Gå til innhold

Sykemelding. Korteste tid mellom 2 sykemeldinger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

E i en situasjon der jeg er delvis sykemeldt etter skade. Er nå i en lei situasjon de legen min har fullt opp med pasienter de tre neste ukene, og sykemeldingen min går snart ut. Utfordringen min er at jeg er ikke fullt ut restituert etter skaden, og trenger minst en måned på meg til før jeg igjen kan jobbe fulltid. Det betyr at siden legen min er utilgjengelig de neste tre ukene, at jeg må jobbe fulltid med en skade som er ikke leget helt og de to tingene er ukombinertbart. 

 

Noen som har vært i en liknende situasjon? Hvordan løste dere i så fall biten? Lurer også på om noen har opplevd å måtte/ eller basert på eget ønske å jobbe fulltid etter endt sykemelding, for så å oppdage at det ikke fungerer? Hvor kort mellom to sykemeldinger har det vært i slike situasjoner? 

Prøver å finne ut av situasjonen her...håper info basert på svar på spørsmålene kan være til hjelp! Litt kjedelig hvis jeg må jobbe fulltid uten å være fullt ut restituert pga utilgjengelig lege og så gå på nytt sykemeldingsperioden kort tid etterpå...

Anonymkode: 4fce4...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringe legen og be om forlenget smld? 

Anonymkode: 5841a...23e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen får ta seg tid, eller finne en annen lege til deg! Alle leger skal ha satt av tid til akutttimer hver dag, han får bruke av den tiden....

Anonymkode: 9be00...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er allerede sykemeldt. Du er kjent hos legen. Da tar du telefonen FØR sykemeldingen løper ut og ber om å få videre sykemelding. Det bør absolutt ikke være noe problem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som de andre. Ring legen og be om forlengelse. Bare husk å gjøre det før sykmeldingsperioden er over. 

Anonymkode: e75f1...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring og si at du trenger forlengelse. Hvis legen vil snakke med deg setter h*n av en akutttime eller ringer deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...