Gå til innhold

Hvilket tampong-merke funker best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har mensen fra h....... Bruker tampong type "super", har både Tampax og Always, samtidig med Libresse nattbind. Det holder maks halvannen time før det flommer over. 

Dette hemmer meg både på jobb og ellers. Ikke moro med flekker på klærne om man ikke får gått på do akkurat når man burde. 

Er det noe annet tampongmerke som er bedre? Er den grønne ob'en såpass mye større at det kan utgjøre en forskjell? 

Hadde problemer med dette før, hormonspiral hjalp, men tre stykker har falt ut enda jeg ikke har født vaginalt. Ga opp det prosjektet da. Nå har jeg p-stav, har hatt i et halvt år. Småblødninger de første tre mnd, som forventet, så ble mensen helt borte. Men jeg vil heller ha lite og ofte enn en ekstrem syndeflod hvert kvartal altså... Dette har nå snart vart en uke, og det ser ikke ut til å minke enda... 

Anonymkode: 1cc3e...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd Menskopp? Du kan nok ikke gå hele dagen uten å tømme den som mange andre, men den er i det minste tett.

Anonymkode: d40df...3ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grønne Ob'en utgjør definitivt en forskjell. Jeg bruker selv grønn Ob og nattbind og må bytte en gang i timen på det verste. Blå Ob renner det gjennom mye fortere, så den er umulig for meg å bruke.

Anonymkode: f760d...777

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd Menskopp? Du kan nok ikke gå hele dagen uten å tømme den som mange andre, men den er i det minste tett.

Anonymkode: d40df...3ed

Menskopp funker dårlig for oss som virkelig blør mye. 

Anonymkode: f760d...777

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes libresse sine tamponger er langt bedre enn ob sine i alle fall.. 

Anonymkode: 74c06...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du enten bruke bleier når det er på det verste eller så må du ha maxi nattbind (de som er sånn kjempesvære)

Anonymkode: 18558...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du enten bruke bleier når det er på det verste eller så må du ha maxi nattbind (de som er sånn kjempesvære)

Anonymkode: 18558...103

Bleier er for urin. De trekker ikke til seg mensblod på samme måte som et bind.

Anonymkode: f760d...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du enten bruke bleier når det er på det verste eller så må du ha maxi nattbind (de som er sånn kjempesvære)

Anonymkode: 18558...103

Jeg bruker de tjukke Libresse nattbind sammen med tampong, lekker etter en time... 

Anonymkode: 1cc3e...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den grønne Ob'en utgjør definitivt en forskjell. Jeg bruker selv grønn Ob og nattbind og må bytte en gang i timen på det verste. Blå Ob renner det gjennom mye fortere, så den er umulig for meg å bruke.

Anonymkode: f760d...777

Da skal jeg se om jeg finner grønn ob.... De har ikke på Kiwi eller Extra ihvertfall... Hvor kjøper du? 

Anonymkode: 1cc3e...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd Menskopp? Du kan nok ikke gå hele dagen uten å tømme den som mange andre, men den er i det minste tett.

Anonymkode: d40df...3ed

Nei, jeg har ikke prøvd det... Er kanskje verdt et forsøk, men jeg vet ikke.... 

Anonymkode: 1cc3e...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes libresse sine tamponger er langt bedre enn ob sine i alle fall.. 

Anonymkode: 74c06...194

Som i at de holder bedre på blodet? Hva er den største størrelsen der da? 

Anonymkode: 1cc3e...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, O.G. skrev:

Oransje tampax bruker å holde en god stund, men jeg ser ikke den "oransje" mer.

Ja, jeg har googlet at det finnes en oransje tampax, men den har jeg aldri sett i Norge... 

Anonymkode: 1cc3e...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker personlig best Libresse super tamponger og i tillegg Always nattbind. Dette funker for meg. Jeg blør også mye. Men kan også ha med hvilke tamponger som passer best for deg.

Anonymkode: bb77d...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker personlig best Libresse super tamponger og i tillegg Always nattbind. Dette funker for meg. Jeg blør også mye. Men kan også ha med hvilke tamponger som passer best for deg.

Anonymkode: bb77d...d8f

Jeg er villig til å prøve, kjenner jeg! 

Da jeg satte inn p-staven sa gynekologen at neste alternativ var å brenne(?)  bort livmorslimhinnen. Kjenner jeg skal ringe etterpå og snakke med dem, for dette her orker jeg rett og slett ikke mer. 

Anonymkode: 1cc3e...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da skal jeg se om jeg finner grønn ob.... De har ikke på Kiwi eller Extra ihvertfall... Hvor kjøper du? 

Anonymkode: 1cc3e...7a7

Sett på Rema, Meny og Coop obs ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har googlet at det finnes en oransje tampax, men den har jeg aldri sett i Norge... 

Anonymkode: 1cc3e...7a7

Du får jo bestilt de annetsteds fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bleier er for urin. De trekker ikke til seg mensblod på samme måte som et bind.

Anonymkode: f760d...777

Kvinner som har født bruker bleier den første tiden. Så det er verdt å prøve. 

Anonymkode: 18558...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er villig til å prøve, kjenner jeg! 

Da jeg satte inn p-staven sa gynekologen at neste alternativ var å brenne(?)  bort livmorslimhinnen. Kjenner jeg skal ringe etterpå og snakke med dem, for dette her orker jeg rett og slett ikke mer. 

Anonymkode: 1cc3e...7a7

Bare å prøve! Det verste som kan skje er at det ikke passer for deg :)

Ta også en tur innom apoteket, der har de gjerne andre alternativer til bind og tamponger (andre merker) som kan fungere. Noen over her nevnte bleier i forbindelse med fødsel, men det er egentlig store bind. Brukte selv en slik "bleie" etter fødsel, men bind inni også. 

Anonymkode: bb77d...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2018 den 9.41, AnonymBruker skrev:

Har mensen fra h....... Bruker tampong type "super", har både Tampax og Always, samtidig med Libresse nattbind. Det holder maks halvannen time før det flommer over. 

Dette hemmer meg både på jobb og ellers. Ikke moro med flekker på klærne om man ikke får gått på do akkurat når man burde. 

Er det noe annet tampongmerke som er bedre? Er den grønne ob'en såpass mye større at det kan utgjøre en forskjell? 

Hadde problemer med dette før, hormonspiral hjalp, men tre stykker har falt ut enda jeg ikke har født vaginalt. Ga opp det prosjektet da. Nå har jeg p-stav, har hatt i et halvt år. Småblødninger de første tre mnd, som forventet, så ble mensen helt borte. Men jeg vil heller ha lite og ofte enn en ekstrem syndeflod hvert kvartal altså... Dette har nå snart vart en uke, og det ser ikke ut til å minke enda... 

Anonymkode: 1cc3e...7a7

jeg synes grønn ob er best i starten av menstruasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...