Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Så moro med bryllup! Så det stod på nettavisen til lokalavisen din om de som giftet seg på torsdag, regner med det var der du var ;) Heldig du som har en giftelysten vennegjeng.. Hos meg går det aaaaaltfor tregt! :ler:

Det var en koselig gave til svigers! Mine svigers har vært gift 30år i januar og jeg har lyst til å finne på noe til de..Men de er ikke spesielt reiselystne tror jeg! Har snakket med svogeren min om det og vi fant ut at en gassgrill kanskje heller var tingen!! Men nå reiser jo jeg og mannen til Gøteborg i september, kanskje det hadde vært en idè for svigers også.. :klø: Får lufte det litt! Det er jo bare til Sverige og de kan kjøre selv! Ikke må de prate annet språk, ta fly eller unormale værforhold.. Godt å ha dagboken din, vennen, så man får litt tips og inspirasjon!

Ha en fin dag! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lmari

Puh, jammen går det unna på jobb! Jeg jobber på en avdeling der jeg aldri har jobbet før, gruet meg veldig før jeg begynte i dag, men så tenker jeg som så at det er jammen kjekt å ha prøvd dette også, så er jeg enda mer attraktiv å ansette i en fast jobb/fortsatt vikariat, siden jeg kan jobbe på alle plasser! Det er jo viktig!

Men man blir jammen sliten i hodet av å gjøre en helt ny jobb!! :forvirret:

Joda, det var nok det bryllupet som det sto om i lokalavisen, ja, April! ;) Det er veldig, veldig stas med venner som gifter seg, i vår vennegjeng er det jammen mange som enten er gift eller som planlegger bryllup nå. To forrige uke, ett på nyttårsaften og så allerede to som planlegges neste sommer. Det er koselig det, synes jeg!

Håper mine svigerser setter pris på gaven, i hvert fall! De får ikke tatt seg noen ferie i år, på grunn av litt medarbeidertrøbbel i butikken hos svigerfar. Da kan vi i det minste kose oss alle seks den helgen!!

Jeg chatter med A, som jeg skal være forlover for. Er spent på om det blir bare meg eller om vi blir to forlovere, men hun har visst ikke helt bestemt seg enda. Nå fikk jeg i hvert fall vite hvem som er brudgommens forlover, det er jo alltid greit. Jeg kjenner han ganske godt, men han er ikke akkurat noen fikse-og-ordne-fyr... Men han er i hvert fall hyggelig!!

Forrige uke fikk jeg forresten litt Klips-inspirasjon, kjøpte meg "Barn ingen hindring" av Arne Hjeltnes. Det handler om å dra på tur med unger, utrolig inspirerende bok! Den kostet 99,- på salg, og jeg fikk umiddelbart lyst til å lage barn og drive med isfiske og langrennsturer og sånn! :ler: Selv om både sambo og jeg må innse at vi aldri kommer til å gå med barna våre i bæremeis over Besseggen, så ønsker vi oss begge to å være mye ute og i aktivitet med ungene. Og da er den boken midt i blinken som inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

:ler:

Nå måtte både sambo og jeg le litt her. Han ringte meg akkurat nå, hadde vært ute med to kompiser. Den ene av dem varslet et bryllup neste år - helgen etter de to som vi allerede er blitt varslet om!!!

... så da blir det tre bryllup tre helger etter hverandre, da!!!

Det blir utrolig koselig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig en bryllups-stim hos dere for tiden gitt. Men bryllup er jo veldig koselig da. så jeg misunner dere nesten litt jeg. ;)

Og det kjekke med å være i andres bryllup, er jo at man kan snappe opp noen tips med tanke på eget bryllup som kanskje kommer etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Du kan ikke spre noen vibber til vennegjengen min og da? Jeg og vil i bryllup! (kanskje ikke 3 helger på rad om sommeren, kan jo bli vanskelig å planlegge ferie da...) Men - heller 3 helger på rad enn ingen bryllup...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

*svett*

Jeg er litt stolt nå - har syklet i 20 effektive minutter på trimsykkelen min! Har hatt Tour de France som inspirasjon på tv-en, og da gikk det faktisk ganske greit. Svetter nå da, men det er jo deilig å faktisk kunne si at "jeg har trent, jeg"!

Sambo ringte midt i syklingen, han har mast litt på at jeg skulle komme i gang. Han bar jo sykkelen med seg hjem, og jeg lovte på tro og ære at jeg skulle bruke den... :roll:

Men nå er jeg i gang, tror jeg! *krysser fingrene*

Har vært reiseplanlegger på formiddagen, har bestilt togbilletter til tante og onkel. De fikk en god pris også, så nå håper jeg at de blir fornøyde!

Gikk greit å jobbe i går, selv om jeg var litt shaky underveis. Men vi kom oss i mål og jeg tror det ble greit, jeg. I dag er jeg tilbake der jeg pleier å være, litt deilig det også.

Jeg kan sende opp litt bryllupsstøv til deg jeg, Chica!! :ler: Sambo og jeg har snakket om det i noen år - at det sikkert kommer noen somre med flere bryllup, og nå virker det jammen som om vi er kommet i den rette stimen, ja! Vet ikke om vår gjeng er tidlig ute eller hva, jeg? De som gifter seg nå er 26-27 år, det er vel ikke spesielt tidlig det? Og de tre parene til neste år har alle fått barn først, så da er det kanskje bare naturlig? Koselig er det uansett, i hvert fall!

Hehe, jeg får virkelig muligheten til å samle noen gode bryllupstips ja, Tjorven!! ;)

Jeg er forresten strålende fornøyd med den Zovirax-kremen/salven som jeg kjøpte i Dublin i mai! Jeg har jo slitt litt med herpes-munnsår fra tid til annen, nå på lørdag kjente jeg at det begynte å klø litt i munnviken. Etter det har jeg smurt på sånn salve flere ganger om dagen, og det har faktisk stoppet utbruddet helt! Det har vært et bittelite nesten utslett, men ikke de derre vonde, betente greiene som det pleier!!! Jippi!!!

... sambo har værsågod å kjøpe med mer sånn salve når han skal til Skottland i september!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zovirax ja. *titte ned på tuben* Greit å ha med seg uansett hvor man går for det kommer jo så plutselig.

Du kan jo få resept på det hos legen men veldig greit å kjøpe i utlandet. Rart at det er reseptbelagt i Norge. :forvirret:

Så flink du har vært til å sykle. Du får fortsette med det og øk tiden gradvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Viktig å ikke starte for hardt når man starter på med trening. (Tja, kanskje ikke den beste til å gi råd jeg, har ikke trent på 4 mnd, så kjennes at jeg syklet 75 minutter i sola idag mens det var 24 grader i skyggen... Tror ikke jeg kommer til å reise meg fra stolen her ikveld...)

Flesteparten av venneparene våre er 25 år + noen par er eldre. Dårlig med bryllup, men barna spretter ut virker det som... Bare jeg som er gammeldags og har litt lyst til å være gift først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Veldig viktig å ikke starte for hardt ja, Chica, i hvert fall for min del som ikke har trent jevnlig siden jeg var 16-17 år. Det merkes....

For at jeg i det hele tatt skal holde motivasjonen oppe, tror jeg det er greit å begynne i det små. 20 minutter i dag kan bli til 30 minutter til uka og kanskje 40 eller 50 minutter etter hvert? *drømmer*

Jeg skjønner ikke helt hvorfor Zovirax er reseptbelagt nei, Midnattsol. Men det er greit for meg, den kostet 50 kroner i Irland og jeg har ikke en centimeter med dårlig samvittighet for å kjøpe den der og "smugle" den til Norge!!

Jeg er helt enig med deg, forresten, Chica. Jeg vil også være gift først!! Men da får vi være gammeldagse sammen, da! ;) Sambo er forresten helt enig, han vil veldig gjerne følge det "riktige" mønsteret, som han sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

I dag kom forresten en bok til meg i posten: "Hakkespettbok for forlovere". Bestilte den fra mao for en stund siden. Helt ok bok, jeg leste ut mesteparten av den mens jeg ventet på trikken i regnværet og på trikken på vei til jobb.

Synes den sa endel som var ok om talen, men så godt som ingenting om utdrikningslaget... Men det skal kanskje være så individuelt at det er umulig å gi gode råd?

Jeg vet bare at det utdrikningslaget jeg skal arrangere må bli i november - de gifter seg på nyttårsaften og jeg vil tro at hele desember er folk opptatt med gavehandling og julebord. Dumt å be folk sette av en hel lørdag da, vel? Bedre med midt i november?

Mulighetene for å være utendørs er jo nesten minimale, siden sjansen er stor for at det høljer ned. Så da må jeg planlegge noen innendørsaktiviteter i steden... Og så er det flere av venninnene som har små barn og som ammer, så kanskje greit å holde seg i nærområdet, ikke begynne å fikse transport av 15-20 jenter til nærmeste storby?

Jeg vet at det er leeenge til november, men jeg tenker at det uansett er greit å ha tenkt noen tanker om dette allerede nå. Jeg hater selv å få beskjed om utdrikningslag to uker før, liksom. Og bruden har en stooor venninnegjeng, så kanskje ok å trekke de inn i planleggingen tidlig i høst også?

Mye forlovertanker hos meg i dag, altså. Jeg liker å være tidlig ute, som dere skjønner! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturelle

Hei,

innom her jevnlig - men altfor dårlig til å legge igjen en hilsen! :fy_fy:

Tror venninnen din har gjort et bra valg ang. forlover, du kommer til å gjøre en kjempejobb!

Enig med deg ang. utdrikkingslag i november istedet for desember.

Planen om å delegere oppgaver til flere, høres lurt ut. Da slipper du å ha ansvaret for alt, og det blir mer inkluderende for de andre.

Det var ihvertfall en kjempesuksess på mitt utdrikkingslag, der hadde alle en oppgave hver og følte de var til "nytte" på et vis.

Samtidig som alle kosa seg, og ingen som stressa!

Ha en fin natt på jobb, og lykke til med resten av planleggingen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Det er jo koselig at du er innom da, Naturelle! Og tusen takk for gode ord! Jeg vet ikke hvor godt valg hun har gjort, men jeg skal i hvert fall gjøre mitt aller, aller beste for at de skal få en kjempefin dag!

... må innrømme at jeg aldri hadde trodd at jeg skulle få være forlover noen gang, jeg har liksom ingen "bestevenninne" men veldig mange gode venninner. A er nok det nærmeste jeg kan komme en bestevenninne, så da er det jo ekstra hyggelig å bli spurt!

Jeg har som sagt begynt å tenke så smått, og er veldig glad for alle innspill om hva jeg må huske for at de skal få en perfekt dag! Har begynt å skrive ned gode poeng til talen min, men tror nok den skal få leke litt rundt i hjernen min i noen måneder til før jeg skriver den ned. Synes det er greit å gjøre det sånn.

Strålende fornøyd i dag: etter noen timer med intensiv strikking denne uka er jeg endelig i mål med babyteppet! Terminen er midt i august, så det lille miraklet kan jo strengt tatt komme når som helst! I morra skal jeg feste alle løse tråder, og så er det klart til å gis bort. Har også kjøpt garn til å strikke en hvit babyjakke, så tenker det blir prosjektet i neste uke. Koser meg veldig med det!

... en ny venninne har termin i februar, så babyteppe til hennes baby står på toppen av listen med høstprosjekter som jeg har laget på jobbpc-en. Men vet ikke helt om jeg skal satse på garn fra Nøstebarn eller om jeg skal kjøpe et annet garn? Må gruble litt på den....

Kjempetrøtt i dag tidlig, selv om jeg fikk lov å gå hjem litt tidligere i natt siden vi lå bra an med leveringer. Ble liggende i en times tid og høre på regnet som øste ned ute, det var kjempekoselig! Sliter fremdeles med tett nese, jeg innbiller meg at det er gresspollen-allergi. :sad: Har brukt nesespray de siste dagene, men nå tror jeg at jeg skal prøve å slutte med det også...

Rakk akkurat å klemme litt på sambo før jeg gikk på jobb i dag, det hjelper litt selv om jeg savner å være sammen med han. Man blir jammen godt vant av denne dagjobbingen! Er kjempespent på hva som skjer til høsten i forhold til jobbing. Jeg tror jo liksom at jeg får fortsette, for det trengs mye folk her. Men spørsmålet er jo om jeg får et vikariat eller om det blir bare på tilkalling. Og enda viktigere: om det kun blir kvelden eller også litt dagtid. Spennende, spennende. Bare 1,5 måned igjen av kontrakten min nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Leste i Popelkas dagbok, og plutselig fikk jeg så innmari lyst til å bo i utlandet litt.... Eller, jeg har vel egentlig alltid hatt lyst til det. Og smådrømt litt om det, men liksom aldri tenkt noe mer på hvordan vi kunne ha fått det til. Men nå har jeg brukt masse tid i kveld på å sørfe rundt etter leiligheter både til salgs og til leie i Storbritannia....

Tviler på at det noengang blir noe av, men det er så deilig å drømme seg bort litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, hvem vet?? :) Hvorfor ikke? Er det ikke nå du bør gripe sjansen siden du er ung og ikke har barn enda? ;)

Artig å drømme litt uansett hva det blir til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Du har selvfølgelig helt rett, Midnattsol, hvorfor ikke?

Men så var det dette med trygge jobber og sted å bo her hjemme, da... Vi er nok litt for fornuftige begge to, tror jeg. Det er helt uaktuelt å flytte for godt, vi er altfor hjemmekjære til det. Og hvis det bare var for en periode så tror jeg begge hadde vært mest opptatt av å ha noe å komme hjem til, liksom.

... det er kanskje ikke så rart, jeg har hatt jobb siden jeg var 15 og aldri egentlig hatt noen "fri" eller friår sånn som andre. Sambo fikk den jobben han har nå før han var ferdig på videregående, og begynte rett etter skolen var ferdig. Vi har liksom ikke prøvd å bare leve for dagen i dag og ikke tenke på morgendagen eller hva jeg skal si. Og så er jo jeg Frk.Fornuftig, også da... :ler:

Men jeg har lekt med tanken om å ta en evt mammaperm/pappaperm/ferie i utlandet. Da kunne vi liksom prøvd å bo der, men likevel ha tingene våre å komme hjem til etterpå... Men da er det jo barn inni bildet, jeg innbiller meg liksom at sånt er veldig mye enklere uten barn.

Sambo er mest gira på å kjøpe en billig leilighet der borte og ha som "feriebolig" han, da. Men billig for han er nok billigere enn det leiligheten selges for, så jeg ser det liksom ikke helt for meg. Og kanskje en tanke å kjøpe noe her i Norge før vi kjøper "feriebolig"? :ler:

Men det er moro å drømme seg bort på nettet!!!!!

... hva gjorde vi før nettet, forresten? Nå bruker jeg jo nettet til absolutt alt, og jeg lærer jo sinnsykt mye av det. Vi må ha vært veldig uvitende før nettet kom, tror jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Den tanken slår meg ofte også, Imari - Hva gjorde vi egentlig før nettet?! Bruker det jo til alt mulig, og kjenner det er uvant i ferier og slikt når man ikke er innom daglig! ..Men litt godt også, kanskje ;) Alt i alt en genial oppfinnelse, det er sikkert!

Kunne også godt tenkt meg å hatt en tid i utlandet slik du skriver om, og har ofte drømt om det. Samtidig er jeg en veldig hjemmekjær person, som lett savner alt det trygge og kjente. Men hadde nok hatt godt av det, i tillegg til at det helt sikkert hadde vært både lærerikt og spennende.. Vi får se hva fremtiden bringer, dagdrømming er det ingen som kan ta fra oss!

Håper du får en fin jobbedag/ kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lmari

I går var dagen for å drømme om å bo et år i utlandet, i dag er drømmene justert til å handle om å leie feriehus sammen med noen venner. Fant denne linken inne hos monja Dansommer og der var det jo egentlig bare å drømme seg bort.....

Sambos familie pleide å leie sommerhus i Sverige om sommeren, jeg har allerede drømt meg gjennom Danmark, Sverige, det norske Sørlandet og ikke minst Toscana.... :ler:

Egentlig burde jeg jo bare sette i gang å lage barn, for mange av de drømmene jeg har handler om ting å gjøre sammen med barn. Men så har jeg veldig mange drømmer om ting jeg har lyst til å gjøre UTEN barn også, så da er det egentlig greit å vente litt.

I dag har jeg gjort noe jeg sjelden gjør: sendt tekstmelding og etterlyst penger som en venninne har lånt. Hun skylder meg 500 kroner, som hun skulle betale tilbake den 12. juli sa hun. Ingen penger har kommet, så nå etterlyste jeg dem...

Svigerinne og kjæreste skylder meg også penger, har sendt melding til dem også. Jeg la jo ut for hotellrommet i Gøteborg neste helg. Har penger på sparekontoen, men gidder ikke å overføre derfra. Får lønn på mandag, antagelig kommer den inn allerede i morgen ettermiddag.

... klarte å sveive innom en butikk på vei til jobb i dag, der hadde de en av mine favorittplagg i sommer på halv pris (nå 149,-). Det er en hvit tunika med litt farge nederst på kanten og på ermene. Men min har fått noen stygge svarte flekker etter å ha blitt vasket, så jeg hadde tenkt å fri til mamma om hjelp. Men nå dropper jeg det og kaster den i steden, for nå kjøpte jeg meg bare en ny! Ha!! :sjarmor:

De hadde en kjempefin genser i rosa der også som jeg slo til på. Var det noen som sa noe om kjøpestopp? Nåja, nå har det jo vært bra lenge, egentlig. Litt må man jo unne seg når man er flink jente som jobber kveldsvakt også!

I dag hadde jeg egentlig lyst til å ha på svart bukse og en brun topp med en svart jakke utenpå - den jenta som elsker svarte plagg og som bor inni meg har levd i skjul lenge denne sommeren! Men så kom solen akkurat da jeg skulle til å kle på meg, så da ble det hvit bukse med oppbrettkant, hvit singlet og omslagstopp i brunt/turkis/hvitt/svart. Og for en reaksjon jeg har fått?? :overrasket: Tror det er 15 stykker som har sagt til meg "åh, så fin du var i dag, da". Hint om at jeg må begynne å pynte meg mer på jobben eller bare et hint om at toppen faktisk er fin? :klø:

Alt man skal bekymre seg over!!

Har startet på den lille babyjakka i hvitt babyullgarn, egentlig er det helt merkelig å sitte inne i det fine været og gjøre håndarbeid, det er liksom så innmari høst-greie for meg. Men sånn er det når babyen snart kommer! Og til høsten har jeg allerede en lang liste med andre prosjekter, så jeg skal nok klare å kose meg da også!

Kunne du ikke få han samboeren din med til utlandet da, Coral? Han har jo en jobb hvor det hadde vært mulig.... ;) Eller, det er vel mange av oss som har det da... Hadde vært spennende, og i hvert fall er det morsomt å dagdrømme litt! Jeg sitter jo her med nettet oppe hele kvelden, og noen ganger litt lange pauser i arbeidet (særlig denne uka, jeg er jo flyttet over fra dagen og der er visst bemanningen kjempedårlig nå, mens her på kvelden er vi mer enn nok folk...) og da er det greit å kunne drømme seg litt bort på nettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Høres ut som du har funnet fine plagg i dag, Imari! Tunika på salg er definitivt et godt kjøp, og ny rosa genser er heller ikke å forakte :)

Mange bransjer hvor man har mulighet til å jobbe i utlandet ja, din er jo helt klart en av dem også! ;) Jo, tanken/ drømmen har vel vært der for hans del, men er jo tøft og et trangt nåløye.. Kanskje vi heller bør satse på å få permisjon fra jobbene våre i fremtiden en gang, og ta et halvt friår kanskje.. Det hadde vært noe, og kanskje tatt et språkkurs eller noe annet spennende. Håper vi får det til en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Klær på salg er ALDRI å forakte, Coral!! ;)

... egentlig er jeg ikke den typen som kjøper flere plagg i samme farge hvis jeg liker dem eller som kjøper igjen favorittbuksa hvis den er slitt. Men akkurat denne tunikaen hadde jeg bare brukt to-tre ganger og likte den så godt, så da var det ekstra ergelig at den ble ødelagt i vaskemaskinen!

Lurer på om det er noe galt med den vaskemaskinen i kjelleren jeg, siden det skjer fra tid til annen at klær får svarte flekker etter vask som de ikke hadde før de ble vasket? :klø:

Joda, du har jo rett i det, Coral, min bransje er helt klart en av dem hvor det er mulighet til å prøve seg i utlandet. Men det er nok like trangt der som her i landet, vil jeg tro... Han får jobbe hardt og satse på at nåløyet plutselig åpner seg, det hadde vel vært morsomt? ;)

Jeg sitter hver eneste uke på kveldsvakt og tenker at jeg håper ikke sambo kjeder seg eller er ensom hjemme når jeg er borte. Men i sta da jeg ringte han var han ute og prøvekjørte bil med en kompis, og så var det noe øl og guttegreier etterpå. Det samme var det visst i går, så det er nok ikke synd på han, nei! Egentlig er han veldig flink til å kose seg hjemme alene, så det er vel bare jeg som er overbekymret... :forvirret:

Jeg hadde så mange planer og drømmer for denne sommeren her, og nå synes jeg nesten den over før den egentlig begynte? Denne kveldsuka her ødela egentlig mye for meg, for da mistet jeg så mange dager som vi hadde tenkt til å gjøre hyggelige ting. Synes ikke vi har gjort NOE spennende hele sommeren, jeg... :sad:

Og så får jeg det alltid sånn på kveldsvakter at jeg synes livet mitt er så kjedelig og at jeg vil at det skal skje noe GØY!!

Gøteborg neste helg blir sikkert hyggelig, men svigers har kommet med det "geniale" forslaget at vi skal kjøre buss - "for da blir det mer sosialt"... :roll: Og sambo og jeg har snakket om å arrangere en sommerfest på "landstedet" vårt midt i august, men jeg vet liksom ikke om jeg orker å dra i gang noe fancy den eneste frihelgen jeg har i august. Kan det være derfor jeg synes livet mitt er kjedelig om dagen også? Fordi jeg vet at jeg skal jobbe alle lørdagene i august bortsett fra en?

Hjalp ikke å ha femminutter med kollegaer på terrassen - alle hadde spennende planer for avspaseringsuka neste uke, og jeg hadde ingen... :forvirret:

Jeg må bare le av meg selv når jeg blir sånn.... :ler:

Endret av lmari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

For å si det sånn: Det er ille når jeg til og med synes at en flesketur til Sverige hadde vært spennende!! :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...