Gå til innhold

Naboen fra helvete del 2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så lett å sitte på nett, klage og syte over andres lyte. Hva med deg selv, ville du befunnet deg vel, med den ene eller den andre naboen i denne klagesangen?.

Anonymkode: 7d79c...7d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående plattingen: dere søker, sender rekommandert nabovarsel, naboen sender skriftlig klage, kommunen avslår klagen og gir tillatelse. 

En grunnløs naboklage stopper ingen tillatelse. Fordelen med plattingen må være større enn ulempen for naboen.

Anonymkode: 0e2bc...a88

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabpen deres er bate vrien. Jeg hadde levd som vanlig. Parkert nærme og grillet når det passet meg.

Jeg bor i rekkehus. Vi må være rause mot hverandre når vi bor så tett. Du har en nabo som du gir lillefingeren til og de sluker hele deg. Akkurat det med tomts må du løse på en måte som ikke involverer naboen

Anonymkode: 94fa6...485

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det naboen din som er fra helvete når det er du som fyller huset deres med røyk og matlukt? 😏🙄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilling og røyking på egen eiendom må være lov!

Anonymkode: b13dd...696

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bodd i rekkehus, og da var vpr innstilling at man faktisk må tåle at naboene lever, og at folk har andre vaner enn en selv. Så lenge det er rolig mellom kl 23.00 og 07.00, og man ellers viser normal folkeskikk og hensyn, så er det meste tillatt. Vi fant etter hvert ut at så tett naboforhold ikke passet for oss, så vi flyttet i enebolig med spredt bebyggelse rundt. Mulig naboene deres bør vurdere det samme.

Når det gjelder grilling: sett opp en vifte som blåser osen bort fra huset? Eventuelt sett grillen rundt hushjørnet fra der dere spiser, om det lar seg gjøre?

Når det gjelder platting/veranda: når denne blir over 1 meter høy må det søkes hos kommunen. At naboen ikke vil at dere skal bygge den betyr på ingen måte at de kan bestemme at dere ikke får lov. Det er kommunen som bestemmer. Naboen må gjerne protestere, men sier kommunen ja har ikke naboen noe de skulle ha sagt.

Anonymkode: b3b86...a16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sorry as, men hvis noen hadde grillet utenfor soveromsvinduet mitt, hver eneste dag, og jeg måtte sove i grillos hver eneste natt hadde jeg fått dårlig humør! Kanskje naboene dine har allergi, og må ha vinduet åpent, i tillegg er det jo kjempe varmt nå så de vil vel kjøle/ lufte rommet godt før de skal sove.

 

samtidig skjønner jeg din side av saken. Vi har ikke akkurat lange sommere her i Nord, så når man først har anledning vil man virkelig nyte det. 

Prøv å før en dialog, men ikke ta ting så alvorlig eller høytidelig! Ikke legg så mye energi i dette. Vær saklig, kort og tydelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh... jeg trengte denne tråden. Bor i rekkehus uten egen hage nå, vurderer å kjøpe en vertikaldelt bolig med hage litt lenger oppi feltet for å komme unna naboene her men kanskje ikke én nabo er så mye bedre enn fem.

Mine naboer (eller, en av dem da) klager mest på at jeg har anskaffet katt, for den går på gelenderet forbi verandaen hennes framfor å gå bakveien rundt. Hun er veeeeeeldig allergisk og nå kan hun ikke ha utemøbler ute, kan ikke ha vinduene åpne og hvertfall aldri døren åpen lengere, og ikke kan hun tørke klær ute heller og alt det er meg og katten min sin feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...