Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Så bra at torsdagen er bra - og at fredagsfølelsen er i sikte, det tar jeg som et godt tegn! :D

Hørtes ikke ut som skuldrene dine var særlig gode i går nei...godt det hjalp med aloevera! :kose:

Har fått utløp for shoppingtrangen min i dag jeg også, så nå er det virkelig HELG! :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lmari

Mandag. Ny uke. Nye muligheter! Og når begynner egentlig sommer'n? :roll:

Altså, forrige uke var det jo kjempedeilig, men jeg går fremdeles med en følelse av at sommeren ikke er helt i gang enda. Men hvor ble juni av? Mai forsvant jo bare i fridager og jobbing og Dublin-tur, så jeg tenkte at juni kom til å bli en laaang måned, men neida. Svooosj, så var det blitt juli, gitt!

:ler:

Alt man skal bekymre seg for på en mandag morgen!

Vi har i hvert fall hatt en utrolig fin helg på landet. Har vi ikke alltid det, egentlig? Jo, det føles sånn. S var innom før vi dro på fredag, og fikk med seg sjal og smykker og veske for å pynte seg i bryllup. Og så ut av byen, musikk på bilradioen, sol og endelig tid til å skravle litt med sambo!

Delte oss på halvveien, sånn at sambo kunne kjøre svigersbilen hjem, og jeg kunne svinge innom på et kjøpesenter for å shoppe... Handlet "Den store eventyrboken" i dåpsgave, solkrem og after sun til svigermor i bursdagsgave og to lysestaker og en kurv i bryllupsgave. Og ingenting til meg selv - flinkjente!! ;)

Fredag kveld på besøk hos H&C, lørdag formiddag drikke kaffe med venninne T, på besøk hos A&BM, taco med svigerinne&kjæreste og så kino med svigerinne, kjæreste, sambo og sambokompis S. Søndag hos venninne T for å lære henne å sette opp blomster, middag med mamma og pappa og så bursdagsfeiring om ettermiddagen med svigers, sambo, svigerinne&kjæreste pluss mamma og pappa. Feiret sambo og svigermors bursdag.

Og så altså inn til byen igjen seint i går kveld, det var en deilig helg med masse sosialt og mye avslapning. Skikkelig batteri-lading før en ny uke!

Håper du har hatt en fin helg også, Kverula! Godt at du er så mye innom hos meg, jeg trenger litt hjelp med å holde liv i dagboken! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Og så altså helgens aller viktigste begivenhet: vi satt midt i flyttekaoset hjemme hos A&BM, hun har akkurat kommet hjem etter seks års studier i utlandet, og snakker om brudekjolen som henger på skapet og som hun akkurat har prøvd på seg for at jeg skulle få se. Så sier hun "Men du lmari, jeg må spørre deg om noe. Har du lyst til å være forloveren min?"

:grinele:

Jeg hadde vel aldri i verden trodd at jeg skulle bli spurt, og ble helt tatt på senga. Selvfølgelig vil jeg jo det!

Så nå har det svirret tanker om utdrikningslag og kjole og gave og tale og alt mulig i hodet mitt hele helgen. Samtidig som det er noe inni meg som sier at det sikkert ikke blir noe av, det er sikkert bare noe jeg tror og at hun garantert kommer til å spørre noen andre... (hun har mange venninner, og syntes det var vanskelig å velge. Vi snakket lenge om det...)

Men det ER virkelig! Og jeg ble så glad!

... føles veldig ok at jeg for mange år siden bestemte meg for at hun skulle være min forlover hvis det blir aktuelt en dag også. Det har jeg ikke nevnt for henne, da. Men da var det jo ekstra hyggelig å bli spurt!

Bryllupet er på nyttårsaften, så jeg har god tid på meg!

A har vurdert å spørre kusinen sin også om å være forlover, sånn at vi blir to. Kusinen er hyggelig, så det betyr egentlig ikke så mye for meg om vi blir to eller en. Er mer bekymret for den store venninnegjengen som er ett år eldre enn meg og som alltid var den kule gjengen på ungdomsskolen - får prestasjonsangst ved å tenke på det utdrikningslaget.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

:hoppe:

DU KOMMER TIL Å BLI DEN PERFEKTE FORLOVER, LMARI!!!

Så gøy - og så utrolig moro da, siden du allerede har tenkt på at du ønsker henne som forlover når det blir deres tur.

Dette var var veldig hyggelig!!! :D

Og ang. juni. Helt enig. Den måneden gikk altfor fort. :-?

Ha en god dag - tiltross for at det er mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Så stas å bli valgt som forlover da, Imari, det var gøy! ..Og utdrikningslaget kommer helt sikkert til å gå kjempefint, du som er så flink å planlegge, organisere og i det hele tatt!

Et lite tips: Vær flink til å delegere litt rundt, og gi de andre (i hvert fall andre nære venninner) litt ansvar også, sånn at ikke absolutt alt faller på deg! Fikk selv det tipset da jeg var forlover for noen år tilbake, og var bevisst på å gi de andre forskjellige små-oppgaver. Ble nok på meg uansett, og det var godt å dele litt på det. Men det ble virkelig vellykket og bruden storkoste seg!

Ha en fin jobbuke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Og altså ny uke, nye muligheter:

I dag: På jobb: sende link til bilder til C. bestille frisørtime?

Etter jobb: Gå tilbake til XXL med noe av turutstyret (det ble litt dyrere enn jeg trodde, men turde ikke helt å be dem sette tilbake ting.). Gå innom Ark og se etter pokerbok til sambo, pluss et turkart. Treffe A og K klokka fem på Egertorvet. Hjem til TopModel 20.30, og så rydde litt hjemme.

Tirsdag:

Treffe SM etter jobb. Hun har avlyst fem ganger på rad, så jeg er ganske forberedt på en ny avlysning.

Onsdag:

Ut av byen for å besøke gravide C sammen med E. Antagelig ikke hjemme før ganske seint...

Torsdag:

Bursdagsfeiring for sambo med to vennepar. Bake kake etter jobb.

Fredag:

Sambos bursdag, han skal reise bort på kvelden men vi må få til litt feiring før han reiser.

Lørdag:

Utdrikningslag for L hele dagen.

Søndag:

Jobbe fra 17.00 (overtid, skal på jobb igjen mandag men ikke før litt utpå dagen. Helt ok å dra med seg litt ekstra kroner.)

Innimellom må jeg rydde hjemme, planlegge både det ene og det andre, lime mer i album sånn at det blir klart pluss pluss pluss. Blir en hektisk uke dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Synes det virker som du har et deilig liv, jeg, Imari. :)

Litt forvirret pga ny avatar og sånn, du har liksom vært en rød liten djevel nesten alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

I helgen prøvde jeg forresten en kjole som jeg har hatt hengende hjemme og aldri brukt. Den er lys, nesten hvit i bunnen men med blomster i blått/beige/svart. Ganske fin, egentlig. Men skrå kant på skjørtet nederst, som slutter midt oppå leggen, og det synes jeg ikke er så lekkert...

Men i helgen slo det meg at det er jo enkelt å sy på en kant nederst i hvitt, da beholder man effekten av det som er skrått, samtidig som kjolen blir litt lenger!

Mamma og jeg forsøkte det trikset på en annen kjole for noen år siden, og det funket som bare rakkern. Så da skal jeg da klare det igjen? Altså må jeg i en stoffbutikk for å få tak i litt stoff til den kanten, helst allerede i morra, tror jeg.

Og forloverspørsmålet satte også i gang tanker om at jeg vil være litt tynnere innen nyttårsaften, for å kunne føle meg litt bedre. Har seks måneder på meg, det er egentlig ingenting å vente på.... :roll:

Jeg har alltid vært en liten rød djevel, Klips. Men nå skal jeg også begynne å bytte avatar sånn som dere andre! :tunge1:

Og jo - jeg HAR et deilig liv! Jeg kunne nesten ikke hatt det bedre, tror jeg! Men sånn tenker jo jeg om ditt liv også, da.... Man tenker kanskje alltid at andres liv virker mer spennende enn sitt eget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært en liten rød djevel' date=' [b']Klips. Men nå skal jeg også begynne å bytte avatar sånn som dere andre! :tunge1:

Og jo - jeg HAR et deilig liv! Jeg kunne nesten ikke hatt det bedre, tror jeg! Men sånn tenker jo jeg om ditt liv også, da.... Man tenker kanskje alltid at andres liv virker mer spennende enn sitt eget?

Nei, egentlig ikke, jeg synes mitt liv er herlig også, jeg :)

Men har du alltid vært djevel? Jeg har det for meg at du har vært en blond marilyn en gang for leeeenge siden, men det er kanskje bare i mitt hode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Ha, du har jammen rett, Klips, jeg HAR jo vært en blond Marilyn! For hva, to år siden? Tre? Noe i den duren....

Det er godt du passer på meg!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye spennende som skjer i livet ditt, lmari! Du har alltid noe på gang.. Det er så moro å lese her, for mitt liv er heller kjedelig uten så mye som skjer!! Godt å komme hit å få litt inspirasjon :-)

Tipper du blir en perfekt forlover jeg! Må være moro med nyttårsbryllup..

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Dere sneik dere visst inn i mellom, Kverula og Coral!

Jeg vet ikke helt om jeg blir den perfekte forlover, akkurat, Kverula. Men det er jo koselig at du sier det! Jeg elsker jo å organisere og fikse og ordne, så jeg kommer sikkert til å trives i rollen... :wink:

Ikke er jeg spesielt redd for å snakke i store forsamlinger heller, selv om jeg sikkert blir nervøs når dagen kommer. Og jeg elsker jo bryllupsforberedelser, så joda, jeg kommer nok til å like min nye jobb!

Utdrikningslaget føles veldig langt fram, Coral, men jeg er takknemlig for alle gode tips! Jeg har lett for å ta på meg altfor mye selv, så jeg øver meg litt på å gi fra meg ansvaret...

Jeg tror nyttårsbryllup blir kjempebra, April. Jeg har jo tenkt litt på det selv også, så jeg har nok en del tips til dem. Vi måtte le litt på lørdag, A mente at det var så mye enklere med sommerbryllup, jeg svarte at det kom til å bli sååå stemningsfullt med nyttårsbryllup med fakler opp til kirken, stjerneskudd på kaken osv. Og brudgommen svarte med et "A, nå må du hente notisblokka, for nå begynner lmari med de gode ideene"...

:ler:

Synes du livet mitt er spennende, April? Jeg synes jeg har det veldig bra om dagen, men ikke at det er så spennende... Men som sagt i sta: det er vel sånn at man synes andres liv virker spennende...

Har åpnet et nytt dokument på jobbpc-en hvor jeg bare rabler ned alt jeg kommer på av ideer til utdrikning/tale/bryllup osv. Kan like gjerne begynne nå for å komme godt i gang!

Fikk andre gode bryllupsnyheter i helgen også: jeg har to venninner som skal gifte seg i august neste år, jeg var så redd for at jeg måtte velge, men de har valgt hver sin helg!! Så da blir det bryllup både 19. og 26. august neste år, men herlig å slippe å velge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så heldig du er som får komme i så mange brylluper da!! Det kunne jeg tenkt meg også.. Har i voksen alder bare vært i mitt eget og pappa sitt, men det hadde jo vært stas å bare være bryllupsgjest en gang også! Og så er det jo så herlig med brylluper :-)

Nyttårsbryllup må jo bli stas, tenk på alt man kan gjøre. Som du sier med fakler og hele pakken! Tror det blir kjempe flott jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg er ikke i tvil om at du kommer til å ta forlover-oppgaven din seriøst - og så det å få være med på vinterbryllup da, er det ikke det du drømmer om også! :wink:

Det kommer til å bli så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Dette ble jammen en litt rar dag!

Jeg var på jobb til vanlig tid, jobbet fram til ti da sekretæren kom og spurte om jeg kunne "væææære så snill" å gå hjem for så å komme inn igjen på jobben nå i kveld. Helt ok for meg, så nå er jeg på jobb, men var hjemme i dag fra elleve til fire.

Får fri i morra, så det er ikke egentlig så synd på meg. Det er veldig deilig å ha en fridag sånn når det er ok vær og jeg vet at jeg skal jobbe hele sommeren. Og dagen i dag hadde vært slitsom på jobb, så det passet meg egentlig fint med et sånt avbrekk midt i uka!

... ikke minst er det en skikkelig boost for selvtilliten å komme inn på kveldstid når jeg har sovet litt, fått på meg skjørt og en hvit topp og møte kveldsfolkene som sier: "åh, lmari, så koselig å se deg!" og til nå har altså fire stykker sagt: "Du ser så bra ut, og såå brun!"

:sjarmor:

.. okeida, så har jeg jukset bittelitt med solpudder, men bare litt ekstrahjelp til den fargen jeg faktisk allerede har fått... :wink:

Ble litt stressa på dagen før jeg kunne gå hjem: en mellomsjef var voldsomt krevende, ville at jeg skulle jobbe overtid hele dagen for å gjøre noe for han, og så gå rett på kveldsvakt. Det er veldig smigrende at han så gjerne vil at jeg skal gjøre ting for han, men han må også respektere at ikke ting alltid kan skje sånn som han vil. Vanskelig situasjon for meg også, det er ikke så lett å stå imot når en sjef sier at han synes du bør jobbe overtid og dermed få en 18 timersvakt...

Men jeg kom meg hjem, fikk en time med Engler og Demoner i senga og så tre timer med søvn! :o Sovnet på to minutter, så jeg trengte tydeligvis litt påyll av søvn!

Helt ok å være her i kveld, når det kun er snakk om en vakt og noen timer så er det liksom greit!

... måtte avlyse avtale med venninne, men hun har avlyst med meg fem ganger på rad så jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lmari

Jaja, kvelden går i det minste fort!

Fikk kopiert opp kart i dag, og hentet bilder i fotobutikken, så nå er den delen av utdrikningslaget på lørdag i boks.

Hun som drikkes ut skal nemlig gifte seg med en fyr fra vårt hjemsted, hun selv er fra Oslo. Så vi har laget en test til henne sånn at hun liksom er godkjent som ****-ing!

Testen innebærer 10 lokale spørsmål, 12 bilder fra lokalområdet som skal festes på riktig sted på et kart, å skille hjembrent fra vanlig sprit gjennom å lukte på det (JA, jeg er fra landet... ;)), rånetest med grilldress og wunderbaum og noen andre lokale vrier. Tror det kan bli gøy. I tillegg skal hun altså ha ridetime, magedansundervisning (alle sammen) og noen andre leiker.

Blir sikkert greit. Jeg kjenner at jeg ikke er helt gira på det, men det er sikkert hyggelig når vi kommer i gang. Må ha med en gave som minner henne om meg også, jeg aaaner ikke hva det kan være...

I kveld jobber jeg endelig sammen med han designeren som skulle hjelpe meg å lage forside til bryllupet. :o Jeg begynte jo på det i mars, og nå er det juli og jeg håper-håper-håper at vi kan få det unnagjort i kveld sånn at jeg kan krysse det ut på lista mi!

Føles som om jeg har verdens lengste "To do-liste", og at jeg aldri får krysset ut verken det ene eller det andre. Satser på at jeg får gjort unna litt i morra når jeg har fri...

DET er i hvert fall en ting jeg savner med kveldsvaktene: De deilige friukene der jeg får fikset alt mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Fronten er ferdig!!!!

Og det ble såå bra. Snillesnillesnille designeren som gadd å sitte en time ekstra for å gjøre det for meg, han er jammen meg snill! Nå mangler den bare en liten clips-ramme (hihi, en Klips-ramme. Den hadde jeg ikke tenkt på før!) og så er den klar til å gis bort neste torsdag!

Lurer på om jeg kanskje også skal ta noen utskrifter i a4-format, kanskje noen av gjestene har lyst til å ha med seg fronten hjem? Foreldrene og sånn, kanskje? :klø:

... flere har sagt at de synes jeg skal lime noen fast på aviser og "tilfeldigvis" la bruden se den hos frisøren eller brudgommen utenfor kirken. Men jeg vet liksom ikke. Holder det ikke at de får den i gave da? :klø: Jeg får drøfte det litt med sambo.

Og endelig en ting som kunne strykes fra listen min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei vennen!

Lurte på det der, skjønner du, at du var oppe så sent i natt - huska ikke at du skulle jobbe på kveldstid. Men så skulle du jo egentlig ikke det da, etter det jeg leser her! :wink:

Ha en god dag i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Jeg skulle jo egentlig ikke det nei, Kverula! Men jammen jobbet jeg i natt og jammen er det gruelig deilig å ha fri i dag!! :ler:

... fy søren som jeg savner friukene mine når jeg først har en hjemme-alene-formiddag! Det er NESTEN sånn at kvelden er å foretrekke, vet du. Eller nei. Det er nok bare nesten. For fy flate så deilig det er å ha fri hver eneste helg og kvelder også!

I ettermiddag skal jeg ut av byen for å besøke to venninner. En av dem er gravid og sykmeldt med kvalme, men fikk sms fra henne i dag tidlig om at hun orket besøk. Gleder meg til å se dem, det går altfor lang tid mellom hver gang.

Egentlig er jeg trøtt, fikk ikke sove før i halv fem-tiden i natt og satt oppe med Engler og Demoner en stund. Men vi har vasketid nå på formiddagen, må få unna en maskin eller to. Nå skal jeg spise frokost og så sette i gang med shining her. Må ryddes endel, sambo skal ta oppvasken i kveld. I morra skal vi nemlig ha bursdagsselskap med sambo! Ikke store greiene - det blir to av våre nærmeste vennepar. Gleder meg veldig til det!! Vi skal ha is (Ice Cream Factory med masse tilbehør og sånn) og så kake.

Men da må det være fint og ryddig her, så det er bare å sette i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...