Gå til innhold

Han vil ha noe seriøst men vil ikke være bundet i et forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal prøve å være kort og to the point: 

Jeg har hatt kontakt med en i 5 måneder. Vi datet intensivt første ukene men frem mot februar fortsatte vi kommunikasjonen kun via sms/snapchat. 

Han har vært singel i 1.4 år. Han var mislykket forlovet med en han bare kjente i noen måneder.Han gjorde det slutt samme forlovelsesmåneden, er totalt over henne og glad han gjorde det slutt pga mange negative overraskelser han oppdaget ved henne. Han var tydeligvis påvirket av sine kompiser som tidlig forlovet og giftet seg, og han forelsket seg i tanken på det å bare "oppnå det samme". Han mente selv han var for rask, og vil dermed ta ting mer med ro neste gang. For han vil virkelig at noe skal vare live ut. Og det samme synet har jeg, noe som gjør at vi matcher på mange andre områder. 

Vi ønsker begge det samme i livet: Vi er på utkikk etter noe seriøst og begge vil gifte seg og starte et nytt kapittel i livet. Men han vil ikke føle seg bundet til noe "her og nå". Fult forståelig, og jeg vil for all del ikke det heller, jeg trenger tiden til å se om han er noe for meg og om han er en jeg vil inngå et forhold med. 

Som sagt opplever begge at vi har god kjemi. Han tar alltid initiativ til å sende meldinger/snaps daglig og han svarer lynkjapt når jeg svarer. Det var en tid hvor jeg ikke tok kontakt med han på 2 uker fordi jeg følte det var det riktige. Men da jeg ga lyd, ringte han meg med en gang. 

Det er forskjell på å ta ting sakte og rolig , dag for dag og det å la ting gå helt i stopp. Vi har ikke møttes på snart 3 måneder men vi har planer om å møtes i juni da det passer oss bedre. (Side note: Han hadde faktisk det i bakhodet da vi møttes sist i februar at neste gang vi skulle møtes var i sommer). Han hadde tydeligvis en del å gjøre med familie osv nå.. 

Men hva tenker dere? Det er synd når jeg tenker tilbake på det med "han er ute etter noe seriøst men vil bare ikke være for rask til å binde seg til et forhold nå" Hvordan skal jeg se på det? Bør jeg gi han, dette en sjanse? Det som gjør vondt med menn er at de er ikke så dyktige på å kommunisere via chat. Det går mye i bare "hva gjør du?" "hva skal du?" osv. til og med det er det slutt på, og han sender heller snaps av ting han gjør og inkluderer meg mer i hans liv ; hvem hans søsken er , hvem hans kompiser er osv. Fint det, men selve kommunikasjonen er fortsatt overfladisk på chatten. Vi blir liksom ikke kjent med hverandre på annet nivå... og jeg håper at dette endrer seg etter hvert.. 

 

Anonymkode: 22197...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal prøve å være kort og to the point: 

Jeg har hatt kontakt med en i 5 måneder. Vi datet intensivt første ukene men frem mot februar fortsatte vi kommunikasjonen kun via sms/snapchat. 

Han har vært singel i 1.4 år. Han var mislykket forlovet med en han bare kjente i noen måneder.Han gjorde det slutt samme forlovelsesmåneden, er totalt over henne og glad han gjorde det slutt pga mange negative overraskelser han oppdaget ved henne. Han var tydeligvis påvirket av sine kompiser som tidlig forlovet og giftet seg, og han forelsket seg i tanken på det å bare "oppnå det samme". Han mente selv han var for rask, og vil dermed ta ting mer med ro neste gang. For han vil virkelig at noe skal vare live ut. Og det samme synet har jeg, noe som gjør at vi matcher på mange andre områder. 

Vi ønsker begge det samme i livet: Vi er på utkikk etter noe seriøst og begge vil gifte seg og starte et nytt kapittel i livet. Men han vil ikke føle seg bundet til noe "her og nå". Fult forståelig, og jeg vil for all del ikke det heller, jeg trenger tiden til å se om han er noe for meg og om han er en jeg vil inngå et forhold med. 

Som sagt opplever begge at vi har god kjemi. Han tar alltid initiativ til å sende meldinger/snaps daglig og han svarer lynkjapt når jeg svarer. Det var en tid hvor jeg ikke tok kontakt med han på 2 uker fordi jeg følte det var det riktige. Men da jeg ga lyd, ringte han meg med en gang. 

Det er forskjell på å ta ting sakte og rolig , dag for dag og det å la ting gå helt i stopp. Vi har ikke møttes på snart 3 måneder men vi har planer om å møtes i juni da det passer oss bedre. (Side note: Han hadde faktisk det i bakhodet da vi møttes sist i februar at neste gang vi skulle møtes var i sommer). Han hadde tydeligvis en del å gjøre med familie osv nå.. 

Men hva tenker dere? Det er synd når jeg tenker tilbake på det med "han er ute etter noe seriøst men vil bare ikke være for rask til å binde seg til et forhold nå" Hvordan skal jeg se på det? Bør jeg gi han, dette en sjanse? Det som gjør vondt med menn er at de er ikke så dyktige på å kommunisere via chat. Det går mye i bare "hva gjør du?" "hva skal du?" osv. til og med det er det slutt på, og han sender heller snaps av ting han gjør og inkluderer meg mer i hans liv ; hvem hans søsken er , hvem hans kompiser er osv. Fint det, men selve kommunikasjonen er fortsatt overfladisk på chatten. Vi blir liksom ikke kjent med hverandre på annet nivå... og jeg håper at dette endrer seg etter hvert.. 

 

Anonymkode: 22197...a58

3 mnd siden sist treff? Hørtes ikke ut som det er mye håp i... Ville droppet han. Hadde han vært intr ville han tatt seg tid å treffe deg. Så lenge han ikke bor utenlands? 

Anonymkode: 39461...ca7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde han vært intr ville han tatt seg tid å treffe deg. 

Anonymkode: 39461...ca7

Helt enig! Det går an å ofre litt tid, og man får tid til det man virkelig vil! Jeg datet også en som bestandig skyldte på jobb, stress etc. Fikk mange snaps av barna, hunden, hytta osv, men etterhvert syntes jeg det var merkelig at han aldri kunne ta seg tid til å treffe meg. Alt ble så overfladisk. Det var liksom bare jeg som tok initiativ til slutt, sendte første melding osv. Via tilfeldigheter oppdaget jeg så at han var meget aktiv på den datingsiden der vi først kom i kontakt. Da gadd jeg ikke mer, og alt rant ut i sanden. Kontakten tok bare slutt. Heldigvis, selv om det var tøft å oppdage. Jeg har ikke konfrontert ham med det, så jeg aner ikke om han datet flere hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Virpi skrev:

Helt enig! Det går an å ofre litt tid, og man får tid til det man virkelig vil! Jeg datet også en som bestandig skyldte på jobb, stress etc. Fikk mange snaps av barna, hunden, hytta osv, men etterhvert syntes jeg det var merkelig at han aldri kunne ta seg tid til å treffe meg. Alt ble så overfladisk. Det var liksom bare jeg som tok initiativ til slutt, sendte første melding osv. Via tilfeldigheter oppdaget jeg så at han var meget aktiv på den datingsiden der vi først kom i kontakt. Da gadd jeg ikke mer, og alt rant ut i sanden. Kontakten tok bare slutt. Heldigvis, selv om det var tøft å oppdage. Jeg har ikke konfrontert ham med det, så jeg aner ikke om han datet flere hele tiden.

Vi ble også kjent via en dating side. Men så viser det seg at vi nesten er i familie, vi har felles slektninger osv.

Han er interessert da han hele tiden sender meldinger og snaps og svarer enda raskere på meldinger. Han vet hva jeg synes og har sagt til han at "hvis du setter meg på vent inntil du er klar for noe så er jeg nødt til å la deg gå" (i en liten periode på 2 uker hvor han oppførte seg veldig fjernt) og da sa han at det overhodet ikke var meningen eller intensjon om å få meg i tvil eller sette meg i vent. At han bare hadde det hektisk. 

Jeg vet. Han burde nå etter så lang tid satt av en tid for å møtes. Enda han sender meg snaps av han møte kompisene på middag osv. Irriterende. Men det igjen var i perioden før forlovelsesfesten til hans søster som plutselig også skjedde. Kan hende han satte av tid til å samles med vedkommende eller felles bekjente. Man vet aldri. 

Uansett da.. jeg tror faktisk han er veldig interessert pga mange andre små tegn her og der. Han var sist på en liten tur til Sverige da jeg også kom tilbake derifra, og da tenkte han på meg og kjøpte favorittparfymen min til over 800 kr ... det er søtt og omtenksomt ift at vi ikke har kjent hverandre så lenge. 

Det kan jo også ha litt å si med det at hans forrige forlovelse feilet. Og han sier at han er skeptisk pga det. Og ikke minst, dere. Ikke minst: jeg har også tidelig lagt det frem for han under vår seriøse telefonsamtale som han ville ha allerede DAG 3 vi ble kjent: At dersom vi liker det vi ser, foretrekker jeg at vi fortsetter å bli kjent via familien. At noen fra familien "tillater" oss i å fortsette å bli kjent med mål om forlovelse hvis vi får kjemi. For det er vanlig i vår kultur. Ikke arrangert. Men bare det å gå via familien. Spesielt når vi ble kjent via dating siden, så ønsket jeg at vi skulle ha en annen plattform. Mao var jeg ikke super gira for masse dating hvis ikke dette på en måte foregår litt skikkelig. Vi hadde allerede datet fem ganger, så det er selvfølgelig nok ift hva vi føler når vi møtes og har det bra sammen. Dette forstod han selvfølgelig iom at han har søstre selv.

Så jeg tipper det er derfor vi ikke møttes så ofte. Men det er rart da for vi skulle møtes 6 og 7 gangen men da ble han syk, og sist gang bare avlyste han uten å si nooe om det. Men nå i det siste sier han at vi må møtes snart, vi må møtes snart. 

Han så for seg at vi skulle møtes i utlandet når vi begge reiser til hjemlandet, men det går ikke da jeg reiser før han... Så jeg foreslo at vi kunne møtes uka før jeg reiser og det var han veldig gira på. Så vi får se. 

Anonymkode: 22197...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser forresten at han dessverre også er aktiv på dating siden. han sjekker kun når han står opp og før han legger seg da. altså kun to ganger om dagen. jeg spurte han om det for mange uker siden for han konfronterte meg også om mitt bruk av siden. og da sa han at "nettsiden er absolutt ingen høydepunkt for meg. jeg kan like godt slette den i morgen som i neste uke. men jeg har den bare der fordi jeg ønsker liksom ikke å binde meg til no" 

altså jeg har den av samme grunn, symbolsk - jeg sletter den ikke før vedkommende også sletter den.  

er bare litt sårt å tenke på liksom , han vet jo hvem jeg er hva slags livsstil jeg har osv.. hvorfor ikke være litt mer ærlig med seg selv og faktisk prøve å bli kjent på et litt annet nivå og se hvor det fører hen.. 

kanskje bare jeg som overtenker.. kanskje gode ting faktisk er på vei.. kanskje jeg må slippe kontrollen og se hva som skjer.. for

jeg vet jo at han ikke møter noen andre jenter. vi snapper såppas mye så jeg vet hva han gjør til nesten enhver tid. 

vi er tross alt hverandres bestevenner på snap og har høye antall streaks. og man kan ha maks 8 bestevenner på snap. så jeg tviler på at han har det med noen andre jenter. 

Anonymkode: 22197...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man møtes gjennom nettdating blir det en startperiode det man tester om man matcher. Så enig med deg der. Og jeg vil heller ikke gå inn i et forhold før jeg vet om vi passer sammen. 

Men jeg forventer eksklusivitet fra startfasen, at vi prater sammen om hvor vi er på vei og selvfølgelig at vi møtes jevnlig. Det er mener jeg vi er nødt til for at det skal  ende opp i et forhold. 

Så han er rett og slett ikke interesse nok. Det er ingen sjanse der. Så det beste du kan gjøre er å komme deg videre. 

Anonymkode: f1d6e...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det han burde si er at han ønsker noe seriøst i fremtiden, men for nå vil han holde mulighetene sine åpne. Han sjekker "bare" en datingside to ganger daglig? Synes du ikke det høres litt rart ut? Han sier han bare kan slette profilen sin, men hvorfor gjør han ikke det da? 5 måneder burde være nok til å vite om han ønsker noe videre med deg eller om han fremdeles ønsker å være på leting. For han er faktisk fremdeles på leting etter andre når han daglig sjekker datingsider. Med mindre dere bor såpass langt fra hverandre at det krever litt planlegging for å møtes, så er 3 måneder håpløst lenge å ikke klare å få til et treff. Han er nok interessert, men ut ifra hva jeg leser er dere ikke helt på bølgelengde på hva dere ønsker. Pass på så du ikke blir såret og skuffet.

Anonymkode: 47275...e82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo han sa jo akkurat det med at han ønsker noe seriøst i fremtiden. Det sa han jo. Og han legger da til at han ikke ønsker å være i et forhold akkurat idag, men vil ha noe seriøst  og vil gjerne gifte seg. Thats it. 

Anonymkode: 22197...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor litt langt fra hverandre og krever planlegging og det finnes folk som ikke bor langt fra hverandre men likevel snakker sammen uten å møtes jevnlig. Vi starta off bra med møting men ting skjer jo underveis.. 

han sa at hvis noen skriver til han på siden så svarer han. Men betyr likevel ikke at han møter folk her og der. 

 

Anonymkode: 22197...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Het ikke hva jeg skal gjøre jeg nå. Skal jeg bare være kaldere mot han og bare åpne snaps uten å kommentere dem..? Sånn st han lurer litt på hva som foregår... 

Anonymkode: 22197...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS.

Det han vil er at du skal holde av plassen til eventuelt han treffer på ei dame han virkelig vil ha. Han vil ha alle godene ved et forhold, men ikke ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, O.G. skrev:

TS.

Det han vil er at du skal holde av plassen til eventuelt han treffer på ei dame han virkelig vil ha. Han vil ha alle godene ved et forhold, men ikke ansvaret.

Helt irrelevant og absurd i forhold til hva TS faktisk HAR skrevet. Les nøye

Anonymkode: 22197...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt irrelevant og absurd i forhold til hva TS faktisk HAR skrevet. Les nøye

Anonymkode: 22197...a58

Kom igjen.

Hun har ikke sett ham eller snakket skikkelig med ham på tre måneder og istedet for å legge ballen død så gusher hun over ham på KG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Skal prøve å være kort og to the point: 

Jeg har hatt kontakt med en i 5 måneder. Vi datet intensivt første ukene men frem mot februar fortsatte vi kommunikasjonen kun via sms/snapchat. 

Han har vært singel i 1.4 år. Han var mislykket forlovet med en han bare kjente i noen måneder.Han gjorde det slutt samme forlovelsesmåneden, er totalt over henne og glad han gjorde det slutt pga mange negative overraskelser han oppdaget ved henne. Han var tydeligvis påvirket av sine kompiser som tidlig forlovet og giftet seg, og han forelsket seg i tanken på det å bare "oppnå det samme". Han mente selv han var for rask, og vil dermed ta ting mer med ro neste gang. For han vil virkelig at noe skal vare live ut. Og det samme synet har jeg, noe som gjør at vi matcher på mange andre områder. 

Vi ønsker begge det samme i livet: Vi er på utkikk etter noe seriøst og begge vil gifte seg og starte et nytt kapittel i livet. Men han vil ikke føle seg bundet til noe "her og nå". Fult forståelig, og jeg vil for all del ikke det heller, jeg trenger tiden til å se om han er noe for meg og om han er en jeg vil inngå et forhold med. 

Som sagt opplever begge at vi har god kjemi. Han tar alltid initiativ til å sende meldinger/snaps daglig og han svarer lynkjapt når jeg svarer. Det var en tid hvor jeg ikke tok kontakt med han på 2 uker fordi jeg følte det var det riktige. Men da jeg ga lyd, ringte han meg med en gang. 

Det er forskjell på å ta ting sakte og rolig , dag for dag og det å la ting gå helt i stopp. Vi har ikke møttes på snart 3 måneder men vi har planer om å møtes i juni da det passer oss bedre. (Side note: Han hadde faktisk det i bakhodet da vi møttes sist i februar at neste gang vi skulle møtes var i sommer). Han hadde tydeligvis en del å gjøre med familie osv nå.. 

Men hva tenker dere? Det er synd når jeg tenker tilbake på det med "han er ute etter noe seriøst men vil bare ikke være for rask til å binde seg til et forhold nå" Hvordan skal jeg se på det? Bør jeg gi han, dette en sjanse? Det som gjør vondt med menn er at de er ikke så dyktige på å kommunisere via chat. Det går mye i bare "hva gjør du?" "hva skal du?" osv. til og med det er det slutt på, og han sender heller snaps av ting han gjør og inkluderer meg mer i hans liv ; hvem hans søsken er , hvem hans kompiser er osv. Fint det, men selve kommunikasjonen er fortsatt overfladisk på chatten. Vi blir liksom ikke kjent med hverandre på annet nivå... og jeg håper at dette endrer seg etter hvert.. 

 

Anonymkode: 22197...a58

Dette er TS med AB kode a58.

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt irrelevant og absurd i forhold til hva TS faktisk HAR skrevet. Les nøye

Anonymkode: 22197...a58

AB kode a58 utgir seg for å være en annen enn TS når hun gir et slik svar. 

Kombinert med skrivestilen, er jeg nokså sikker på hvem TS er. Tråden er rapportert for brudd på en forumregel, og for å være skrevet av en utestengt bruker. 

Anonymkode: 0fe64...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo han sa jo akkurat det med at han ønsker noe seriøst i fremtiden. Det sa han jo. Og han legger da til at han ikke ønsker å være i et forhold akkurat idag, men vil ha noe seriøst  og vil gjerne gifte seg. Thats it. 

Anonymkode: 22197...a58

Det er lett å si at man ønsker noe seriøst, men handlingene hans viser noe annet. Hvorfor tror du han fremdeles er aktiv daglig på en datingside når han har datet deg i snart et halvt år? Det er nok ikke fordi han er så ekstremt høflig at han ikke klarer å avslutte samtaler med de han prater med der og fortelle dem at han har møtt noen han vil se hvor ting går med. 

Anonymkode: 47275...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er lett å si at man ønsker noe seriøst, men handlingene hans viser noe annet. Hvorfor tror du han fremdeles er aktiv daglig på en datingside når han har datet deg i snart et halvt år? Det er nok ikke fordi han er så ekstremt høflig at han ikke klarer å avslutte samtaler med de han prater med der og fortelle dem at han har møtt noen han vil se hvor ting går med. 

Anonymkode: 47275...e82

TS spiller seg selv ut på sidelinjen og hun ser det ikke selv en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2018 den 0.05, AnonymBruker skrev:

Skal prøve å være kort og to the point: 

Jeg har hatt kontakt med en i 5 måneder. Vi datet intensivt første ukene men frem mot februar fortsatte vi kommunikasjonen kun via sms/snapchat. 

Han har vært singel i 1.4 år. Han var mislykket forlovet med en han bare kjente i noen måneder.Han gjorde det slutt samme forlovelsesmåneden, er totalt over henne og glad han gjorde det slutt pga mange negative overraskelser han oppdaget ved henne. Han var tydeligvis påvirket av sine kompiser som tidlig forlovet og giftet seg, og han forelsket seg i tanken på det å bare "oppnå det samme". Han mente selv han var for rask, og vil dermed ta ting mer med ro neste gang. For han vil virkelig at noe skal vare live ut. Og det samme synet har jeg, noe som gjør at vi matcher på mange andre områder. 

Vi ønsker begge det samme i livet: Vi er på utkikk etter noe seriøst og begge vil gifte seg og starte et nytt kapittel i livet. Men han vil ikke føle seg bundet til noe "her og nå". Fult forståelig, og jeg vil for all del ikke det heller, jeg trenger tiden til å se om han er noe for meg og om han er en jeg vil inngå et forhold med. 

Som sagt opplever begge at vi har god kjemi. Han tar alltid initiativ til å sende meldinger/snaps daglig og han svarer lynkjapt når jeg svarer. Det var en tid hvor jeg ikke tok kontakt med han på 2 uker fordi jeg følte det var det riktige. Men da jeg ga lyd, ringte han meg med en gang. 

Det er forskjell på å ta ting sakte og rolig , dag for dag og det å la ting gå helt i stopp. Vi har ikke møttes på snart 3 måneder men vi har planer om å møtes i juni da det passer oss bedre. (Side note: Han hadde faktisk det i bakhodet da vi møttes sist i februar at neste gang vi skulle møtes var i sommer). Han hadde tydeligvis en del å gjøre med familie osv nå.. 

Men hva tenker dere? Det er synd når jeg tenker tilbake på det med "han er ute etter noe seriøst men vil bare ikke være for rask til å binde seg til et forhold nå" Hvordan skal jeg se på det? Bør jeg gi han, dette en sjanse? Det som gjør vondt med menn er at de er ikke så dyktige på å kommunisere via chat. Det går mye i bare "hva gjør du?" "hva skal du?" osv. til og med det er det slutt på, og han sender heller snaps av ting han gjør og inkluderer meg mer i hans liv ; hvem hans søsken er , hvem hans kompiser er osv. Fint det, men selve kommunikasjonen er fortsatt overfladisk på chatten. Vi blir liksom ikke kjent med hverandre på annet nivå... og jeg håper at dette endrer seg etter hvert.. 

 

Anonymkode: 22197...a58

Helt ærlig: han virker bare utrolig umoden og lite reflektert, mennesker er komplekse vesener med både negative og positive egenskaper, han får aldri en blid dørmatte som bare lager mat. Men det er jo det som er drømmedama for de fleste. Og den ideen med å forelske seg og gifte seg og få barn er de fleste, det er nemlig ideen og ikke personen. Fordi ingen er bedre enn andre og han vil bare finne damer med masse negativt som han sier, fordi alle har sitt. Det finnes ingen rett person og eller noen man klikker med. Hvorfor så himla seriøst. Er så tragisk sånn som samfunnet er lagd noen ganger. Er egentlig imot ekteskap osv, ser ikke vitsen med det, det for da holde å være sammen og være trofaste, herregud. Tragisk symbol på at man er verdt noe liksom ? Og at en du eier en annen ? Ikke tro du er så jævla elsket av den grunn. Kg logikk å tro man er Gud fordi man er gift og har barn. Er bare primitive behov som dekkes sånn som hos dyr. 

Og det med kommunikasjon så må du bare være ærlig og deg selv hele veien, men han er tydeligvis ikke det, og endrer det seg ikke så er det bare å gå videre. Kommunikasjon er limet, uten det i en relasjon så ødelegger du deg selv.

Anonymkode: f03f8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A man who wants boyfriend privileges but not boyfriend responsibility? Aint nobody got time for that! NEXT :)

Anonymkode: f6f4c...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...