Gjest lmari Skrevet 2. juni 2005 #461 Del Skrevet 2. juni 2005 Åh, så gøy med nytt kamera! Det ble en innmari koselig kveld i går. Gikk rett fra jobb for å treffe noen venninner, de ble med for å hente kameraet mitt med en gang. Så gikk vi på kafe, spiste (vond) kyllingsandwich og skravlet masse-masse! Veldig lenge siden jeg hadde sett dem, og vi snakker jo så godt sammen, så jeg håper vi sees mer utover sommeren. Fikk planlagt litt utdrikningslag for julibruden også, jeg tror det blir bra, jeg! Min oppgave er å sjekke muligheter for ridetime her i byen, pris og sted osv. Var hjemme igjen i åtte-tiden, tuslet litt rundt før jeg fikk melding fra lillebror som ville komme på Lost-besøk. Utrolig koselig at han bare svipper innom sånn, og ikke minst så kom vi oss opp fra sofaen og fikk ryddet litt! Denne gangen ble det ikke hykling heller, vi ryddet faktisk ordentlig! Lost var bra, deilig med en dobbelepisode sånn at det faktisk skjedde noe. Kom oss selvfølgelig altfor seint i seng... I kveld tror jeg faktisk ikke det er noe vi MÅ se på tv, så kanskje det går an å finne senga i noenlunde rimelig tid?? Har ingen planer i kveld, bortsett fra at sambo skal på fotball. Gleder meg til en rolig kveld hjemme, det hadde vært deilig å fått vasket og ryddet helgevasken i dag sånn at vi bare kan kose oss hele helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 2. juni 2005 #462 Del Skrevet 2. juni 2005 Hei på deg! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 2. juni 2005 #463 Del Skrevet 2. juni 2005 Syns også Lost var bra i går, det skjedde i hvert fall litt! Gøy at de skal sende dobbeltepisoder fremover, selv om det resulterte i at vi også kom oss ganske sent i seng.. Får også satse på å komme oss tidligere i seng i kveld, har blitt sent denne uken. Håper du har en fin dag, Imari! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. juni 2005 #464 Del Skrevet 2. juni 2005 Du også må ha en fin dag, Champagnepiken! Kjøpte meg et ekstra batteri da jeg hentet kameraet i går, selv om det var dyrt (750 kroner). Det var lange minutter å vente på at batteriet skulle lade seg opp, ja! Utrolig morsomt å høre knipsingen fra speilrefleksen igjen, da kjente jeg hvor mye jeg hadde savnet den! Gleder meg vilt til å begynne å bruke kameraet, jeg må nok leke litt med det i sommer. Om 1 måned er det bryllup, da planlegger jeg å bruke det for alt det er verdt! Fikk sortert de siste Dublin-bildene i går også, så nå er det egentlig bare å bestille dem. Får sette i gang opplastingen nå straks, tenker jeg. Gleder meg til å sette i gang og lime inn bildene, ja! Godt det ikke bare er hos oss det har blitt seint, Coral! Lost er spennende, men jeg har smuglest hos dem som har sett sesongfinalen... :-? Jaja, det er jo moro uansett, da! Er blitt fritatt for noen oppgaver i noen dager, for å jobbe med et digert rigg. Brukte hele ettermiddagen i går på å systematisere, jeg storkoste meg. Det slo meg at kanskje jeg burde hatt en mer systematisk jobb, men jeg hadde nok blitt lei etterhvert. Det er i hvert fall kjempemorsomt å jobbe med! ... føler meg jo litt unyttig i forhold til de andre, men dette må nesten bare ta den tiden det trenger. De er heldigvis klar over at det er en enorm jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 2. juni 2005 #465 Del Skrevet 2. juni 2005 host Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2005 #466 Del Skrevet 2. juni 2005 Sånn, nå har jeg fått oppdatert meg i dagboka di igjen, lmari. Var innom tidligere i uka også, men da ble jeg bare halvferdig! Jeg bare elsker shoppinglista di fra Dublin - JEG VIL OGSÅ SHOPPE SÅNN EN GANG!!! Jeg skal spare MYE penger til ferien og ha en dag hvor jeg skal kjøpe meg ALT jeg har lyst på. (Innen rimelighetens grenser da, selvsagt! ) Høres ut som dere hadde en herlig tur til Dublin - jeg har sagt det før og sier det igjen, dere er så flinke til å reise, lmari! Fortsett med det! Tenk å ha så mange opplevelser og minner sammen - og ikke minst det å gå å glede seg og planlegge sånt sammen. Beundrer dere for det! Sånn er det ikke her hos oss...mannen er selvstendig næringsdrivende håndverker, og det er ikke snakk om å ta ferie. Ei sammenhengende uke i året er det han tar - og stort sett er det jobbing i helgene, så langhelger er heller ikke aktuelt. Ikke at vi har råd til det heller, ikke så ofte i hvertfall - men det kunne vært gøy å reist litt innimellom. Det er i hvertfall kjempemoro å lese om turene dine, lmari - gleder meg til hver gang du kommer hjem! Og gratulerer så mye med nytt kamera - skjønner at det ikke er hvilket som helst kamera, selvom jeg ikke skjønner stort mer enn det! Godt å se at du har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2005 #467 Del Skrevet 2. juni 2005 Dette er kanskje noe for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. juni 2005 #468 Del Skrevet 2. juni 2005 Åh, det er så stas når man ser at det man har jobbet med i to dager blir så bra!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. juni 2005 #469 Del Skrevet 2. juni 2005 Puh, jeg er virkelig helt skutt, jeg. Det har vært en laaang dag, og hele denne uka føles som om den har gått i halv fart. Jeg har sovet litt for lite, og så er nok kroppen fremdeles i feriemodus... Dagen i dag har vært ok, men med veldig mye småtteri og fiksing. Sitter med systematikk som skal bli til et digert rigg, det er kjempemoro men ganske annerledes enn det jeg pleier å gjøre. Men jeg vet at systematikk er en av mine sterke sider, så jeg er nok rett person på jobben! Jobbet ganske seint i dag også, tacokjøtt og pitabrød til middag sammen med sambo. Nå har han reist på fotballkamp, han trodde nok at det ble seint. Han pleier å bli stående og skravle med noen av fotballgutta etterpå, så da koser de seg nok! Hvem er det som sier at det bare er jenter som er skravlekjerringer? Jeg har lengtet hjem hele dagen, hadde bare lyst til å komme meg hjem for å vaske og rydde. Men nå er jeg helt skutt, og vurderer om jeg bare skal dusje og så legge meg med krimboken min. Hadde vært deilig med en tidlig kveld... :veldigsur: Den 13. juni har jeg takket ja til en middagsinvitasjon hos en venninne, Iowa. Hadde jo vært stas.... Og skummelt!! Nå har jeg skrevet i tråden, Kverula! Takk for tipset! Vet du hva, det var en utrolig koselig hilsen du skrev til meg! Det ER morsomt å shoppe så mye, men det hørtes kanskje mere ut enn det egentlig var? Jeg brukte cirka 4000 kroner som lommepenger på den ferien, det er vel ikke sååå ille det? Men nå er det så godt som shoppingstopp hos meg, må begynne å bruke det jeg har! Høres ut som dere hadde en herlig tur til Dublin - jeg har sagt det før og sier det igjen, dere er så flinke til å reise, lmari! Fortsett med det! Tenk å ha så mange opplevelser og minner sammen - og ikke minst det å gå å glede seg og planlegge sånt sammen. Beundrer dere for det! Tusen takk, utrolig koselig sagt! Vi koser oss veldig med det, og vet at vi er heldige som har muligheten til å reise litt sammen. Det er jo så mye som kan spille inn, både økonomi og jobb og helse og babyer osv osv. Sambo er forresten vokst opp med en pappa som er selvstendig næringsdrivende, og han tar også kun en uke ferie hvert år. Du kan tro svigermor synes det er festlig... :-? Tror det er litt av grunnen til at han synes det er ok å reise bort litt. Sendte melding til pappa i går og fortalte om det nye kameraet. Har snakket om det tidligere, men jeg måtte jo fortelle at nå var det i hus! Han ringte meg på jobb i dag, det er så morsomt at vi har en felles interesse i fotograferingen! Han er en del flinkere enn meg, men har lært meg veldig mye. Og så er det så morsomt å vise han bildene mine, for han er så flink til å si hva som er bra med dem. Det er stas! Nå har jeg lastet opp nesten 200 bilder til Fotoknudsen, skal bestille papirkopier. Og så skal jeg altså pushe litt på sambo sånn at han kan kopiere til det mye omtalte bryllupsalbumet i morgen, så kan vi kose oss litt med det i helgen! God plan! Tror rett og slett jeg skal finne senga jeg nå, kanskje dusje først? Og så legge meg under den gode dyna mi og koooose meg med krimboken min. Ah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 2. juni 2005 #470 Del Skrevet 2. juni 2005 Men kjære deg! Jeg kjører fra Mo i Rana den 13 og kommer til Oslo på nattmårran..Den 14..Så neppe om jeg har lyst til noe treff da!!! Men vi har jo hele uken på oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 3. juni 2005 #471 Del Skrevet 3. juni 2005 Men kjære deg! Jeg kjører fra Mo i Rana den 13 og kommer til Oslo på nattmårran..Den 14..Så neppe om jeg har lyst til noe treff da!!! Men vi har jo hele uken på oss! Og jeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 3. juni 2005 #472 Del Skrevet 3. juni 2005 Aha, Iowa, da stiller jo det hele seg litt annerledes! Fy søren, denne fredagen har jeg ventet og lengtet og trodd at aldri skulle komme. Hvorfor i all verden har denne uka vært så lang, a? :klø: Ryddet litt før jeg la meg i går, blant annet kastet jeg omtrent halvparten av det jeg hadde i baderomsskapet mitt. *stolt* Jeg bruker det jo ikke, så det var deilig å bli kvitt det. La meg og leste ut boken min - Plagede Sinn av Minette Walters. Likte den godt! ... jeg klarer aldri å sovne før sambo er i hus når jeg vet at han er på vei, så da leste jeg helt til han kom hjem. Sovnet selvfølgelig ikke før nærmere halv ett, og like trøtt i dag tidlig igjen, da... Gleder meg vilt til helgen, det skal bli så godt å slappe av hjemme uten noen som helst planer verken hit eller dit. Gleder meg til å kose med samboeren min!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 3. juni 2005 #473 Del Skrevet 3. juni 2005 FOR en dag. Sinnssykt kaos helt fra jeg kom på jobb og til halv fire, da skjønte vi nesten ikke at alt var levert og ferdig før helgen. Føltes som om ingen hadde kontroll, men jeg tipper minstesjefen hadde full kontroll som han pleier, jeg! Veldig deilig å komme hjem og kjenne fredagsfølelsen og roen senke seg. Handlet sammen med sambo, han har også hatt kjip dag på jobben og fått kjip lønnsbeskjed, så vi bestemte at i dag skulle vi bare kjøpe AKKURAT det vi hadde mest lyst på, og bare koooose oss hele kvelden! Det blir hjemmelaget pizza til middag, men kjøttdeigfyll på hans del og pølsefyll på min del. Og så har vi kjøpt potetgull, dip, brus og godis. Kommer til å kose oss glugg i hjel, men det trenger vi etter i dag. Hørte jeg trøstespise? Har ikke en eneste plan for hele helgen, bortsett fra at vi er satt opp på vasking i morra formiddag og at vi skal se fotballkampen på kvelden. Det er kjempedeilig! Skal se på dårlige tv-serier i kveld og slappe av.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2005 #474 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg lasta opp 380 bilder og fremkalte hos FotoKnudsen forrige helg - fikk dem i går, og i dette øyeblikk sitter mannen og ser på dem! Moro med bilder - selvom jeg ikke er no' flink til å verken fotografere eller fremkalle! Har tenkt å kjøpe med meg album og ta med bildene samt saks og lim på hytta i helga - det er jo meldt superdårlig vær, og da kan det jo være kjekt å ordne album! GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 3. juni 2005 #475 Del Skrevet 3. juni 2005 Ah, fredagsroen har senket seg over det lmari'ske hjem! ... vi har spist deiligdeilig hjemmelaget pizza, sett på skikkelig søpletv (temptation island, det blir vel ikke mer søplete enn det?), sambo har forført meg mens pizzadeigen hevet seg , nå ser han på Rambo 3 på tv og drikker øl (machomann, må vite...), mens gamlemor (meg selv, altså) koser seg med cola light, bamsemums med bringebærsmak og KG/nedlasting av musikk. Kan man bedre ha det!?? Kommer til å bli rastløst om jeg ikke gjør noe hele helga, så det blir nok litt rydding og shining i morra. Men det er deilig å tenke på at det ikke er noenting jeg MÅ! Så deilig å kose seg på hytta med album, Kverula! Det hadde jeg likt!! God helg til dere også, håper dere nyter livet som nygifte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2005 #476 Del Skrevet 3. juni 2005 Vi nyter definitivt livet som nygifte, lmari! (Takk for veldig koselig hilsen i bryllupsdagboka mi, forresten! Heretter er det fri til å ta andre oppdrag på bryllupfronten! Takk for råd, tips og gode ord, assistent! :bukke: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 4. juni 2005 #477 Del Skrevet 4. juni 2005 ... begynner vel å bli på tide å kunne planlegge mitt eget bryllup snart nå, Kverula? Og da kan du få være min assistent! Åh, så deilig det er med helg!! Vi sov leeeenge i dag, har tatt livet helt med ro på formiddagen. Jeg smårydder litt sånn rundt omkring, har blant annet sortert blader til den store gullmedalje. Nå står det fem stappfulle bæreposer med aviser og blader som skal kastes, det er deilig å bli kvitt det!! Sambo skal gå løs på oppvasken straks, jeg benytter nok husarbeids-vibbene til å støvsuge og tørke litt støv. Så er det rent og koselig her etterhvert! I kveld skal vi ut med en kompis av sambo, spise litt, drikke øl og se på kamp på pub. Kan hende en annen kompis tar seg en tur også. Tror det blir koselig, jeg! Det er deilig med helg, gitt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 4. juni 2005 #478 Del Skrevet 4. juni 2005 Det ble en kort bytur på meg, gitt! Spiste pizza med sambos kollegakompis da en fyr på jobben dems ringte og tilbød kompisen en billett til kampen. Noe sponsorgreier, visstnok. Vi sa at han bare skulle slå til og ikke tenke på oss, så han dro avgårde. Vi tuslet bort på Rockefeller for å se kampen på storskjerm der, og mens vi sto i kø for å slippe inn, ringte kollegakompisen til sambo og sa "ja, hvis du vil være stygg mot dama di nå, så har vi en billett til deg også". Sambo sa nei, jeg sa joselvfølgelig. Det er jo kjempegøy å se kampen på Ullevaal, med servering og gratis øl! Så da satte vi oss i en taxi, og han slapp av meg på veien. Jeg handlet litt søndagsmiddag på veien hjem, og nå sitter jeg her med iskald Cola Light og skal se kampen på tv i steden. Helt ok for meg!! ... tror sambo var redd for at jeg skulle bli lei meg, men jeg synes virkelig at han skulle slå til på det tilbudet. Det blir stas for han, vi får bare håpe vi vinner nå da! Har vært en fin dag, jeg har fått sortert og gått gjennom enorme mengder med blader, og vi har vasket tre maskiner med klær. Nå er det tomt i begge skittentøyskurvene våre!! *stolt* Regner med at jeg stikker ut igjen for å treffe sambo, kompiskollega og dama hans etter hvert. De ville feste på Karl Johan, vet ikke egentlig hvor mye det frister, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 4. juni 2005 #479 Del Skrevet 4. juni 2005 :-? Kjedelig kamp og kjipt at vi "tapte". Men ok å se den hjemme, i steden for å sitte på et stappfullt Rockefeller og se den. Håper sambo har hatt det ok da, han sendte meg mms-bilde i sta og det så gøy ut! .. har minimalt med lyst til å dra ut nå, men synes nesten vi må hvis de vil det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 4. juni 2005 #480 Del Skrevet 4. juni 2005 Tviler på om det blir noen bytur - sambo ringte nå og fortalte at stemningen var høy, det var fremdeles gratis mat og drikke og de ble antagelig på Ullevaal en god stund til. Jeg gidder ikke å gå ut og treffe dem som har høy promille når jeg sjøl har drukket ColaLight og sittet hjemme! Så da ble det en rolig kveld på meg likevel, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå