Gå til innhold

Hvor får man kjøpt salt?


Gjest N-Nøff

Anbefalte innlegg

Gjest N-Nøff

Kvernsalt. Ikke den blå, med havsalt, for den smaker nesten ikke salt. Vil ha grovt salt som smaker skikkelig salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest N-Nøff
21 timer siden, cleangal skrev:

Prøv butikker som selger internasjonal mat.

Sånn utlendingsbutikker, tenker du på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, N-Nøff skrev:

Sånn utlendingsbutikker, tenker du på? 

Ja. De heter som regel Internasjonal Mat, Asia Mat osv. På den rett borti gata her har de bl.a nydelig rosa Himalayasalt og svart steinsalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
40 minutter siden, cleangal skrev:

Ja. De heter som regel Internasjonal Mat, Asia Mat osv. På den rett borti gata her har de bl.a nydelig rosa Himalayasalt og svart steinsalt.

Ok. Havsalt da? Er det jeg er ute etter :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er bare små mengder til maten så er maldonsalt fint i kverna. Et godt salt som selges på dagligvare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sore velassorterte butikker har ulike typer salt. Meny og Coop Obs er bra på utvalg. 

Anonymkode: c86ae...5c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, N-Nøff skrev:

Ok. Havsalt da? Er det jeg er ute etter :D 

Har ikke sett så nøye på havsaltet siden jeg synes steinsalt smaker bedre. Litt rundere i smaken, på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
11 minutter siden, frekvens skrev:

Om det er bare små mengder til maten så er maldonsalt fint i kverna. Et godt salt som selges på dagligvare

Det har jeg faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sore velassorterte butikker har ulike typer salt. Meny og Coop Obs er bra på utvalg. 

Anonymkode: c86ae...5c3

Kan se der. Kjøpte på Rema, samme saltet jeg har brukt til å smelte is med, på trappa :P Men har vært veldig fornøyd med saltet fra samme merke, som kommer i boks (finkornet). Så skuffa over at det grove saltet ikke smakte noe særlig..? Må liksom ha store mengder for at det i det hele tatt smaker salt. 

Og jeg er den som synes ferdigpizza er veldig salt, så bruker ikke veldig mye salt, heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
13 minutter siden, cleangal skrev:

Har ikke sett så nøye på havsaltet siden jeg synes steinsalt smaker bedre. Litt rundere i smaken, på en måte.

Åh.. aldri hørt om det, eller smakt det. Men har litt aversjon mot stein etter jeg var med på dugnad og hostet opp sand i flere dager etterpå. Tror jeg fikk min livsdose med mineraler :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunhilde skrev:

Jeg bruker Jozo kvernsalt som de, tror jeg, selger på de fleste butikker. Syns det smaker greit og så går det lett i kverna.

Jeg og bruker dette og jeg er sær på salt! :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...