! Planen er å lage teppe som er strikket i striper på den ene siden, og så fleece på den andre siden. Har jo en venninne som er 10 uker på vei, har en følelse av at det er ei lita jente som bor i magen der, så derfor ble det rosa. Må jo ha noen prosjekter utover høsten! Stakk innom hjemme med posen, før jeg gikk ut igjen for å treffe kusinen min. Utrolig koselig å se henne igjen, vi har hatt en periode vi ikke har hatt så mye kontakt (hun bor på Vestlandet), men nå har det blitt en del igjen. Det er veldig koselig! Spiste lunsj sammen før vi tuslet litt i butikker. Handlet noen fine truser på Lindex - der var det halvpris-av-halvpris, så jeg fikk meg fire fine truser til 100 kroner! Har begynt å bruke kun bomullstruser til vanlig, det funker som bare rakkern, men synes det er greit å ha noen finere når jeg skal pynte meg litt også! Kjøpte meg to dvd-filmer også, så til sammen gikk det litt penger i dag også, gitt... Garn er dyrt!!!! Flink jente i dag tidlig, ringte legen og bestilte time. Skal dit på mandag. Har allerede begynt å grue meg... Hadde en skikkelig kjip GU-opplevelse da jeg gjorde det første gang, og etter det har det vært skikkelig mareritt for meg, jeg har utsatt og utsatt. Men nå MÅ jeg bare. Er allerede ett år for seint ute.... *skamme seg* Men nå skal jeg dit på mandag, da kommer samvittigheten min til å være 20 tonn lettere... Vi hadde en sååå koselig kveld i går!! Spiste deilig middag mens vi så på en ny favoritt på dvd (Little Britain). Stullet litt hver for oss, men utpå kvelden skrudde vi av tv-en og spilte Yatzy i steden! Sambo tok en øl, jeg en SmirnoffIce, samtidig som vi hadde mp3-filene på pc-en på random, så da var det overraskelse hva slags musikk som kom. Herlig kveld, vi sang og skravlet og spilte nesten til midnatt! Det er godt man kan være litt barnslig i blant! I kveld blir det også en rolig kveld hjemme, jeg er faktisk litt sliten, jeg. Må rydde litt her etterhvert, da. Og gjøre ferdig den hvite babyjakka sånn at jeg kan begynne på det rosa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 28. juli 2005 #770 Del Skrevet 28. juli 2005 Så forresten at et hus i samme gate som svigers er til salgs. (kan ikke se svigers' hus derfra, og det er litt viktig for meg) Jeg har alltid sagt at det huset ser så koselig ut og at jeg kunne tenke meg å bo der. Nå ser jeg at det er ganske gammelt og slitt inne, det har bare fått ny kledning som gjør at det ser nyere ut. Tror ikke det er et aktuelt hus for oss, nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2005 #771 Del Skrevet 28. juli 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 29. juli 2005 #772 Del Skrevet 29. juli 2005 Flink jente i dag tidlig, ringte legen og bestilte time. Skal dit på mandag. Har allerede begynt å grue meg... Hadde en skikkelig kjip GU-opplevelse da jeg gjorde det første gang, og etter det har det vært skikkelig mareritt for meg, jeg har utsatt og utsatt. Men nå MÅ jeg bare. Er allerede ett år for seint ute.... *skamme seg* Men nå skal jeg dit på mandag, da kommer samvittigheten min til å være 20 tonn lettere... Skulle ønske jeg var like flink. Skulle ha gjort dette for lenge siden, men vegrer meg veldig... Vel vel, vil ønske deg en riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2005 #773 Del Skrevet 29. juli 2005 Vet du, lmari - og Tjorven også, forresten - jeg grua meg SÅNN til første gangen jeg da, men det var ikke så ille som jeg frykta, og nå gruer jeg meg ikke lenger. Har vel kanskje noe med gynekologen var veldig ålreit å gjøre, men jeg ville bare si at det kanskje ikke er så mye å grue seg for som dere tror...kjedelig at man har hatt en kjip opplevelse tidligere, det er jo ikke rart at man gruer da...men det bør ikke bli sånn denne gangen! Ha en fin dag! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 29. juli 2005 #774 Del Skrevet 29. juli 2005 Er det fredag i dag? Føles ikke som fredag?? Føles som en hvilken som helst annen dag, egentlig. Kanskje til og med litt som lørdag? :klø: Ble en fin fredag/lørdag/whatever, i hvert fall. Sto opp klokka ni for å få besøk av en venninne - det er jo tiiiiidlig til meg å være! Vi har skravlet og sett på bilder og "planlagt" bryllup hele formiddagen. En annen venninne kom også innom for å låne noen sjal og smykker til hun skal være bryllupsgjest om noen uker. Jeg er bare glad for å låne bort, og som hun sa: "Dette er jo som å komme inn i en diger butikk med tilbehør og alt er gratis, dette!" ... okei da, jeg har MYE sjal/skjerf/kjeder/øredobber/armbånd/nåler osv osv. Mesteparten kjøpt grisebillig - jeg synes det er morsommere med 100 par juggeløredobber enn ett par diamantøredobber. Har noen litt penere og dyrere smykker også, som sambo har kjøpt til meg, men de ligger i et eget smykkeskrin og er ikke til utlåns. Litt morsomt at begge jentene ble så imponert over smykkesystemet mitt i den lille Ikea-kommoden (var det ikke Etoile som tipset meg om det, tro?) Sambo kjørte A til toget, kom opp igjen og hentet meg og så dro vi på et kjøpesenter litt utenfor byen. Et av de beste kjøpesentrene: det er ikke en eneste klesbutikk der, men derimot Skeidar, Kid, Lefdal osv. Sånne butikker som ikke finnes i sentrum og så kan jeg shoppe uten dårlig samvittighet for at jeg kjøper mer klær... Sambo handlet seg en liten mp3-spiller, pluss et Playstation-spill. (som han spiller akkurat nå). Til leiligheten handlet vi fire små asjetter like de vi har (greit å ha ti like, ofte jeg bruker dem som fat e.l. når vi har gjester), og to turkise glass til telys (som om jeg ikke hadde tusen telys-glass fra før...). Kjøpte også to fleecepledd til 39,- per stk, et hvitt og et rødt som jeg tenkte kunne passe fint som bakstykke til de teppene jeg planlegger å strikke. Og så 3 dvd-filmer, og litt mat. Kjørte innom en bilbutikk og fikk tak i gave til svoger også, så nå er alt i hus!! .... på veien hjem ringte nygift vennepar som kom hjem fra bryllupsreise i dag. "Vi saaaaavner dere", sa brudgommen, og lurte på når vi skal dra til Skottland! Han er så søt! De hadde hatt det fint, men oppdaget noen sannheter om reisefølget (de dro sammen med noen, ja) som de ikke likte så godt. Tror vi snakket med dem i nesten 1,5 time, jeg! Jeg har også utsatt og utsatt, Tjorven. Nå måtte jeg bare, følte jeg. Gruer meg, men prøver å tenke minst mulig på det. Det er jo bare å få det gjort, jeg vet jo det. Og prøver å holde fokus på følelsen når jeg endelig er ferdig med det! Joda, Kverula, helt enig, når man først har gjort det så er det helt greit! Men jeg hadde som sagt en kjip opplevelse første gangen - fikk regelrett huden full av kjeft fra legen for at jeg i det hele tatt ba om GU. "Ingen fare for smitte, og jeg var bare 22 år? Hvem idiot hadde fortalt meg at jeg trengte GU?" Sånn fortsatte hun hele undersøkelsen, etter at jeg hadde tryglet om at hun i det minste kunne gjøre det når jeg først var der. Hun var sint for at "disse jævla bladene forteller jenter at de må ha GU når det ikke er nødvendig" og lot sinnet gå utover underlivet mitt. *au au au* Så nei, jeg gleder meg ikke. Jeg VET at det ikke blir sånn denne gangen, men nå er jeg redd for å få kjeft for noe annet (altfor lenge siden jeg var der, burde tatt celleprøve, jeg veier for mye osv osv.) Rolig hjemmekveld på oss, det er deilig. Skal pakke litt nå straks, holder på å kopiere over sanger til min mp3-spiller. Skal strikke noen runder på det nye teppet også, sånn at det kan bli med på turen. 4 timer på tog hjem igjen, da kan det nok funke med litt strikking mens vi skravler, tenker jeg. Bestilte bord på en restaurant i Liseberg til i morgen kveld, ser for oss at vi spiser lunsj når vi kommer fram, rusler oss en runde på shopping i byen, slapper av litt på hotellet og så bort på Liseberg om kvelden. God plan!! ... bussen drar klokka åtte, så det blir en tidlig kveld på oss i kveld, ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 29. juli 2005 #775 Del Skrevet 29. juli 2005 Hei Skjønner godt at du gruer deg, men trøst deg med at det tar nok ikke 5 minutter engang. Jeg var for noen måneder siden og jeg gleda meg IKKE. Hadde ikke vært siden jeg var 18 år og det begynner jo å bli noen år siden. Det var over på 1-2-3! Det går så bra så, heldigvis ikke den samme legen du skal til denne gangen. Ha en riktig god tur og kos dere masse. Det blir nok ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. juli 2005 #776 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Fytti, for en opplevelse du hadde hos gynekologen sist...går det virkelig AN??! Ikke rart du ikke akkurat iverer etter å komme dit igjen - godt det er en ny en nå da, og hvis h*n nevner noe med at du burde kommet tidliger, så har du i hvertfall en GOD forklaring på hvorfor! GOD HELG! Endret 30. juli 2005 av Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 31. juli 2005 #777 Del Skrevet 31. juli 2005 For et herlig forhold dere har, lmari! Blir rent misunnelig jeg.. Det går da vel ikke an å snakke sånn til en pasient Herregud!!! Skjønner at du har tatt skrekken jeg, men forhåpentligvis finnes det ikke mange sånne leger der ute.. *rister oppgitt på hodet* Håper dere har hatt det fint med svigersene og at de ble glad for gaven! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2005 #778 Del Skrevet 31. juli 2005 Hei på deg! Håper helga deres ble som dere ønsket! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 1. august 2005 #779 Del Skrevet 1. august 2005 Grmph, mandager er ikke morsomme! Jeg er helt stuptrøtt, det ble altfor lite søvn i helgen, selv med fantastisk gode hotell-senger!! Vi har storkost oss: Tidlig opp på lørdag for å ta bussen, som ble en kjip opplevelse. Det var stappfullt og sinnsykt varmt inne på bussen, og den airconditionen som sjåføren skrøt av tror jeg må ha vært ødelagt. Vi hadde olabukser og ble helt klamme over hele kroppen. En stund der trodde jeg faktisk at jeg skulle svime av, så varmt var det... Men vi kom oss fram, sjekket inn og gikk på shopping! Flott by, vi storkoste oss alle sammen. Shoppet bare bittelitt: en lavendel-farget veske med en stor nål på, et rødt skjørt, røde smykker som matchet og litt småstæsj: et sjal og noen smykker fra Indiska, pluss pluss. Jeg hadde meg jo flere store shoppingrunder i forrige uke, så jeg kjente igjen mesteparten av det som var i butikkene. Det er jo ikke sååå forskjellige butikker, liksom. Vi hadde tenkt oss på TopShop, men da vi kom ut av Nordstan så pøsregnet det, så vi gadd ikke å gå dit... Slappet av litt på hotellet, før vi kledde på oss og dro til Liseberg. Det sprutregnet fremdeles, paraplyer hjalp ikke så mye så vi kjøpte oss sånne digre regnponchoer! Tuslet rundt i parken, vi hadde jo sett for oss at det skulle være så fint, men regnet ødela endel av det. Hadde bestilt bord i hovedrestauranten, der var det utrolig god mat og stemningen steg betraktelig! Da vi hadde spist var det blitt ordentlig skumring og alle lysene i parken var tent, det var så fint! Men vi var klissvåte, så vi dro bare tilbake på hotellet, skiftet det som var vått før vi gikk på puben i kjelleren. Engelsk pub med masse folk og god stemning, vi ble der til klokka var to, da tok vi bare heisen opp på rommet igjen. Og i går var det deilig og lang hotellfrokost, før vi tok toget hjem igjen. Litt deilig å kjøre tog etter den kjipe bussturen, kan man si! På vei hjem ringte brudeparet som akkurat kom hjem fra bryllupsreise, de ville møte oss i en by som ligger midt i mellom oss (40 min å kjøre hver vei) for å spise middag. Så da dro vi bare innom i leiligheten, skiftet litt og så dro vi avgårde igjen. Spiste kinamat, de spanderte som takk for all hjelpen med bryllupet. Så kikket vi på de bildene jeg hadde tatt i bryllupet, de virket fornøyde. Da de skulle dra, fikk jeg en konvolutt med 2000 kroner som takk for fotografering og pynting av kirken! .. jeg prøvde å si at jeg gjorde det som en vennetjeneste, men de ville ikke høre på det, nei... Det var veldig snilt, synes jeg!! Tok kvelden tidlig i går, jeg var kjempetrøtt. Så litt på TopGun, men orket ikke å se den helt ferdig. Om en time skal jeg til doktoren, kjenner at jeg gruer meg veldig... Men jeg biter tenna sammen, jeg vet jo at det varer i maks ti minutter og så er det ikke mer å bekymre seg for!! Takk for alle oppmuntrende ord, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 1. august 2005 #780 Del Skrevet 1. august 2005 Lykke til hos legen, det går nok bra. som du sier - det er over på 10 minutt. Du - de babyteppene du strikker, strikker du de store? Med babyull, legger du opp mange masker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå