Gjest lmari Skrevet 6. juli 2005 #681 Del Skrevet 6. juli 2005 En maskin ferdig og flyttet over i tørketrommel, en maskin til er satt opp. Det var ledig vasketid resten av ettermiddagen, så jeg satte oss rett og slett opp noen timer ekstra, jeg. Hadde vært deilig å få unna noen maskiner med håndklær også, så er ikke skittentøyskurven på badet stappfull når vi får gjester. Har spist frokost, sørfet litt og sett på DrPhil. Nå skal jeg skru av tv-en og sette på spillelisten min på pc-en på random. Det er ganske morsomt å ha random på 2000 mp3-filer, da dukker det alltid opp noe man har glemt! Og så skal jeg strø litt ryddefe-støv over meg selv og get to work! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 6. juli 2005 #682 Del Skrevet 6. juli 2005 Når jeg først begynte, var det så mye småtteri som trengte en grundig shining..... Det er sånne småting som jeg synes det er koselig å stulle med når jeg er alene hjemme, men som jeg ikke gidder å sette i gang med når sambo er hjemme. Men nå er i hvert fall noe gjort, har bare en liten kg-pause før jeg skal sette i gang igjen. Gruelig varmt i dag, selv med vinduene på vidt gap svetter jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 6. juli 2005 #683 Del Skrevet 6. juli 2005 Sånn, nå har jeg grovryddet stua og soverommet. Grovrydding= ikke noe rot utover, alle flater er reine og tomme. Ingenting ligger på kommode, sofabord eller lite bord. Brettet alle klærne og lagt inn i klesskap, lagt noe til vask og lagt bort vesker/bager/poser osv. Fikk gjort bittelitt finrydding også. Finrydding= sortere litt i dvd-hylla, lagt bøkene litt pent i bokhylla (herregud, den vokser jo fortere enn jeg rekker å si bokoman! Nå er det fullt igjen, og hylla hjemme hos mamma og pappa truer med å sprenges. What to do? Har allerede et ukjent antall pappesker med bøker i bod og på hems hjemme hos mampap. Pakke ned ENDA en eske? Hater å gjemme bort bøkene mine, jeg vil ha dem framme sånn at jeg kan se dem og titte i dem) , sortert sokker som manglet en partner, ryddet i aviskurven, omrokkert litt i klesskap og lagt på plass litt smykker og småtteri. Det ser i hvert fall mye bedre ut her nå! Nå skal jeg stupe i dusjen, så pakke inn gavene til bursdags-sambo, veldig greit å få det unna mens han er ute av huset. Gå innom i vaskekjelleren på vei ut av huset, sambo får overta vaskevakten etter meg. Argh som det irriterer meg med vaskekjeller. Det finnes kun en ting i verden jeg ønsker meg mer enn en vaskemaskin i leiligheten, og det er en oppvaskmaskin... Skal ta med mp3-spiller og strikketøy på toget - det blir to timer alenetid så jeg håper babyteppet vokser masse-masse. Bare en måned igjen til Ks termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 6. juli 2005 #684 Del Skrevet 6. juli 2005 C ringte akkurat - hun var helt på gråten, hadde spydd flere ganger i dag og orket ikke å ta i mot på besøk i dag. Egentlig litt deilig, for da kan jeg bruke "ekstra-kvelden" på å få gjort unna en del småting som trengs å gjøres foran utdrikning og 2xbryllup. Og strikkingen kan jeg jo gjøre hjemme i sofaen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 6. juli 2005 #685 Del Skrevet 6. juli 2005 Å så deilig med fridag! Litt misunnelig... Kos deg med strikkinga da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 6. juli 2005 #686 Del Skrevet 6. juli 2005 Joda, Etoile, det var deilig med en fridag. Men tror du ikke HELE fuckings fridagen har gått med til husarbeid? Okeida, hadde en liten -pause med sambo rett etter middag, men utenom det har det egentlig gått i ett hele dagen. Vasket, tromlet, hentet og brettet sammen fire maskiner med klær. Tørket støv i stua, ryddet dvd-filmer, cd-er, bøker, brettet andre klær fra soveromsgulvet, støvsugd osv osv osv. Og en smule irritert på sambo som skal feire bursdagen sin i morra, men som likevel har brukt hele kvelden på å planlegge guttetur hos kompisen, som har en kjempestor oppvask som venter på seg når han kommer hjem OG som planlegger å dra på fotballtrening fra fire til halv seks i morra ettermiddag. Gjestene kommer seks... Så jeg har jobbet med innbitt irritasjons-energi i kveld, nå spiser jeg vannmelon med skje (den beste måten å spise det på!), og skal se på "The Chippendales Murder". Egentlig er jeg ikke verken spesielt fan av stripping eller dårlige onsdagsfilmer på TvNorge, men jeg trenger å koble av litt. Eller skulle jeg finne en film i hylla i steden? Planlegger en times intensiv album-laging nå, plutselig slo det meg at jeg faktisk ikke har så innmari god tid til å få det ferdig. Helgen kommer til å gå bort i alle mulige andre ting, i morra og fredag er det bursdag. Og plutselig er det onsdag og vi må reise hjemover... Ikke like irritert nå som i sta, altså. Det hjelper å få ut litt frustrasjon med stålull på komfyren.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinga Skrevet 6. juli 2005 #687 Del Skrevet 6. juli 2005 (herregud' date=' den vokser jo fortere enn jeg rekker å si bokoman! Nå er det fullt igjen, og hylla hjemme hos mamma og pappa truer med å sprenges. What to do? Har allerede et ukjent antall pappesker med bøker i bod og på hems hjemme hos mampap. Pakke ned ENDA en eske?[/quote'] Du trenger et hus. Et stort hus på landet, med plass til HAUGEVIS av bøker! Hørtes ikke det fornuftig ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. juli 2005 #688 Del Skrevet 6. juli 2005 Bare en snartur innom for å se hva du har holdt på med i dag! Og du har virkelig fått unna masse, lmari! :hjerter2: :vilblisomlmari-smiley: God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 7. juli 2005 #689 Del Skrevet 7. juli 2005 Urk. Groggy etter å ha snudd døgnet hit og dit de siste to dagene. Sovnet i tre-tiden i natt, klarte ikke å finne roen. Rastløs i hele kroppen over alt jeg burde ha gjort, samtidig som jeg egentlig ikke hadde lyst til å gjøre noe som helst. Og så på jobb igjen i dag - jeg fikk smaken på fridager igjen i går og nå vil jeg bare hjem for å slappe av! Heldigvis fant vi en løsning på et jobb"problem" jeg vrei hjernen min over i natt. Og så skal jeg bruke litt av dagen til å sørfe etter diverse bilder som mangler til albumet - ting som minner oss om dem. Blant annet bilder av Animal i Muppets, en tequila-flaske, av Fatbastard i Austin Powers osv. Albumet begynner virkelig å ta form nå, og det blir så fint!! ... synes selv det er en genial ide å krydre med utklipp av titler fra Se&Hør. "Her er vårt drømmehus" til bilder fra huset dems, og "nå gifter vi oss" osv osv. Spesielt PENT blir det jo ikke, men jeg innbiller meg at det er morsomt å bla i. Sambo kom hjem og gikk rett i gang med oppvasken i går kveld, så nå er det ferdig shinet hjemme hos oss til besøk i kveld. Han handler etter jobb, så lager jeg pizza til middag og en enkel kake etterpå, pluss jordbær, is og snacks. Gleder meg veldig, det er lenge siden vi har vært samlet alle seks. Det høres VELDIG fornuftig ut med digert hus på landet, Mireya!! Jeg fikk i hvert fall unna en del, Kverula! Du er forresten mye mere rivjern enn meg til å få unna ting i huset, så det er jeg som vil bli som deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 7. juli 2005 #690 Del Skrevet 7. juli 2005 :o :cry: Jeg sitter med en utrolig merkelig følelse akkurat nå. Ser på tv fra London, og har en slags følelse av... sorg? frykt? Ett eller annet. Jeg elsker London og England, og nå er det akkurat som en venn er skadet eller hva jeg skal si. Høres sikkert helt merkelig ut. Kusinen min jobber i New Scotland Yard, hun tar t-banen til jobb hver morgen og jeg tenker litt ekstra på henne også. Mobiltelefonnettet er nede der borte, så jeg holder meg rolig inntil videre. Om 1 uke skal vi gi bort London-tur i bryllupsgave, det er kanskje ikke den aller mest fristende gaven å gi bort akkurat nå... . :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. juli 2005 #691 Del Skrevet 7. juli 2005 Uff, ja, jeg skjønner at du tenker som du gjør ang. London-turen dere skal gi bort, men vet du - det er jo en utrolig flott gave. Til tross for det som har skjedd i London i dag... Men selvfølgelig føles det ikke så bra akkurat i dag... :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 7. juli 2005 #692 Del Skrevet 7. juli 2005 London er jo alltid et terrormål, Kverula, så det visste vi jo egentlig. Og jeg tror nok vi beholder gaven, ja. Sjansen for at det skal skje igjen når vi reiser dit til høsten er jo minimal! Har hatt sms-kontakt med kusinen min. Hun jobber i London-politiet, men ikke som betjent/politimann. Hun var shaken, men hadde det ok etter forholdene. Veldig godt å vite at hun er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 8. juli 2005 #693 Del Skrevet 8. juli 2005 Freeeeeedag!!! Deilig. Sånn rent bortsett fra at jeg nesten ikke har sovet i natt, enda jeg var så trøtt at jeg holdt på å stupe... Vi la oss rundt midnatt, hadde på viften en god stund, men jeg fikk vondt i hodet av å ha den susingen rett inn i øret. Da jeg skrudde den av ble det for varmt, så jeg måtte hente meg et fuktig håndkle som jeg hadde over meg... Sovnet i tre-tiden. Men nå er det straaaaks helg! Og i dag har sambo bursdag! Han må ha vært veldig snill i år, siden det er deilig sommervær ute! Vi feiret jo med to gode vennepar i går kveld, det var kjempekoselig. I kveld skal han reise ut av byen, han skal på utdrikningslag hjemme i morgen, og skal møte opp kjempetidlig. Regner med at vi går ut for å spise middag og rusle litt i byen, og så drar han nok ikke så veldig seint. Jeg må fikse tusen ting før utdrikningslaget som jeg skal på i morgen, så da får jeg vel litt tid på meg etter at han har reist. Satser på at jeg kan få lagt meg i ok tid i kveld også... Bursdagsfeiring i går var herlig - kake og pizza og gaver og veldig trivelig selskap! Nå skal jeg ile ned i kiosken og kjøpe bursdagskort til bursdagsgutten. Håper dagen i dag går kjempefort, nå lengter jeg etter litt helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. juli 2005 #694 Del Skrevet 8. juli 2005 Kose deg i helga da, lmari - ikke lenge igjen å vente nå da! Gratulerer med bursdagen til samboern din da - høres ut som dere hadde en trivelig feiring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. juli 2005 #695 Del Skrevet 12. juli 2005 Har savnet KG i helgen, men ikke så mye som jeg kanskje hadde trodd at jeg skulle... Og må innrømme at det nye forumet ikke er helt etter min smak. At det er litt nye farger og fonter og smileys og sånn kan jeg da leve med, men jeg synes rett og slett at det er litt rotete. Og så savner jeg veldig den funksjonen som het "vis egne innlegg". Jeg orker jo ikke å løpe rundt i hele forumet for å finne de dagbøkene jeg følger med på, og på "nye innlegg" kommer jo absolutt alt, så der er det håpløst å følge med. Jaja. Vi venner oss jo helt sikkert til dette også. Til slutt... Er pottetett i nesa, føler meg som en hval på land som puster og peser i varmen. Det er VARMT med 30 varmegrader når man ikke får puste ordentlig! I går kveld måtte jeg ty til nesespray for å få sove, tror nok at jeg skal stikke innom apoteket rett etter jobb i dag for å få tak i noe mer. Hodet kjennes jo ut som om det skal eksplodere... Nærmer seg vennebryllup med stormskritt, og nå er snart alt klart for vår del: forsiden er rammet inn, london-turen har blitt til en glasgowtur etter terroren (de kan endre det til London hvis de heller vil det, men vi fant ut at vi ikke ville legge en London-tur på gavebordet), selvlaget gavekort og reisebok er pakket inn, kort er skrevet til begge parene og hu'mor (altså meg selv) har endelig fått bestemt seg for hva jeg skal ha på meg. Blir mørk burgunder skjørt i tungt stoff, en rosa singlet og en flortynn rosa chiffontopp over. Og så et langt smykke med rosa steiner, skal kjøpe et til i dag som jeg kan vikle rundt håndleddet og få armbånd. Og så rosa sko, rosa blomster i håret og rosa veske. Svosj, så er jeg klar for brølløp!! Helgen var fin, men det kan jeg skrive mer om seinere. Nå skal jeg komme meg ut i solen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2005 #696 Del Skrevet 12. juli 2005 Hei snuppa! Da er vi to som ikke er så tilfreds med det nye forumet. Jeg visste at jeg ikke kom til å like det på forhånd jeg da, for jeg liker sjelden forandringer. Men at det skulle bli sånn som det her, det hadde jeg ikke forventa... Syns det er mye mer "utdatert" det nye enn det gamle jeg da...rotete og dårlig layout. Men man vender seg vel til det...etterhvert. Høres ut som et kjempefint bryllupsantrekk - og bryllupsgaven er som jeg har kommentert tidligere rett og slett KJEMPEFLOTT! Greit at det ble som det ble med turen da - ikke no særlig det som skjedde i London... Ikke bra at du ikke er i form - håper det hjelper snart! :trøste-smileyen fra gamleforumet: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. juli 2005 #697 Del Skrevet 12. juli 2005 Man venner seg sikkert til det, Kverula. Til slutt.... Jeg har bare en ørliten KG-pause med et glass iskald saft. Har dratt ut absolutt alt som er i klesskapet mitt - nå ligger det utover senga. Hele den nederste hylla er full av ting som det er på tide å innse at jeg verken har brukt på tre-fire år, ikke får på meg og ikke er det spesielt moderne heller. Kanskje på tide å lage i stand noen nye poser til Frelsesarmeen? ... den plutselige energien er selvfølgelig utløst av at jeg bare MÅTTE ha en topp som jeg fant i sentrum i sta, men da jeg skulle legge den inn i skapet var det ikke plass... Så da er det bare å sette i gang å kaste og sortere! Ser at det er mye som har stygge flekker på seg også, det er I HVERT FALL ingenting å spare på! Sambo er på fotballtrening - at han orker i denne varmen! Jeg spiller musikk på full guffe, har på vifta på soverommet på fullt mens jeg rydder. I kveld skal vi spise hjemmelagede hamburgere og pakke til bryllupet. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2005 #698 Del Skrevet 12. juli 2005 Du må ha enormt mye klær, lmari! Det er jo ikke lenge siden du hadde opprydning jo! *gliser* Husker den gangen du fant en helt ny topp i skapet ditt som du hadde kjøpt for ganske lenge siden og aldri hadde brukt. Det skulle ha vært meg! Har du forresten funnet noe nytt nå i kveld? Høres ut som du koser deg! Det er bra! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. juli 2005 #699 Del Skrevet 13. juli 2005 Hysj, Kverula!! Jeg HAR enormt mye klær.... ... men mye mindre nå enn jeg hadde i går, hvis det er noen trøst? Nå har jeg seks digre bæreposer som står i gangen og skal kastes i fretex-containeren, og et klesskap som er om ikke halvert så i hvert fall betydelig slankere enn det var! Deilig å kunne brette ting ordentlig sammen og faktisk finne fram i skapet! Jeg hadde jo opprydning for bare en liten stund siden, Kverula, men det var nok fremdeles en del igjen om jeg aldri bruker. Nå tror jeg det aller meste av det er kastet, til og med noen av mine favorittgensere. Men de hadde flekker som jeg aldri får av, så dermed forsvant de. Deilig! Jeg fant nok ikke så mye nytt, nei, men jeg har faktisk liggende noen topper som jeg kjøpte i Dublin men som jeg enda ikke har fått brukt. De er litt sånne partytopper, og jeg har jo ikke vært på sånn fest på lenge, så da så. De blir nok brukt en dag de også! ... i dag har jeg hvitt linskjørt, mine nye hvite "pensko" som jeg kjøpte for 260 kroner i går, hvit singlet og en tynn lyslimegrønn tunika. Føler meg fiiiin! Og da var det innmari deilig å treffe på en gammel klassevenninne på vei til jobben, tjihi! Hun skal gifte seg neste år, feiring med over 100 gjester på Ekebergrestauranten. Jada, fint skal det være... Veldig deilig å endelig bli kvitt så mye fra skapet, og deilig at jeg hadde litt energi etter jobb. De siste dagene har vi bare kollapset foran vifta, helt utslitte av varmen. Men jeg la nok kanskje opp til litt kjør i går kveld, jeg hadde jo egentlig masse andre ting jeg måtte få unna. Men nå er endelig albumet helt ferdig, og klart til å legges på gavebordet i morra. Bagen er pakket, med antrekk og stæsj og fjas, pluss alt fotoutstyret. Gaver og kort er klart, så nå er jeg bare superduperutålmodig på at dagen i dag bare skal gå så fort som mulig, sånn at vi kan reise hjem for å gjøre alt klart til bryllup! Bruden ringte meg i går, de hadde endelig innsett at de ikke hadde mulighet til å pynte kirken selv og jeg har jo hele tiden sagt at jeg kan gjøre det. Så nå har jeg fått frie tøyler... Satser på seks buketter: to på kirketrappa, to på alteret og to ved stolene på vei opp til alteret. I tillegg lager jeg to buketter som kan festes på to stolper ved inngangen. Planen min er egentlig også å lage bittesmå buketter som kan ligge oppover kirkegulvet, men siden de skal gå tre i bredden oppover (dobbeltbryllup med to søstre), så kan det bli trangt. Må svinge innom kirken i kveld for å titte, tenker jeg. Satser på å lage bukettene i kveld, og så bare reise opp i kirken tidlig i morra. Begynner å få kirkepynte-erfaring nå! Nå vil jeg bare at denne dagen skal løøøøøpe avsted! Kanskje litt jobbing hjelper på minuttene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 13. juli 2005 #700 Del Skrevet 13. juli 2005 Klesskapopprydding høres lurt ut! Fikk levert to poser til Fretex for en stund siden jeg og, men burde levert flere. Er bare så vanskelig å kvitte seg med klær syns jeg. Har ikke så mye å ta av, og har en del som egentlig er litt for trangt/kort etc, men som må ligge der i tilfelle alt annet er skittent eller noe sånt... Burde vel kastet det ut og heller lett litt hardere etter nye klær. Og du - ikke klag over varmen, vi har hatt bra vær i hele juli, alle rundt meg har klagt på varmen. Men idag når det var 11 grader ute klagte de fortsatt... Vil ha tilbake 26 grader og sol jeg *rope høyt* Får håpe arbeidsdagen din går fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå