Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #381 Del Skrevet 12. mai 2005 Kom på at jeg måtte tipse deg om at det kan være lurt å sette sportstape på utsatte steder når du har nye sko. Billigere enn compeed, men funker ikke så bra når gnagsåret først er der. Men som forebygger er det supert! Grattis med nye sko! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. mai 2005 #382 Del Skrevet 12. mai 2005 Det var Ikea-kjøttboller jeg spiste i går, Hanne! De er kjempegode og superenkle å varme opp til rask og lettvint middag! .. og jeg er superfornøyd med mine rosa sko, de er kanskje ikke så lekre ved siden av brun linbukse, men det får ikke hjelpe. Føttene mine takker i hvert fall for hvert eneste steg! Sportstape er et godt gammelt triks, Pepita, men jeg tror disse skoene er såpass stive og trange at det hadde blitt vondt å gå med nesten uansett. I kveld er altså den o'store shine og rydde-dagen. Sambo har sagt at han skal hjelpe meg, men han skal på fotballkamp utpå kvelden engang, så jeg satser på å gjøre mesteparten selv. Planen er å være helt ferdig til klokka halv ti, da skal jeg sløve på sofaen med Top Model, og så skal jeg for en gangs skyld legge meg tidlig. Men før den tid skal jeg altså ha - handlet - vasket vinduer (de er skikkelig møkkete, så nå må det bare gjøres) - tørke støv - rydde soverom - rydde stue - rydde kjøkken - vaske opp (det skal sambo få æren av) - støvsuge - vaske bad Phju. Hva i all verden sitter jeg her etter??!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. mai 2005 #383 Del Skrevet 12. mai 2005 *svett* Har en liten KG-pause med Fagerstrand, brus og rester av sjokoladekake. Er ferdig med soverom (sambo og jeg skal skifte på senga før vi legger oss), ferdig med å vaske vinduer (jøss, er det SÅNN det ser ut hos naboen, gitt? , oppvasken er tatt og stuen er ryddet. Mangler å støvsuge og den siste finishen, så er jeg klar til kusineinnrykk. Tenker å få tatt mesteparten av det i pausen mellom Fagerstrand og Top Model... Handlet litt på veien hjem, men tror jeg skal sette opp en liten plan over hvilke måltider vi skal gjennom denne helgen og se om jeg har det jeg trenger - vi må nok handle en del i morgen og på lørdag også. Bare det å bære brus til fem-seks stykker i tre-fire dager med festligheter er jo tungt nok! Akkurat nå frister det egentlig mest med en rolig langhelg med kjæresten min, ikke en turbohelg med besøk og festligheter og masse styr. Er bare veldig glad for at jeg ikke sa at de kunne bo på madrass hjemme hos oss, det hadde blitt helt kaos... Men det blir helt sikkert koselig når de først kommer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. mai 2005 #384 Del Skrevet 13. mai 2005 Fredag! Jeg hadde egentlig tenkt å skrive et innlegg om at jeg har vonde og store gnagsår som plager meg, at jeg har sovet dårlig i natt, at jeg er sliten og lei, at jeg har NULL kreativitet og kjenner at jeg gjør en dårlig jobb i dag, og at jeg ikke har det minste lyst på besøk hele helgen, tvert i mot, jeg har bare lyst til å legge meg under dyna og glemme verden litt. Men så har jeg bestemt meg for å bare peke nese til hele negativiteten og alt som er kjipt - i steden skal jeg skrive et innlegg om alt det som er fint i dag!! Det er sol! Det er fredag! Det er snart langfri! Vi ligger bra an på jobben! Det er snart sommer!! Jeg har en morsom jobb! Jeg skal ha spennende besøk i helgen! Jeg har verdens beste kjæreste! Jeg skal på tur med verdens beste kjæreste til en helt ny by! Jeg har penger i banken! Jeg har helt rein leilighet! Fy søren, egentlig har jeg det ganske bra, må jeg si! Det er så deilig å kjenne at solen varmer helt fra morgenen av, at det virkelig er vår og at det nærmer seg sommer! Vi skiftet på senga i går, tok fram sommerdynene våre. O'lykke å dusje seg rett før man skal legge seg i rent sengetøy, og så følelsen av florlett dyne. DA er det sommer for meg! Egentlig er jeg en vinterperson, men fy flate, det er jammen meg deilig med sommer også! Bare se her: * Stå opp tidlig og kle på seg lette sommerklær og så gå ut i helt tomme gater og kjenne at det kan lukte europeisk storby av lille Oslo også. * Sitte på en benk med en pocketbok og vente på trikken, smugtitte på alle som skal på jobben og vippe med tærne. * Grill-lunsj på takterrassen med sommerglade kolleger * Gå hjem tidlig bare fordi det er sommer og vi ligger godt an med produksjonen * Dusje i iskaldt vann rett etter jobb og så legge seg på senga og bli enda kaldere av vifta * Softis med jordbærstrø. På en helt vanlig mandag. * Jordbær. Til frokost, lunsj og middag. Og med iskald hvitvin til kvelds. * Kjøre ut av byen på fredagettermiddag med vinduene nede og sommermusikk på radioen og være på vei ut på landet i helgen. * Bade i fjorden når det begynner å skumre og alle andre har gått hjem, men vannet fremdeles er varmt etter solen. * Lukten av grillkull * Drikke tropiske drinker og skravle med gode venninner rundt kjøkkenbordet hos Ø&M * Lukten av nyslått gress * Spille badminton til midnatt * Is. Kroneis, saftis, is med jordbær, snickersis, sandwich. * Våkne tidlig og høre fuglene som synger og kjenne at solen varmer, og vite at det kommer til å bli en fin dag. * Avslutte dagen med å ligge i senga uten dyna og tøyseprate med sambo mens vifta står på og det fremdeles er en varm sommerkveld ute. ..... Jeg kan sikkert skrive 100 ting til, men jeg må jo nesten jobbe litt på denne fantastiske jobben min også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 13. mai 2005 #385 Del Skrevet 13. mai 2005 Ah, likte den turkise lista! Gleder meg usannsynlig mye til sommer. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. mai 2005 #386 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg også, Etoile!! Denne dagen tar slutt en eller annen gang, men det har vært en laaang dag. Hodet mitt koker, som vanlig på fredager. Og den etterlengtede kreativiteten har tydeligvis tatt seg en laaang pause... Men nå er det straks langfri, jeg har vært flink jente og sagt bestemt NEI til å jobbe 17. mai. Mellomsjefen ble helt sjokkert over at de i det hele tatt kunne spørre meg, og ville sende mail for å gi streng beskjed om at dagfolkene ikke skulle spørres om det en gang. Pluss at han syntes det var dårlig gjort å spørre meg, som tross alt har jobbet så innmari mye. Jaja, jeg var flink jente og sa nei, i hvert fall! *stolt* To av kusinene er trygt i byen, den andre er på vei. Avtalen er at jeg skal treffe dem i seks-tiden, og så skal vi spasere opp til meg og se på Idol og spise hjemmelaget pizza. Begynner å glede meg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 13. mai 2005 #387 Del Skrevet 13. mai 2005 ... og kjenne at det kan lukte europeisk storby av lille Oslo også.Ja, det gjør det! Det gjør det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 14. mai 2005 #388 Del Skrevet 14. mai 2005 Ha en riktig god pinse-og 17. maihelg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. mai 2005 #389 Del Skrevet 17. mai 2005 Jeg er utslitt. Enkelt og greit: utslitt. Hele helgen har jeg vært Vertinne med stor V: laget mat, vasket opp, shinet leilighet mens de andre har slappet av, stått opp tidlig og fikset og orget. Guidet og handlet og pekt og fortalt. Vi har kost oss SåÅÅÅ masse!! Det har vært utrolig koselig å ha kusinene her, bli litt bedre kjent bare oss jentene og ikke minst ha tid sammen. Det blir ikke så mye av det når vi bor så langt fra hverandre! Men nå er jeg sliten. Det toppet seg i dag i med champagnefrokost, tur til Slottet for å se på toget, og så familiemiddag med kaker hos oss etterpå: alt har vært helt herlig og koselig, og jeg elsker å stelle i stand til "fest"!! I løpet av helgen har vi vært gjennom shopping, kjendis-spotting, Aker brygge, øl, pizza, taco, Idol, kafeturer, Vigelandsparken, en tur innom jobben min (vi har utsikt over hele sentrum), grilling i parken, en liten fest her på lørdag, tur ut på byen, og spasering rundt i byen. Herlig! Sambo, lillebror og jeg ligger som slakt på sofa og i lenestol, gutta ser på Top Secret (utrolig sær 80-tallsfilm som tydeligvis passer veldig godt det slække humøret de er i...) og jeg sørfer og legger inn bilder fra helgen. I morgen er det jobb igjen, jeg er forberedt på litt overtidsjobbing. Skal ikke lage noen spesielle planer verken i morgen eller på torsdag, må jo slappe av litt med kjæresten min også! Jobber i helgen, og på mandag reiser vi på tur! Jeg har liksom ikke tenkt noe særlig på det, har fokusert mest på besøket. Men nå begynner jeg å glede meg, og så er det jammen ikke mange dagene igjen heller! Det blir en tidlig kveld i kveld, og så er jeg fit for fight igjen i morra. Takk, Xavia! Håper din helg også ble fin! Så bra at det ikke bare er jeg som legger merke til det, Klips!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. mai 2005 #390 Del Skrevet 17. mai 2005 Ble så glad av "ting å være glad for"-lista di og den turkise "sommer"-lista di! Du gjør meg glad du, lmari - som vanlig! :D Høres ut som som om dere har hatt ei flott, hektisk helg! Så gøy med besøk! Og godt å slappe av når man blir alene igjen! God kveld! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. mai 2005 #391 Del Skrevet 18. mai 2005 Så bra at du blir glad av å lese her inne, Kverula!! Jeg sloknet nesten før hodet traff puta i går, men er jammen meg trøtt i dag likevel. Hjernen henger ikke helt med i svingene, og kroppen vil liksom ikke virke helt. Satser på at det går seg til utover formiddagen, jeg! Det ble en rolig kveld i går, gutta mine så på film og jeg fikk ryddet tårnet med klær som lå på soverommet. Vi MÅ skjerpe oss med klær, altså. Men så er det ikke så lett når vi har verdens minste soverom og altfor lite skap-plass. Jeg leeeengter etter bedre plass! Avsluttet kvelden med sjokoladekake og CSI NY, og så altså boms i loppekassa. I kveld har jeg med vilje ikke lagt en eneste plan. Regner med at det blir litt overtid i ettermiddag, pluss at vi har tre digre Ikea-bager med klær som skal vaskes. Men jeg har bare lyst til å slappe av hjemme, trenger litt hjemme-tid nå! Skal jobbe hver dag fram til vi reiser på mandag, så jeg trenger å slappe av litt også - trikset er jo å være uthvilt når man drar på ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. mai 2005 #392 Del Skrevet 18. mai 2005 Sambo setter i gang med klesvasken med en gang han kommer hjem, det er deilig. Satser på at vi får unna minst to maskiner i dag, og så får vi kanskje gjort en ny innsats i morgen kveld. Jeg begynner å hate vaskekjeller, det er så mye mer styr enn å ha en vaskemaskin i leiligheten. Nå blir jo klesvasken et helt lite prosjekt... Var på shopping på lørdag sammen med kusinene, så nå har jeg egentlig masse jeg ønsker meg her i byen. Men kanskje ikke så smart å kjøpe masse ting FØR vi reiser på ferie? :-? Jeg har lest ut "Dublin" av Frode Grytten, han skriver bra selv om det minner veldig lite om en vanlig reisehåndbok. Men herlig stemning, da. Skal laste ned litt Pogues i kveld (Dirty Old Town handler jo om Dublin), og i løpet av helgen skal jeg rigge meg til med en av mine absolutte favorittfilmer: The Commitments, som også er fra Dublin. Da skulle jeg vel komme i rette irske-stemningen? Sulten og trøtt og umotivert. Men timene tikker jammen fort, så det er bare å holde ut, snart er det ettermiddag og jeg kan gå hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2005 #393 Del Skrevet 18. mai 2005 Synes det høres ut som om du trenger en fridag, jeg, lmari! Når skal du bli vartet opp, egentlig? Synes du tar vare på alle rundt deg! Jeg har strikket åtte vesker i helgen, og GLEDER meg til å lage frynser og hanker og annen pynt og å putte dem i maskinen! Ha en kjempefin og avslappende onsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 18. mai 2005 #394 Del Skrevet 18. mai 2005 Slapp av litt nå, vennen min! Er enig med Pepita, jeg - på tide at noen varter opp deg litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. mai 2005 #395 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg får sørge for at sambo varter meg opp litt i kveld, Pepita! Jeg høres nok kanskje litt mer sliten ut enn jeg egentlig er. For det er så lett å "skrive av seg" slitenheten her inne: klage litt så går det over, liksom. Og jeg koser meg jo så innmari med å passe på alle rundt meg! Strikkingen høres helt herlig ut, jeg har masse prosjekter i kurvene under bordet, men ikke helt tiden til å sette meg ned med det. Fikk strikket litt i går da vi så på tv da, så babyteppet vokser i det minste sakte men sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 19. mai 2005 #396 Del Skrevet 19. mai 2005 Ble en helirsk aften på oss i går: The Commitments på video og masse nedlasting av Pogues, Proclaimers og Dubliners. Så nå er vi mer enn klare til å reise på tur!!! Spiste herlig kyllingmiddag med sambo, før vi sløvet og koste oss på sofaen. Jeg hadde egentlig sett for meg en veldig rolig kveld hjemme, men så kom sambos kompis for å planlegge "road trip" til Skottland med sambo. Koselig med besøk altså, jeg stullet og stelte bare med mine egne ting, jeg. Så på Lost før vi fant senga, ikke like trøtt i dag, heldigvis! Har planer om å sveive en tur bort på Karl Johan etter jobb i dag, sambo skal på fotballkamp så vi tar nok sein middag i kveld. Skal kjøpe hostesaft til han, han hoster så innmari om dagen. Og så tenkte jeg meg en tur på Glitter og litt annet småtteri - ikke det at jeg TRENGER noe nytt, kanskje, men jeg ser etter en cardigan som jeg har siklet på lenge, pluss noen lange smykker i hippie-stil. .... skal IKKE gå berserk, siden jeg reiser på ferie om noen få dager og kan shoppe spennende og annerledes ting der. I kveld er det Fagerstrand-finale, det gleder jeg meg til! Fikk akkurat tekstmelding fra ei jente som jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen; hun lurte på om jeg hadde dratt i gang noe fest siden det er 10 år siden ungdomsskolen, for da ville hun gjerne komme... Jeg har dratt i gang tre sånne fester, så denne gangen har jeg bestemt meg for at det ikke er min tur. Det er superkoselig å feire sånne ting, men slitsomt når man alltid er den som må leie lokale og samle inn penger og fikse og ordne. For en gangs skyld vil jeg bare være gjest også... Så jeg skrev at jeg ikke hadde startet noe, men at det hadde vært veldig morsomt om hun gjorde det. Så får vi se hva som skjer... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2005 #397 Del Skrevet 19. mai 2005 Fikk akkurat tekstmelding fra ei jente som jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen; hun lurte på om jeg hadde dratt i gang noe fest siden det er 10 år siden ungdomsskolen, for da ville hun gjerne komme... Jeg har dratt i gang tre sånne fester, så denne gangen har jeg bestemt meg for at det ikke er min tur. Det er superkoselig å feire sånne ting, men slitsomt når man alltid er den som må leie lokale og samle inn penger og fikse og ordne. For en gangs skyld vil jeg bare være gjest også... Så jeg skrev at jeg ikke hadde startet noe, men at det hadde vært veldig morsomt om hun gjorde det. Så får vi se hva som skjer... :-? :o :o :o Den var drøy... "Hei, siden du alltid fikser fester har du vel gjort det nå også, kan ikke jeg komme?" Synes du ga et bra svar, jeg. Minner meg om at neste år er det ti år siden... HVA? Det er i år! Uff, nå er det altfor seint å organisere tiårsfest for ungdomsskoleklassen... Det hadde jo vært SÅ gøy. Lurer på hvor alle er hen! Og vet du hva? NÅ har jeg skrevet min siste skolereportasje! :hoppe: --- bare InDesign gjenstår! TJOHO! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 19. mai 2005 #398 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg har bare lyst til å gjøre andre ting enn å jobbe: gå ut i solen, fnise på balkongen med kolleger, sørfe etter mere Dublin-stoff på nettet, skrive mailer, svare på 4-5 meldinger som har tikket inn til meg i dag... Men jeg må jobbe, og har null inspirasjon til å gjøre ting lekkert og fancy. Prøver å tenke på kollega G som alltid gjør ting fancy, men det funker dårlig akkurat nå. Ender sikkert opp med å løse tingene på den samme gamle og kjedelige måten.... :-? Godt det ikke bare var jeg som stusset, Pepita. Hun var ikke frekk eller noe - det er bare det at jeg føler at folk mener det er på sin plass at det alltid er jeg som orger sånne ting. "Du var jo så flink til sånt på skolen". Javel: men jeg har også forandret meg på ti år. Jeg har blitt mye flinkere til å ikke skulle stikke nesa mi borti alt eller orge alt for alle... Hun snakket om å dra i gang noe i august, Pepita, kanskje det ikke er for seint for dere heller? Grattis med ferdig skolereportasje, håper du får tid til å feire litt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 19. mai 2005 #399 Del Skrevet 19. mai 2005 *Drysser inspirasjonspulver over Imari* Har desverre ikke så mye i dag jeg heller, lyst på mer fri! Heldigvis ikke lenge til helg igjen, så vi får holde ut Høres utrolig gøy ut med Dublin-tur. Har aldri vært der selv, men hører mye positivt om den byen. Min søster var der blant annet i høst, og hun fikk shoppet mye fint, sett seg rundt og tatt noen pub-besøk også. Akkurat passe stor by sa hun. Nei, dit må vi visst dra også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 19. mai 2005 #400 Del Skrevet 19. mai 2005 Blir så inspirert av alt det der Dublin-pratet ditt at jeg lurer... kanskje ta en tur dit i ferien min i starten av september? Hm... Aldri vært der... Og kan jo kombineres med noen dager i London, som jeg elsker! Hm... Muligheter her, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå