Gå til innhold

Rygget i en bil for å unngå å bli kjørt på, blir dette dyrt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var tidligere i dag med i en liten bilulykke. Jeg kjørte på en vei der jeg hadde forkjørsrett da en trailer kjørte ut av en innkjørsel til høyre for meg. Traileren kjørte ut av innkjørselen til tross for at han lot bilen foran meg kjøre forbi først, og selvfølgelig til tross for vikeplikta hans. Vogna til traileren kom så nær bilen min at sensoren som piper når noe er nært bilen begynte å pipe, og av ren automatikk begynte jeg å rygge for å unngå at han kolliderte i meg. Da jeg rygget kræsjet jeg i en bil som var bak, som rett og slett ikke rakk å rygge før jeg kolliderte i han.

Sjåføren jeg rygget i tok det veldig pent, og mente at det var hovedsakelig traileren som hadde skyld i denne situasjonen. Trailersjåføren kom ut til oss, og han jeg rygget i fortalte trailersjåføren at han brøyt vikeplikta, og at jeg måtte rygge eller så hadde vogna hans truffet bilen min. Trailersjåføren ble sint og mente det var jeg som skulle stoppet tidligere på veien, og at han kunne se i speilene sine at han ikke ville treffe bilen min (hvis det er sant, mistenker jeg at han så det nettopp fordi jeg rygget, og han da ikke hadde truffet bilen min).

Vi tok bilder av skiltnummeret til traileren, jeg fikk nummeret til han jeg rygget i og ga selv navn og mobilnummer til han jeg rygget i. Trailersjåføren gikk bort fra stedet. Det jeg lurer på nå, blir dette dyrt for meg? Jeg vet at bilen jeg rygget i har null skyld, men veldig surt hvis jeg ender med å måtte betale all skade i og med at jeg rygget, og reglene om vikeplikt ved rygging.

Takk for svar!

Anonymkode: 2a8a0...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vel kaskoforsikring ? 

Anonymkode: 6ef57...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var tidligere i dag med i en liten bilulykke. Jeg kjørte på en vei der jeg hadde forkjørsrett da en trailer kjørte ut av en innkjørsel til høyre for meg. Traileren kjørte ut av innkjørselen til tross for at han lot bilen foran meg kjøre forbi først, og selvfølgelig til tross for vikeplikta hans. Vogna til traileren kom så nær bilen min at sensoren som piper når noe er nært bilen begynte å pipe, og av ren automatikk begynte jeg å rygge for å unngå at han kolliderte i meg. Da jeg rygget kræsjet jeg i en bil som var bak, som rett og slett ikke rakk å rygge før jeg kolliderte i han.

Sjåføren jeg rygget i tok det veldig pent, og mente at det var hovedsakelig traileren som hadde skyld i denne situasjonen. Trailersjåføren kom ut til oss, og han jeg rygget i fortalte trailersjåføren at han brøyt vikeplikta, og at jeg måtte rygge eller så hadde vogna hans truffet bilen min. Trailersjåføren ble sint og mente det var jeg som skulle stoppet tidligere på veien, og at han kunne se i speilene sine at han ikke ville treffe bilen min (hvis det er sant, mistenker jeg at han så det nettopp fordi jeg rygget, og han da ikke hadde truffet bilen min).

Vi tok bilder av skiltnummeret til traileren, jeg fikk nummeret til han jeg rygget i og ga selv navn og mobilnummer til han jeg rygget i. Trailersjåføren gikk bort fra stedet. Det jeg lurer på nå, blir dette dyrt for meg? Jeg vet at bilen jeg rygget i har null skyld, men veldig surt hvis jeg ender med å måtte betale all skade i og med at jeg rygget, og reglene om vikeplikt ved rygging.

Takk for svar!

Anonymkode: 2a8a0...813

Snakk om å gjøre noe dumt mer enn en gang. 

Traileren kunne bare kjørt på deg, så hadde han fått all skyld. Sensorene på biler piper ikke fordi du blir påkjørt men fordi du er veldig nært noe. Og pipingen er ulik etter avstanden til faren. 

Det mest idiotiske du har gjort her, er å ikke ta bilder, ikke skrive skademelding og heller ikke markere opp i veien hvordan bilene stod, alternativt fått politiet på stedet. Sett deg øyeblikkelig ned og sekriv og send skademelding til ditt forsikringsseklskap via min side. 

Anonymkode: 16768...30e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har vitne så koster det nok ikke deg noe. Uten vitne har den som rygger så og si alltid skyld. Her er det bare å gi forsikingselskapet regnummer til lastebilen, så fikser de resten

Anonymkode: eaf2c...ed3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du har vitne så koster det nok ikke deg noe. Uten vitne har den som rygger så og si alltid skyld. Her er det bare å gi forsikingselskapet regnummer til lastebilen, så fikser de resten

Anonymkode: eaf2c...ed3

Skademelding skal alltid skrives. Saken er heller ikke så opplagt med hensyn til skyld som du vil ha det til.å

Anonymkode: 16768...30e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å gjøre noe dumt mer enn en gang. 

Traileren kunne bare kjørt på deg, så hadde han fått all skyld. Sensorene på biler piper ikke fordi du blir påkjørt men fordi du er veldig nært noe. Og pipingen er ulik etter avstanden til faren. 

Det mest idiotiske du har gjort her, er å ikke ta bilder, ikke skrive skademelding og heller ikke markere opp i veien hvordan bilene stod, alternativt fått politiet på stedet. Sett deg øyeblikkelig ned og sekriv og send skademelding til ditt forsikringsseklskap via min side. 

Anonymkode: 16768...30e

Jeg tok biler. Tok biler av bilene våre, hvordan vi sto og hvor vi sto.

Anonymkode: 2a8a0...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok biler. Tok biler av bilene våre, hvordan vi sto og hvor vi sto.

Anonymkode: 2a8a0...813

Du skulle ha skrevet skademelding på stedet. Trailerskåfør skulle vært der sammen med deg, og skrevet under. 

Anonymkode: b2e01...106

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vært lurt å få politiet innom for å vurdere situasjonen.

Jeg ville nok uansett tatt kontakt med firmaet som denne denne trailersjåføren kjørte for (med mindre det var hans private trailer, men hva er oddsen?). Det er sykt kjipt at du skal miste forsikringspoeng fordi de har ansvarløse sjåfører.

Og hva han sier om at han ikke hadde truffet deg, har ingenting å si! Det han gjorde fikk deg til å reagere med instinkt. Alt er hans skyld. Uhjell skjer, og han var kanskje opptatt med å se hva som skjedde i det andre kjørefeltet. Det kunne skjedd oss alle. Men han burde tatt ansvar for skylden!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skulle ha skrevet skademelding på stedet. Trailerskåfør skulle vært der sammen med deg, og skrevet under. 

Anonymkode: b2e01...106

Trailersjåføren gikk bort da vi flytta oss av veien for å snakke, og ble ikke med på samtalen. Jeg og sjåføren jeg rygget i skrev ned situasjonen veldig kort på et papir, navnene våre og skiltnummer. 

Anonymkode: 2a8a0...813

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å rygge i en annen bil pga en tredje brøt vikeplikten.... Sorry, du burde sjekket speilene før du satte bilen i revers og heller latt lastebilen treffe deg. Da hadde den fått skylden/måttet betale. 

Kjører selv lastebil, og velger IKKE grøften/fjellveggen om noen ikke holder siden sin. Legger jeg bilen i grøften og den som kom i mot ikke stopper, er det vår forsikring det går ut over. 

Anonymkode: f98c5...036

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenandel og bonustap. Evt reparasjon av skader på egen bil om du ikke har kasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Snakk om å gjøre noe dumt mer enn en gang. 

Traileren kunne bare kjørt på deg, så hadde han fått all skyld. Sensorene på biler piper ikke fordi du blir påkjørt men fordi du er veldig nært noe. Og pipingen er ulik etter avstanden til faren. 

Det mest idiotiske du har gjort her, er å ikke ta bilder, ikke skrive skademelding og heller ikke markere opp i veien hvordan bilene stod, alternativt fått politiet på stedet. Sett deg øyeblikkelig ned og sekriv og send skademelding til ditt forsikringsseklskap via min side. 

Anonymkode: 16768...30e

Du skjønner at det kan være FARLIG å bli kjørt på av en fuckings trailer ja? Jeg skulle gjerne sett deg sitte der og bare latt deg selv blitt påkjørt, ikke faen at du ikke hadde reagert

Anonymkode: c9f19...d20

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner at det kan være FARLIG å bli kjørt på av en fuckings trailer ja? Jeg skulle gjerne sett deg sitte der og bare latt deg selv blitt påkjørt, ikke faen at du ikke hadde reagert

Anonymkode: c9f19...d20

Det var en forkjørsvei, maks 50 km/t på de veiene.  Blir skader på fronten av bilen, thats it

Anonymkode: c1f28...050

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det var en forkjørsvei, maks 50 km/t på de veiene.  Blir skader på fronten av bilen, thats it

Anonymkode: c1f28...050

Jeg er ikke TS, men alt av innebygget instinkt ville fått meg til å UNNGÅ Å BLI TRUFFET av en trailer. For dere som kjører trailere stiller det seg annerledes, man føler seg nok veldig trygg inni det svære monsteret. For oss med små EL-biler stiller det seg veldig annerledes!!

Anonymkode: f6e6b...530

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var en forkjørsvei, maks 50 km/t på de veiene.  Blir skader på fronten av bilen, thats it

Anonymkode: c1f28...050

Unnskyld at jeg spør, men fikk du lappen i posten? Det er helt vanlig at både riksveier og fylkesveier er skiltet forkjørsveg og har fartsgrense 80 km/t! 

Nå skjønner jeg selvsagt at TS må ha holdt en mye lavere fart enn dette siden det å rygge i det hele tatt var mulig, men det utsagnet var så dumt at det bare måtte påpekes. Og ingen med normal selvoppholdelsesdrift tviholder på retten sin mot en trailer, uansett fartsgrense. 

Anonymkode: 930a9...157

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det var en forkjørsvei, maks 50 km/t på de veiene.  Blir skader på fronten av bilen, thats it

Anonymkode: c1f28...050

Du fortjener en Darwin-award om du tenker at det er helt Okei å bli truffet av en trailer

Anonymkode: c9f19...d20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var tidligere i dag med i en liten bilulykke. Jeg kjørte på en vei der jeg hadde forkjørsrett da en trailer kjørte ut av en innkjørsel til høyre for meg. Traileren kjørte ut av innkjørselen til tross for at han lot bilen foran meg kjøre forbi først, og selvfølgelig til tross for vikeplikta hans. Vogna til traileren kom så nær bilen min at sensoren som piper når noe er nært bilen begynte å pipe, og av ren automatikk begynte jeg å rygge for å unngå at han kolliderte i meg. Da jeg rygget kræsjet jeg i en bil som var bak, som rett og slett ikke rakk å rygge før jeg kolliderte i han.

Sjåføren jeg rygget i tok det veldig pent, og mente at det var hovedsakelig traileren som hadde skyld i denne situasjonen. Trailersjåføren kom ut til oss, og han jeg rygget i fortalte trailersjåføren at han brøyt vikeplikta, og at jeg måtte rygge eller så hadde vogna hans truffet bilen min. Trailersjåføren ble sint og mente det var jeg som skulle stoppet tidligere på veien, og at han kunne se i speilene sine at han ikke ville treffe bilen min (hvis det er sant, mistenker jeg at han så det nettopp fordi jeg rygget, og han da ikke hadde truffet bilen min).

Vi tok bilder av skiltnummeret til traileren, jeg fikk nummeret til han jeg rygget i og ga selv navn og mobilnummer til han jeg rygget i. Trailersjåføren gikk bort fra stedet. Det jeg lurer på nå, blir dette dyrt for meg? Jeg vet at bilen jeg rygget i har null skyld, men veldig surt hvis jeg ender med å måtte betale all skade i og med at jeg rygget, og reglene om vikeplikt ved rygging.

Takk for svar!

Anonymkode: 2a8a0...813

Så lenge det er du som rygga har du ansvaret i ovenfor den du rygga på. Har du kasko på egen bil kan du bruke den. Hos motparten går det på din ansvarforsikring. Lastebilsjåføren visste nok hva han gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det går på deg. Det var ikke sjåføren av traileren som rygget inn i bilen, og det var jo der skaden skjedde. Man kan godt argumentere for at det var traileren sin feil, men i forhold til forsikring tror jeg ikke det holder. 

Anonymkode: 134fb...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner at det kan være FARLIG å bli kjørt på av en fuckings trailer ja? Jeg skulle gjerne sett deg sitte der og bare latt deg selv blitt påkjørt, ikke faen at du ikke hadde reagert

Anonymkode: c9f19...d20

Jeg har forstått det slik at lastebilen kom fra bunnen av ett T kryss, uansett svingte han til venstre i det som høres ut som en 90 grader kurve. Dermed var neppe farten høy, og det ville vært helt ufarlig å bli truffet. Men jeg forstår absolutt at situasjonen kunne oppleves som ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller latt lastebilen treffe bilen min, enn å rygge på andre. 

Anonymkode: 6ef57...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...