Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Har du fått feriepengene dine da? *krysser fingrene* Må være deilig å få så stor lønn i juni...gleder meg til det blir min tur!!! (Altså neste år... :roll: )

Ha det koselig i kveld da! :)

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lmari

Urk.

Det ble seint i går, og mye å drikke. I tolv-tiden skulle en av mine kolleger ta nattbussen hjem og i mitt alkoholdpåvirkede overmot slang jeg ut et "Du kan jo bare sove over hos meg da"... Jeg tenkte jo ikke egentlig at hun skulle slå til, men det gjorde hun gitt. Så jeg ringte hjem og fikk sambo til å hurtig-rydde - han som egentlig hadde lagt seg...

Snille snille samboeren min!

Da vi ramlet inn hjemme i to-tiden, hadde han lagt fram madrass med pute og dyne også. Han fortjener litt ekstra god behandling! :wink:

... så skal jeg heller bare la være å fortelle han at jeg også har lånt bort en av t-skjortene hans til henne. Mine er for store (hun er kjempetynn), så hans passet litt bedre. Han merker jo ikke det, og ikke tror jeg hadde han brydd seg heller. Men jeg skal ikke push my luck... :ler:

Vi spiste godt, snakket mye om jobben og drakk enda mere. Jeg er i sånn passe god form - har sovet lite og litt vondt i hodet, men ellers ok. Har fått i meg cola og en baguette på morgenen, det hjelper. Kollegaen min har det mye verre, for å si det sånn!

... men det er hyggelig å kunne være sosial med kolleger en hel kveld sånn. Sjefen ble ganske snakkesalig etter fire-fem øl, så han kom med litt fremtidsplaner osv. Veldig greit å vite om det! ;)

Har du fått feriepengene dine da? *krysser fingrene*

Feriepengene kom inn på konto i går klokka fire, Kverula!

:hoppe:

Når jeg kommer i gang her, skal jeg overføre mesteparten til sparekontoen min. Og så skal jeg ha igjen litt ekstra å kose meg for.

Og så er det jo fredag og greier!! Vi skal ut av byen i dag, gleder meg til det. Skal treffe noen venner i kveld, i morra kaffe med en venninne, kanskje treffe noen andre venner på ettermiddagen. Lurer på å invitere med oss noen for å se Mr&MrsSmith i morgen kveld. Søndag skal vi på barnas bondegård med noen venner som har barn, og spise middag med mampap. Blir full rulle hele helgen, men jeg gleder meg til det. Elsker sånne helger på landet!

.. og så tror jeg jammen ikke at det blir gjort så mye her i dag! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Har vært flink jente og overført mye mer enn halvparten av pengene til sparekontoen. De har det mye bedre der hvor de får være litt i fred, tror jeg! :ler:

Nå begynner jeg å kjenne det skikkelig etter i går - er varm og kald om hverandre, litt hodepine og generelt ganske sjaber. Og har fått en jobb som hadde vært kjip på alle dager - i dag er den bare über-kjip... :ler:

Sambo har fått billetter til REM-konserten via jobben - premie for god innsats i vår. Jeg har jo kjøpt billett sammen med venninnegjengen - vi er 8 venninner som skal på konsert, alle de andre skal sammen med kjæresten og jeg er 15. hjul på vogna. Sambo og jeg ble enige om det da jeg kjøpte billett at siden han skal på Iron Maiden uka etter, og siden han egentlig ikke er overbegeistret for REM, så droppet han det.

Men nå har han altså fått billett. Ikke bare en, men to, faktisk. Men det er VIP-billetter - med sitteplass i loungen og gratis øl, pluss fest etterpå. Jeg synes liksom det blir litt dumt om jeg selger min ståplass-billett for å være sammen med han der oppe - siden det er en venninnegreie dette her. Så han skal spørre en kompis om han vil bli med i steden.

Så da skal vi altså på REM begge to, men ikke sammen! :ler:

... At det kræsjer med Lost-finalen får bare stå sin prøve. Kanskje vi laster ned til uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Hei Champis, takk for i går!

... kan du ikke maile meg mailadressen din, så kan jeg legge deg til på msn?

Nå er jeg sliten og trøtt. Men så går dagen fort mot slutten også, da. Må bare få unna en liten ting til, så kan jeg stikke hjemover. Vi skal vel bare pakke og komme oss ut av byen, tror jeg. Gleder meg til å komme hjem og ha en deilig helg hjemme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kos dere masse på landet i helgen!

Og takk for hyggelig melding - det er så deilig å være ferdig! Aldri mere Dok! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

lmari - DET ÆKKE MULIG Å FÅ SÅ STOR UTBETALING!!! :sjokk: FYTTIKATTA, DIN HELDIGGRIS!!! :hoppe:

Ærlig fortjent og vel undt - men WOW!!! :hjerter2: :hjerter2: :hjerter2:

Har aldri noensinne hatt så mye penger på en gang jeg...ikke halvparten en gang når jeg tenkter meg om...

*ønsker å være i lmari sine sko akkurat nå*

Kjempeflink som setter halvparten inn på sparekonto - tenk så mye moro du kommer til å få for de pengene etterhvert! Og den resterende halvparten kommer vel også til å bli brukt på hyggelige ting, regner jeg med - i hvertfall en del av dem!

Gleder meg på dine vegne, vennen! :)

GOD HELG!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Mandag: ny uke. Og nye muligheter. Ikke like trøtt i dag som forrige mandag (eller hele forrige uke), ikke det at jeg har sovet så innmari mye i helgen, men vi har i hvert fall slappet skikkelig godt av!

... nå skal jeg bare være flink og finne senga tidlig-tidlig i kveld, sånn at jeg ikke ødelegger et godt grunnlag!

Er solbrent på nesa og cirka 10 centimeter av armene etter å ha hatt halvlange ermer på tunikaen i går... :ler: Vi satt ute og grillet på "landstedet" vårt, det ligger ved vannet cirka 30 min hjemmefra og er en skikkelig perle!

Grillet der i går sammen med mamma og pappa, det er så deilig å være der og slappe av. Nå skal vi snart til å pusse opp der, så da kommer det til å bli et virkelig flott sted!

Helgen har vært kjempedeilig fra a til å. Ut av byen på fredag, endelig fikk sambo og jeg tid til å snakke litt sammen også. Ukene og dagene bare fyker av sted, og forrige uke var vi opptatt hver for oss hele tiden.

Handlet litt på et kjøpesenter på veien, ny bukse (endelig fant jeg svart bukse i litt stivere stoff, den sitter som et skudd i en størrelse mindre enn jeg pleier å bruke!) og to gensere (hvit og grønn). Middag med svigers, og så på besøk hos H&C. Lørdag var det kaffe med et vennepar, hagearbeid og vafler med svigers og så besøk hos H&C. I går var jeg sammen med en venninne og to barn på en sånn "barnas bondegård" i nærheten: spiste is og koste oss i solskinnet. Jeg fikk testet det nye kameraet mitt på jentene - ble masse fine bilder!

Og så altså grilling med mampap, inn igjen til byen og avsluttet helgen med is og brus og en runde Quizikon med L&S. Herlig helg!!!

... jeg vet at jeg er heldig, Kverula. Men ikke glem at disse pengene skal holde til all den ferien jeg skal ha i sommer: hvis jeg skal ha to uker ferie, skal disse pengene også være lønn i de to ukene, siden jeg da ikke får noen lønn... Men klabert: det er superdeilig å få så mye penger! Nå må jeg bare være flink og ikke bruke dem opp på tull! ;)

Det tikket akkurat inn en melding om at min venninne C er gravid!! 5 uker på vei, skriver hun. Jeg fryser på ryggen og får helt tårer i øynene. Det er jo så stas!!!!

For en bra nyhet å få på en mandag morgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

:grinele:

Jeg blir jo helt rørt av å få sånne meldinger: de har prøvd siden oktober, og nå gikk det! :hjerte: Det er stas når venninner begynner å få barn rundt meg, synes jeg. Er fremdeles så ung at ikke "alle" har unger og hus, så da synes jeg det er ekstra stas!

.. og de har ønsket seg barn i mange år, men ventet på en fast jobb. Den kom i januar, og nå kommer det altså en liten bebis! (såfremt alt går bra, men det må vi jo tro at det gjør)

I kveld er det full ryddings på programmet. Det er mye klær og styr på soverommet, resten er egentlig greit ryddet. Men jeg har lovt å ta soverommet, siden sambo måtte kaste alt inn der da jeg tok med meg overnattingsgjest forrige uke... :wink: Gleder meg egentlig til å rydde og få det i orden, da er det mye koseligere hjemme!

Dette blir en kort arbeidsuke da: jeg skal ha fri på fredag for å reise på hyttetur med jentene; jeg gleder meg masse-masse! Og onsdag er det konsert, så det er mye å glede seg til denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Høres ellers ut som du har hatt en fin helg, Imari. Alltid kjekt å lese om dagene dine. Godt å ha mye gøy å se frem til også, ha en fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Jeg hadde en superfin helg, Coral!

Denne uka og neste skal jeg jobbe på en annen avdeling. Altså - det er jo samme jobben og vi sitter jo i ett eneste stort åpent landskap med 60-70 stk, så jeg er i samme rommet som mine favoritt-kolleger, men bare noen meter bortenfor. Helt ok å jobbe litt annerledes, dessuten er det mye roligere her, så det er mer tid til å dille litt og ikke minst gå hjem litt tidligere! ;)

Planen i dag er å stikke innom noen butikker på veien hjem for å se etter antrekk til disse mye omtalte bryllupene. Skal ta t-banen opp til et senter og så innom to-tre andre butikker jeg vet om. Hvis jeg fremdeles ikke har fått tak i noe, tror jeg at jeg bare satser på noe jeg har i skapet...

I kveld skal sambo få besøk av en kompis for å planlegge guttetur i september, jeg skal kanskje benytte anledningen til å rydde, rydde, rydde, rydde..... Det er faktisk helt greit å se fram til - jeg storkoser meg hjemme når det er ryddig og ålreit. Kanskje jeg får inspirasjon nok til virkelig å ta i et tak på soverommet når gutta holder på i stua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ja, det er stas når det begynner å skje ting i vennegjengen! :) Gleder oss like mye vi andre, vettu, som de som er de heldige! :ler:

Ha en fortsatt fin mandag, lmari - og ha en fin shoppingrunde!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Au! :o

Da jeg skulle ta på meg buksa i dag tidlig, fikk jeg en skikkelig vridning i ryggen og nå er jeg helt handikappet! Det er skikkelig vondt, og så jeg som er vant til å løpe litt rundt på jobben, jeg blir jo helt satt ut...

Enda godt jeg skal ha en rolig kveld i kveld, så får jeg bare satse på at det blir bra før jeg skal stå i timesvis på konserten i morra... :roll:

Shoppingturen i går ble sånn nesten bomtur. Den butikken på det senteret er omtrent det verste jeg har vært borti, så det var skikkelig bomtur. Fikk tak i en overdel og en turkis kjole i Bogstadveien, men ikke helmaks noen av dem. Men jeg har endel klær i skapet også, så det ordner seg nok. Nå tror jeg ikke at jeg orker å leite mer etter bryllupsantrekk!

Deilig kyllingmiddag med sambo i går, før han gikk til kompisen for å planlegge tur. Jeg fikk grovryddet soverommet (=brette sammen alle klær og rydde bort), men det ligger noen timer med finrydding der inne. Orket ikke begynne på det i går. Fikk limt ferdig de siste bildene i albumet også, så nå er det oppdatert og ryddet bort. Bestilte Redken All Soft shampo og balsam på nettet mens jeg så på TopModel3. Og ryddet i bilder som jeg tok i helgen, pluss brant dem på cd.

Fikk da gjort endel nyttig, men det er en del igjen, ja! Får fortsette litt grovrydding i dag, kanskje jeg kommer meg gjennom noen flere punkter på listen...

Ringte gravid venninne som har bestemt seg for å fortelle til alle (5 uker på vei), til og med på jobben. Hun vet at om det skulle gå galt, så vil hun heller at folk skal vite. Kommer til å bli et forferdelig langt svangerskap det der! :ler: Men jeg har forståelse for at hun vil fortelle, man må kjenne på hva som passer en selv best.

Det er veldig stas med babyer i vennegjengen, Kverula! Jeg synes det er moro å være reservetante, jeg. Vil jo ikke egentlig bli ordentlig tante helt enda - svigerinne og lillebror er jo bare 22 og jeg håper de venter enda noen år. Så da kan jeg leke tante litt! ;)

Skikkelig slapp og sliten i dag - må prøve å få gjort noe snart men mangler inspirasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Jeg er rett og slett invalid... :o

Ryggen min har slått seg helt vrang, og nå begynner jeg å bli bekymret for kveldens konsert...

Merkelig vondter jeg har: det er ikke egentlig vondt å røre på seg, det er mer "uvante" bevegelser som er litt kinkig. Sånn som å løfte armene for å vaske håret, ta på sokker eller bukse, og ikke minst å snu seg. Å stå rett opp og ned er ikke vondt, og ikke å gå rundt heller. Men jeg stivner jo helt til når jeg ligger om natten, så nå på morgenen er alt jeg gjør vondt...

Men i går ble jeg merkbart mye bedre når musklene ble varmere utover dagen, så da satser jeg på at det samme skjer i dag også!

På REM SKAL jeg i hvert fall - så kan den dumme ryggen gjøre som den vil! :ler: Jeg skal dit med en diger venninnegjeng - en av dem er lege og en er fysioterapeut, så jeg er nok i trygge hender!!

I løpet av dagen skal jeg ile ned på fotobutikken for å kjøpe engangskamera (de siste konsertene jeg har vært på har det vært fullt mulig å ta med kamera inn, men jeg gidder ikke å risikere å måtte legge igjen mitt digitale), og så en rask middag til i ettermiddag. Etter jobb skal jeg ta taxi hjem, skifte og ordne meg litt, og så er det drinker klokka fem hos en venninne.

Skal begynne på et digert prosjekt nå, men jeg vet nesten ikke i hvilken ende jeg skal begynne.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Handlet solkrem og AfterSun på vei hjem fra jobb i går, så nå er jeg klar for strålende sol på jentehytteturen i helgen!!

... det er de samme jentene som jeg skal treffe i kveld, så jeg regner med at vi får avtalt kjøring og hva vi skal ha med osv i kveld. Skal få laget meg en pakkeliste i løpet av dagen i dag eller i morra. Må pakke til litt forskjellig vær og aktiviteter (soling, bading, drikke vin i skumringen osv). Begynner å glede meg nå!!

Kjøpte også noen tresmykker, det har jeg ønsket meg en stund nå, pluss en sjøgrønn tunika i et slags chiffon-stoff med sølvpaljetter. På salg! *lmari har bare så vidt brutt kjøpestoppen*.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Kommer ikke i gang med det o'store prosjektet. Må egentlig bare finne en ende å begynne i, men det er ikke så enkelt når man ikke har alle bitene av puslespillet...

En av sjefene har laget en "dummy" til hvordan jeg skal løse dette. Men så vet jeg ikke helt om det går opp skikkelig. Og før jeg får alt jeg skal ha fra noen andre her på huset, så kommer jeg liksom ingen vei. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lmari

Jeg gikk ut og kjøpte engangskamera og pølser/lompe til rask middag i ettermiddag. Heller det enn å jobbe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Har ikke peiling på engangskameraer - jeg kjøpte mitt i fotobutikken som ligger rett ved der jeg jobber. For å være helt ærlig så tror jeg ikke det er så stor forskjell på dem. Kjøp på Nille like gjerne som på Preus, hvis du skjønner hva jeg mener...

Mitt kostet 129 kroner, det var DYRT spør du meg. Men de hadde ingen andre, og jeg gidder ikke å løpe byen rundt. Regner med at det blir tatt fra meg i inngangen på Ullevaal i kveld uansett.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...